mz 301 kitlendi

Katılım
26 Haz 2011
Mesajlar
4
slm arkadaş lar bun dan 3 gün önce bi köye giderken mz 301 le 8 km yol katettik biraz daha ileri gideyim motoru dinlendireyim dedim demeye kalmadı motor kendini dinlenmeye aldı kafadan gıcırt diye ses geldi motor durdu ve eve getirdiğimde buji yerinden 4 çay bardağı 30 numara yağ döktüm iki gün hiç değmedim motora bastım kitlenmeyi bırakmış çalıştı ama yağladı tekrar istop etti bu arıza piston şişmesimi yoksa kırang bilyası dağıtmasımı gırank bilyası ve kırang kolu 1 ay olmadı bile eğer piston şişmesi ise bu çalıştıkca düzelme yaparmı ilk çalışmasında ses yaptı marş kolu yumuşadı biraz şimdi o 8 km yi motoru sıkıştırdım onuda ekleyim allah ne vedi bastım
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Motorun sökülüp bakılması gerekir.Piston segman ve rektifiye gerekebilir.Krank rulmanlarının durumu sökülünce anlaşılır.Motor durduk yere kitlenmez.Dahada masrafın artmadan tamir ettirmeni tavsiye ederim.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
anladıgım kadarıyla motoru rektefe ettirmişin ve alıştırmadan rodaj dönemini tamanlamadan şıkırtırmışın ve de şişirmişin motor çalışır fakat sekman dan ses ğelir piston un bir tarafı şişmiştir en saglıklısı tekrar rektefe ettirmen yada sekman attır şişen kısmına ince zımpara ile düzeltsin usta ama en saglıklısı yeniden yaptırman ve bir daha şıkırtırmadan rodaj ı tamamlaman
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
146
geçmiş olsun
piston haraket ediyormu acaba
silinidr,piston şiştiyse geri dönüş yok,tek çözüm yenilemek
segman kırılmış ve piston sıkıştırmış olabilir.
sen yinede motoru çalıştırmayı deneme ,silindiri aç,silindir sağlamsa bi piston atarsın olur biter
 
Katılım
26 Haz 2011
Mesajlar
4
Bilgileriniz için teşekkürler arkadaşlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:03 ----------

Sekmanlar yeni takıldı ama ta o güne kadar motoru beşe bile takmadım 3 de 4 de yarım gazda gidiyordum kafa ısınınca dinlendiriyordum o gün düz yolu bulduk birde yarış yaptığımız yoldan geçtik gaza geldim bastım o yolda oda yeter artık dedi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:08 ----------

anladıgım kadarıyla motoru rektefe ettirmişin ve alıştırmadan rodaj dönemini tamanlamadan şıkırtırmışın ve de şişirmişin motor çalışır fakat sekman dan ses ğelir piston un bir tarafı şişmiştir en saglıklısı tekrar rektefe ettirmen yada sekman attır şişen kısmına ince zımpara ile düzeltsin usta ama en saglıklısı yeniden yaptırman ve bir daha şıkırtırmadan rodaj ı tamamlaman



motorla rektefeden sonra 100-110 km yapmışım hesapladım usta alışmış olamazmı o kadar mesafede

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:10 ----------

geçmiş olsun
piston haraket ediyormu acaba
silinidr,piston şiştiyse geri dönüş yok,tek çözüm yenilemek
segman kırılmış ve piston sıkıştırmış olabilir.
sen yinede motoru çalıştırmayı deneme ,silindiri aç,silindir sağlamsa bi piston atarsın olur biter

PİSTON HAREKET EDİYOR BUJİYİ TERS KAFAYA SOKTUM MARŞA YARIM BASTIM KALDIRIYOR MARŞ İLK GÜN BASMIYORDU DEDİĞİM GİBİ KAFADAN YAĞI DÖKÜNCE 2 GÜN SONRA DÜZELDİMİKİ DİYE Bİ BASTIM ZORLADA OLSA İNDİ MARŞ BİRAZ POMPALADIKTAN SONRA MARŞ AÇTIM BASTIM ALDI EKSOZDAN ÇIKAN DUMAN MAHALLEYİ KAPATTI
:cherry:
 
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
24
Motorunuzla oynamadan kafayı sökün veya söktürün tekrardan rektefeye sokun derim o piston silindire zaten büyükmüş normalde yapmaması gerek, usta koymadan önce pistonu kumpasladımı,
siz kesinlikle pedala basmayın sekman kırar veya kırdıysa, emiş yaptığı küçücük bir parçanın silindir içerisinnde alt ölü nokta ile üst ölü noktayı yoklaması size en azından 301 silindir almanıza sebeb olur. buda Nerden baksanız 300 tl demek daha gerisi cabası.
tavsiyem o motora kesinlikle basmayın. Basmış olsanız bile belkide şuanda blok sağlam olabilir. sadece piston alarak işinizi çözersiniz ayrıca ustaya bu işi yaptırırken Kumpas ile baktırın mutlaka piston silindirden 0,5 mikron küçük olsun. Eşin ehli olmayıpta ya tutarsa işiyle uğraşan kendini usta olarak nitelendiren ve özellikle şu günlerde çin malları sayesinde ustalığa adım atmış bir sürü kişiler var,
siz biran önce onun kafasını sökün veya söktürün kesinlikle pistona hareket vermeyin piston alaşımlı alüminyumdur blok çelik gömlek , blokta çizilebilir.
geçmiş olsun
Kolay gelsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst