MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
39
arkadaşlar ben mz imi komple boyatmak istiyorum. şimdiki rengi mavi-gri. mavi kısmı yine mavi kalacak oraya dokunamıyorum malum motoru yeni aldım devir bende değil devir sahibini de uğraştırmak istemiyorum. neyse. arkadaşlar jantları ve gri kısmı hangi renklere boyarsam daha güzel durur? ben jantlara, blok kapaklarındaki mz yazısına ve amortisör helezonlarına impreza jant sarısı, grilere de beyaz düşündüm de kafamda kuramıyorum nasıl olacak hiç fikrim yok. yardımlarınızı bekliyorum şimdiden::thanks:

::tutkuy::
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
24
Herkese selamlar,

Mz sayfalarında yeniyim,önce teşekkür ederim tüm paylaşımcılara forumu 2 yıldır takip ediyorum 1 yıldan fazlada üyeyim yaş 44 de geldikten sonra eskiye bir özlem başladı,başlaması ilede motor arama başladı önce 16 yaşımdayken dayımın arkadaşının bir Bmw r 26 sına binmiştim yıllardır unutamadım ve ilk olarak bir r26 bulup aldım:p toparladım(1 yıl önce aldım 20 gün önce bitti)şimdi pazardan pazara biniyorum yetmedi, jawa unutulurmu 1 hafta öncede 1967 model bir 250 görünce dayanamadım onuda aldım :queen:ufak ufak onada başladım sanırım kışın sonunda bitecek,derken mz lerede bir merak vardı onuda 3 gün önce hurdacıda görünce bi inceliyim dedim oda ne!yağ karteri hava soğtmalı hep yapmak isteyipde yapamadığım şey hazır olarak bana bakıyor kaç para usta?350 lira, iyi peki 1 eski buzdolabı+2eski çamaşır makinası ve döküm kömür sobası ?abi bu motur çalışıyo üste 100 lira ver al git, acık düşündüm taşındım aldım gitti, nakliye hurdacıya ait!
Jawa, Bmw ayrı makinalar Mz apayrı lafı uzattım kusura bakmayın her zaman yaptığm gibi ilk bujiye baktım kahverengiye yakın idare eder yağ?damlaya damlaya 100 gram:pale:neyse 250 gram mazot+10 numara yağ 500 gram doğru şanzımana,depoya nolur nolmaz 2 litre+ 40 gram yağ benzin karışımı ,sıra aküde ups'in 12v 12 a lık akü hemen devrede taktım önce jikleyi buldum 2-3 defa çektim çeyrek gaz +kick start sonuç bir patırtı bol duman :p çalışıyo alet mz hikayesi böyle başladı hoşuma gidenler:5 vites,ön disk fren,yağ soğutma kanallı şanzıman,alternatör ac şarj sistemi 12 volt(Bmw ve jawa 6 volt:farao:)
2.gün karbüratör hasta şamandıra göz yaşlarını dışarı döküyor:salut: açtım biri ezik kollar lehimlenmiş,memeler telle temizlenmekten 2 misline çıkmış,karb.gaz pistonu aşırı boşluklu,75 lira sıfır karbüratör+1 litre 90 no yağ7,5 lira+8 lira platin +ngk kısa paso buji 7,5 lira,giriştik işe üst ölü nokta,çeyrek tur hava ayar vidası yağı değiştirme tamamdır iki jikle +çeyrek gaz 3.cü kickde tın tın tın+bol duman:queen:bir 50 km köy yolu, dönüş ve soğmasını bekleme,sonuçlar:buji yağlı+1 litre şanzıman yağından 150 gram eksik? kaçak sızıntı yok:silent:5 litre benzine 125 gr 2 zamanlı yağı komuştum (yağ pompası iptal edilmiş bu arada),Şİmdi yardımlarınızı bekliyorum: yine bir köy yolu testi daha Sapanca taraflarında bol yokuşlu virajlı tenha, dönüş kontrol:700 gram şanzıman yağı kalmış acaba başına gelen varmı? krank keçesinden şanzıman yağını almış olmasından şüpheleniyorum aşırı duman atıyor hava ayarını baya açtım hava filtresi yeni takmıştım yardımlarınızı bekliyorum :wiinkk:mesleğim :elektronik teknisyeniyim elektrikle çalışan (akü ile)iş makineleri ve elektroniğin her dalı ile ilgiliyim elektrik problemlerinizde her türlü sorularınızı bekliyorum ateşleme,şarj,tesisat gibi
şimdiden teşekkürler
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL

Sanırım kaçak var... Keçeyi değiştirmen gerekicek...

Genelde kaçakları üstten pistona değil de zincire verir... Bu şekilde zincir bakımı istemez...

Çok masraf açacağını sanmıyorum... Yaptırmakta fayda var.... :cat::cat::cat:

Güle güle bin... Tekerine taş değmesin...:cat::cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Eyl 2009
Mesajlar
18
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mz ler güzel motorlar ama tipi biraz kıcık bende yamaha rx 115 waRdı mz ciler beni gördümü yenıma gelip aragaz werirlerdi çok 251 lik mz lerden kapıştım çoguzaman başabaş gittim 251 le
benim rx 115 çok bakkımlıydı 2 kişiyle 150 görüyordu mzlerin tipi biraz güzel olsa alırım ama tipi bana göre değil yinede saglam we güzel motor mz ler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:06 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:02 AM ----------

ha bu Arada benim ilk dewriyajlı motorum yamaha rx 115
16 yaşında başladım rx 115 kullanmaya
1 ay önce sattım 2009 ybr aldım 2 zamanlı motora alışkın oldugum için ybr bana çok hantal geliyor şu mz leri kullanmak hiç nasip olmadı
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm

mz ler güzel motorlar ama tipi biraz kıcık bende yamaha rx 115 waRdı mz ciler beni gördümü yenıma gelip aragaz werirlerdi çok 251 lik mz lerden kapıştım çoguzaman başabaş gittim 251 le
benim rx 115 çok bakkımlıydı 2 kişiyle 150 görüyordu mzlerin tipi biraz güzel olsa alırım ama tipi bana göre değil yinede saglam we güzel motor mz ler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:06 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:02 AM ----------

ha bu Arada benim ilk dewriyajlı motorum yamaha rx 115
16 yaşında başladım rx 115 kullanmaya
1 ay önce sattım 2009 ybr aldım 2 zamanlı motora alışkın oldugum için ybr bana çok hantal geliyor şu mz leri kullanmak hiç nasip olmadı
Slm nerden, kaç modeldı RX115 kaça sattınız
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
24
Alp bey,

Hızlı cevabınız için çok teşekkür ediyorum zamanınız oldukça başınızı ağrıtmak isterim,Mz lerin şanzıman sistemi farklı geldi Jawa ve Minsk le uğraştım daha önce, onlara göre daha profesyonel,iş makinelerinin elektronik kumandalarıyla uğraşıyorum mekanik de kendi çapımda, bu keçeyi kendim değiştirebilirmiyim alternatör tarafında kaçak yok temiz ama zincir hakikaten bakımlı:)sanırım debriyaj tarafındaki keçe problemli,birde şu yağ benzin karışımı 1 litreye 20 gram uygunmu tavsiyeniz nedir:silent:yağ pompası iptal edilmiş sistem duruyor ama şimdilik devreye almayı düşünmüyorum bu durumda benzine yağ karıştırarak kullanmakta problem yaratırmı,her gün 8 km yol gidiyorum işe gidiş dönüş şimdilik 1 hafta böyle kullanmak zorundayım,bayram tatilinde vakit ayırabiilirim herhalde
Malum havalar soğuyor şanzıman için kışlık tavsiyeniz nedir elimin altında 15w40 ve 20w50 bol miktarda var
Bir rica daha :)şanzıman altındaki sol taraftaki yaylı civata: yay var bilya yok muhtemelen yağ değişimi için sökmüşler ve bilya gitmiş viteslerde özellikle sabahları 1 e çok zor geçiyor vites değişimlerinde bir yay basıncı hissetmiyorum gibi bir şey bundan olabilirmi:silent:öyleyse bu bilya nasıl olmalı yay bir kanalın içinde,civatanın üstünde bir boşluk var sanki bilya yayın üstüne basınç uygulayınca oraya oturacak gibi ,her halde civatayı sıktığımızda yay bilyayı bir yerlere bastırıyor ama çapı hakkında bir fikrim yok
Bu arada vardığım kanaatler tamamen sizlerin paylaşımlarınız ve servis videolarını seyretmekten ve birazda kendi kontrollerim den ibaret
henüz şanzımanı açmadım ilk fırsatda açacağım
Türkçem için kusura bakmayın 3 yıl Rusya ve Türki cumhuriyetlerde çalıştım ve döneli1 yılı biraz geçti
iyi dilekleri ve paylaşımlar için için herkese sonsuz teşekkürler yakında fotolarıda ekleyeceğim
Sağlıklı kazasız günler herkese
 
Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
39
kimse bana yardım etmeyecek galiba:pr: neyse belki bulurum bi hayırsever vatandaş dostlar bu mz arka kuyruk ne kadar acaba bi bilginiz var mı
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
yayı azkoydunada bujiyi buluyorsa sorun debriyajın arkasındaki krank keçesindendir değiştir sorun kalmaz benim kide oyledi şanzuman yağsını krangın oraya alıyo keçe bozulduğunda yani bujiyi bular
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
kimse bana yardım etmeyecek galiba:pr: neyse belki bulurum bi hayırsever vatandaş dostlar bu mz arka kuyruk ne kadar acaba bi bilginiz var mı

15-20 liradır.... Fazla değil..........

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 PM ----------

Alp bey,

Hızlı cevabınız için çok teşekkür ediyorum zamanınız oldukça başınızı ağrıtmak isterim,Mz lerin şanzıman sistemi farklı geldi Jawa ve Minsk le uğraştım daha önce, onlara göre daha profesyonel,iş makinelerinin elektronik kumandalarıyla uğraşıyorum mekanik de kendi çapımda, bu keçeyi kendim değiştirebilirmiyim alternatör tarafında kaçak yok temiz ama zincir hakikaten bakımlı:)sanırım debriyaj tarafındaki keçe problemli,birde şu yağ benzin karışımı 1 litreye 20 gram uygunmu tavsiyeniz nedir:silent:yağ pompası iptal edilmiş sistem duruyor ama şimdilik devreye almayı düşünmüyorum bu durumda benzine yağ karıştırarak kullanmakta problem yaratırmı,her gün 8 km yol gidiyorum işe gidiş dönüş şimdilik 1 hafta böyle kullanmak zorundayım,bayram tatilinde vakit ayırabiilirim herhalde
Malum havalar soğuyor şanzıman için kışlık tavsiyeniz nedir elimin altında 15w40 ve 20w50 bol miktarda var
Bir rica daha :)şanzıman altındaki sol taraftaki yaylı civata: yay var bilya yok muhtemelen yağ değişimi için sökmüşler ve bilya gitmiş viteslerde özellikle sabahları 1 e çok zor geçiyor vites değişimlerinde bir yay basıncı hissetmiyorum gibi bir şey bundan olabilirmi:silent:öyleyse bu bilya nasıl olmalı yay bir kanalın içinde,civatanın üstünde bir boşluk var sanki bilya yayın üstüne basınç uygulayınca oraya oturacak gibi ,her halde civatayı sıktığımızda yay bilyayı bir yerlere bastırıyor ama çapı hakkında bir fikrim yok
Bu arada vardığım kanaatler tamamen sizlerin paylaşımlarınız ve servis videolarını seyretmekten ve birazda kendi kontrollerim den ibaret
henüz şanzımanı açmadım ilk fırsatda açacağım
Türkçem için kusura bakmayın 3 yıl Rusya ve Türki cumhuriyetlerde çalıştım ve döneli1 yılı biraz geçti
iyi dilekleri ve paylaşımlar için için herkese sonsuz teşekkürler yakında fotolarıda ekleyeceğim
Sağlıklı kazasız günler herkese

Normalde 2 zamanlı motorlara 1 litreye 40 gram denir.... Senin de yağ pompan olmadığına göre 40 gram karıştırman gerekir....

Mz de yağın biraz fazla olması zarar vermez... Sadece dumanı fazla atar... Uzun yolda sıkıştırmaya gelmez ama... Uzun yolda 30 gram koymanı tavsiye ederim..........:cat:

Şanzumanda 90 numaradan aşağısı olmaz.... Hiç mi hiç tavsiye etmiyorum... Yoksa zarar verirsiniz.... :cat::cat:

Tapadaki bilya olmassa vitese geçiremessiniz... Bir nevi güvenlik gibi düşünün.... Yolda giderken tapa gevşiyor ve düşüyor..Yağ boşalıyor.... Vitesi geçiremeyeceğiniz için durmak zorundasınız....

Belki yapan adam da bunu düşünmüş olabilir...Bu benim fikrim di.... :p:p

Eğer bilyayı takıp çok sıkarsanız gene vitese geçiremessiniz.... :p:p Çok garip bir motordur mz...

Bilya boyutunu yayın başına bakarak hesaplayabilirsin..... Yaydan biraz büyük olması gerekir ki yay tutsun.... :cat::cat:
 
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
24
Önce herkesin bayramını kutluyorum,
Alp bey cevaplarınız ve ayırdığınız zaman için çok teşekkür ediyorum bilyayı yayın olduğu boşluğa tatlı oturacak şekildesatın aldım taktım ilk denemede iyice sıktım sonuç mükemmel:cat:tüm vitesler çok rahat hatta devrini buldumu kendi debriyaj kullanmadan geçiyor ama tavsiye etmiyorum

Şarj sorunu yaşayanlar için şöyle bir paylaşım:eğer şarjınız düşükse,yüksekse hiç yoksa bakacağınız yerler: düşük şarj yada hiç şarj yapmamama durumunda :alternatör kömürlerinize ve bastığı bileziklere bakın kömürler bitmişse ki bunu mz de rahat anlayabilirsiniz kömür yatakları ayarlı
kömürler azaldıkça vidaları gevşeterek bileziklere doğru bastırabiliyorsunuz ama bir yere kadar, eğer artık çok azaldıysalar yenilemeniz gerekecek yay basıncı fazla olmayacak tatlı bir şekilde değecek fazla basınç bilezikleri bozabilir bilezikler bozulursa eskiden değişebiliyordu şimdi kimse uğraşmıyor yani yeni rotor almanız gerekiyor

2.bakacağımız yer:diyot tablası,diyot tablasında toplam 9adet diyot var bir tanesinin yada fazlasının açık devre olması( 6 adedi tofaş şarjlarında kullanılanlarla aynı)az şarj yada hiç şarj yapmamasına neden olur bu diyotlar 2 ayrı aliminyum tabakaya al alta takılı tablaya sıkı bir şekilde deliklerine oturturulurlar soğutma ve hemde iletkenlik açısından böyle olması gerekiyor çünkü diyotların dış yüzeyleri aynı zamanda diyotun diğer bağlantı ucunu oluşturuyor yani diyotdan çıkan bir kablo bir kutup diğer kutupda diyotun kendi gövdesi, piyasadan alıp bozuk olanı kendiniz değiştirebilirsiniz aynı ebatta uygun bir lokmayla lastik çekiçle vurarak yerinden çıkartıp yenisini çakabilirsiniz,diğer diyotlar silisyum diyot tabir ettiğimiz siyah diyotlar bunlarda tabloda en üstte 3 adet ,elektronikçilerden temin edebilirsiniz mutlaka 10 amperlik olması gerekiyor

Konjektör:Elektronikcat:bozuksa her iki problem yaşanabilir aşırı yada hiç şarj etmemesi gibi bunuda piyasada çok rahat bulabilirsiniz elo yada sanel marka en çok bilinenler sanel tavsiye ediyorum uçlar 15 - 67 iki adet, eskisi ile farkı yok biraz dışı değişik daha dayanıklı, sağlılklı şarj 13,8 voltta şarjı kesiyor hemen altında devreye girip işini layıkıyla yapıyor 12volt aküler için max şarj voltajı14v dir genelde ama ben 14 gördümü sıkılıyorum madem elektronik 13,13,8 de stabil olmalı dıştan takma konjektör olarak tabir ediliyor piyasada rahatça bulunabiliyor(çoğu alternatörde içeride bulunuyor artık ve yeterince soğumuyor)
Şimdilik bu kadar, sorularınızı her zaman beklerim,tekrar huzurlu mutlu bayramlar
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
al bi mz canından bez

selam uçan teneke mz ciler :) istanbul kanuni yeşilyurtta fabrikada kalmış sıfır mz var 2000 fiyatı 94 orjinal alman meraklısı varsa haberiniz olsun
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
166
Biz motoru aldık ya bu motorlar piyasaya çıkmaya başladı artık sergeant arkadaşım:)
 
Katılım
29 Eyl 2009
Mesajlar
1
Mz 301 ETZ 1994 Model

arkadaslar bende 94 model Sport 301 Mz var ama garbiratör tamirtakım elemanları bozuk ve bizim buralarda yenı model garbiratör olduqu ıcın parcasını bulamadım Ve sürekli benzın kacırıyor sadece iğnesi değişcek o yüzdende komple garbiratör almak istemıyorum.. Yardımcı olursanız sevınırım... :)
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
Biz motoru aldık ya bu motorlar piyasaya çıkmaya başladı artık sergeant arkadaşım:)

sen zaten motoru alalı çok oldu üstad gerçi yakında dağılmaya başlar bu sıfır kmyi bi düşün istersen sıfırı oldumu en azından bi 3 ay masraf cıkarmadan binersin :cherry:
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
166
Sergeant ne dağılması motorun resimlerini koymuştum bi bak istersen üzerindeki aklına ne gelirse motor hariç, silindir üst kapak,tekerlekler, direksiyon,tüm elçikler,fren gaz debriyaj, balatalar, marş mili, yayı,aynalar, başka bir çok parçada hepsi çalışır vaziyette olmasına rağmen keyfe keder hepsini yenileriyle değiştirdim zaten pek vaktim olmuyo binmek için bugüne kadar max 400km olmuştur , 50 binde km de duruyo motorun kendi fiyatından fazla malzeme alıp takdırdım yenilemek için motor 2000 model ama herşey 2009 beni idare eder yani..
 
Katılım
19 Tem 2009
Mesajlar
50
slm millet benım bı mz 251 var fakat göstergeler eskı km saati 91 model ve onları degıstırmek ıstıoymr 2000 model kanunılerdekı gıbı dıjıtal olurmu takılırmı yanı :p
 
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
221
Bildiğim kadarıyla MZ 150-251-301 serilerinde dijital gösterge kullanılmadı.
 
Katılım
12 Tem 2006
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mz ler 100 km de kaç lt yakıyor ? ve her benzin koyduğunda motora yağ koymak gerekiyormuş ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst