- Konu Yazar
- #1
40km/s hızla yaklaşık %7lik eğimli sola kavisli rampadan aşağı iniyorum. Gece 11 suları. Yer sırılsıklam. Soldaki sapak virajı daha da keskinleştiriyor ve aşağı doğru iniş %10-11 gibi bir eğimlere ulaşıyor. Sapağa girebilmek için kontrol edebileceğim sınırlarda olan motoru biraz daha yatırıyorum ve dönüş de keskinleştiği için frene dokunuyorum.
Arka teker artık arkada değil. Yanıma gelme eğiliminde. Önce sağa doğru kayıyor, toparlamak için hamle yaptığımda, dönüşünü yitiren, sadece kayarak hareket eden teker bu sefer sola doğru hızla kayıyor. Son hamlemi yaptığımda teker tekrar sağa hareket ediyor. Motor haddinden fazla yatmış, teker arkaya alınamayacak kadar yana gelmiş. Saniyenin küçük bir kesrinde artık yapacak bir şey kalmadığını anlayıp yere inmekte olan motorda kendimi nasıl koruyacağımı düşünüyorum.
Motor sol yanı üstünde sürüklenmeye başlıyor. Scooter olduğu için bacağım altında kalmıyor. Ama düşüşle kalçamı yere çarpıyorum. Tahminimce yarım saniyelik kaymadan sonra motor altımdan tamamen kurtuluyor ve ben sol kolumu da yere çarpıyorum. Motor kayarak önce 5-10cm yüksekliğindeki kaldırım/refüje çarpıp ortasındaki babanın üstüne çıkıyor ve orada kalıyor.
Kalçada ezik, kolda ezik, sol ayna kırık, rüzgarlık camı kırık, sol ön sinyal kırık, sinyal çevresi çizik.
Çıkarılan dersler:
Arka teker artık arkada değil. Yanıma gelme eğiliminde. Önce sağa doğru kayıyor, toparlamak için hamle yaptığımda, dönüşünü yitiren, sadece kayarak hareket eden teker bu sefer sola doğru hızla kayıyor. Son hamlemi yaptığımda teker tekrar sağa hareket ediyor. Motor haddinden fazla yatmış, teker arkaya alınamayacak kadar yana gelmiş. Saniyenin küçük bir kesrinde artık yapacak bir şey kalmadığını anlayıp yere inmekte olan motorda kendimi nasıl koruyacağımı düşünüyorum.
Motor sol yanı üstünde sürüklenmeye başlıyor. Scooter olduğu için bacağım altında kalmıyor. Ama düşüşle kalçamı yere çarpıyorum. Tahminimce yarım saniyelik kaymadan sonra motor altımdan tamamen kurtuluyor ve ben sol kolumu da yere çarpıyorum. Motor kayarak önce 5-10cm yüksekliğindeki kaldırım/refüje çarpıp ortasındaki babanın üstüne çıkıyor ve orada kalıyor.
Kalçada ezik, kolda ezik, sol ayna kırık, rüzgarlık camı kırık, sol ön sinyal kırık, sinyal çevresi çizik.
Çıkarılan dersler:
- Motorunun kapasitesine ve senin bilgi/becerine göre yağmurlu havada mümkünse yola çıkmayacakmışsın.
- Yola çıkman gerekiyorsa da çok yavaş gidecekmişsin.
- Motoru durduran ön frendir. Arka fren durduramadığı gibi, bir de kaymaya sebep olur, mümkünse bulaşmayacakmışsın.
- Yavaş gitmenin bir kez daha hayatını kurtardığını aklından çıkarmayıp gazı veren eline hakim olacakmışsın.
- Koruma, koruma, koruma. 100m de gidecek olsan üşenmeyecekmişsin.