Neden Honda?

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
abartmıyor olabilir.cbf 150 doğuştan yağ yaktığı için kolay kolay segman silindir aşındırmaz,aşınmaya başladığında ise yağ ekleye ekleye 2 zamanlı motor olana kadar götürürler onu.....:pl::queen::flower::flower:

gardımı aldım bekliyorum...:p
Yağ yakıyosa kompresyon kaçağı da vardır kartere egzoz gazları karışır motor yağı diğer yağ yakmayan motorlara göre daha çabuk özelliğini kaybeder öyle değil mi :) yağ ekleye ekleye kullanılması bu durumu daha kötü yapar kirli yağ atılamadan temiz yağ eklenerek kullanılması motorun sürekli kirli yağla kullanılmasıdır öyle değil mi :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
iki zamanlı motorun şanzuman yağı çook uzun dayanır..merak etme.azıcıkta benzine yağ kattıkmı tamamdır....:p
yahu iki satır espri şeysisi yapalım dedik..olmamışmıydı ki??:wiinkk:
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
864
honda italya : http://www.hondaitalia.com/
honda ispanya : http://www.honda-montesa.es/
honda fransa : http://moto.honda.fr/
honda ingiltere : http://www.honda.co.uk/motorcycles/
honda almanya : http://www.honda.de/motorraeder/index.php
honda isviçre : http://www.hondamoto.ch/moto/de/DE-DE/index.cfm
honda belçika : http://www.fl.honda.be/content/motorfietsen/index.php
honda polonya : http://www.fl.honda.be/content/motorfietsen/index.php
honda danimarka : http://www.honda-mc.dk/
honda norveç : http://www.kellox.no/index.php?id=15333
honda isveç : http://www.hondamc.com/homc/templates/ModelCategoryList____1599.aspx
honda bulgaristan : http://www.honda.bg/%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8/
honda çek cumhuriyeti : http://moto.honda.cz/
honda hırvatistan : http://www.honda.hr/motocikli/index.asp
honda rusya : http://www.honda.co.ru/motorcycles/
honda litvanya : http://bikes.honda.lv/
honda yunanistan : http://www.honda-motorcycles.gr/
veeee HONDA TÜRKİYE : http://www.honda.com.tr/motosiklet.aspx

yukarıda ülke ülke resmi honda motosiklet sitelerinin linklerini verdim. hondayı körü körüne savunan arkadaşların bakmasını daha çok arzu ediyorum. baksınlarki özellikle küçük cc lerdeki onlarda satılanlarla bizdeki satılanları mukayese etsinler. honda bizim ülkemizde bize önem vermiyor ve dayatma sistemiyle bizlere hiç bir ülkede satışta olmayan birbirinden berbat modellerinide satmaya cesaret edebiliyor. honda fanlarıda fizy, cb125, cbf150 gibi çin çakması modellere aman ne güzel, vay pek güzel süper ötesi gibi övgüler yağdırabiliyor. biz millet olarak koyun olduktan sonra çobanımız çok olur. http://www.honda-eu.com/bikes.html buradaki linkte honda avrupa haritasında geçiyoruz dikkatinizi çekerim. yani hondanın bizim ülkemizdede avrupada satılan modelleri satması gerekir mantık olarak fakat ne mümkün. bırakın avrupa ülkelerini asya ülkelerinde satılmayan modeller bizde mevcut. hondanın servisleri güzel olabilir, müşteri ilişkileri güzel olabilir fakat özellikle küçük cc modellerde ülkemize en ilkel teknolojiyi getirip diğer avrupalı ülkelere son teknolojiyi satıyorsa, bizleri keriz olarak görüyorsa bende şahsım adına kendimi keriz yerine koydurtmam ve beğenmediğim modeli sırf honda diye almam.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Henüz HONDA kullanmadığım için '' Neden Honda '' sorusuna cevap veremeyeceğim ... Eğer birgün hondam olursa mutlaka buraya yazarım ama :D
 
Katılım
15 Eyl 2012
Mesajlar
213
e adı var ama öyle demeyin senelerce kaliteli güvenli motosikletler yapıp şimdi çinden ucuza getirdiği küçük cc motorlara honda adını verip satıyorlar haliyle insanlarda safkan japon motoru diye kullanıyor ben bir mondial mh drift ile hondanın cb125e modelini her konuda eleyebilirim mesela mcx150 ilede hepsine toz yutturabilirim bir motosikletin kalitesini markasıyla asla anlayamassınız gözünüzde detaylı bir şekilde incelemeniz bile yetebilir tabiki bu işten anlıyorsanız..
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
e adı var ama öyle demeyin senelerce kaliteli güvenli motosikletler yapıp şimdi çinden ucuza getirdiği küçük cc motorlara honda adını verip satıyorlar haliyle insanlarda safkan japon motoru diye kullanıyor ben bir mondial mh drift ile hondanın cb125e modelini her konuda eleyebilirim mesela mcx150 ilede hepsine toz yutturabilirim bir motosikletin kalitesini markasıyla asla anlayamassınız gözünüzde detaylı bir şekilde incelemeniz bile yetebilir tabiki bu işten anlıyorsanız..


Motosikletin kalitesi yaptığı süratle mi belli oluyor peki?
Mh drift ile hangi konularda eleyebilirsiniz mesela CB125E'yi?
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
e adı var ama öyle demeyin senelerce kaliteli güvenli motosikletler yapıp şimdi çinden ucuza getirdiği küçük cc motorlara honda adını verip satıyorlar haliyle insanlarda safkan japon motoru diye kullanıyor ben bir mondial mh drift ile hondanın cb125e modelini her konuda eleyebilirim mesela mcx150 ilede hepsine toz yutturabilirim bir motosikletin kalitesini markasıyla asla anlayamassınız gözünüzde detaylı bir şekilde incelemeniz bile yetebilir tabiki bu işten anlıyorsanız..

Gapıştıralım Cb125e ile mh drifti 2 motoruda yan yana resimlede bakak bence devir saati olmadığı için tutlmadı bu cb125e ama yakından bakınca işler değişiyor

Cb125e ve Mhdrift :)
 
Katılım
15 Eyl 2012
Mesajlar
213
Motosikletin kalitesi yaptığı süratle mi belli oluyor peki?
Mh drift ile hangi konularda eleyebilirsiniz mesela CB125E'yi?

motosikletin kalitesini motoran cbs balancer modeli ile yanyana getirerek anlayabilirsin mesela ikiside aynı motoruda civatalarına kadar aynı ve bunun biri honda biri motoran hani nerde bizim honda farkı? mondial demekki hondadan daha iyi bi teknoloji kullanmışki 125cc ile daha çok güç elde edebiliyor dış aksam dersen hepsi aynı sağlamlığı kullanıcı ile alakalı bir olay tek eksiği vakumlu karbiratör yok buda kötü değil motosiklet daha atik ve masrafsız olur sorun cıkarmaz biri 200 lirayken digeri 35 lira:wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

Yarışmakla olmuyo bu işler sonuçta ikiside 125lik makina aradaki güç cok farklı değil hangi şöförün tecrübesi fazlaysa o alır bu yarışı bak sende üç efsanede varmış cbf ile rtr karşılaştırması yap bakalım rtr daha güçlü iken biri gelir rodajı daha iyi bir cbf ile önüne geçebilir
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
ilk defa motosiklet alacaktım forumdan edındıgım bılgılere göre ankarada yiba çarşısı diye bir yer varmış motor, aksesuar felan burda satılıyormus dıye duydum. Neyse gittim hayatımda böyle rezalet görmedim aslına bakarsanız bazı mondialleri bazı kanunileri bazı kuba markalı motorları çok beğendim ama gel gör ki beğendiğim motorlar 10 bisikletin 4-5 çocuk arabalarının arasında duruyordu satanların zaten sattıkları mallardan bir habersiz olusunu soylemıyorum bıle diyorumki su marka motosiklet var mı adam diyor kanunide öyle bir motor mu var benimle ilgilensin diye bir çocuk geldi çocuk 14 yasşında maksimum arkada servisimiz var diyor servisin tabelasını kendileri yapmışlar :D bu marka motorlar her ne kadar hor görülsede sorunun çinli yada japon olduğunu düşünmüyorum ben cb 125 e almayı dusunuyorum onla kıyaslama yapmak için gitmiştim ki bu markaların bazı motorlarını cb 125 den daha cok sevdim gönlüm kaldı ama insanın içine bisikletçiden motor almak sinmiyor. Keşke şu motorları adam gibi yerlerde adam gibi servislerle satsalarda insani hondaya mecbur etmeseler :)
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
ilk defa motosiklet alacaktım forumdan edındıgım bılgılere göre ankarada yiba çarşısı diye bir yer varmış motor, aksesuar felan burda satılıyormus dıye duydum. Neyse gittim hayatımda böyle rezalet görmedim aslına bakarsanız bazı mondialleri bazı kanunileri bazı kuba markalı motorları çok beğendim ama gel gör ki beğendiğim motorlar 10 bisikletin 4-5 çocuk arabalarının arasında duruyordu satanların zaten sattıkları mallardan bir habersiz olusunu soylemıyorum bıle diyorumki su marka motosiklet var mı adam diyor kanunide öyle bir motor mu var benimle ilgilensin diye bir çocuk geldi çocuk 14 yasşında maksimum arkada servisimiz var diyor servisin tabelasını kendileri yapmışlar :D bu marka motorlar her ne kadar hor görülsede sorunun çinli yada japon olduğunu düşünmüyorum ben cb 125 e almayı dusunuyorum onla kıyaslama yapmak için gitmiştim ki bu markaların bazı motorlarını cb 125 den daha cok sevdim gönlüm kaldı ama insanın içine bisikletçiden motor almak sinmiyor. Keşke şu motorları adam gibi yerlerde adam gibi servislerle satsalarda insani hondaya mecbur etmeseler :)

Ya bizim milletimizdede var . Honda ya mesela CBF lere atıyorum 4-5 bin tl para veriyoruz ama servis parça vs vs işcilik ona göre. e elin çinlisi aynı malı ucuza satıyor , servis Allah'a emanet. olabilirde olmayabilirde. Tamam bir mondial'den honda kadar servis beklemeyeceksin ama müşteride ne kadar ekmek o kadar köftesini düşünecek. Yani verdiği 2-3 bin liralık motordan aman aman bir servis beklememeli.

Ben Bilgisayar - Telefon işi yapıyorum. spot cihaz illaki satıyoruz. normalde 1209'lar vs. kutulu garantili 180 Tl elektro marketlerde. Biz 75 Tl ye sıfır fakat spot telefon veriyoruz. fiyatı yarısından daha az. ama müşterimiz oradaları bırakır gelir pahalı diye 75 tl de indirim ister. 70 deriz son fiyat. yok o zaman kılıfda ver o zaman şunuda ver... yahu sen teknosa vs. oradan alsan ne diyebileceksin. Bazen telefonda sıkıntı bozuk vs çıkarsa ki biz spot telefonları bile iade alıyoruz. müşteri geçen sütün içene düşürmüş 70 Tl ye aldığı telefonu eeee yemin billah ediyo yok birşey yapmadım şuncacık sudan bozulurmu diye. Suistimalde çok müşteride. Al tekno marketlerden bakalım adamlar tamam abi garantiye gönderdik der geçer garantiden olumsuz sonuç gelir - biz bilmeyiz derler geçerler. 100 liralık mal var kalitesi teknik servisi ona göre 200 liralık mal var ona göre.

Forumda çok yazıldı Gopro kamera vs. e bir GopRo alırsan yedek parçası - tamiri vs mümkün.
Ama 20-30 liralık kamera alıpda bozulunca aldığın yeri suçlamak bence salakca bir iş. Sonuçta bir üründen binlerce çeşit üretiliyor. Müşteri kalanlardan seçim yapmalı. Honda ya evet dandik scooterina bile 4-5 bin para veririz :) ama adam gibi servis görürüz.
1-2 bin lira düşük alınca yolda kalınca onun parası yavaş yavaş çıkar...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Ya bizim milletimizdede var . Honda ya mesela CBF lere atıyorum 4-5 bin tl para veriyoruz ama servis parça vs vs işcilik ona göre. e elin çinlisi aynı malı ucuza satıyor , servis Allah'a emanet. olabilirde olmayabilirde. Tamam bir mondial'den honda kadar servis beklemeyeceksin ama müşteride ne kadar ekmek o kadar köftesini düşünecek. Yani verdiği 2-3 bin liralık motordan aman aman bir servis beklememeli.

Ben Bilgisayar - Telefon işi yapıyorum. spot cihaz illaki satıyoruz. normalde 1209'lar vs. kutulu garantili 180 Tl elektro marketlerde. Biz 75 Tl ye sıfır fakat spot telefon veriyoruz. fiyatı yarısından daha az. ama müşterimiz oradaları bırakır gelir pahalı diye 75 tl de indirim ister. 70 deriz son fiyat. yok o zaman kılıfda ver o zaman şunuda ver... yahu sen teknosa vs. oradan alsan ne diyebileceksin. Bazen telefonda sıkıntı bozuk vs çıkarsa ki biz spot telefonları bile iade alıyoruz. müşteri geçen sütün içene düşürmüş 70 Tl ye aldığı telefonu eeee yemin billah ediyo yok birşey yapmadım şuncacık sudan bozulurmu diye. Suistimalde çok müşteride. Al tekno marketlerden bakalım adamlar tamam abi garantiye gönderdik der geçer garantiden olumsuz sonuç gelir - biz bilmeyiz derler geçerler. 100 liralık mal var kalitesi teknik servisi ona göre 200 liralık mal var ona göre.

Forumda çok yazıldı Gopro kamera vs. e bir GopRo alırsan yedek parçası - tamiri vs mümkün.
Ama 20-30 liralık kamera alıpda bozulunca aldığın yeri suçlamak bence salakca bir iş. Sonuçta bir üründen binlerce çeşit üretiliyor. Müşteri kalanlardan seçim yapmalı. Honda ya evet dandik scooterina bile 4-5 bin para veririz :) ama adam gibi servis görürüz.
1-2 bin lira düşük alınca yolda kalınca onun parası yavaş yavaş çıkar...

kardeşim yerin nerededir?
telefon ihtiyacım var.özelden yazarsan istediğim şeyi yazar,fikrini alır senden alırım..selamlar..
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
347
Arkadaşlar, öncelikle Türkiyede yaşadığımızı unutmayalım. Hondaya, bmw ye veya başka bir markaya eleştiri yapmadan önce bir kere kendimize bakalım.

Honda motorunu alıyorsun. Diyelim ki herşeyini orjinal kullanmak istiyorsun. Bu ülkede mümkün mü? Ülkemizde sistem kazıklamak üzerine kurulu olduğundan honda servis dahil motorda kullandığı tüm parçalara şu gözle bakıyor; " Bana daha fazla kazandıracak olanı satayım! "

Misal; Honda servise gittim dedim ki; " Motorumda hondanın kullandığı lastik dunloptur. Sizde var mı? " cevap; " Yok abi, biz irc takıyoruz daha iyi! "

Şimdi bakın, irc daha iyi değil, irc bizim esnafa daha fazla üç katı para kazandırıyor da ondan onu kullanıyor. Bu mantıkla nereye varırsın? Bunu sana honda mı söyledi böyle yap diye.

Sonra aynı model için belçikadaki honda bayilerine soruyoruz. Sonuç; onlar da honda bayisi bizimkiler de, ama belçikadakiler o model için sadece hondanın doğru bulduğu lastiği satıyorlar yani dunlop...

O sebepten... kendi milletimizi eleştirelim. Honda hondalıktan çıkıyor bir zaman sonra. Motoru açıyorsun içinden en ucuz çin aküsü çıkıyor mesela. E şimdi bu hondanın suçu mu be kardeşim? Honda yu a sa takmış herif çıkarıp en ucuzunu gazlamış makinaya. Hırsızlıktan başka birşey mi biliyorlar?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Honda arabada da aynı, Honda civic aldık geçenlerde abim satarsam yine honda alıcam başka arabaya binemem diyor. ben neden aldım? çünkü en mantıklı seçim hondaydı..
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
motosikletin kalitesini motoran cbs balancer modeli ile yanyana getirerek anlayabilirsin mesela ikiside aynı motoruda civatalarına kadar aynı ve bunun biri honda biri motoran hani nerde bizim honda farkı? mondial demekki hondadan daha iyi bi teknoloji kullanmışki 125cc ile daha çok güç elde edebiliyor dış aksam dersen hepsi aynı sağlamlığı kullanıcı ile alakalı bir olay tek eksiği vakumlu karbiratör yok buda kötü değil motosiklet daha atik ve masrafsız olur sorun cıkarmaz biri 200 lirayken digeri 35 lira:wiinkk:
Yarışmakla olmuyo bu işler sonuçta ikiside 125lik makina aradaki güç cok farklı değil hangi şöförün tecrübesi fazlaysa o alır bu yarışı bak sende üç efsanede varmış cbf ile rtr karşılaştırması yap bakalım rtr daha güçlü iken biri gelir rodajı daha iyi bir cbf ile önüne geçebilir

Şimdi Mondial mi, Motoran mı ona bir karar verelim önce.
Tamam diyelim ki, Motoran bire bir aynı motoru üretmiş, hiçbir fark yok.
E o zaman hani her türlü CB125'i eliyordun? Nasıl ve neyle eledin ki? Aynı motorlar diyosun. Fark yok diyorsun.:)
Peki o halde tek fark fiyatı. Arada 400 papel fark var. Sırf o 400 papeli fazla verip Honda almak için geçerli birçok sebep sayılabilir.
Kaldı ki ben motorun da aynı kalitede olduğuna inanmıyorum. Fotoğraflara ve teknik özelliklerine bakarak olmuyor o işler.
 
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
45
başka CC lerde durum nasıldır bilmiyorum ama 250CC lik sınıfında bence honda en zayıf model. Sadece adıyla kazanıyor. Benim GT250R ım var. CBR250R da sürdüm bi kaç kere. Sürüş pozisyonu olsun motorun tepkisi olsun bana çok iyi gibi gelmiyor. Tüm özellikleriyle kıyaslandığında GTR hepsinde üstün. Fazla HP, çift fren diski, iki silindir olması ,kalın arka teker, albenisi yüksek tasarım... tüm özellikleri hondadan fazla ama... ama cbr daha çok tutuluyor nedense :) Birde özellikle kalıplı arkadaşlar için CBR250 çok küçük kalıyor. Benim hayallerimi süsleyen motosikletti CBR250 ama gidip ilk bindiğimde altımda çok küçük kaldı, alamadım.

Son olarak dua edin fuarda bi CBR600RR alabileyim :D eninde sonunda bi hondaya bincem (inşallah) :)
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
akanmf, aynı yolda aynı hızda 1.5 kat benzin harcamak nasıl bir duygu?

Her motorun artısı, eksisi belli, her kullanıcının da farklı öncelik sıralaması var. 250'liklerin tartışması ilgili konularda çok yapıldı. Biraz kendi motorunu övüyormuş gibisin, bir de satış ilanı varken. Böyle hareketlere gerek yok :).
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
cbf 150 deseniz tamam diyicem de
cb125e diyosunuz...
o para o motora verilmez arkadaşlar
zangır zangır titreyen motosiklete az yakıo(muş) diye o para verilmez..
100 cup larla geçiolar yolda o motosikleti ...
drift e de bindim cb125eyede bindim ikiside titriyor..
benim acımdan tek artısı honda cb125e nin amblem farkı..
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Dikkatli kullanılan bakımları yapılan, yolda bırakmayan motor iyidir. Pahalı mal kaliteli malzeme ile yapılıyor. Tercih bence Honda para yetişmezse Mondial olmalı. Mondialin 3 çeşit modelini kullandım beni yolda bırakmadılar. Şimdik Honda PCX 125 scooter kullanıyorum. Su soğutmalı, enjeksiyonlu, durunca 3 saniyede stop ediyor gaz koluna dokununca çalışıyor, arka freni sıkınca ön fren %30 otomatik sıkılıyor. 100 km.de 2 Litre benzin yakıyor. Türkiye'de bu segmentte bu özelliklerde motor yok. Markaya bakmayın, hoşunuza giden motoru alın ama gözünüz gibi bakın.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
akanmf, aynı yolda aynı hızda 1.5 kat benzin harcamak nasıl bir duygu?

Her motorun artısı, eksisi belli, her kullanıcının da farklı öncelik sıralaması var. 250'liklerin tartışması ilgili konularda çok yapıldı. Biraz kendi motorunu övüyormuş gibisin, bir de satış ilanı varken. Böyle hareketlere gerek yok :).
hocam okadar bi fark yok cbr250r lı arkadaşlarımla yaptığım 900km lik ç.kale gezisinde benden 12tl az yaktılar bende 2 silindir onlarda tek silindir var 0-120 den sonra ivmeleri bana göre geride pek fark yok bence a cbr250r da 140-150 ile gidince ekonomiklikten çıkıyor hyo ile aynı yakıyor bi bakın bakının isterseniz
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Dikkatli kullanılan bakımları yapılan, yolda bırakmayan motor iyidir. Pahalı mal kaliteli malzeme ile yapılıyor. Tercih bence Honda para yetişmezse Mondial olmalı. Mondialin 3 çeşit modelini kullandım beni yolda bırakmadılar. Şimdik Honda PCX 125 scooter kullanıyorum. Su soğutmalı, enjeksiyonlu, durunca 3 saniyede stop ediyor gaz koluna dokununca çalışıyor, arka freni sıkınca ön fren %30 otomatik sıkılıyor. 100 km.de 2 Litre benzin yakıyor. Türkiye'de bu segmentte bu özelliklerde motor yok. Markaya bakmayın, hoşunuza giden motoru alın ama gözünüz gibi bakın.
PCX'in frenlerini türklere özel yapmışlar heralde, ön frene basınca kayıyor diye ön fren kullanmayan ama sadece arka frenle de duramayıp kaza yapanlar için :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst