Hyosung S&T Kanuni MT - Hyosung Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
TAMER
oyak bank full kasko yapıyo terör hareketlerine karşı bile sigorta var ben 203 peşin 186x2 verdim 580 gibi bişey
kapalı garaj şartı falan yok ..ve sel deprem herşeyi içeren bir paket..

İstanbulda demek yer gök hyo oldu haa ...iyidir bu bir motor ne kadar çoksda o kadar rahat parçasına ulaşılır...

Ben de (GT250)koç allianz'dan yaptırdım nisanda, 507 YTL her şey dahil - kapalı garaj aramıyor, deprem sel, yangın... 130 peşin, 54x7 ay
fatura fiyatından sigortaladılar, tek kelek şu, eğer çalınırsa faturadaki fiyatı değil motorun o sıradaki ikinci el değerini tespit edip onu ödüyorlarmış, sigorta işinden pek anlamam, tüm sigortalarda geçerli olan bir şeymiş bu, normal bir uygulama sanırım
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
86
Arkadaslar, haberi olmayanlar icin soyluyorum. youtube.com'da hyosung olarak aradiginiz zaman cok guzel videolar cikiyor. Ozellikle Comet Riders Group diye birileri bayagi guzel seyler cekmisler. Bir de "Hyosung - Kasinski Comet Phaser II" adinda bir video var. Ayni motora cift kamera takmislar. Biri hemen on tekerin solundan yol seviyesinden ileriye bakiyor. Oteki de direksiyonun uzerinden tacho ve speedo'yu da alacak sekilde ileri bakiyor. Ikinci kameranin goruntusu devamli verilmemis ama videoda, ara sira koymuslar, gene de simultane goruntuleri izlemesi cok zevkli ve orjinal bir fikir.:cat: Bu arada; Rio trafiginin de sehir icinde kamyonlar, panelvanlar ve minibuslerle istanbuldan asagi kalir yani yokmus yaw!:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Tem 2006
Mesajlar
429
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben de (GT250)koç allianz'dan yaptırdım nisanda, 507 YTL her şey dahil - kapalı garaj aramıyor, deprem sel, yangın... 130 peşin, 54x7 ay
fatura fiyatından sigortaladılar, tek kelek şu, eğer çalınırsa faturadaki fiyatı değil motorun o sıradaki ikinci el değerini tespit edip onu ödüyorlarmış, sigorta işinden pek anlamam, tüm sigortalarda geçerli olan bir şeymiş bu, normal bir uygulama sanırım

o paketi eylül başında yaptırdım bende zamlanmış 175 peşin 75x7 olmuş aynı şartlar deprem terör kapalı garaj şartsız
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Hyosung lastikleri

Arkadaşlar, HYOSUNG ların üzerindeki (en azından benimki!) SHINKO lastikleri hakkında biraz bilgi topladım, sizlerle paylaşayım dedim:

1) Bu lastikler son derece SERT lastikler. Bu nedenle çok uzun zaman kullanılabiliyor, ve kolay kolay aşınmıyorlar.

2) Fakat aynı sebepten, yer tutuşları daha yumuşak lastikler kadar iyi değil. Özellikle, bu lastiklerle yağmurda dikkatli olunması tavsiye ediliyor (yada yagmur sezonu için bir çift yumuşak lastik almak).

Ayrıca, sert kalkış, viraj alış ve duruşlarınızın sertliğinin de lastiğin ömründe büyük etkisi olduğunu okudum. Bir de, İYON yayan şeylerin, mesela elektrik motorları gibi, lastiklerinizden uzak dursun.
Yine ayni şekilde, uçucu (benzin gibi) şeylerin buharlarından da motoru uzak tutun diyorlar.
Bir yerde de mesela WD40 gibi yağları da lastiğinizden uzak tutun diyor. Onlar da lastiği yiyebiliyormuş?


İyi sürüşler,
-turgut
 
Katılım
15 Tem 2005
Mesajlar
157
tkalfaoglu bilgiler için çok sağol. Yumuşak lastik olarak ne alabiliriz acaba. Çok soğumadan havalar daha kullanmak istiyorum ama korkuyorumda bir yandan...

Dün akşam saat 18:30 gibi köprü üzerinde benim motorun aynısından (siyah GT250R) gördüm. Trafik vardı orta şeritteydi, ben en sağda. Hızlı gidiyordu arkadaş yakalayamadım. Köprü çııkışında bir baktım gözden kaybolmuş. Acaba bizim siteye üye midir diye merak ettim..
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
aiqa: Ben de çok iyi bilmiyorum, ama Michelin'leri tavsiye ediyorlar marka olarak. Çok da yumuşak seçme, yoksa 2000 km'de bitebilir lastik.. İyice yarış türü olan lastikler, 2000 de bitiyormuş!
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
Arkadaşlar ana sayfada dün söyle bir başlık açtım ama yanıt alamadım, belki bizim sayfada bu konuda mantıklı bir karar verebiliriz,

kış bakımı, iki farklı yorum_hangisini yapmalı

Arkadaşlar malum önümüz kış ve benim gibi tatlı su motorcuları için uzun bir bekleyiş dönemine girmeye çok az kaldı
Kışa motoru hazırlama konusunu sitede araştırırken iki konuda farklı yorumlar ile karşılaştım, açıkçası kararsız kaldım, tecrübeli arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim
Not : Her iki yazının tamamı sitede bulunmaktadır

Yorum 1 - . Ayrıca yüzde 20 kadar lastik havalarını indirmek de lastiğin hayrına olacaktır. Ayşe Şule Bilgiç
Yorum 2 - Lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir.
Kemal Berker_ADAC - İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni.

Yorum 3 - Bir diğer yol da arada bir motoru çalıştırmaktır ama ben şahsen kilometre yapılmadığı sürece bunun çok yararlı olduğunu görmedim. Gerçi motosikletinizin motorunun ömrü ve verimliliği açısından arada bir çalıştırmak her halükarda faydalı bir harekettir ya... Ayşe Şule Bilgiç

Yorum 4 - İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır.
(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır. Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.
Kemal Berker_ADAC - İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
johnny_rook konuyla ilgili yeterli bilgi barındıran başlıklar mevcut faydalı bilgilerde.

Ama ben şahsen şöle özetleyebilirim sana, lastikleri yerden kesmek en mantıklısıdır. Motoru takoza alabilirsin yada lastikle yer arasına tahta gibi bişey koyabilirsin.

Motorun yağı tam olarak ısınmayacaksa asla çalıştırma, ve motor uzun süre yatacaksa benzin deponu ful bırak. Yoksa deponda paslanmalar olur, tabi bu uzun yatışdan sonra o benzini kullanmıcaksın. Aynı şekilde yağınıda değişip motoru öyle yatır, yine ilk çalıştırmadan önce yağı tekrar boşaltmalısın.

Ve motoru gazyağı ile yıkayıp, bir siprey kutuya doldurduun gazyağını motorun paslanmaya mutebir yerlerine sıkıp kış uykusuna yatırabilirsin.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
johnny_rook konuyla ilgili yeterli bilgi barındıran başlıklar mevcut faydalı bilgilerde.

Ama ben şahsen şöle özetleyebilirim sana, lastikleri yerden kesmek en mantıklısıdır. Motoru takoza alabilirsin yada lastikle yer arasına tahta gibi bişey koyabilirsin.

Motorun yağı tam olarak ısınmayacaksa asla çalıştırma, ve motor uzun süre yatacaksa benzin deponu ful bırak. Yoksa deponda paslanmalar olur, tabi bu uzun yatışdan sonra o benzini kullanmıcaksın. Aynı şekilde yağınıda değişip motoru öyle yatır, yine ilk çalıştırmadan önce yağı tekrar boşaltmalısın.

Ve motoru gazyağı ile yıkayıp, bir siprey kutuya doldurduun gazyağını motorun paslanmaya mutebir yerlerine sıkıp kış uykusuna yatırabilirsin.


eyong bilgiler için teşekkürler, yazmamın sebebi aynı konu için iki farklı yorum olmasıydı, neyse artık, yazdıkların ile ilgili bir iki sorum daha olacak

-benzin deposunu full doldurmaktan kasıt sadece depo mu ? yani depo ile motor arasındaki bağlantıyı kestikten sonra mı tam doldurmalıyız ? yoksa direkt fulleyip kontagı o şekilde mi kapatmalıyız, malum yeni sezonda benzini depodan boşaltmamız gerekecek
- mevcut yağ ile kalsa ne tür sorunlar olur ? şu an bıraktıgım yerde yağ değiştirmem pek mümkün değil de o yüzden sordum
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
33
conti ne oldu senin parçalar hala gelmedi mi globalmotor UZAY' dan mı getiriyo acaba parçayı. global'in bu konudaki tutumu değişmeye başladı arkadaşlar bu hiç iyi bir durum değil sana ulaşamıyorum ulaşsam sana soracam telefon no'mu değişti senin noldu eğer bu haftasonuda bursa'ya gidemezsek ayıp olucak valla senden haber bekliyorum.

ayrıca benim 1000km bakımda serviste yağ filtresi değiştirilmedi 30 YTL alındı 4000'e geliyorum ama motora bişi olcak die de korkuyorum 4000 olmadan artık gidicem servise ve kitapçık üzerinden tek tek onaylatarak kontrol ettiricem sizde kesinlikle kontrollerin yapılması için motorunuzun başında olun ve kitapçıktan check edin...

trasher merhaba
yok canım parça uzaydan gelmiyo ancak G kore'den duyduğum kadarıyla hızlı olsun diye motokurye ile göndermişler :(
Ne diyebilirim ki abi sıkıntıdan (stresten) başağrıları başladı bende . Çevremdeki insanlar motorsikletmi satığımı düşünüyor. nede olsa....
Sonuç olarak cumartesi alabileceğim galiba, umarım kullanmayı unutmamışdır :)
Mutlaka detayları sizlerle paylaşacağım. Zaten kış geldi. yorum sizlerin

böyle komik komik anlatıyorum ama insanın çok canını sıkan şeyler bunlar
Allah hiçbir arkadışımızın başına vermesin,
Beklediğim parça krank

İlgin için çok teşekkürler kardeşim
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
558
trasher merhaba
yok canım parça uzaydan gelmiyo ancak G kore'den duyduğum kadarıyla hızlı olsun diye motokurye ile göndermişler :(
Ne diyebilirim ki abi sıkıntıdan (stresten) başağrıları başladı bende . Çevremdeki insanlar motorsikletmi satığımı düşünüyor. nede olsa....
Sonuç olarak cumartesi alabileceğim galiba, umarım kullanmayı unutmamışdır :)
Mutlaka detayları sizlerle paylaşacağım. Zaten kış geldi. yorum sizlerin

böyle komik komik anlatıyorum ama insanın çok canını sıkan şeyler bunlar
Allah hiçbir arkadışımızın başına vermesin,
Beklediğim parça krank

İlgin için çok teşekkürler kardeşim


merakla c.tesinin gelmesini bekliyorum inşallah yılan hikayesine dönmez sende parçana en kısa zamanda kavuşur haftasonuda yağmur çamur demeden uzarız iftarımızı açmaya bursaya allah tekerimizi düz bastırsın..

bu arada telefonunu aldım artık haberleşmede sorun olmaz umarım grsrz...
 
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
5
arkadaşlar ben bir sene içinde 2 inci motoru aldım ilk motorum asya 150 t idi
onunla 3500.km yaptıktan sonra sattım ve ramzey 250.cc.chopper aldım.şu an bunu kullanıyorum.
8.ooo.km yol yaptım genelde iyi bir makina ama şu an bana yetmiyor .

aynı kasa fakat 28.hp lik 250.cc.lik hyosung cruıser almak istiyorum
bu motoru kullanan arkadaşlar bilgi verirse memnun olurum
kazasız günler dilerim.
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
trasher merhaba
yok canım parça uzaydan gelmiyo ancak G kore'den duyduğum kadarıyla hızlı olsun diye motokurye ile göndermişler :(
Ne diyebilirim ki abi sıkıntıdan (stresten) başağrıları başladı bende . Çevremdeki insanlar motorsikletmi satığımı düşünüyor. nede olsa....
Sonuç olarak cumartesi alabileceğim galiba, umarım kullanmayı unutmamışdır :)
Mutlaka detayları sizlerle paylaşacağım. Zaten kış geldi. yorum sizlerin

böyle komik komik anlatıyorum ama insanın çok canını sıkan şeyler bunlar
Allah hiçbir arkadışımızın başına vermesin,
Beklediğim parça krank

İlgin için çok teşekkürler kardeşim

2003 yılında Mazda Familia 1.8 model arabamın hatalı kullanım sonucu,
3 supap / sekman değişmesi gerkirdi
Mazda servisinde bu parçalar yoktu
ve Japonya dan ucakla 3 gunde geldi
Ben bu global motoru çözmedim, çözemedim.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Tamer de görüp beğendiğim Hyosung aksesuarları nihayet Bursaya geldi. İşte resimleri:



Ve 0 km ve aksesuarlı Hyosung :



Not: Verdiğin bilgiler için teşekkürler Tamer biraderim...


birader o nasıl koruma yahu...yakıştımı o ybr cincun koruma demiri allasen....ne zevksiz adamlar var ya...:pr:
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
86
Arkadaslar, www.korider.com sitesindeki GT250 forumlarinda dolasirken birsey dikkatimi cekti. Bircok kullanici (hem GT250 hem de GT250r kullanicilari) motorlarinda 5000-6000 devir civarlarinda bir 'flat spot' probleminden yakiniyorlar. 6500 devirden itibaren motorun tekrardan deli gibi cekmeye basladigini fakat belirttigim devir araliklarinda motorun cekisinin dustugunu soyluyorlar. Bu konuda bayagi bir tartisma yapilmis. Hava filtresinin uzerindeki delikleri buyutmekten tutun da elektronik ateslemeden sorumlu C.D.I unitesinin uzerindeki bazi kablolari kesmeye (!) kadar varan turlu turlu tedavi yontemlerinden bahsediyorlar. CDI fotograflari, semalar, diyagramlar falan havalarda ucusuyor. Bazilari da servise gidip sikayette bulunduklarini ve garanti kapsaminda C.D.I'yi degistirttiklerini ve boylece sorunu cozduklerini soyluyor. Bizim forumumuzda bu tur bir konudan sikayet edildigini veya cozumu ile ilgili tavsiyelere falan rastlamadim. Sozunu ettigim sitedeki kullanicilar agirlikli olarak Avustralya ve ABD'den. Oralardaki pazarlara verilen motorlar ile avrupa, ortadogu vs'ye verilen motorlar farkli seriler olabilir mi? (oralardaki emisyon kurallarina gore acaba fabrikadan makinalar daha "restricted" cikiyor olabilir mi?) Acaba aramizda da bu sorunla karsilasan oldu mu hic? Bir de sizce motoru stop etmek icin kontak anahtarini mi kullanmali yoksa gidon uzerindeki engine kill switch'i mi? Elektriksel olarak bir farklarinin olmadigini duydum. Ama kill switch sikca kullanildiginda daha cabus asinip ariza cikarabiliyormus, dolayisiyla anahtardan stop ettirmek daha saglikliymis falan filan, hurafe midir bunlar nedir? :silent:
 
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
25
ben motoru genelde yan ayağı açarak stop ettiriyorum acaba bunun bi zararı olurmu.kill switch acil durumlar için olduğundan devamlı kullanmamak gerekir diye düşünüyorum.ama bi zararı olurmu bilmem.
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Sanmıyorum - CDI devre şemasını inceledim, hem ayak yem kill switch benzer işlemler yapıyor, hatta aynı hat üzerindeler. Bence ikisini de sürekli kullanmak sorun çıkarmaz. -t
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst