Motosikletinizle şehir içi yollarda sürüş.

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
94
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bildiğiniz gibi özellikle İstanbul başta olmak üzere trafik kurallarının hiçe sayıldığı ülkemizde taşıt kullanmak maalesef sorun halini taşımakta.
Özellikle biz motosiklet sürücüleri için bu çok daha riskli ve ancak bizlerin daha dikkatli sürüşü ile önüne geçilecek bir durum.

Şehir içinde motosiklet kullanırken kaza yapmamak ve risk ihtimallerini minimize edecek davranışlar:

-Mutlaka farlarınızı yakın. Görünürlüğü arttırmak birinci kuraldır.
-Trafik ışıklarında yeşil yanar yanmaz geçmeyin. Kavşakta son anda kırmızıyı tam gaz
geçen bir araç mutlaka olacaktır ani kalkışta çarpışmanız işten bile değildir
-Trafikte minibüs, taksi ve dolmuşların sağından mümkün olduğunca geçmeyin. Aniden yolcu
almak için yolun kenarına yanaşırlar genelde aynaya bakmazlar baksalar bile sizin geliyor
olmanız pek önem taşımaz .
-Taksi, dolmuş, minibüs, halk otobüsü nden kesin uzak durun bunlar nasıl bir ruh halinde oldukları henüz keşfedilemediğinden sizi sıkıştırmaktan adeta zevk aırlar düşüp yaralanıp ölmeniz pek umurlarında değildir.
-Şahin,Doğan,Kartal,Renault9 sürücülerinden de uzak durmakta fayda vardır zira altlarındaki araçların bişey olmadığını bilirler ama yine sizinle yarışmak isterler.
-Emniyet şeritlerini kullanırken dikkat edin çoğunlukla sürücüler emniyet şeridinde Polis olup olmadığını kollarlar polis yoksa aniden şeride çıkarlar arkadan gelen siz iseniz kötü sonuçlar doğabilir.
-Kavşak bağlantılarına yaklaşırken dikkat edin ve mümkün olduğunca kavşağa en uzak şeritte seyredin. Sürücüler kavşağa son anda girmeye bayılırlar. Eğer bu durumla karşılaşırsanız hemen o araçla birlikte sizde sapağa girin. 1-2 km fazla yaparsınız ama canınız kurtulur.
-Akan trafikte trafik sıkışmaya başladığı noktada kesinlikle aralara girmeyin. Trafik sıkışma esnasında araçlar hemen başka şeritlere kaymaya başlarlar arada sıkışırsınız.
-Lütfen kimse alınmasın ama bayan sürücüler aynalar veya sağa sola bakmazlar ..Uzakdurun.
-Köprü üzerinde OGS gişelerine yaklaşırken OGS şeridi daha iyi aktığından araçlar son anda para verilen gişelere hızla şerit değiştiriler dikkat edin.
-Yokuşlarda dururken araç arkalarında yakın durmayın öndeki araç her an kaydırabilir.
-Trafik ışıklarında dururken mutlaka ya şeridi kaplayın yada iki normal araç (minibüs,taksi vb) değil arasında güvenli bir şekilde durun.
-Polislerin kukalarla kapattığı yollara geçiş yaparken dikkat edin daraltılan şeritten bir an önce kaçmak isteyen 4 tekerliler kukalara aniden yanaşırlar.
-Köprülü kavşaklara gelirken mutlaka açıktan girin şeridinden kayan araçlar üzerinize çıkabilirler.
-Çöğ kamyonları, yakıt kamyonlarının arkasından giderken dikkat edin döktükleri sıvılar yeri cam cila gibi yapar motor üzerinde durmanız bile mucize haline gelir.
-Yayalara çok dikkat edin sizi taşıttan saymazlar ve sanki motosiklet çarpışınca bişey olmayacakmış hissi vardır. Motosikleti hiç umursamazlar.
-Bahar mevsimlerinde düşük gelir seviyeli muhitlerde dikkat edin. Mahalle halkı topluca halı yıkamaya çıkar bütün deterjanlı sular yollara dökülür ve buzda gidiyormuş etkisi yapar.
-Taksi duraklarının veya taksicilerin öbeklendiği yerlerde hepsi araçlarını yıkarlar ve her zaman buralarda yerler ıslak olur.
-Kilit frafikte araç arası veya çevrelerinden geçerken çok dikkat edin. Sürücüler sıkışık trafikte arabadan inip cam siler, ceket çıkarırlar sıkıntıdan arabadan inip trafiğe bakarlar. Bu kapı açılma sırasında hiç arkaya bakmazlar kapı açılırken yandan siz geçiyor olabilirsiniz.
-Minibüsler aniden durup yolcu indirebilirler ve o yolcular atlayarak indiklerinden yandan siz geçiyorsanız kendilerini depo üzerinde bulmaları an meselesidir.
-Kontrolsüz U dönüşlerinde arkayı çok iyi kollayın araçlar hızla gelir ve sizi önemsemezler motosikletin U dönüşünde çok yavaş olduğu gerçeğini unutmayın. Aniden gazlar geçerim demeyin.

Görünür olun ve her zaman korkarak yaklaşın cesaretlenmeyin.
Hepinize kazasız sürüşler. İki tekerinizde yola hep düz bassın.

Yazi icin Murat TUĞTEKİN kardesime tesekkurler...
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
830
merhaba faydalı bilgier için sağol benim bir sorum var.istabulda motorlar için güvenli alternatif yollar nelerdir.mesela e-5 TEM sahil yada diğer alternatifler.hangilerinde daha rahat yol alırız.motoru bu ay alıyorum ve ilk kez binicem.
 

OKD

Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
161
Hatırlamak ve bazı konuları öğrenmek iyi oldu. Teşekkürler.

Bildiğiniz gibi özellikle İstanbul başta olmak üzere trafik kurallarının hiçe sayıldığı ülkemizde taşıt kullanmak maalesef sorun halini taşımakta.
Özellikle biz motosiklet sürücüleri için bu çok daha riskli ve ancak bizlerin daha dikkatli sürüşü ile önüne geçilecek bir durum.

Şehir içinde motosiklet kullanırken kaza yapmamak ve risk ihtimallerini minimize edecek davranışlar:

-Mutlaka farlarınızı yakın. Görünürlüğü arttırmak birinci kuraldır.
-Trafik ışıklarında yeşil yanar yanmaz geçmeyin. Kavşakta son anda kırmızıyı tam gaz
geçen bir araç mutlaka olacaktır ani kalkışta çarpışmanız işten bile değildir
-Trafikte minibüs, taksi ve dolmuşların sağından mümkün olduğunca geçmeyin. Aniden yolcu
almak için yolun kenarına yanaşırlar genelde aynaya bakmazlar baksalar bile sizin geliyor
olmanız pek önem taşımaz .
-Taksi, dolmuş, minibüs, halk otobüsü nden kesin uzak durun bunlar nasıl bir ruh halinde oldukları henüz keşfedilemediğinden sizi sıkıştırmaktan adeta zevk aırlar düşüp yaralanıp ölmeniz pek umurlarında değildir.
-Şahin,Doğan,Kartal,Renault9 sürücülerinden de uzak durmakta fayda vardır zira altlarındaki araçların bişey olmadığını bilirler ama yine sizinle yarışmak isterler.
-Emniyet şeritlerini kullanırken dikkat edin çoğunlukla sürücüler emniyet şeridinde Polis olup olmadığını kollarlar polis yoksa aniden şeride çıkarlar arkadan gelen siz iseniz kötü sonuçlar doğabilir.
-Kavşak bağlantılarına yaklaşırken dikkat edin ve mümkün olduğunca kavşağa en uzak şeritte seyredin. Sürücüler kavşağa son anda girmeye bayılırlar. Eğer bu durumla karşılaşırsanız hemen o araçla birlikte sizde sapağa girin. 1-2 km fazla yaparsınız ama canınız kurtulur.
-Akan trafikte trafik sıkışmaya başladığı noktada kesinlikle aralara girmeyin. Trafik sıkışma esnasında araçlar hemen başka şeritlere kaymaya başlarlar arada sıkışırsınız.
-Lütfen kimse alınmasın ama bayan sürücüler aynalar veya sağa sola bakmazlar ..Uzakdurun.
-Köprü üzerinde OGS gişelerine yaklaşırken OGS şeridi daha iyi aktığından araçlar son anda para verilen gişelere hızla şerit değiştiriler dikkat edin.
-Yokuşlarda dururken araç arkalarında yakın durmayın öndeki araç her an kaydırabilir.
-Trafik ışıklarında dururken mutlaka ya şeridi kaplayın yada iki normal araç (minibüs,taksi vb) değil arasında güvenli bir şekilde durun.
-Polislerin kukalarla kapattığı yollara geçiş yaparken dikkat edin daraltılan şeritten bir an önce kaçmak isteyen 4 tekerliler kukalara aniden yanaşırlar.
-Köprülü kavşaklara gelirken mutlaka açıktan girin şeridinden kayan araçlar üzerinize çıkabilirler.
-Çöğ kamyonları, yakıt kamyonlarının arkasından giderken dikkat edin döktükleri sıvılar yeri cam cila gibi yapar motor üzerinde durmanız bile mucize haline gelir.
-Yayalara çok dikkat edin sizi taşıttan saymazlar ve sanki motosiklet çarpışınca bişey olmayacakmış hissi vardır. Motosikleti hiç umursamazlar.
-Bahar mevsimlerinde düşük gelir seviyeli muhitlerde dikkat edin. Mahalle halkı topluca halı yıkamaya çıkar bütün deterjanlı sular yollara dökülür ve buzda gidiyormuş etkisi yapar.
-Taksi duraklarının veya taksicilerin öbeklendiği yerlerde hepsi araçlarını yıkarlar ve her zaman buralarda yerler ıslak olur.
-Kilit frafikte araç arası veya çevrelerinden geçerken çok dikkat edin. Sürücüler sıkışık trafikte arabadan inip cam siler, ceket çıkarırlar sıkıntıdan arabadan inip trafiğe bakarlar. Bu kapı açılma sırasında hiç arkaya bakmazlar kapı açılırken yandan siz geçiyor olabilirsiniz.
-Minibüsler aniden durup yolcu indirebilirler ve o yolcular atlayarak indiklerinden yandan siz geçiyorsanız kendilerini depo üzerinde bulmaları an meselesidir.
-Kontrolsüz U dönüşlerinde arkayı çok iyi kollayın araçlar hızla gelir ve sizi önemsemezler motosikletin U dönüşünde çok yavaş olduğu gerçeğini unutmayın. Aniden gazlar geçerim demeyin.

Görünür olun ve her zaman korkarak yaklaşın cesaretlenmeyin.
Hepinize kazasız sürüşler. İki tekerinizde yola hep düz bassın.

Yazi icin Murat TUĞTEKİN kardesime tesekkurler...
 
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
115
benim uyguladığım bir taktik ki şimdiye kadar işe yaradı özellikle çift gidiş geliş yolda bulunduğun şeridi kaplamak, cok sola yaklaşmadan tabi.. geçmek isteyen sol şeridi kullanır. guvenlik seridine sıkışmayı doğru görmüyorum. sonucta bizim her an için kaçabilecek alana ihtiyacımız var..
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
paylaşım ve faydalı bilgiler için teşekkürler arkadaşlar...gerçi her daim bu bilgiler aklımızda ama yeni arkadaşlarımıza bi yol haritası olacaktır...:cat:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Ocak 2007
Mesajlar
506
merhaba faydalı bilgier için sağol benim bir sorum var.istabulda motorlar için güvenli alternatif yollar nelerdir.mesela e-5 TEM sahil yada diğer alternatifler.hangilerinde daha rahat yol alırız.motoru bu ay alıyorum ve ilk kez binicem.

ilk kez bineceğin için ara yolları kullanmanı tavsiye ederim.sahil yolu ilk aşamada zor olabilir cunku araclar cok hızlı ve durmadan bir tempolyla gidiyorlar.bu da riskli olabilir diye düşünüyorum.e 5 sahile göre daha yas bir tempoda ilerler ancak onda da girdi cıktı cok saga donen sola gecen.yine de cok dikkatli olman lazım.tem zaten bildiğin gibi.bir de tem yolunda asırı ruzgara maruz kalıyorsun motorun zayıf veya kuvvetsizse karsı koyamıyor malesef süratin de düşükse ciddi boyutta sallıyor motoru hakimiyet zorlugu yasatıyor.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
275
İron Horse Ellerine Sağlık valla
benimde uzun zamandır yazmak istediğim bişeydi gerçekten yazdıklarının hepsi doğru ve motor üstündeyken harfiyen yerine getiriyorum
faydalı bir yazı tebrik ederim
özellikle gece gündüz farlarım açık gezerim görünürlüğü arttırıyo herkese tavsiye ederim ...

saygılar ...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
94
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aslında sen motor alıp kullanmayı düşünüyorsan yol seçmek gibi bir lüksün olamaz
1 . acemiysen şimdilik ana yollara çıkma eğitimini al kendine güvenin gelsin ufaktan ufaktan çıkarsın yollara
2. kartal da oturduğunu düşünelim kadıköye e5 ve sahil veya münübüs caddesinden gidersin bide havadan gidilir onu deneyen olmadı daha ama münübüslerin olduğu yerler çok tehlikeli korktuğun başına gelicek ve bütün yolları kullanıcaksın dert etme alışırsın .Şimdiden hayırlı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst