Naked mi? SS mi?

Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
22
Uzun sure CBF600 surdukten sonra artik gonlumde yer edinen motor(lara) gecis yapmak istiyorum. Bu motoru alali 1 sene ve 3 ay oldu ve simdi gonlumdeki motoru, Kawa Z750 almak istiyorum ama son zamanda Super Sport motorlara ilgimin cogaldigini goruyorum. Z750 yerine bir R6 veya CBR600 mi alsam diye dusunmedim degil... Hep naked bike surdugum icin SS motorunun oturus sekli beni bozar diye tereddut ediyorum.

Aklimdaki motorlar:

Naked:
Basta Z750 sonra GSR600, Yamaha XJ6, KAWA ER-6N, Yamaha FZ6 S2, DUCATI MONSTER 696

SS:
R6 veya CBR600R

Nasil bir degerlendirme yapacagimi bilmedigim icin bu topici actim, yardimlarinizi bekliyorum. Naked olarak ilk sirada z750, gsr600 ve XJ6 var. degerleri aslinda tipsizliginden dolayi kayip ediyorlar. Simdi yillardir naked suren birine SS motor tavsiye edilir mi? edilmezse sectigim 3 naked motordan hangisini tavsiye ederdiniz? :pr:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
yıllardır içinde olduğum naked - ss muamma denizinde edindiğim tecrübeler;

önce + ve - leri sıralayalım, bir naked ve altında ss için yaptığım aynı konudaki yorumlarımı okuyabilirsiniz

N - oturuş olarak daha diktir. şehir içi ve uzun yolda daha az yorar
ss - oturuşunu kendinize yakın hissetmelisiniz. aksi halde bel ve boyun ağrısından motor sürmek işkenceye dönüşür.

N - nakedda örn. otobanda 150-160 km den sonrası eğer kaliteli bir ön camınız yoksa rüzgara karşı bir mücadele başlıyor.
ss - ön cam ve oturuş münasebetiyle rüzgar pek sorun olmuyor.

N - canım ülkemde en kötü çinliye bile grenaj yaptırsan 1 haftada satılır ama çıplak makina rağbet görmez ve karizması düşüktür
SS - hızlı alınıp satılır, karizması ve sesi çoktur.

n- yan yatma veya kaza gibi problemlerde kafadan 3-5 bin tl grenaj parası kesin çalışmaya başlar
SS - en azından grenaj masrafını düşebiliyorsun....

sonuç;

ben artık kafa grenajı olmayan mtosikletlerden görünüş olarak zevk alsam da, otobanda rüzgardan çok yoruldum. tokatlanmış gibi hissediyorum. o yüzden fazer direksiyona sahip kafa frenajlı veya direksiyonu yükseltilmiş ( dört silindiri sevmem ama ülkemin piyasası bu olmamasına rağmen sessiz bir eksozu uzun yolda tercih ederim. motor sesinden kafam şişiyor ) güzel ve sessiz bir eksozla donatılmış, bagaj kullanımına izin veren PAN EUROPAN, FJR 1300, VFR 800, xj6 tarzı motorları tercih ederdim....

ayağını yere basabildiğin
en hafifi
en az yakanı
en kıvrak olanını da tercih etmekte fayda vardır..
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Sürek motor üzerinde olan ve şehir içi trafik için naked mantıklı tercih. Ama bu memlekette motor kültürü olamadığı için hak ettiği saygıyı bulamıyor malesef.
 
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
22
yıllardır içinde olduğum naked - ss muamma denizinde edindiğim tecrübeler;

önce + ve - leri sıralayalım, bir naked ve altında ss için yaptığım aynı konudaki yorumlarımı okuyabilirsiniz

N - oturuş olarak daha diktir. şehir içi ve uzun yolda daha az yorar
ss - oturuşunu kendinize yakın hissetmelisiniz. aksi halde bel ve boyun ağrısından motor sürmek işkenceye dönüşür.

N - nakedda örn. otobanda 150-160 km den sonrası eğer kaliteli bir ön camınız yoksa rüzgara karşı bir mücadele başlıyor.
ss - ön cam ve oturuş münasebetiyle rüzgar pek sorun olmuyor.

N - canım ülkemde en kötü çinliye bile grenaj yaptırsan 1 haftada satılır ama çıplak makina rağbet görmez ve karizması düşüktür
SS - hızlı alınıp satılır, karizması ve sesi çoktur.

n- yan yatma veya kaza gibi problemlerde kafadan 3-5 bin tl grenaj parası kesin çalışmaya başlar
SS - en azından grenaj masrafını düşebiliyorsun....

sonuç;

ben artık kafa grenajı olmayan mtosikletlerden görünüş olarak zevk alsam da, otobanda rüzgardan çok yoruldum. tokatlanmış gibi hissediyorum. o yüzden fazer direksiyona sahip kafa frenajlı veya direksiyonu yükseltilmiş ( dört silindiri sevmem ama ülkemin piyasası bu olmamasına rağmen sessiz bir eksozu uzun yolda tercih ederim. motor sesinden kafam şişiyor ) güzel ve sessiz bir eksozla donatılmış, bagaj kullanımına izin veren PAN EUROPAN, FJR 1300, VFR 800, xj6 tarzı motorları tercih ederdim....

ayağını yere basabildiğin
en hafifi
en az yakanı
en kıvrak olanını da tercih etmekte fayda vardır..

Yorumun icin tesekkurlerimi sunuyorum, guzelce anlatmisin. SS motora merakim artsada naked kullanmaya devam edecegim gibi gozukuyor. Benim boyum 1,68. Botlarimi giyince 1,69-1,70 oluyorum. naked bike da ayaklarim anca yere degdirebiliyorum. Motorda birazda oynama payi oldugundan fazla zorlanmiyorum veya alistik artik :)

600cc lik motor bana iyi geliyor, asagisini istemiyorum. Yukarisi 800 veya 1300 bana fazla gelebilecek seviyelerde. z750 bile cok gelir mi acaba diye dusuncelerim var ama o kadarda zorlanmam gibime geliyor ama onun daha ustu -simdilik- hedefimin icinde degil.

Sürek motor üzerinde olan ve şehir içi trafik için naked mantıklı tercih. Ama bu memlekette motor kültürü olamadığı için hak ettiği saygıyı bulamıyor malesef.

Sehir ici surdugum icin, suan en ideal motor naked bike gibi gozukuyor, onun icin simdilik SS motordan vazgectim.
 

IMK

Katılım
11 Mar 2013
Mesajlar
75
tamamen tercih meselesi içideki ses ile ilgili..bende o arada kaldım sıfır cbf-1000 alabilirken gittim 1 yaşında olan 600 rr aldım..çünkü eğer cbf-1000 i alsaydım bana o hazı vermeyecekti..
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
Bence en önemlisi yılda kaç bin km yapıyosunuz? Uzun yolmu seversiniz yoksa kısa mesafe hafta sonu gezilerimi? Artçılımı kullanırsınız tek mi? bunlar önemli kriterler.

Uzun yol yaparım, artçılı kullanırım,bagaj ihtiyacım var, şehir içinde de gezerim dersen kesinlikle naked ss ten pişman olursun.
Ama benim gibi keyif amaçlı hafta sonu biniyim yakıtı, bakımı sorun değil, kısa geziler yaparım dersen ss al. Tamamen kullanımına yönelik yani biraz daha detay vermen lazım.
cbf600 kullanmışınız zaten naked motorlar hakkında bilginiz var ama her insanın içinde bir ss merakı yatar heralde:)
 
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
84
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ya Ducati Monster yada Yamaha XJ6... Tip olarak ben de Avrupalılar gibi düşünüyorum: naked! SS'ler bana biraz apaçi işi geliyor. Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın ;-) geçen bir kurye arkadaş ile konuşuyoruz, 'Trafikte bize, paketçilere, SS'çilere serseri gözüyle bakıyorlar ama benim abimde chopper var, adama millet yol veriyor' dedi. Bu esasında Türkiye'nin motor kültürü ile alakadar bir sorun fakat maalesef önemli bir tespit.

Enduro düşünmez misin acaba? Onlar da fena hoş duruyor.... Hani Yamaha Tenere veya Honda NC 700....

Fuarda Monster'a baktım, 20 bin TL diyorlardı. Ama neredeyse tek kişilik alet. Alırsan kız arkadaşın/eşin arkada emanet gider, peşinen diyeyim. XJ için öyle bir dert yok ama..

Hakkında hayırlısı olsun, sordun söyledik :wiinkk:
 

IMK

Katılım
11 Mar 2013
Mesajlar
75
Ya Ducati Monster yada Yamaha XJ6... Tip olarak ben de Avrupalılar gibi düşünüyorum: naked! SS'ler bana biraz apaçi işi geliyor. Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın ;-) geçen bir kurye arkadaş ile konuşuyoruz, 'Trafikte bize, paketçilere, SS'çilere serseri gözüyle bakıyorlar ama benim abimde chopper var, adama millet yol veriyor' dedi. Bu esasında Türkiye'nin motor kültürü ile alakadar bir sorun fakat maalesef önemli bir tespit.

Enduro düşünmez misin acaba? Onlar da fena hoş duruyor.... Hani Yamaha Tenere veya Honda NC 700....

Fuarda Monster'a baktım, 20 bin TL diyorlardı. Ama neredeyse tek kişilik alet. Alırsan kız arkadaşın/eşin arkada emanet gider, peşinen diyeyim. XJ için öyle bir dert yok ama..

Hakkında hayırlısı olsun, sordu söyledik ;-)

Motosiklet kullananların hepsine serseri gözüyle bakılıyor saygı duyulmuyor..chopper kullananların üzerinede arabayı sürebiliyorlar..ss sürenide özellikle motosiklet camiasında bunları sınıflara ayırmakta hoş değildir.ben bugün ss kullanıyorsam yarın naked da kullanabilirim chopperda..
 
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
84
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kardeşim bu gereksiz bir alınganlık, "Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın" cümlemi okumamışsın sanırım ;-)

Serviste gidiyoruz, şöför E-5'in ortasında teker yaparak giden SS'çiye bakıp 'Serseri bunlar' deyince karşı çıkamadım, adam haklı. Ha o kişi gitse bir pistte yapsa o hareketleri kimse laf etmez. E-5'te teker mi yapılır Allah aşkına? O zaman bir kişi yüzünden al sana bütün motorcular serseri..

Elbette genel anlamda motorculara serseri gözüyle bakılıyor, ben CBF'i yıkatıyorum yıkamacı "abi hastalık bu yaa" dedi. Ama bazı aletler daha bir antipatik geliyor millete.. Hele de trafik polislerine. O yüzden SS, kurye, paketçi görünce heme çeviriyorlar..
 
Katılım
6 Kas 2008
Mesajlar
1,284
Ben açıklama yerine, grenajlı ve grenajsız motor kullanan arkadaşların arasın da ki farkı anlatan resim atacağım sana. Bir ip ucu olur :p

665934_10151438404234705_939572932_o.jpg
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
Bende ss in dışında yol verilen motor görmedim:mrgreen: kimse peşinden gidemediği için saygımı desem itaatmi desem bilemedim gören kendini sağa atıyo. Naked le benzinciye gidince kaç lira olsun diye sorarlarken ss le gidince hoş geldin abi fulleyelimmi oluyor:)
 
Katılım
6 Kas 2008
Mesajlar
1,284
Bende ss in dışında yol verilen motor görmedim:mrgreen: kimse peşinden gidemediği için saygımı desem itaatmi desem bilemedim gören kendini sağa atıyo. Naked le benzinciye gidince kaç lira olsun diye sorarlarken ss le gidince hoş geldin abi fulleyelimmi oluyor:)

Valla durum tam dediğiniz gibi :). İnsanlar seviyor izlemeyi. Estetiğini beğeniyorlar genel olarak. Trafikte beklerken önce senin gazlamanı bekliyor filan :). Ben motoranla yol da giderken üstüme üstüme geliyorlar, calibreyle gidince yol açıyorlar. E bir de 4 silindir olunca daha farklı olur tabii :).
 

IMK

Katılım
11 Mar 2013
Mesajlar
75
Kardeşim bu gereksiz bir alınganlık, "Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın" cümlemi okumamışsın sanırım ;-)

Serviste gidiyoruz, şöför E-5'in ortasında teker yaparak giden SS'çiye bakıp 'Serseri bunlar' deyince karşı çıkamadım, adam haklı. Ha o kişi gitse bir pistte yapsa o hareketleri kimse laf etmez. E-5'te teker mi yapılır Allah aşkına? O zaman bir kişi yüzünden al sana bütün motorcular serseri..

Elbette genel anlamda motorculara serseri gözüyle bakılıyor, ben CBF'i yıkatıyorum yıkamacı "abi hastalık bu yaa" dedi. Ama bazı aletler daha bir antipatik geliyor millete.. Hele de trafik polislerine. O yüzden SS, kurye, paketçi görünce heme çeviriyorlar..

alınganlık durumu yok..bu konulara girersek araba kullananların içinde serseri yok mu sorusu sorulur..bu türk insanının motosiklete bakış açısından kaynaklanıyor..tabiiki bazen içimizden her türlü motor kullanan arkadaşlardan kötü referanslar olabiliyor..insanlar zaten kendinden başka herkesi suçlamaya bir kalıba sokmaya meraklı olduğu için bu söylemler bitmez..o serseri diyen adamlar birgün motora çıkarlarsa bizlerin neler çektiğini anlayabilirler ancak.
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
şehir içi naket uygun bencde ama hangisini alırsan al yinede bişeylewr tatmin etmez oluyor insanı
 
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
22
Genel olarak XJ6 diyorsunuz ama Z750 ve GSR600 hakkinda hic bir yorum yapilmamis. BU ucunu kiyasliyacak buyugumuz yok mi? gozume batmiyan alternatifleri olanlar buraya yazsinlar.

şehir içi naket uygun bencde ama hangisini alırsan al yinede bişeylewr tatmin etmez oluyor insanı
Alternatifler olunca aklimiz yine degerlerinde kaliyor. bana en uygununu bulmaya calisiyorum.:cat:
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
siz öncelikli kullanım şeklinizi söylerseniz daha iyi yardımcı oluruz. Naked seçicekseniz zaten z750nin üzerine yok. gsr600 zaten 2. el parça falan pahalı, cbr600f e bakabilirsiniz yada vfr800de çok güzel makine. race ise r6 da olur cbr600de hangisinin oturuşunu beğenirseniz onu tercih edersiniz.
 
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
84
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
alınganlık durumu yok..bu konulara girersek araba kullananların içinde serseri yok mu sorusu sorulur..bu türk insanının motosiklete bakış açısından kaynaklanıyor..tabiiki bazen içimizden her türlü motor kullanan arkadaşlardan kötü referanslar olabiliyor..insanlar zaten kendinden başka herkesi suçlamaya bir kalıba sokmaya meraklı olduğu için bu söylemler bitmez..o serseri diyen adamlar birgün motora çıkarlarsa bizlerin neler çektiğini anlayabilirler ancak.

Aynı şeyi farklı şekilde söylemişiz. Diyorum ya kovboyun hatasını ata mal ediyorlar ;-)

O dediğini ben bizzat yaşattım bir araba sürücüsüne. Beş dakika bir yere bıraktım, inerken "Sizin iş harbi zormuş şimdi anladım" dedi ki o da sadece şeridi ortalayarak gidenleri gördü. Bir de zvk için üstümüze kıranları görse.. Aaaah ahh....
 

IMK

Katılım
11 Mar 2013
Mesajlar
75
Aynı şeyi farklı şekilde söylemişiz. Diyorum ya kovboyun hatasını ata mal ediyorlar ;-)

O dediğini ben bizzat yaşattım bir araba sürücüsüne. Beş dakika bir yere bıraktım, inerken "Siz iş harbi zormuş şimdi anladım" dedi. Aaaah ahh....

Aynı şeyleri farklı şekillerde söylemişiz:cherry:..ben motora zevk için bindiğim için inanın işim olmadıkça istanbul trafiğine motorla çıkmaktan korkuyorum..artık adamlar dinlemiyorlar seni göre göre üzerine kırıyorlar..

Tolga kardeşim motor konusuna gelince aklına takılan motorların üzerine oturup bakman gerekir..sana uyup uymadığına ve kullanım tarzına en yakın olanı seçeceksin..yazdığın 2 motorda güzel motorlar sahibine göre...benim bir kardeşimde gsr 600 vardı gidon tutuşu filan hoşuma gitmedi..ama ben race alıştığım için hoşuma gitmemiş olabilir.bu senin ne istediğine hangisinde mutlu olacağın ile ilgili..z 750 deneme şansım olmadı ama kesinlikle iyi bir makinadır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst