Hyosung S&T Kanuni MT - Hyosung Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
johnny_rook' Alıntı:
Tamer, peki koruma demiri için de fiyat verdi mi ? keşke bir resmi falan olsaydı

ben motorumu henüz satın almadım almadan önce yaptırdım koruma takozunu.takoz konusunda düşme anında kesin olmasa da şaseyi eğebilir görüşleri çıkınca motor koruma demiri yaptırmaya kara verdim.alınca motoru koruma demirini bağlatıp fotoğraflarını da koyarım.Fiyat konusunda ise takoza yaklaşık bişi olur herhalde(120$).Motoru ve beni korusunda parası okadar mühim değil bi kere verecem sonuçta bu parayı.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Tamer. Motorun şimdiden hayırlı olsun.

sport motorlardaki koruma takozları ne yazıkk ki cruiser motorlardaki koruma barları gibi bacağını koruyamaz. eğer motor üzerine devrilecek olursa bacağın her halükarda altında kalacaktır (koruma takozu en fazla granajdan 10 cm taşar. bacağının kalınlığı en az 30 cm).

Ayrıca motor devrildiğinde bu takoz alt kısmı korur ancak bu sefer de motorun yükü gidon ve depo üzerine binecektir. deponun hemen altındaki kalın şase parçasına da bir düşme takozu yaptırmalısın. (şasiyi delmeden de bu işi yapabilirsin.)

 
Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
Ertuğrul_Öz' Alıntı:
Tamer. Motorun şimdiden hayırlı olsun.

sport motorlardaki koruma takozları ne yazıkk ki cruiser motorlardaki koruma barları gibi bacağını koruyamaz. eğer motor üzerine devrilecek olursa bacağın her halükarda altında kalacaktır (koruma takozu en fazla granajdan 10 cm taşar. bacağının kalınlığı en az 30 cm).

Ayrıca motor devrildiğinde bu takoz alt kısmı korur ancak bu sefer de motorun yükü gidon ve depo üzerine binecektir. deponun hemen altındaki kalın şase parçasına da bir düşme takozu yaptırmalısın. (şasiyi delmeden de bu işi yapabilirsin.)

teşekkürler.ben koruma tokozunu komet için yaptırmıştım ve boyu tam 14 cm.Bağlandığı yer motorun depo kısmına yakın böylikle motor devrildiğinde depo ve pegler yere değmiyor 75-80 derece lik bir açıda koruma takozu devreye giriyor.bar yaptırdığımda ise barın boyunu 15-20 cm yapmam yeterli.Şaseyi delmeden yaptırdım zaten.
30 cm bacak ben kimsede görmedim bu arada:)sumocu binerse belki motora o başka:)
bağladığımda fotoları koyarım isteyen faydalanır.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
Ertuğrul depoyu nasıl söktün ya bravo sana filtreyi temizlemek için şart...
Motosikletten düşünce ayağım altında kaldı ama bir şey olmadı dizimi yere çarptım o kadar dikkat ederseniz arka görünüşüne formu gereği depo ile arka grenaj bacakların durduğu yerden daha dışarda bir miktar koruyor olmalı beni korudu çünkü...
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Evet sonunda motoru şöle bi bakım için servise verecem ...eee hakketti ...bi orasını burasını mıncıklasınlar...heralde bu forumda benim km yi yapan başka bi hyo yoktur...2,5 sene km teli olmadan kullandım şu an 37 000 de demekki rahat 50000 i devirdik ...bana rağmen motor hala yürümekte ısrarlı ...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
arkadaşlar başımda çok ilginç bir dert var, acil yardımınıza ihtiyacım var, kısaca anlatayım
şu an gt 250de 3300 kmdeyim. 3000 kmye kadar en ufak bir sıkıntım olmadı, 10 gün falan önce her zamankinden farklı bir benzinciden benzin aldım, normalin dışında tek yaptıgım bu, sonra 5-6 kere başıma şöyle bir olay gelidi o günden beri (bu arada o depo bitti, yeni ve temiz bir depo daha aldım ve bugün yine yaptı)
tam olarak 5.viteste oluyor, tam gaz giderken, genelde 100-120 arası birden hiçbir sebep yokken yani durup duruken motor stop ediyor yani 120 ile giderken yolun ortasına yığılıyor motor o an ve kesinlikle gaz yemiyor, sanki o hızda birden motoru bilerek kapatıp boşa almışım gibi motorun gaz ile tüm ilişkisi kesiliyor, hemen sağa çekiyorum ve bir iki dakika sonra çalıştırdıgımda hiç bir şey yokmuş gibi çalışıyor, şimdi
1. Her 5. vitese çıktıgımda bunu yapmıyor
2. Kullandıgım yollar ve şartlar tamamen aynı yani fazladan rüzgar gibi şeyler olmuyor
3. Motorun normal çalışmasında hiç bir gariplik yok
bugün ustaya sordum (3 farklı) hiç kimse bir fikir yürütemedi, ilk akla karbüratör geldi ama eger olsaydı kenara çektikten sonra çalışmaz tekrar dediler, bu durumda motoru açacaklar, beyin ile ilgili olması kuvvetle muhtemel ama işin garip tarafı hata tekrar tekrar olmuyor, ben önce bir size sorayım dedim, benzer bir durum daha önce herhangi birsinin başına geldi mi diye ?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Sanırım beyinle ilgili bir problem olabilir.

Benim hyo bazen 1. viteste debriyaja bassam bile çalışmıyor. ama kontağı kapatıp açtıktan sonra çalışıyor. Eğer başına bir daha böyle birşey gelirse yavaşlarken hemen vitesi boşa al, marşa bas. Olmazsa kontağı kapatıp tekrar aç marşa bas.

Eğer çalışırsa sorun beyinde demektir. Umarım sorunun garantiden değişir.

Ertuğrul depoyu nasıl söktün ya bravo sana filtreyi temizlemek için şart...
Motosikletten düşünce ayağım altında kaldı ama bir şey olmadı dizimi yere çarptım o kadar dikkat ederseniz arka görünüşüne formu gereği depo ile arka grenaj bacakların durduğu yerden daha dışarda bir miktar koruyor olmalı beni korudu çünkü...

aslında depoyu sökmek gayet kolay.depo altındaki iki adet hortumu çıkarın, koltuğu da tabi. sonra depoyu şasiye bağlayan civatayı sökün. İşin püf noktası deponun arkasını 5 cm kadar kaldırdıktan sonra motorun arkasına doğru hafif sallayarak çekmek (dikkat edin depoyu düşürmeyin). Eh artık bakalım burada yetkili bir servis açılmış. yakında göstereceğim. Eğer garanti kağıtlarını kaşeletemezsem zaten motor garanti dışı kalacağı için ertelediğim tüm bakımları yapmaya başlarım artık. Önce subap ayarı gerekli. istediğim dökümanları da buldum.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
johnny_rook' Alıntı:
arkadaşlar başımda çok ilginç bir dert var, acil yardımınıza ihtiyacım var, kısaca anlatayım
şu an gt 250de 3300 kmdeyim. 3000 kmye kadar en ufak bir sıkıntım olmadı, 10 gün falan önce her zamankinden farklı bir benzinciden benzin aldım, normalin dışında tek yaptıgım bu, sonra 5-6 kere başıma şöyle bir olay gelidi o günden beri (bu arada o depo bitti, yeni ve temiz bir depo daha aldım ve bugün yine yaptı)
tam olarak 5.viteste oluyor, tam gaz giderken, genelde 100-120 arası birden hiçbir sebep yokken yani durup duruken motor stop ediyor yani 120 ile giderken yolun ortasına yığılıyor motor o an ve kesinlikle gaz yemiyor, sanki o hızda birden motoru bilerek kapatıp boşa almışım gibi motorun gaz ile tüm ilişkisi kesiliyor, hemen sağa çekiyorum ve bir iki dakika sonra çalıştırdıgımda hiç bir şey yokmuş gibi çalışıyor, şimdi
1. Her 5. vitese çıktıgımda bunu yapmıyor
2. Kullandıgım yollar ve şartlar tamamen aynı yani fazladan rüzgar gibi şeyler olmuyor
3. Motorun normal çalışmasında hiç bir gariplik yok
bugün ustaya sordum (3 farklı) hiç kimse bir fikir yürütemedi, ilk akla karbüratör geldi ama eger olsaydı kenara çektikten sonra çalışmaz tekrar dediler, bu durumda motoru açacaklar, beyin ile ilgili olması kuvvetle muhtemel ama işin garip tarafı hata tekrar tekrar olmuyor, ben önce bir size sorayım dedim, benzer bir durum daha önce herhangi birsinin başına geldi mi diye ?

hyosungcular yok mu ya bu konuda net bir fikri olan beyinden kuşkulandık ama belkide gerçekten sebebini bilen olur diye düşünmüştüm, genele mi taşısam acaba ?
 
Katılım
20 Tem 2005
Mesajlar
1,271
johnny_rook' Alıntı:
hyosungcular yok mu ya bu konuda net bir fikri olan beyinden kuşkulandık ama belkide gerçekten sebebini bilen olur diye düşünmüştüm, genele mi taşısam acaba ?

motor durur durmaz da stop ediyordu benim başıma geldiğinde, iki sefer karşılaştım ve her ikisinde de sebebini bulmak zor olmadı. yanlışlıkla acil motor durdurma düğmesine basmışım :)

eğer sorunun bu olmadığından eminsen makineyi iyice bi incelettir derim. beyinle alakalı olabilir.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
yok kesinlikle eminim stop düğmesine basmadığıma, ilk sana sordugumda bende acaba dedim çünkü emin değildim ama sonradan sorun tekrar etmeye başladı, kesin servise götürcemde ben daha çok aynı problem başka birininde başına geldimi diye merak ettim, hani giderken bilgim olsun diye
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
johnny_rook' Alıntı:
yok kesinlikle eminim stop düğmesine basmadığıma, ilk sana sordugumda bende acaba dedim çünkü emin değildim ama sonradan sorun tekrar etmeye başladı, kesin servise götürcemde ben daha çok aynı problem başka birininde başına geldimi diye merak ettim, hani giderken bilgim olsun diye
Arkadaşlar neler oluyor tüm gün tek mesaj!Johnny Ertuğrulun dediği gibi kontağı açıp kapatırsan beynin enerjisini kesiyor dolayısıyla resetlemiş oluyorsun aslında bu ciddi bir sorun özellikle yüksek süratlerde tekerleklerin kilitlenmesine bile yol açabilir bende beyinden olabileceğini düşünüyorum yada altta ayaklıktaki switch te devreyi kesiyor olabilir bu motosikletlerin elektrik şemasına ulaşma imkanımız varmı elinde olan varsa benimle paylaşırsa sevinirim.Bu şema olsa ben devre elemanlarını inceler sana sebeb ihtimal çıkarabilirdim.Ayrıca alınan kötü benzin bujilerde ateşleme sorununa yolaçmış olabilirnmi bundan pek anlamadığım için bilen biri yanıtlar fikir üretirse sevinirim.
Ertuğrul garanti kağıtlarını kaşeletemezsem motor garanti dışı kalır ne demek ya sen o motosikleti sıfır aldın modifikasyonda yapmadın tabiki garanti geçerli olacak sübap ayarında devlet meselesi haline geldi:) Nasıl yaptığını paylaşırsın artık...
 
Katılım
15 Tem 2005
Mesajlar
157
ayaklıktan dolayı olması mantıklı gibi geliyor kulağa. Belki bir çukurdan geçerken sarsılıp hafif açılıyordur. Ama sadece 5. vitesede yüksek hızda giderken olması ilginç
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
aytskal' Alıntı:
Arkadaşlar neler oluyor tüm gün tek mesaj!Johnny Ertuğrulun dediği gibi kontağı açıp kapatırsan beynin enerjisini kesiyor dolayısıyla resetlemiş oluyorsun aslında bu ciddi bir sorun özellikle yüksek süratlerde tekerleklerin kilitlenmesine bile yol açabilir bende beyinden olabileceğini düşünüyorum yada altta ayaklıktaki switch te devreyi kesiyor olabilir bu motosikletlerin elektrik şemasına ulaşma imkanımız varmı elinde olan varsa benimle paylaşırsa sevinirim.Bu şema olsa ben devre elemanlarını inceler sana sebeb ihtimal çıkarabilirdim.Ayrıca alınan kötü benzin bujilerde ateşleme sorununa yolaçmış olabilirnmi bundan pek anlamadığım için bilen biri yanıtlar fikir üretirse sevinirim.
Ertuğrul garanti kağıtlarını kaşeletemezsem motor garanti dışı kalır ne demek ya sen o motosikleti sıfır aldın modifikasyonda yapmadın tabiki garanti geçerli olacak sübap ayarında devlet meselesi haline geldi:) Nasıl yaptığını paylaşırsın artık...

Bu Topicin ilk sayfasında gt250 için manuellerin bulunduğu kısımda 3.gt125/gt250 (servis manuelleri alt başlığı altında) Motor hakkında her türlü bilgiyi (sübap ayarından, sökülmesinden, elektrik şemalarına kadar) bulabilirsin.

Daha önce farketmemiş olman doğal çünkü benim elime de yani geçti. sağolsun ctato da 2-3 gün önce ilk sayfaya ekledi.

Tavsiye ederim.

Not: benim motor şu anda 3300 kmde. Samsun'da şu ana kadar yetkili servis olmadığı için bütün bakımlarını kendim yapıyordum. Bu yüzden bir garanti dışı kalma durumu söz konusu olabilir.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
arkadaşlar dün başka bir hyosung servisine gittim orada da direkt olarak sebep şudur diyemediler, büyü ihtimalle elektrik devreleri ile ilgili olabilirmiş kapsamlı bakacaklar ama haftaya çarşambaya gün verdiler, bu kadar beklemek istemiyorum devamlı motorun üstündeyim, son çare bugün Globali arayacagım
 
Katılım
24 Tem 2003
Mesajlar
120
Benim basima bu olay Suzukide geldi. Motorla 130-140 giderken aniden gaz kesip stop ediyordu. Sorunun ilk once benzin pompasinda oldugu soylendi, ama sorun depodaydi. Motor 97 model oldugu icin ve daha once islem gordugu icin deponun ici paslanmis. Paslar koparak hortumlari ve karburatoru kapatiodu falan. Depoyu Lag lattik, karburatoru temizlettik bi daha tekrarlamadi.
Tabi 3000 km lik bi motor icin boyle bi olay olurmu bilmem. :)
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
hell, bu bahsettigin sorun devamlı mı oluyordu ? yani her 130 çıkışında da oluyormuydu ? bendeki sorun tekrar etmiyor, şimdiye kadar 5-6 kere yaptı ve sadece 5.viteste yapıyor,
valla çok pis bir durum, sonunda benzer de olsa başına gelen biri çıktı :)
 
Katılım
24 Tem 2003
Mesajlar
120
Benimde devamli basima gelmiyodu, depo hareket edince tikaniklik geciodu. Yani arada bi yapiyodu bunu. Ama hep olmiyacak durumlarda yapiyodu. Mesela makas atarken falan. Sonra arkadaki arabay el kol hareketi yapmak zorunda kaliodum :)
 
Katılım
22 Haz 2006
Mesajlar
22
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba arkadaşlar,
36 yaşından sonra geçen hafta ilk motorum alarak GT250 comet ailesine katıldım. fırat buldukça biniyorum ama henüz 100 km bilr yapamadım.
Birkaç sorum olacaktı, formun çoğu sayfasını okudum, belki de atlamışımdır. Yönlendirirseniz sevinirim
1) Koruma demiri ile ilgili yardımcı olabilecek var mı (görebildiğim kadarıyla sizlerin de benzer araştırmaları var)
2) Top case taktıranınız varsa, nereyi ve hangisini tavsiye eder
3) Bazen çok rahat geçmesine rağmen, anahtarı kilitleme moduna getirdiğimde takılı kalıyor, çıkartamıyorum (Mutlaka basit bir yöntemi vardır?)
bir de vitesi boşa almada bazen sorun yaşıyorum ama bu konuda forumda bir cevap görebildim
şimdiden teşekkürler
 
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7
Selam arkadaşlar,
2 aydan fazladır forumu takip ediyorum, RR almaya niyetlenmişken hyo gv-250 ile tanışma fırsatı buldum. Kararımı vermemde fikirlerinizin ve dayanışmanızın çok çok payı var.. Acaba senetle taksitlendirme yapan bir bayii biliyor musunuz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst