muhtemel sorun nedir ve takribi kaça patlar?

Katılım
16 Tem 2010
Mesajlar
2
Öncelikle saygılar;

İkinci el aldığım regalraptor 250-e9 (aldığımda 29 bin km deydi şu anda 33 bine merdiven dayadı bir ayı geçti alalı) motorum hakkında aklıma takılan bazı sorunlarımı dile getirmek isterim...

motor hızlanırken normal kalkışta vites değiştirmemi gerektiren aralıklar şu şekilde;

2. vitese 20-25 km
3. vitese 40-45 km
4. vitese 60 km civarı
5. vitese 70-75 km civarı geçmem gerekiyor

5. viteste de çıkabildiğim maxsimum hız 85-90 hatta 90km de motor kasıyor ve hırrt tarzı bir ses çıkartıp fena vibrasyon yapıyor. genellikle 80 km hız ile sorunsuz gidiyorum...

tahmini sebebi nedir ve bu sorunu nasıl çözebilirim. ilk motorum olduğu için kendi kendime çözebileceğim bir problem midir?

ayrıca 250 lik bir motor olmasına rağmen dediğim gibi 90 km üstünü görmedim bunun sebebi de aynı konumudur acaba?

yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
debriyaj balatası bitmiş olabilir debriyaj balatası kaçırdığı için son hızda baya düşüş olur iyi bir ustaya göster bence saygılar
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
anlattıgın durum debrıyaj balatası oldugunu gösteriyor.
ortalama senın motora çıkacak masraf en fazla 60 lırayı bulur...

sakın KAZIK FİYAT ÇEKEN BİRİNE GİDİPTE ANLAMADIGINI BELLI ETME,
BU FİYATI UÇURURU...
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Debriyaj balatasından olduğunu düşünmüyorum. Eğer debriyaj balatan bitmiş olsa vites değiştirirken garç gurç eder tam olarak ayırmadığı için vites değiştirmede zorluk yaşarsın. Ancak bir vitese takmayı başardıktan sonra o viteste devam edebilirsin. Bnece motorun gaz yemiyor ve zorladığında boğulma yapıyor. Hava filtresini bujileri değiştirip karbüratör ayarı yaptırman gerekir. Egzosuna bak eğer kurum bağlamışsa ve duman siyah çıkıyorsa zengin karışım yakıyorsun demektir. BU durum da motor son devrine ulaşamadan boğulma yapar. Sen de sürekli düşük devirde vites geçişi yapmak zorunda kalırsın. Son viteste de maksimum devire ulaşamazsın.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
333
bence de debriyajla alakali.

bu arada ikinci el cinli almak baya cesaret isteyen olay, bunun icin tebrik ederim seni. bazilari (ben) sifir km honda mi yamaha mi alsam diye kara kara düsünürken bu cesarete sasiriyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst