- Katılım
- 26 Tem 2025
- Mesajlar
- 111
- Motosikleti
- Bajaj Pulsar N250
- Konu Yazar
- #1
Merhaba,
Bugün N250 motorumu 683 Km'de rodaj bakımı için Ankara Favori Moto Garaj'a götürdüm. Öncelikle değişenlerden daha sonra motoru aldığım bayinin yaptığı işgüzarlıktan bahsedeceğim.
Putoline 15/50 Yağ
Yağ Filtresi
Putoline marka yağ ile zincir yağlandı.
Şimdi gelelim işin sinir bozucu kısmına. Motorumu Orontes Motordan satın aldım. Motor zaten halihazırda Showroomda idi ben satın aldıktan sonra 2 hafta da bayide bekledi (ehliyetimi almak için bekledim). Bugün rodaj bakımına götürdüğümde usta motoru satın aldığım yerin hiç bir kontrol yapmadığını söyledi.
Kontrol etmedikleri şeyler;
Gidon olması gerektiği gibi montajlanmamış bundan dolayı motoru aldığımdan beri sürerken sürekli rahatsız, motora tam hakim olamıyorum gibi hissediyordum fakat alışma sürecinde olduğum içindir diye düşünmüştüm ki dün arkadaşımın aynı kasaya sahip fakat 160cc olan motorunu sürene kadar. Motora oturup gidonu tuttuğumda sanki oyuncak gibi basit gelmişti o an anladım zaten bi b*kluk olduğunu. Bugün rodaj bakımını yapan usta da düzelttikten sonra kendi motorum da çok rahat gelmeye başladı.
Alt sakal civataları ters takılmış.
Arka fren müşiri çalışmıyor.
Civatalar kontrol edilmemiş bir çoğu gevşek.
Arka teker mili gevşek.
Lastik basınçları kontrol edilmeden düşük olarak verilmiş.
Yani hem showroomda duran hem de 2 hafta bayide beklettiğim (kontrol etmek için zamanları vardı) motoru bu kadar eksik almak beni çok şaşırttı açıkçası.
Ekstra olarak bugün usta motor durduğu yerde yan yattığında elcik ve koruma demirinde oluşan çizikleri boya atmalarını rötuşla kapatmış ve yamulan vites demirini düzeltmiş. Üstünkörü sadece bir rodaj bakımı yapıp geçmediği hem diğer bayinin hem de benden kaynaklı olan hataları düzelttiği için baya mutlu ayrıldım.
Bugün N250 motorumu 683 Km'de rodaj bakımı için Ankara Favori Moto Garaj'a götürdüm. Öncelikle değişenlerden daha sonra motoru aldığım bayinin yaptığı işgüzarlıktan bahsedeceğim.
Putoline 15/50 Yağ
Yağ Filtresi
Putoline marka yağ ile zincir yağlandı.
Şimdi gelelim işin sinir bozucu kısmına. Motorumu Orontes Motordan satın aldım. Motor zaten halihazırda Showroomda idi ben satın aldıktan sonra 2 hafta da bayide bekledi (ehliyetimi almak için bekledim). Bugün rodaj bakımına götürdüğümde usta motoru satın aldığım yerin hiç bir kontrol yapmadığını söyledi.
Kontrol etmedikleri şeyler;
Gidon olması gerektiği gibi montajlanmamış bundan dolayı motoru aldığımdan beri sürerken sürekli rahatsız, motora tam hakim olamıyorum gibi hissediyordum fakat alışma sürecinde olduğum içindir diye düşünmüştüm ki dün arkadaşımın aynı kasaya sahip fakat 160cc olan motorunu sürene kadar. Motora oturup gidonu tuttuğumda sanki oyuncak gibi basit gelmişti o an anladım zaten bi b*kluk olduğunu. Bugün rodaj bakımını yapan usta da düzelttikten sonra kendi motorum da çok rahat gelmeye başladı.
Alt sakal civataları ters takılmış.
Arka fren müşiri çalışmıyor.
Civatalar kontrol edilmemiş bir çoğu gevşek.
Arka teker mili gevşek.
Lastik basınçları kontrol edilmeden düşük olarak verilmiş.
Yani hem showroomda duran hem de 2 hafta bayide beklettiğim (kontrol etmek için zamanları vardı) motoru bu kadar eksik almak beni çok şaşırttı açıkçası.
Ekstra olarak bugün usta motor durduğu yerde yan yattığında elcik ve koruma demirinde oluşan çizikleri boya atmalarını rötuşla kapatmış ve yamulan vites demirini düzeltmiş. Üstünkörü sadece bir rodaj bakımı yapıp geçmediği hem diğer bayinin hem de benden kaynaklı olan hataları düzelttiği için baya mutlu ayrıldım.