Neden ağır motorla enduro olmaz videosu (komikli)

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Rallide de görmek isteriz "sizi"

Bu arada V10 derken marka ayırmadan V10 zamanından bahsetmiştim. Şimdi hepsi kötü.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
Benim merak ettiğim başka bir şey var, hırbonun yeni nick Muzo mu? Yoksa muzo bambaşka biri mi?
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
ralli amatoru eğlendirdiği için ilgisi cekmiyor hondamızın.

pilotajdan bahsetmiyorum burda , yanlış anlaşılmasın.

Ve bu iddianı benim gibi birine söylüyorsun öyle mi?

Profesyonel bir amatörsün Muzo.

Bazen burada ne işim var diyorum.

Soyadını nick olarak kullanmış olduğunu öğrendiğim villeneuve'ün oğlu jacques rallide yarıştı, Raikonnen yarıştı, Kubica yarıştı, Vettel yarıştı. Hiç birinin F1'deki kadar yıldızı parlamadı. Parlaması çok olası değil. F1'de şartlar çok az değişir, Rallide önündeki pilot virajı fazla kesip viraj içine bir taş atabilir ve lastiğin yarılabilir. Bu disipline karakter olarak ayak uydurabilecek tek f1 pilotu raikkonen'di benim gözümde. Yüzlerce farklı viraj, binlerce farklı ihtimal. Ralli billurlu adam işidir. Üstelik daha eğlenceli.
Juha babayı analım.

Az sonra Sampsonte gelir "motosiklet forumunda otomobil yarışı konuşuyorlar yhaa :sS kusucm glb" der.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Söylemeyi unutmuşum. Ralli'de şartlar daha çetin olduğundan, adı üzerinde mekanik spordur. Citroen'in yol versiyonları ne kadar boktansa, ralli versiyonlarda o kadar iyidir mesela. Bu bambaşka bir şey. Ölümsüz Honda'nın ölümün eşiğine gelmesinden korkuyorda olabilirler. Ralli bambaşka bir disiplin.
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ve bu iddianı benim gibi birine söylüyorsun öyle mi?

Profesyonel bir amatörsün Muzo.

Bazen burada ne işim var diyorum.

Soyadını nick olarak kullanmış olduğunu öğrendiğim villeneuve'ün oğlu jacques rallide yarıştı, Raikonnen yarıştı, Kubica yarıştı, Vettel yarıştı. Hiç birinin F1'deki kadar yıldızı parlamadı. Parlaması çok olası değil. F1'de şartlar çok az değişir, Rallide önündeki pilot virajı fazla kesip viraj içine bir taş atabilir ve lastiğin yarılabilir. Bu disipline karakter olarak ayak uydurabilecek tek f1 pilotu raikkonen'di benim gözümde. Yüzlerce farklı viraj, binlerce farklı ihtimal. Ralli billurlu adam işidir. Üstelik daha eğlenceli.
Juha babayı analım.

Az sonra Sampsonte gelir "motosiklet forumunda otomobil yarışı konuşuyorlar yhaa :sS kusucm glb" der.


pilotajdan bahsetmediğimi belirttiğim halde neden yazdın bunları anlamadım

rallicilere acayip saygım var cok manyakca işler yapıyolar. bi ara ralli efsanelerini kullanıyordum nick olarak.

hesapların şifrelerini unuttuğum için hep değiştirmek zorunda kalıyodum 😌
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
pilotajdan bahsetmediğimi belirttiğim halde neden yazdın bunları anlamadım

rallicilere acayip saygım var cok manyakca işler yapıyolar. bi ara ralli efsanelerini kullanıyordum nick olarak.

hesapların şifrelerini unuttuğum için hep değiştirmek zorunda kalıyodum 😌
Şu çıkarımı yaparsın diye düşünmüştüm: Ralli amatör eğlendirme işi olsa bu adamlar neden F1'de dünyanın parasını kazanırken ralliye geçsin? Sav'ın o kadar yanlış ki aslında ilk etapta ona değinmedim bile. Bir markanın ralliye girip girmemesi hakkında vereceği kararda son kriter amatör eğlendirmektir emin ol.

Balık tutmayı öğretmek yanlış oluyor bu forumda. Izgarada pişmiş kılçığı ayıklanmış limonu rokası yanında tabakta servis bekliyorsunuz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Daha az düşündürecek şekilde söyleyeyim. Bu yüzden F1'de yarışırken Ralliye geçen pilotlardan örnek verdim. Doğrudan Ogier, Loeb falan diyebilirdim. Bu geçen adamlarda daha önceki kariyerinde sirk maymunu değildi sonuçta.
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu çıkarımı yaparsın diye düşünmüştüm: Ralli amatör eğlendirme işi olsa bu adamlar neden F1'de dünyanın parasını kazanırken ralliye geçsin? Sav'ın o kadar yanlış ki aslında ilk etapta ona değinmedim bile. Bir markanın ralliye girip girmemesi hakkında vereceği kararda son kriter amatör eğlendirmektir emin ol.

Balık tutmayı öğretmek yanlış oluyor bu forumda. Izgarada pişmiş kılçığı ayıklanmış limonu rokası yanında tabakta servis bekliyorsunuz.

act cim beni şaşırtmaya devam ediyorsun 😌

ralli ye gecme nedenleri emeklilik.

canları sıkılıyor abilerin, f1 deki parlak gunleri gecince ralli ye sarıyolar. bazen de ara veren falan olıyor, koltuk bulamıyor, yetenekler paslanmasın diye yapıyorlar.

şimdi boyle yazınca sanki iki f1 pilotluğu > ralli pilotluluğu gibi bir anlam cıkmasın ama. sana cevap için yazdım sadece.

farklı disiplinler..

bir milyon dunya sampiyonluğu olan ralli pilotunu f1 e koysan muhtemelen daha hızlı adapte olur, işi cabuk kaptı gibi gozukur.

ama iş tek turda 1 sn kazanmaya, hatta ve hatta 0.2 0.3 snlere inince işler değişir. asıl mesele o yuzdelikleri kazanmak sen de biliyosun.

amatoru eğlendir dememin nedeni populerite ve teknoloji.

f1 e de yarışmak nereeee ralli nere.

toyota bmw bile tıpış tıpış uzaklaştı.

burası ölüm gurubu :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

şunu ekleyim de üreticileri herkes görsün.

f1 e girmek hele hele sampiyonluk için iki koca taşşak lazım :cool:


You said:​

1980 yılından bugune wrc şampiyonu olam üreticileri listeler misin

ChatGPT said:​

Tabii! Aşağıda 1980 yılından günümüze kadar Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) Üreticiler Şampiyonlarının (Manufacturers’ Championship) kazanan üreticilerinin yıllara göre listesi yer alıyor. Bu liste, FIA tarafından verilen resmi “Üretici Şampiyonluğu” sonuçlarına dayanmaktadır: Wikipedia+1

🏆 1980–2025 WRC Üreticiler Şampiyonları (Manufacturers’ Champions)​

YılŞampiyon Üretici
1980Fiat Rallypedia.com
1981Talbot Rallypedia.com
1982Audi Rallypedia.com
1983Lancia Rallypedia.com
1984Audi Rallypedia.com
1985Peugeot Rallypedia.com
1986Peugeot Rallypedia.com
1987Lancia Rallypedia.com
1988Lancia Rallypedia.com
1989Lancia Rallypedia.com
1990Lancia Rallypedia.com
1991Lancia Rallypedia.com
1992Lancia Rallypedia.com
1993Toyota Wikipedia
1994Toyota Wikipedia
1995Subaru Wikipedia
1996Subaru Wikipedia
1997Subaru Wikipedia
1998Mitsubishi Wikipedia
1999Toyota Wikipedia
2000Peugeot Wikipedia
2001Peugeot Wikipedia
2002Peugeot Wikipedia
2003Citroën Wikipedia
2004Citroën Wikipedia
2005Citroën Wikipedia
2006Ford Wikipedia
2007Ford Wikipedia
2008Citroën Wikipedia
2009Citroën Wikipedia
2010Citroën Wikipedia
2011Citroën Wikipedia
2012Citroën Wikipedia
2013Volkswagen Wikipedia
2014Volkswagen Wikipedia
2015Volkswagen Wikipedia
2016Volkswagen Wikipedia
2017Ford Wikipedia
2018Toyota Wikipedia
2019Hyundai Wikipedia
2020Hyundai Wikipedia
2021Toyota Wikipedia
2022Toyota Wikipedia
2023Toyota Wikipedia
2024Toyota Wikipedia
2025Toyota Wikipedia
 
Son düzenleme:

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Ya bu konu fazlasıyla uzadı. Futbol yorumları gibi uzayacak, aramızdan biri say lan milanın efsane kadrosunu diyecek şimdi.

Raikkonen F1'den farklı bişey denemek istiyorum diyip ayrıldı, sonra lotusa döndü. Tam benim de yarıştığım dönemler Kubica kaza geçirdi sonra sakatlık yaşadı. F1'e dönme opsiyonu kalmadığından mecburen emekli olmak zorunda kaldı. Şu an wec'te yarışıyor. Ayhan Can Güven'in aynı anda piste çıkıp klasman olarak GTE'de(Yeni klasmanın adını unuttum) podyuma çıktığı organizasyon var ya. İşte o. Toyota'nında Bmw'ninde F1'den çıkışı bizi 2008'de bizi teğet geçen krize denk gelir. Fazla maliyetli. Tabii başarıda yoktu. Bmw için konuşuyorum garaj takımı yarıştırır gibi fabrika takımı yarıştırırsan öyle olur. Çizgiyi hiç bozmadan Sauber devam etti zaten.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hayır F1'de yarışmak için billura ihtiyaç yok, para lazım. Bir ara Barnie Ecclestone şimdi adını hatırlamadığım bir başkası. Bu ekip kim isterse onu şampiyon yapar, Biri birini domine ederse saçma kurallar getirir. Mühendislik olarak öne çıkmasını engellerler. Senna zamanında ulan bu schumi'nin araba pati çekmiyor bunda bi ayak var demişti. Senelerce kimse sesini çıkaramadı. Senna kaza geçirdi, Schumi efsane oldu, bilmem kaç sene sonra esp sisteminin atası bir kontrol sistemi kullandıkları ispatlandı. Bir sene Mercedes çok iyiyken farklı homologasyonlar sonucu. Sonraki sene sıçabilir. Yunus görselleriyle dalga geçebilirler. Kandırılan spekülasyonlara maruz kalanlar F1 izleyicileridir.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ya bu konu fazlasıyla uzadı. Futbol yorumları gibi uzayacak, aramızdan biri say lan milanın efsane kadrosunu diyecek şimdi.

Raikkonen F1'den farklı bişey denemek istiyorum diyip ayrıldı, sonra lotusa döndü. Tam benim de yarıştığım dönemler Kubica kaza geçirdi sonra sakatlık yaşadı. F1'e dönme opsiyonu kalmadığından mecburen emekli olmak zorunda kaldı. Şu an wec'te yarışıyor. Ayhan Can Güven'in aynı anda piste çıkıp klasman olarak GTE'de(Yeni klasmanın adını unuttum) podyuma çıktığı organizasyon var ya. İşte o. Toyota'nında Bmw'ninde F1'den çıkışı bizi 2008'de bizi teğet geçen krize denk gelir. Fazla maliyetli. Tabii başarıda yoktu. Bmw için konuşuyorum garaj takımı yarıştırır gibi fabrika takımı yarıştırırsan öyle olur. Çizgiyi hiç bozmadan Sauber devam etti zaten.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hayır F1'de yarışmak için billura ihtiyaç yok, para lazım. Bir ara Barnie Ecclestone şimdi adını hatırlamadığım bir başkası. Bu ekip kim isterse onu şampiyon yapar, Biri birini domine ederse saçma kurallar getirir. Mühendislik olarak öne çıkmasını engellerler. Senna zamanında ulan bu schumi'nin araba pati çekmiyor bunda bi ayak var demişti. Senelerce kimse sesini çıkaramadı. Senna kaza geçirdi, Schumi efsane oldu, bilmem kaç sene sonra esp sisteminin atası bir kontrol sistemi kullandıkları ispatlandı. Bir sene Mercedes çok iyiyken farklı homologasyonlar sonucu. Sonraki sene sıçabilir. Yunus görselleriyle dalga geçebilirler. Kandırılan spekülasyonlara maruz kalanlar F1 izleyicileridir.

ooo cok fazla politika buralara girmeyelim. haklı oldugun yerler var tabi ama konumuz o değil.

ralli de olay buyuk olcude surucu bittiğini düşünüyorum. takımın yetkinliği aldığı kararlar da onemli.

bir bakıyosun fabrika desteği olmayan biri cıkıyor etapları kazanıyor hatta ralli yi bile kazanan oluyordu sanki.

dakar da mesela cinli ve hinli üreticiler katılıyor ve fena da değiller.

hadi bakalım bu üreticiler moto gp ye cıksın ne oluyor gorelim


f1 le rally arasında da böyle bir benzerlik var.

subaru ne yaav ?
hyundai ne yav ?
mitsubusshi ne ya ? (hevi endrustru biliyorum)
ford ne ya allahın fordu

Hondamız üst seviye işler peşinde., lutfen
 
  • Beğen
Tepkiler: ACT
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
o değilde takla atmış tenere ilk marsta calışıyor. ne kadar gaddar bir motor bsgfhg

tuareg olsaydı bok çalışırdı. japonlar herseyi test ediyor. işte bu yuzden japon.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
o değilde takla atmış tenere ilk marsta calışıyor. ne kadar gaddar bir motor bsgfhg

tuareg olsaydı bok çalışırdı. japonlar herseyi test ediyor. işte bu yuzden japon.
Muhtemelen korumaya alırdı, evet. 5-10dk sonra düzelirdi. Tenerede teknoloji yok zaten. Sorunsuz yapan o. Aynı sebepten aprillia’ya kötü diyemeyiz.

Furukawa marka bir iş makinemiz (japon) arıza yaptı. Güriş çözemedi. Makine stop ediyor. Tüm elektrik gidiyor. Yaklaşık 2 ay çözülmeyince Japonyadan mühendisler geldi makinenin altına yattılar üstüne çıktılar, sonunda buldular. Motor bölmesi ile operatör kabini arasında acil stop şalteri koymuşlar, el girmiyor. Avrupa normlarına uyabilsin diye, 3. Şalter lazımmış, normalde bir iç kabinde birde boom’da olur. Tasarımı uygun olmadığından elin girmeyeceği yere emergency stop koyan salak bir japon mühendis. Çok gerekli olmadığı halde 3. Bir şalter isteyende avrupalı. Japon aynı güvenlik sistemi koysaydı eline yüzüne bulaştırır, keyless frekansından hasanpaşada motor çalışmamasında olduğu gibi dağ başında çekici beklerdin.
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Muhtemelen korumaya alırdı, evet. 5-10dk sonra düzelirdi. Tenerede teknoloji yok zaten. Sorunsuz yapan o. Aynı sebepten aprillia’ya kötü diyemeyiz.

Furukawa marka bir iş makinemiz (japon) arıza yaptı. Güriş çözemedi. Makine stop ediyor. Tüm elektrik gidiyor. Yaklaşık 2 ay çözülmeyince Japonyadan mühendisler geldi makinenin altına yattılar üstüne çıktılar, sonunda buldular. Motor bölmesi ile operatör kabini arasında acil stop şalteri koymuşlar, el girmiyor. Avrupa normlarına uyabilsin diye, 3. Şalter lazımmış, normalde bir iç kabinde birde boom’da olur. Tasarımı uygun olmadığından elin girmeyeceği yere emergency stop koyan salak bir japon mühendis. Çok gerekli olmadığı halde 3. Bir şalter isteyende avrupalı. Japon aynı güvenlik sistemi koysaydı eline yüzüne bulaştırır, keyless frekansından hasanpaşada motor çalışmamasında olduğu gibi dağ başında çekici beklerdin.

bu keyless ne abartıldı yaa bunlar hep algı işte.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
at sahibine göre kişner
yani vatandaş nerede nasıl pozisyon alıp iş yapacağını bilmiyor sorun motorun ağırlığı oluyor oluyor öyle mi
kendimden bahsetmiyorum ama millet ne motorlarlar la nerelere giriyor hemde 19 inç jantlı v storm ile
bu tenere yi benim yol arkadaşıma verseler dağlarda ceylan gibi seke seke gider
ha tenere sınıfında kusursuzluk abidesi bir enduro'dur hem 21 inç ön teker hem depo hacmi asfalta inmeden 300 km yol yapıyor crf 250 gibi tüy siklet değil
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
yaşlılığı rage baitlerinin kötülüğüne de vurmuş
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yaşlılığı rage baitlerinin kötülüğüne de vurmuş

işi abartıp bana sapık adam yazdıktan sonra bu gerizekalıya yuz verdik geldi halıya sıctı diye dusundum.

seni iplemiyorum artık. sende boşuna zıplayıp kendini yorma. yaşlı yaşlı yaşlı yaşlı .... başka bi skim bildiğin yok zaten
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
kim hangi konuya bakıyor diye oturup izleyene sapık denir bana ağlayacağına sigortalı bi iş bul kendine çeki düzen ver sabah akşam forumda yatıp kalkıyorsun sadece forumla yatıp kalkamanın bu kadar banının açılmasına yeterli mi sanmıyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst