ne olacak bu doların hali

Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
347
Cep telefonu, uçak , otomobil , yazılım vs üretip bilimde ilk beşe girdiğimiz zaman dolar düşecek gerisi özelleştirdik sattık savdık boş muhabbet.
 
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
"Zeybekci 17 Aralık sonrası doların 2.10 bandına oturduğu sürelerde kur üzerindeki hareketlerin spekülatif olduğunu ve dolarda kırmızı çizgi olmayacağını belirtmişti. Bakan son bir senede dolar her yükseldiğinde hareketin spekülatif olduğunu yani aslında olmaması gereken bir seviyede olduğunu belirtiyor. Zeybekci dört yıldır dolar yükseldiği zaman artışın aslında Türkiye’den kaynaklanmadığını belirtiyor.
İşte Zeybekci’nin son yıllarda dolara ilişkin yaptığı bazı açıklamalar ve kurun söz konusu açıklamalar tarihindeki durumu.

14 Ocak 2014 Son dönemde kurda yaşananlar spekülatif Kur: 2.19

21 Ağustos 2015 Türkiye’de kurun bu spekülatif zıplamaları veya hareketlenmeleri ve yaratılan diğer bütün ortamın bir gerekçesi yoktur” Kur: 2.91

12 Ekim 2016 Dolarda şu anki seviyeyi spekülatif buluyorum Kur: 3.08

27 Kasım 2016 Spekülatif ortamdan dolayı TL’nin dengesi sarsıldı Kur: 3.41

13 Ocak 2017 Merkez Bankasında Türkiye’ye karşı harekete geçilen bu spekülatif yaklaşıma karşı müdahale edecek güç vardır. Kur: 3.79

27 Ekim 2017 Kurdaki yükseliş geçici Kur: 3.82

7 Nisan 2017 Son birkez daha spekülatif adımlar Kur: 3.72

18 Mayıs 2017 Kurdaki oynaklık spekülatif Kur: 3.54

17 Kasım 2017: Kurdaki gelişmeler tamamen spekülatif Kur:3.90"
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,673
Herseyi birbirine karistiriyorsun COQ.

Sorun ozellestirme mi, yoksa ozellestirmenin dogru duzgun yapilmamasi mi?
Diyelim ki ozellestirme yapmadik. O zaman n'olacak?

Ozellestirme adi altinda kurumlari astronomik rusvetlerle yandaslara peskes ceken bir yonetim, kurumlar devlet elinde kaldiginda onlari duzgun ve karli mi isletecek? Yoksa siyasi fayda icin somurerek zarar etmesine yol acip, zarari vergi olarak halktan mi toplayacak?

Ozellestirme ile kurumlar, guvenilir olmayan siyasetcilere degil, sert piyasa kosullarina hesap verirler. Ayakta kalmak icin kar etmek durumundalar. Ama arkada devlet destegi oldugu muddetce kar etmese n'olur ki? Vergi alinip odetilir...

Niyet kotu olduktan sonra ozellestirme olsa, olmasa da, yuk halka biner, siyasetci ve yandaslari disinda kimseye fayda gelmez...

Ama bu dediklerin, niyet iyi olduğunda bazı sektörlerde devlet işletmelerinin iyi bir araç olduğu gerçeğini de değiştirmiyor.
Bunu söyleyince devletçilik, Sovyetler falan demeye bayılıyor millet de, liberalizmin en güzel argümanlarından biri olan "düşük vergi"nin de anahtarıdır devlet işletmeleri =)

TT mesela devlet eliyle çalışmaya devam etse, belli bir kaliteye kadar cidden ucuz hizmet verse.
Kaliteli hızlı internet isteyen de Superonline'ın kendi altyapısıyla kurduğunu kullansa. Kime ne zararı var bu devlet işletmesinin? =)
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
İskandinav ülkelerinde gayet de başarılı devlet işletmeleri var ve halk da refah içinde
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Hesap soran bir halk olabilirsek devlet işletmeleri öyle bir kâr eder ki.:)
Bizde nasilsa kimse naapıyonuz lan siz demediğinden kurumlar arpalığa dönüyor.

Bak bugün gazoza limonataya ötv geldi.
Ayılana gazoz bayılana limon dediğimiz için bu içecekler ilaç sektörüne mi sokuldu?
Diğer vergileri söylemiyorum bile.
Aklı başında bir halk yeni gelen veya arttırılan bir vergide şu diyaloğu yapar.
V=vatandaş
S=siyasetçi

V: nooluyo?
S: efenim kamu harcamaları,dış güçler gak guk!
V: ne gak guk ediyon bu vergi nerden çıktı?
S: hazinede para yok.
V: niye yok? sizi oraya bostan korkuluğu mu diktik?
S: efenim harcamalar arttı. Biliyorsunuz devletin vergiden başka geliri yok.
V: onu devlet ticaret yapmaz diye kurumları özelleştirirken düşünecektiniz.
S: ama zarar edi...
V: höööytt! Şimdi niye etmiyor peki? Zarar ediyordu da alanlar keriz mi?
S: bi saniye izah edeyim
V: hass...

Velhasıl devleti yönetmeye talip olan siyasetçi kurumlarini da ticaretini de iyi yönetmek zorunda. Beceremedi mi vurursun kıçına tekmeyi yerine gelen anlar ki para kazandiramazsa siyaset hayatı bitecek.
Bak bakalım ne paralar kazaniyor devlet.

Üstelik devletin ticari hayatın içinde olması özel sektöre engel değil ki.

Artı olarak bu kurumlar hiç para kazanmasa dahi devlet devam ettirmek zorundaydı.
Çünkü bu işlerin yan ticareti var bir de.
Tekeli sattilar tütüncülük bitti.
Seker fabrikalarını sattılar pancar üreticileri aç.
Et balık kurumunu sattılar hayvancilik bitti.
Daha sayayım mı?
Üstelik sadece bunlara zararı olmadı. Fiyatlar uctu. Vatandaşın alım gücü düştü.
Üretemeyen köylü şehirlere göc etti kurumların satışından gelen paranin 10 katı şehir altyapılarına harcanmak zorunda kaldı.
Karmaşa ve kalabalığı saymiyorum bile.

Ne oldu son durum?
Devletin vergi dışında geliri kalmadı.
Vereceksin o zaman.
Ya da zamanında biz itiraz ederken destek olacaktın.
Sen ne yaptın.
Etrafimızda toplanıp komonizler moskovaya diye slogan attın.
Seni adam yerine koyup moskovaya bile almıyorlar kardeşim
Zamanında düşünecektin bunları.
Reisin dediği gibi atı alan üsküdarı gecti.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hesap soran bir halk olabilirsek devlet işletmeleri öyle bir kâr eder ki.:)
Bizde nasilsa kimse naapıyonuz lan siz demediğinden kurumlar arpalığa dönüyor.

Bak bugün gazoza limonataya ötv geldi.
Ayılana gazoz bayılana limon dediğimiz için bu içecekler ilaç sektörüne mi sokuldu?
Diğer vergileri söylemiyorum bile.
Aklı başında bir halk yeni gelen veya arttırılan bir vergide şu diyaloğu yapar.
V=vatandaş
S=siyasetçi

V: nooluyo?
S: efenim kamu harcamaları,dış güçler gak guk!
V: ne gak guk ediyon bu vergi nerden çıktı?
S: hazinede para yok.
V: niye yok? sizi oraya bostan korkuluğu mu diktik?
S: efenim harcamalar arttı. Biliyorsunuz devletin vergiden başka geliri yok.
V: onu devlet ticaret yapmaz diye kurumları özelleştirirken düşünecektiniz.
S: ama zarar edi...
V: höööytt! Şimdi niye etmiyor peki? Zarar ediyordu da alanlar keriz mi?
S: bi saniye izah edeyim
V: hass...

Velhasıl devleti yönetmeye talip olan siyasetçi kurumlarini da ticaretini de iyi yönetmek zorunda. Beceremedi mi vurursun kıçına tekmeyi yerine gelen anlar ki para kazandiramazsa siyaset hayatı bitecek.
Bak bakalım ne paralar kazaniyor devlet.

Üstelik devletin ticari hayatın içinde olması özel sektöre engel değil ki.

Artı olarak bu kurumlar hiç para kazanmasa dahi devlet devam ettirmek zorundaydı.
Çünkü bu işlerin yan ticareti var bir de.
Tekeli sattilar tütüncülük bitti.
Seker fabrikalarını sattılar pancar üreticileri aç.
Et balık kurumunu sattılar hayvancilik bitti.
Daha sayayım mı?
Üstelik sadece bunlara zararı olmadı. Fiyatlar uctu. Vatandaşın alım gücü düştü.
Üretemeyen köylü şehirlere göc etti kurumların satışından gelen paranin 10 katı şehir altyapılarına harcanmak zorunda kaldı.
Karmaşa ve kalabalığı saymiyorum bile.

Ne oldu son durum?
Devletin vergi dışında geliri kalmadı.
Vereceksin o zaman.
Ya da zamanında biz itiraz ederken destek olacaktın.
Sen ne yaptın.
Etrafimızda toplanıp komonizler moskovaya diye slogan attın.
Seni adam yerine koyup moskovaya bile almıyorlar kardeşim
Zamanında düşünecektin bunları.
Reisin dediği gibi atı alan üsküdarı gecti.

Yine karistiriyorsun COQ'cugum... :)

Tekel, Seker fabrikaları ve et balık kurumu satildigi icin tütüncülük, pancar üretimi ve et balık kurumu bitmedi. Niye bitsin Allah askina? Biz verimli tarim yapamadigimiz, yeterince ucuza mal edemedigimiz icin bitti. Yoksa ozel kurum yerli varken niye disaridan alsin? Ve yurt disindaki ureticilerle rekabet edemezken nasil ayakta kalsin? Verimli uretim yaparsan baska ulkelerin Tekellerine, seker fabrikalarina, et-balik kurumlarina satarsin; simdi Sirplarin bize et sattigi gibi...

Fiyatlarin ucup vatandasin alim gucunun dusmesi ise bir suru zincirleme olaya bagli. Ama olayin temelinde durust olmama, yolsuzluk ve hirsizlik var; onun da gerisinde bunlarin cok da sorun olmadigini dusunen bizler variz... Genel olarak ta dogru ve ahlak noktasindaki derin eksikliklerimiz yatiyor. Velhasil sonucuna katiliyorum, ektik, biciyoruz, kusura bakmayin ama en azindan kismen de olsa hepimiz, ama hepimiz hakkediyoruz.
 

"-"

Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
74
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Türk lirası uzlaşmalı vadeli döviz satım ihalelerine başlanmasına karar verdi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst