N250 Rodaj Bakımı ve Bayinin İşgüzarlığı

Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Merhaba,

Bugün N250 motorumu 683 Km'de rodaj bakımı için Ankara Favori Moto Garaj'a götürdüm. Öncelikle değişenlerden daha sonra motoru aldığım bayinin yaptığı işgüzarlıktan bahsedeceğim.

Putoline 15/50 Yağ
Yağ Filtresi
Putoline marka yağ ile zincir yağlandı.

Şimdi gelelim işin sinir bozucu kısmına. Motorumu Orontes Motordan satın aldım. Motor zaten halihazırda Showroomda idi ben satın aldıktan sonra 2 hafta da bayide bekledi (ehliyetimi almak için bekledim). Bugün rodaj bakımına götürdüğümde usta motoru satın aldığım yerin hiç bir kontrol yapmadığını söyledi.

Kontrol etmedikleri şeyler;

Gidon olması gerektiği gibi montajlanmamış bundan dolayı motoru aldığımdan beri sürerken sürekli rahatsız, motora tam hakim olamıyorum gibi hissediyordum fakat alışma sürecinde olduğum içindir diye düşünmüştüm ki dün arkadaşımın aynı kasaya sahip fakat 160cc olan motorunu sürene kadar. Motora oturup gidonu tuttuğumda sanki oyuncak gibi basit gelmişti o an anladım zaten bi b*kluk olduğunu. Bugün rodaj bakımını yapan usta da düzelttikten sonra kendi motorum da çok rahat gelmeye başladı.
Alt sakal civataları ters takılmış.
Arka fren müşiri çalışmıyor.
Civatalar kontrol edilmemiş bir çoğu gevşek.
Arka teker mili gevşek.
Lastik basınçları kontrol edilmeden düşük olarak verilmiş.

Yani hem showroomda duran hem de 2 hafta bayide beklettiğim (kontrol etmek için zamanları vardı) motoru bu kadar eksik almak beni çok şaşırttı açıkçası.

Ekstra olarak bugün usta motor durduğu yerde yan yattığında elcik ve koruma demirinde oluşan çizikleri boya atmalarını rötuşla kapatmış ve yamulan vites demirini düzeltmiş. Üstünkörü sadece bir rodaj bakımı yapıp geçmediği hem diğer bayinin hem de benden kaynaklı olan hataları düzelttiği için baya mutlu ayrıldım.
 
Katılım
17 Eki 2024
Mesajlar
369
Motosikleti
2025 Triumph Tiger Sport 660
Benim de motorumun debriyaji duzgun sikilmamisti ve ~300 km surdukten sonra tamamen gevsemisti. Boyle ucuz ve Turkiye'de montajlanan motorlarda boyle seyler genel olarak oluyor diye biliyorum. Belki Turkiye'de son birlestirilme isleminin yapildigi her motorda bile olabilir.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Alacagınız motor kadar önemli olan diğer unsur da alacağınız yer ne yazık ki. Şanssızlık olmuş ama düzeltilebilmiş neyse ki.
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Alacagınız motor kadar önemli olan diğer unsur da alacağınız yer ne yazık ki. Şanssızlık olmuş ama düzeltilebilmiş neyse ki.
Gerçekten şaşırdım çünkü satın alma sürecinde baya yardımcı olmuşlardı ama sürüşü bu kadar etkileyecek şeyleri kontrol etmemeleri bütün artılarını sildi.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Gerçekten şaşırdım çünkü satın alma sürecinde baya yardımcı olmuşlardı ama sürüşü bu kadar etkileyecek şeyleri kontrol etmemeleri bütün artılarını sildi.
Malesef bayiler yalnızca satana kadar çok yardımcı oluyorlar, teknik konuda yetersizler, kendileri bile farkında değillerdir.

Size tavsiyem motorunuzun kullanıcı kitapçığını baştan sona bir kez okuyun, orada neleri sizin kontrol etmeniz gerektiği zaten yazar. Yetkili servise bile bakım yaptırıyor olsanız bile mesela hanti tipte ne tür yağ konacağı gibi bilgileri biliyor olmanız iyi olur.
Lastik havaları zaten her sürüş öncesi kontrol edilmesi gereken, yol tutuşu çok etkileyen bir şey, onu da kitapçıktan doğru basınçları öğrenin ve sık sık kontrol edin, benzin istasyonlarındaki pompalar çoğu bozuk veya yanlış gösteriyor, 3-5 ayrı istasyondaki pompaları deneyip doğruya yakın olanı kendiniz bulabilirsiniz ya da şarjlı pompa taşıyıp hep aynı pompa ile ölçüp/tamamlamak en doğrusu ama şarjlı pompa yoksa da kendinize en düzgün çalışan benzin istasyonu pompası seçip lastikler soğukken basıncı kontrol etmeyi alışkanlık edinin.


Kitapçık motorla birlikte verilmediyse de internette pdf olarak bulunuyor, mutlaka edinip ara ara bakın.

Ben xmax'ın lastik basınçlarını her seferinde unutup motorun başına inince telefondan internetten arayıp da kontrol ediyordum, vstrom alınca onun basınç değerlerini unutmamak için şarjlı pompaya etiket yapıştırıp oraya yazdım. 33ön-36arka diye aklımda tutmak zor geliyordu. :)
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Malesef bayiler yalnızca satana kadar çok yardımcı oluyorlar, teknik konuda yetersizler, kendileri bile farkında değillerdir.

Size tavsiyem motorunuzun kullanıcı kitapçığını baştan sona bir kez okuyun, orada neleri sizin kontrol etmeniz gerektiği zaten yazar. Yetkili servise bile bakım yaptırıyor olsanız bile mesela hanti tipte ne tür yağ konacağı gibi bilgileri biliyor olmanız iyi olur.
Lastik havaları zaten her sürüş öncesi kontrol edilmesi gereken, yol tutuşu çok etkileyen bir şey, onu da kitapçıktan doğru basınçları öğrenin ve sık sık kontrol edin, benzin istasyonlarındaki pompalar çoğu bozuk veya yanlış gösteriyor, 3-5 ayrı istasyondaki pompaları deneyip doğruya yakın olanı kendiniz bulabilirsiniz ya da şarjlı pompa taşıyıp hep aynı pompa ile ölçüp/tamamlamak en doğrusu ama şarjlı pompa yoksa da kendinize en düzgün çalışan benzin istasyonu pompası seçip lastikler soğukken basıncı kontrol etmeyi alışkanlık edinin.


Kitapçık motorla birlikte verilmediyse de internette pdf olarak bulunuyor, mutlaka edinip ara ara bakın.

Ben xmax'ın lastik basınçlarını her seferinde unutup motorun başına inince telefondan internetten arayıp da kontrol ediyordum, vstrom alınca onun basınç değerlerini unutmamak için şarjlı pompaya etiket yapıştırıp oraya yazdım. 33ön-36arka diye aklımda tutmak zor geliyordu. :)
Teşekkürler abi.

Ara ara açıp okuyorum kitapçığı onun dışında kafama takılan yerler olduğunda direkt internetten bilgi aramak yerine önce bi kitapçığa göz gezdiriyorum.

Şarjlı pompam olmadığına göre kendime düzgün pompası düzgün çalışan bi istasyon bulmam gerekecek ahahaha.
Ben xmax'ın lastik basınçlarını her seferinde unutup motorun başına inince telefondan internetten arayıp da kontrol ediyordum, vstrom alınca onun basınç değerlerini unutmamak için şarjlı pompaya etiket yapıştırıp oraya yazdım. 33ön-36arka diye aklımda tutmak zor geliyordu. :)
Bu da tam benlik hareket tek farkımız benim de aklıma pompaya etiket yapıştırmak gelirdi ama onu yapıştırmaz sonra her motorun başına gidip internetten baktığımda assktr la pompaya yapıştıracaktık bunu derim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Teşekkürler abi.

Ara ara açıp okuyorum kitapçığı onun dışında kafama takılan yerler olduğunda direkt internetten bilgi aramak yerine önce bi kitapçığa göz gezdiriyorum.

Şarjlı pompam olmadığına göre kendime düzgün pompası düzgün çalışan bi istasyon bulmam gerekecek ahahaha.

Bu da tam benlik hareket tek farkımız benim de aklıma pompaya etiket yapıştırmak gelirdi ama onu yapıştırmaz sonra her motorun başına gidip internetten baktığımda assktr la pompaya yapıştıracaktık bunu derim.
ben d euzun süre paraya kıyıp şarjlı pompa almamıştım, sonra Kadıköyde bir benzin istasyonunda xmax'In arka lastik havasını tamamladım, 30 yapmıştım güya, ziverbey'den e5 bağlantı yoluna çıkıp biraz hızlanınca arka teker kafasına göre gitmeye başladı, bir tuhaflık hissettim, yavaş yavaş e5'den ilk çıkıştan çıkana kadar dikkatli sürdüm, altunizade çıkışından çıkıp ilk bulduğum benzin istasyonunda kontrol ettim 25 gösteriyordu, patladı mı ne oldu deyip 30'a tamamladım, sonra 50km yol gidip Büyükçekmeceye varana kadar tuhaflık olmadı demek lastik patlamamış ama ilk istasyondaki yanlış gösteriyormuş, zaten pompa kırık döküktü. o akşam eve varınca internetten xioami şarjlı pompa siparişi vermiştim.

4 yılın sonunda şarjlı pompanın lastiğe bağlanan yerinde vidalı ucundaki dişler bozuldu sibobu tatamaz oldu, internetten buldum yedek parça olarak hortumunu, 280 küsür lira hortuma verdim, 4 yıl önce pompanın kendisini 250 liraya almıştım yuh ne bizim zam gelmiş dedim. Hala şarjlı pompayı her sürüşte motordan eksik etmem, uzun yola tatile arabayla çıkarken de arabanın bagajında olur hep.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Biz İzmir'de senkron ayarı yaptırtamadık toparlaklara. "Bugün git, kışın gel" dediler.
 
Katılım
25 Ara 2022
Mesajlar
83
Motosikleti
Bajaj Pulsar NS125
Merhaba,

Bugün N250 motorumu 683 Km'de rodaj bakımı için Ankara Favori Moto Garaj'a götürdüm. Öncelikle değişenlerden daha sonra motoru aldığım bayinin yaptığı işgüzarlıktan bahsedeceğim.

Putoline 15/50 Yağ
Yağ Filtresi
Putoline marka yağ ile zincir yağlandı.

Şimdi gelelim işin sinir bozucu kısmına. Motorumu Orontes Motordan satın aldım. Motor zaten halihazırda Showroomda idi ben satın aldıktan sonra 2 hafta da bayide bekledi (ehliyetimi almak için bekledim). Bugün rodaj bakımına götürdüğümde usta motoru satın aldığım yerin hiç bir kontrol yapmadığını söyledi.

Kontrol etmedikleri şeyler;

Gidon olması gerektiği gibi montajlanmamış bundan dolayı motoru aldığımdan beri sürerken sürekli rahatsız, motora tam hakim olamıyorum gibi hissediyordum fakat alışma sürecinde olduğum içindir diye düşünmüştüm ki dün arkadaşımın aynı kasaya sahip fakat 160cc olan motorunu sürene kadar. Motora oturup gidonu tuttuğumda sanki oyuncak gibi basit gelmişti o an anladım zaten bi b*kluk olduğunu. Bugün rodaj bakımını yapan usta da düzelttikten sonra kendi motorum da çok rahat gelmeye başladı.
Alt sakal civataları ters takılmış.
Arka fren müşiri çalışmıyor.
Civatalar kontrol edilmemiş bir çoğu gevşek.
Arka teker mili gevşek.
Lastik basınçları kontrol edilmeden düşük olarak verilmiş.

Yani hem showroomda duran hem de 2 hafta bayide beklettiğim (kontrol etmek için zamanları vardı) motoru bu kadar eksik almak beni çok şaşırttı açıkçası.

Ekstra olarak bugün usta motor durduğu yerde yan yattığında elcik ve koruma demirinde oluşan çizikleri boya atmalarını rötuşla kapatmış ve yamulan vites demirini düzeltmiş. Üstünkörü sadece bir rodaj bakımı yapıp geçmediği hem diğer bayinin hem de benden kaynaklı olan hataları düzelttiği için baya mutlu ayrıldım.
Aldığım 2 bajaj motoruda favori motordan aldım oradaki arkadaşlarda çok cana yakın ve nazik insanlardı hatta kuralkandan kaynaklı yapılamayan tescil işlemlerinde bile epey yardımcı oldular. Sattıkları motorların arkasında duran, ilgilenen sayılı bayilerdendir kendileri. Yakın zamanda bende rodaj bakımına götürmeyi düşünüyorum motorumu
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Aldığım 2 bajaj motoruda favori motordan aldım oradaki arkadaşlarda çok cana yakın ve nazik insanlardı hatta kuralkandan kaynaklı yapılamayan tescil işlemlerinde bile epey yardımcı oldular. Sattıkları motorların arkasında duran, ilgilenen sayılı bayilerdendir kendileri. Yakın zamanda bende rodaj bakımına götürmeyi düşünüyorum motorumu
Bugün sabah işe giderken sigara almak için durdum motoru tekrar çalıştırdım stop etti sonra motor arıza lambası yandı favoriye mesaj attım. Dün sizde rodaj bakımı yaptırmıştım bugün motor arıza lambası yandı diye uğrarsanız bir bakalım dediler öğlen götüreceğim bakalım ne olacak.


Dün de rodajdan çıkıp iş yerinin garajına çektiğimde yağ damlatmıştı. Sabah da kontrol ettiğimde evin garajına da damlatmış acaba nedendir.
 
Katılım
25 Ara 2022
Mesajlar
83
Motosikleti
Bajaj Pulsar NS125
Bugün sabah işe giderken sigara almak için durdum motoru tekrar çalıştırdım stop etti sonra motor arıza lambası yandı favoriye mesaj attım. Dün sizde rodaj bakımı yaptırmıştım bugün motor arıza lambası yandı diye uğrarsanız bir bakalım dediler öğlen götüreceğim bakalım ne olacak.


Dün de rodajdan çıkıp iş yerinin garajına çektiğimde yağ damlatmıştı. Sabah da kontrol ettiğimde evin garajına da damlatmış acaba nedendir.
Yağ filtresi tam sıkılı değildir belkide, umarım sorun bundan ötesi değildir.
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Yağ filtresi tam sıkılı değildir belkide, umarım sorun bundan ötesi değildir.
Yani nedir sorun bilmiyorum ama rodajının 680 km si hiç kesiciye sokmadım, hep yarım çeyrek gaz kullandım. 5 bin deviri max 2 kere geçmişimdir şehir içinde devirle ve vitesle oynayarak yaptım rodajı.

Dün bakımdan sonra usta 7-8 bin devirlerde gezebilirsin 9'a kısa süreli çıksan da olur dedikten sonra motor sıcakken bi 107 km/h falan son viteste deneme yaptım o kadar.

Umarım ciddi bir sorun yoktur.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Yağ filtresinin kapağı var, onun contası değişmediği zaman ve aşındıysa oradan damlatma yapabiliyor.
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Yağ filtresinin kapağı var, onun contası değişmediği zaman ve aşındıysa oradan damlatma yapabiliyor.
Vallahi çok bi bilgim yok abi.
Yağ filtresinin değiştiğini söylemişti belki de montajlarken vs bir hata olmuştur.
Yağ damlatması çözülür de şu lambayı neden yaktı ben onu anlamadım.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Vallahi çok bi bilgim yok abi.
Yağ filtresinin değiştiğini söylemişti belki de montajlarken vs bir hata olmuştur.
Yağ damlatması çözülür de şu lambayı neden yaktı ben onu anlamadım.
Bajaj yakar çokta takmamak gerek, ara ara benim NS200'de yakardı sonra kendi kendine söner veya aküyü söker 10 dakika beklerim sönerdi. :)
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Bajaj yakar çokta takmamak gerek, ara ara benim NS200'de yakardı sonra kendi kendine söner veya aküyü söker 10 dakika beklerim sönerdi. :)
Ben pimpirikliyim ya biraz, sabahtan beri kafamda dönüyor la bi şeyi yanlış mı yaptık rodaj yağı değişti diye çok mu zorladık motoru aman şöyle mi oldu böyle mi oldu götürüp servisten bi cevap alana kadar benim kafada bunlar milyon kere döner :D

Öğrenciyken de sınavdan geçtiğime emin olsam bile notlar açıklanana kadar aman kesin yanlış yaptık geçemedik vs vs kafayı yerdim
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Ben pimpirikliyim ya biraz, sabahtan beri kafamda dönüyor la bi şeyi yanlış mı yaptık rodaj yağı değişti diye çok mu zorladık motoru aman şöyle mi oldu böyle mi oldu götürüp servisten bi cevap alana kadar benim kafada bunlar milyon kere döner :D

Öğrenciyken de sınavdan geçtiğime emin olsam bile notlar açıklanana kadar aman kesin yanlış yaptık geçemedik vs vs kafayı yerdim
Hayat kısa, bu tarz şeyleri takmak için yeteri kadar ömrümüz yok. :)

Mekanik arıza durumunda arıza lambası yakacak bir durum yok çünkü ona ait herhangi bir sensör yok, ufak tefek voltaj dengesizliğinden kaynaklanan bir durum olma ihtimali çok yüksek. Tadınızı kaçırmayın bol bol yolda olun. :)
 
Katılım
26 Tem 2025
Mesajlar
111
Motosikleti
Bajaj Pulsar N250
Hayat kısa, bu tarz şeyleri takmak için yeteri kadar ömrümüz yok. :)

Mekanik arıza durumunda arıza lambası yakacak bir durum yok çünkü ona ait herhangi bir sensör yok, ufak tefek voltaj dengesizliğinden kaynaklanan bir durum olma ihtimali çok yüksek. Tadınızı kaçırmayın bol bol yolda olun. :)
Teşekkürler abi.

Bir nebze de olsa içim rahatlamış oldu. Götürüp ne olduğunu öğrenince buraya tekrar yazacağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yağ filtresi tam sıkılı değildir belkide, umarım sorun bundan ötesi değildir.
Bajaj yakar çokta takmamak gerek, ara ara benim NS200'de yakardı sonra kendi kendine söner veya aküyü söker 10 dakika beklerim sönerdi. :)
Şimdi servise gittim geldim. Şaka gibi ama gidene kadar yanan lamba orada motoru tekrar çalıştırınca yanmadı. Servistekiler oksijen ve hava sensöründen dolayı genelde lamba yakabildiğini buna aldığınız benzin (shell'den almamamı tavsiye ettiler) veya havanın kötü olması da etkiler yanar sonra söner dediler.

Yağ damlatma durumu için de kontrol etti evet bi sızıntı var dedi motoru içeri alıp yağ damlatma durumunu da düzelttiğini söyledi.

Lamba durumu için böyle her canı sıkıldığında yanacaksa biraz can sıkıcı.

Motor lambası selamlama yapmadığı (yanıp sönmediği) sürece sorun olmayacağını söylediler.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst