MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
Videolar çok güzeldi.Son video hüzünlü maalesef:(

---------- Post added at 01:47 ---------- Previous post was at 01:30 ----------

MZ Doğu batı birleşiminden sonra devlet elinden çıkarılmak zorunda kalınarak Kuralkana geçti.Kendi açımızdan sevindirici gibi olsada bu durum markanın ölümüne neden oldu.Marka kendini yenleyemedi.Bu süre zarfında dört zamanlı az yakan çin motorları piyasayı işgal etmişti bile.Firma tercihini bu yönde kullnamak zorunda kaldı haliyle.Söylenilene göre üretilen her motor için Kurlakan-Kombassan grubu MZ e ödeme yapıyordu.Yeni piyasa oluşumları sonucunda MZ bu gruptanda çıktı.Benim bilgim Malezyada isim hakkının kaldığı şeklinde.
Şunuda belirteyimki;20 yıllık motorumda ki kaliteyi şimdi çok motorda göremiyorum.Hatırasına ,itina ile saklıyor ve kullanıyorum.

evet son video gerçekten hüzünlü.. MZ hala bişeyler yapmaya çalışıyor moto2 yarışlarına katılıyor scoteer tarzı ve bisiklet vs yapıyor ama bence durumu zor gibi . http://www.muz.de/


Mz etz 251 motorum var marş pedalı boşa cıkıyor yani motoru cevirmiyo neden olabilir ???

marş pedalının kurularak takıldığı yay var boşa çıkmış yada kırılmışta olabilir..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
marş pedalının kurularak takıldığı yay var boşa çıkmış yada kırılmışta olabilir..


Yay çıksa yada kırılsa marşa gene basar..Ama marş kolu geri dönmez... Elinle kaldırıp tekrar basman lazım....
Bıraktığın zaman motor çalışırken bile cırrrr diye ses çıkartır....
Kesinlikle dişlisinde problem var...:cat:
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
48
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...dasina-kadar-orjinal-alman-mz-67178772/detay/
iyi akşamlar arkadaşlar ben bu ilandaki motoru 2.500 tl ye aldım şu an ptt kargo ile giresundan lüleburgaza getirtiyorum sizin gibi mz sevdalılarından motor hakkında yorumlar almak beni sevindirir astsubay bir abimizden aldım eksiklikleri depo üstündeki renk solması,koltuktaki ufak deforme ve lastikler dedi ben de yaşına bağlı olarak bunların olabileceğini düşünüyorum satan abi lastiklerin bile orjinal olduğunu söyledi arka lastiğin sol kısmında beyaz yazıyla fabrikanın adının yazdığını söyledi ama kullanılması için lastiklerinin değişmesi gerekiyormuş değiştiricem ben de.sizlere birkaç sorum olucak
1.lastikleri değiştiricem ne marka kaç numara lastik almalıyım
2.yağını değiştiricem kendim yapmak istiyorum ve başka ne gibi bakımlar ister yardımcı olursanız sevinirim motorum gelince fotolarını eklicem
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...dasina-kadar-orjinal-alman-mz-67178772/detay/
iyi akşamlar arkadaşlar ben bu ilandaki motoru 2.500 tl ye aldım şu an ptt kargo ile giresundan lüleburgaza getirtiyorum sizin gibi mz sevdalılarından motor hakkında yorumlar almak beni sevindirir astsubay bir abimizden aldım eksiklikleri depo üstündeki renk solması,koltuktaki ufak deforme ve lastikler dedi ben de yaşına bağlı olarak bunların olabileceğini düşünüyorum satan abi lastiklerin bile orjinal olduğunu söyledi arka lastiğin sol kısmında beyaz yazıyla fabrikanın adının yazdığını söyledi ama kullanılması için lastiklerinin değişmesi gerekiyormuş değiştiricem ben de.sizlere birkaç sorum olucak
1.lastikleri değiştiricem ne marka kaç numara lastik almalıyım
2.yağını değiştiricem kendim yapmak istiyorum ve başka ne gibi bakımlar ister yardımcı olursanız sevinirim motorum gelince fotolarını eklicem

Kalkmış benim motorumu almış b,de topiğime başlık açmışsın......:pr:
Yahu ben alıcaktım onu...
Vakit bulamadım gitmeye.....

Şaka bir tarafa güzel makina..Hayırlı olsun...
Gerçekten niyetlenmiştim...
Yaza kadar dursaydı alıcaktım....

Güle güle bin.... Kazasız belasız....


sorularına yanıta gelince....
1- bu ebatlara ırc yaygın olarak bulunuyor... Kenda vb markalar da mevcut....
2-900 gr 90 numara şanzuman yapı alıcaksın... Açık olarak benzinliklerde satılıyor....
Yandaki yağ deposunu 1.5 lt 2 zamanlı motor yağı ile dolduracaksın...
Aman onu eksik etme..Motorun canıdır o....
 
Katılım
22 Mar 2012
Mesajlar
4
alp abi sen modifiye işiyle uğraşıomusun yeni olduğum için pek kimseyi tanımıom gerçi senide tanımıom ama sen baya bilgilisin sana soram dedim :D
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
User39 Hayırlı olsun kazasız sürüşler versin Allah (c.c.) .Bence iyi bir seçim yaptınız.MZ im olmasaydı düşünürdüm bu motoru almayı.Merakımı mazur görün Kargo ile Giresundan Lüleburgaz a ne kadar a geliyor?
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
48
Mz781 teşekkür ederim.Allah(c.c.) razı olsun.Ptt kargoyla normal fiyatı 100 tl.Ama değerli eşya statüsünde getirttim.115 tl ye mal oldu kargosu.Hiçbir kusur yoktu kargoda.Ptt yi tercih edebilirsiniz.
Mz tam bir canavar çıktı,yollar dayanmıyor.Bakan bir daha bakıyor.Sıfır mı diye soranlar var :D Şimdiki yaşları 35-40 olan abilerle konuşuyorum.Motora bakıp ah çekiyorlar :D Gençliklerinin motorunu böyle görünce eski anılar depreşiyor herhalde :D Şanzımana 90 numara 1lt yağ ekledim.Motor yağlaması, benzin aldığımda yağını kendim ekledim.Sol taraftaki yağ haznesinde hiç yağ yoktu.Onu düşünerek yağı biraz fazla kaçırdım galiba.Beyaz dumanı çok atıyor.Ayna alıcam.Orjinal yuvarlak siyahları nereden bulurum? Video ve fotoğrafları yakında ekleyeceğim.Hayırlı akşamlar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

Hız göstergesindeki mavi lamba nedir?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

Aklıma takılan sorulara arada geliyor :D benzin deposunun altındaki R ve N harfleri bulunan kolu yarım mı açıyorsunuz tam mı?Yakıt müşürü herhalde adı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

alp abi teşekkürler...önerilerini bekliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

benzin alırken yakıt-yağ oranını nasıl yapalım? litre başı 50 ml mi full depo 50 ml mi?
 
Katılım
17 Ocak 2012
Mesajlar
205
Hayırlı uğurlu olsun abi Allah güle güle, kazasız belasız kullanmayı nasip eder inşallah.. Hız göstergesindeki mavi ışık farda uzunları yaktığında yanar... Kısaya döndüğünde söner... Boşver yağı fazla olsun az olmasında... Yağ önemlidir Mz de... Yağ karterine yağ katıyorum eksiksiz, ayriyetten aldığım benzine göre göz kararı benzin deposuna yağ katıyorum..
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Yağ oranı konusu daha önce geçmişti.Tekrar edeyim.Enjeksiyon dediğimiz olay yani yağ deposundan yağ pompası vasıtasıyla yağlamada aslolan yağ pompasının doğru ve tam çalışmasıdır ki bu pompadan çıkıp silindire bağlanan ince hortumda yağ kabarcığının olmamasından anlaşılır.Bu şekilde tam çalışan bir sistem için ilave yağa yani depodan ilaveye gerek yok.Aman dikkat böyle kullanıyorsanız yağ deposundan yağı,yağ pompasının kontrolünü eksik etmeyin.Depodan yağ koyuyorsanız 50:1 dir oran.Buda 1 litre(1000)cl benzin için 20 cl yağ demektir.17 litrelik depo için 340 cl yağ yapar vesselam.Hem otomatik yağlasın hem depodan atacağım derseniz fazladan duman ve silindir,egzoz içinde kurum fazlalaşır.Ben otomatik yağlamayı tercih ediyorum.Lakin motorlarımızın modeli artık 20 yıla dayandığından gözüm hep yağ deposu ve hortumunda.
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
Arka fren balatası bulamıyorum bende... Hangi dükkan hatırlıyor musunuz?
yanlış hatırlamıyorsam yiba çarşısında yaycılar bisklet sanırım, belki bu hamamönündeki bayraktar ticarette de olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------

Yay çıksa yada kırılsa marşa gene basar..Ama marş kolu geri dönmez... Elinle kaldırıp tekrar basman lazım....
Bıraktığın zaman motor çalışırken bile cırrrr diye ses çıkartır....
Kesinlikle dişlisinde problem var...:cat:
evet haklısın olabilir :cat:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...dasina-kadar-orjinal-alman-mz-67178772/detay/
iyi akşamlar arkadaşlar ben bu ilandaki motoru 2.500 tl ye aldım şu an ptt kargo ile giresundan lüleburgaza getirtiyorum sizin gibi mz sevdalılarından motor hakkında yorumlar almak beni sevindirir astsubay bir abimizden aldım eksiklikleri depo üstündeki renk solması,koltuktaki ufak deforme ve lastikler dedi ben de yaşına bağlı olarak bunların olabileceğini düşünüyorum satan abi lastiklerin bile orjinal olduğunu söyledi arka lastiğin sol kısmında beyaz yazıyla fabrikanın adının yazdığını söyledi ama kullanılması için lastiklerinin değişmesi gerekiyormuş değiştiricem ben de.sizlere birkaç sorum olucak
1.lastikleri değiştiricem ne marka kaç numara lastik almalıyım
2.yağını değiştiricem kendim yapmak istiyorum ve başka ne gibi bakımlar ister yardımcı olursanız sevinirim motorum gelince fotolarını eklicem
hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin, birşey soracağım bu PTT kargoyla taşınması için paketlemeyi nasıl yaptınız merak ettim belki ilerde lazım olabilir
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
48
saolasın Sinan Allah razı olsun bana hiçbir kutuyla gelmedi olduğu gibi bindirmişler kamyona öyle giresundan istanbul-kırklareli-lüleburgaz yaparak geldi hiç bir kırılma çatlama birşey yok normal fiyatı 100 değerli statüsünde 115 e geldi canavarım :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ah ah... al bir mz dünyayı gez :D disk kitlemeseydi çok iyi anlaşıyoduk :D
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Sinan Teşekkürler, Hamamönü Bayraktar Ticarette buldum... Ya arkadaşlar, benim bir sorum olacak. 14 yaşındaki 125lik motordan çok şey beklemiyorum ama düz yolda 80 kmyi zor görüyorum. Ateşleme? Karbüratör? Acaba eski motorlar neden süratlenmiyor? Piston segman mı lazım yada? Yorumlarınızı bekliyorum lütfen...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

User39 nazar değecek bak...:D Herkesin gözü kaldı motorunda... Kazasız belasız sürüşler... Satacak olursan ilk burada ilan ver... :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst