Nasıl düştüğümün kısa hikayesi

Katılım
24 Nis 2006
Mesajlar
28
40km/s hızla yaklaşık %7lik eğimli sola kavisli rampadan aşağı iniyorum. Gece 11 suları. Yer sırılsıklam. Soldaki sapak virajı daha da keskinleştiriyor ve aşağı doğru iniş %10-11 gibi bir eğimlere ulaşıyor. Sapağa girebilmek için kontrol edebileceğim sınırlarda olan motoru biraz daha yatırıyorum ve dönüş de keskinleştiği için frene dokunuyorum.
Arka teker artık arkada değil. Yanıma gelme eğiliminde. Önce sağa doğru kayıyor, toparlamak için hamle yaptığımda, dönüşünü yitiren, sadece kayarak hareket eden teker bu sefer sola doğru hızla kayıyor. Son hamlemi yaptığımda teker tekrar sağa hareket ediyor. Motor haddinden fazla yatmış, teker arkaya alınamayacak kadar yana gelmiş. Saniyenin küçük bir kesrinde artık yapacak bir şey kalmadığını anlayıp yere inmekte olan motorda kendimi nasıl koruyacağımı düşünüyorum.
Motor sol yanı üstünde sürüklenmeye başlıyor. Scooter olduğu için bacağım altında kalmıyor. Ama düşüşle kalçamı yere çarpıyorum. Tahminimce yarım saniyelik kaymadan sonra motor altımdan tamamen kurtuluyor ve ben sol kolumu da yere çarpıyorum. Motor kayarak önce 5-10cm yüksekliğindeki kaldırım/refüje çarpıp ortasındaki babanın üstüne çıkıyor ve orada kalıyor.
Kalçada ezik, kolda ezik, sol ayna kırık, rüzgarlık camı kırık, sol ön sinyal kırık, sinyal çevresi çizik.
Çıkarılan dersler:
  • Motorunun kapasitesine ve senin bilgi/becerine göre yağmurlu havada mümkünse yola çıkmayacakmışsın.
  • Yola çıkman gerekiyorsa da çok yavaş gidecekmişsin.
  • Motoru durduran ön frendir. Arka fren durduramadığı gibi, bir de kaymaya sebep olur, mümkünse bulaşmayacakmışsın.
  • Yavaş gitmenin bir kez daha hayatını kurtardığını aklından çıkarmayıp gazı veren eline hakim olacakmışsın.
  • Koruma, koruma, koruma. 100m de gidecek olsan üşenmeyecekmişsin.
 
Katılım
16 Eyl 2008
Mesajlar
429
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçmiş olsun kardeşim.scooter bile olsa korumaları kullanacakmışız(dün açılan saçma sapan bi konuda scooterde gerek yok diolardı da ondan dolayı yazma ihtiyacı hissettim):rendeer:
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
326
geçmişler olsun..aynı düşüşü çinçonumla bende yapmıştım..seni iyi anlıyorum
 
Katılım
24 Nis 2006
Mesajlar
28
Teşekkürler.
Önceki kazamda montum omzumu korumuştu, bunda kolumu korudu.
Scooter'a binice özel dua koruması gelmiyor bildiğim kadarıyla.
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Aynısını bende yaşamıştım.Düşme de olsa sonunda tecrübe tecrübedir :wiinkk: Geçmiş olsun..
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
1,687
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT Pro '24
Arka teker kızakladığında freni kısa bir süreliğine bırakmak çözüm olabilir.
Bu tür durumlarda ön frenden de motoru toparlayabilmek adına yardım alınabilir.

Arada ben de arka tekeri istem dışı kızaklatıyorum. Bence bunun nedeni ön freni yeterli seviyede kullanmayışım. Ne kadar pratik o kadar beceri.

Geçmiş olsun arkadaşım. Sende birşey olmaması sevindirici.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Çıkarılan dersler gayet iyi, pek birşey eklemeye gerek yok ancak teknik olarak doğru olup olmadığına yada en doğru karar olabileceğine emin olmadığım sadece kendi uyguladığım bir şeyden bahsetmek istiyorum.

Viraja girdim, hızım o viraj için yüksek olduğunu anca viraj içersinde anladım, hızım ve yol çizgisindeki konumum motoru dikip, frenleyip tekrar yatırmaya uygun değil, yapacağım tek şey tereddütsüz kontrayı limit aramaksızın arttırmaktır.

Ya kurtarırım yada en güvenli kazayı yaparım diye düşünüyorum, daha acemi olduğum zamanlarda 2-3 kere başıma geldi, şimdilik %100 kurtarmamı sağladı.

Çok geçmiş olsun.:rendeer:
 
Super Moderator
Katılım
23 Mar 2006
Mesajlar
3,850
çok büyük geçmiş olsun :rendeer:
ancak ön frenede çok güvenip yüklenme oda kitleyip kayacaktır ve düşmene sebep verir
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Geçmiş olsun. Olay sonrası maddeler halinde dersler çıkarmak ve bunları burada paylaşmak ta takdir edilecek bir şey :)
 
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
155
dün gece yagmur yagdıgı sırada aynen onumdekı motor böyle düştü resmen adamın düşüşünü izledim fren yaptım durdum birşey varmı ıyımısın dedım adam suratıma baktı bastı gitti:D
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Geçmiş olsun arkadaşım.

Arka teker kızakladığında freni kısa bir süreliğine bırakmak çözüm olabilir.
Bu tür durumlarda ön frenden de motoru toparlayabilmek adına yardım alınabilir.

Arada ben de arka tekeri istem dışı kızaklatıyorum. Bence bunun nedeni ön freni yeterli seviyede kullanmayışım. Ne kadar pratik o kadar beceri.

Geçmiş olsun arkadaşım. Sende birşey olmaması sevindirici.

Arka teker kilitlendiğinde bırakırsanız üstten (high-side) düşersiniz, daha tehlikelidir. Arka kilitlenince durana dek bırakılmaz.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Geçmiş olsun arkadaşım.



Arka teker kilitlendiğinde bırakırsanız üstten (high-side) düşersiniz, daha tehlikelidir. Arka kilitlenince durana dek bırakılmaz.

Arka freni pek kullanmadığım için o konuda yorum yapmayacağım ama high-side diye tabir edilen olayla hiç bir alakası olmadığına eminim.

Siz bunun high-side durumu olduğuna emin misiniz?
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
121
Arka freni pek kullanmadığım için o konuda yorum yapmayacağım ama high-side diye tabir edilen olayla hiç bir alakası olmadığına eminim.

Siz bunun high-side durumu olduğuna emin misiniz?

murat illa bi artıslık yapıcan dımı :D:D:D & gecmıs olsun
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
527
geçmiş olsun ancak bnm kişisel fikrim olarak sölüyorum ki eger ön freni kullanmıs olsaydı olan bitenin farkına varmadan kendini yerde bulurdun, şimdi en azından neler oldugunu anlamıssın.... son kazan olsun inşallah
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst