Motosikletimi çaldırmamak için tavsiyelerini alabilir miyim

Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
34
Bu ay sonunda bir motosiklet almayı planlıyorum yaklaşık 20 bin tl civarında. Fakat İstanbul fatih de yaşadığım için bahçeli evim, garajım ya da yakınlarda otopark yok. Sağlam bir demir buldum yere sabit kalın kesilmesi zor bir şey, internette 700 800 tl lik kilitler var özel bir aletle bile 6 dk da kesilebiliyormuş anlatılana göre ve bununla beraber alarmlı disk kilidi alsam gece de brandayla örtsem diye düşündüm güvenli olur mu ? Bu kilitlerden kullanan var mı ? Ya da başka önerebileceğiniz bir şey var mı ?
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Alarmlı disk kilidi ve alarmı tetkleyecek şekilde takılmış alttan lastikli branda en caydırıcı yöntemdir. Hırsız brandayı kaldırıp rahat rahat kilidi inceleyemez brandayı oynattığında alarm öter. Dahası hırsız brandanın altında ne marka motosiklet olduğunu da görmediği için istediği gibi hedef de seçemez. Yani branda fiziksek olarak pek engel olmasa da psikolojik olarak çok büyük bir engeldir.
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,232
Abusun detecto var alarmlı disk kilidi onu tavsiye ederim,ayrıca tek kilit değil en az 3 tane 4 kilit takmanı tavsiye ederim,hırsızlar okadar kilidi görünce bile caydırıcı olabilir
 
Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
34
Alarmlı disk kilidi ve alarmı tetkleyecek şekilde takılmış alttan lastikli branda en caydırıcı yöntemdir. Hırsız brandayı kaldırıp rahat rahat kilidi inceleyemez brandayı oynattığında alarm öter. Dahası hırsız brandanın altında ne marka motosiklet olduğunu da görmediği için istediği gibi hedef de seçemez. Yani branda fiziksek olarak pek engel olmasa da psikolojik olarak çok büyük bir engeldir.

Evet mantıklı en kötü öyle yapacağım bir yer bulamazsam teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

Alarmlı disk kilidi ve alarmı tetkleyecek şekilde takılmış alttan lastikli branda en caydırıcı yöntemdir. Hırsız brandayı kaldırıp rahat rahat kilidi inceleyemez brandayı oynattığında alarm öter. Dahası hırsız brandanın altında ne marka motosiklet olduğunu da görmediği için istediği gibi hedef de seçemez. Yani branda fiziksek olarak pek engel olmasa da psikolojik olarak çok büyük bir engeldir.

Abusun detecto var alarmlı disk kilidi onu tavsiye ederim,ayrıca tek kilit değil en az 3 tane 4 kilit takmanı tavsiye ederim,hırsızlar okadar kilidi görünce bile caydırıcı olabilir

Dediğiniz markayı inceleyeceğim teşekkür ederim
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
İşin zor başkan.

Moral bozmak için demiyorum ancak güvenli bir bölge bulamazsan yol üstüne koydugun motoru calarlar, caydrıcılıgı arttırırsan da en iyi ihtimal zarar verirler.

Ne yazık ki yaşadıgın bölge kalabalık ve riskli. Civarda otoparkı olan apartman vs. var ise belli bi ücret karsılıgı koymayı teklif et yöneticisine.
 
Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
34
İşin zor başkan.

Moral bozmak için demiyorum ancak güvenli bir bölge bulamazsan yol üstüne koydugun motoru calarlar, caydrıcılıgı arttırırsan da en iyi ihtimal zarar verirler.

Ne yazık ki yaşadıgın bölge kalabalık ve riskli. Civarda otoparkı olan apartman vs. var ise belli bi ücret karsılıgı koymayı teklif et yöneticisine.

Bikaç yer vardı öyle site gibi sordum da kimse kabul etmiyor bakalım hayırlısı olsun , sırf bu yüzden de vazgeçmek istemiyorum bulucam inşallah bi çaresini
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Umarım hocam.

Bizim arkadaş branda, zincir ve disk kilidi ile bırakıyordu.

Motoru calamayınca grenajı kırıp benzinini calmışlar.

ulan altı üstü 5 litre benzin.

Bu devirde insanlar tam bir şerefsiz.
 
Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
34
Umarım hocam.

Bizim arkadaş branda, zincir ve disk kilidi ile bırakıyordu.

Motoru calamayınca grenajı kırıp benzinini calmışlar.

ulan altı üstü 5 litre benzin.

Bu devirde insanlar tam bir şerefsiz.

Öyle cidden hocam sen emek ver yediğinden içtiğinden arttır o kadar para ver embesilin biri alsın gitsin, alamıyorsa zarar versin hiç adil değil ama büyük şehirler böyle maalesef
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Alarmlara, disklere, zincirlere o kadar para bayılmaktansa kasko daha mantıklı ne kadar çıkar bilmem.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çalınmama garantisi ne yazık ki yok. Her ne önlem alırsan al, niyeti bozuk biri gelip çalabiliyor. Var sayalım çalamadı, diğer arkadaşların dediği gibi zarar veren kişilerde var. Kozmopolit şehirler de insanı yormayacak tek şey iyi düzenlenmiş bir poliçe. Aksi halde evin güvenlidir, bir kahve içmeye gidersin orada çalarlar bu işlerin garantisi yok.

Piyasada olabildiğince nadir bir motosiklet türünü seçmek bir nebzede olsa onları uzak tutmanın farklı bir yolu ki onu da çalan ruh hastaları var.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Alarmlara, disklere, zincirlere o kadar para bayılmaktansa kasko daha mantıklı ne kadar çıkar bilmem.


kasko hepsini karşılamıyor ve bi sürü şartı var diye yazıyordu üyeler. Doğru yanlış bilemem ama kapalı garaj, kilit, branda olması ve calınmayı karsılaması için belli bir saat aralıgında olması gerekiyormus.

Dogru ya da yanlıs bilemem tabi.

Ama böyle şartları var ise zaten sacma.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kasko hepsini karşılamıyor ve bi sürü şartı var diye yazıyordu üyeler. Doğru yanlış bilemem ama kapalı garaj, kilit, branda olması ve calınmayı karsılaması için belli bir saat aralıgında olması gerekiyormus.

Dogru ya da yanlıs bilemem tabi.

Ama böyle şartları var ise zaten sacma.

Dostum, hem dedikleri doğru hemde yanlış.

Kaskonun bir çok türü var ( kapsamlar dahilin de )

Minimum fiyata aldığın kasko, motosiklet arkasından el sallatıyor.

Ama bir çok seçenek var.

Düzgün bir poliçe tercih edilmeli, iyi bir firma.

Ne yazık ki bunlar içinde bütçe gerekiyor.

Ucuz yollu bir modele bunları yaptırmak istersen hem çok masraflı olur hemde her firma tüm modellere uygulamıyor full kasko türlerini.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Teşekkürler hocam, forumda bilgi kirliliği olduğu için bu yazdıgım bircok konuda sanki tek secenek buymuş gibi konusuluyor.


bende simdilik branda, zincir , disk kilidi ve giriş katının yanına sabitlenmiş biçimde idare ediyorum zaten.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teşekkürler hocam, forumda bilgi kirliliği olduğu için bu yazdıgım bircok konuda sanki tek secenek buymuş gibi konusuluyor.


bende simdilik branda, zincir , disk kilidi ve giriş katının yanına sabitlenmiş biçimde idare ediyorum zaten.

Çalınmaz, çalınmaz bir sabah kalmışsınız motosiklet yerinde yok. Malum göç alıyoruz, nüfus artışı ile eş değer olar da risklerde artıyor, zihniyet değişiyor.

Tabi ki herkes önlemini alıyor, bir çok model kesilmez zincir açılmaz kilit satıyor ama... Hırsızlar da teknolojik artık, gelişime açık bir sektör.

Ben kendi çevremden giriş katında oturan ve yatak odası demirlerine motosikletini bağlayan kişilerin, sabah olunca ki göz yaşlarına şahit oldum.

Yine en sağlıklısı bana göre, çalınma ihtimaline karşı güvenlik düzeyi yüksek bir kasko tercihinde bulunmak.

Birazda şans faktörleri var tabi. Konumla beraber.
 
Katılım
14 Kas 2018
Mesajlar
178
Çalınmaz diye bir şey yok demekle birlikte bir sene boyunca ABUS zincirli disk kilidi ve branda ile Ümraniye'de dışarda bıraktım ve hiç sıkıntı yaşamadım. Sadece bir kere brandayı kalkık gördüm ama çocuklar da yapmış olabilir. Tabi kaskom da vardı.
 
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
125
ben kapının önündeki motorum için alarm, alarmlı disk kilidi ve yaklaşık 1000tl değerinde zincirle bağlama gibi önlemler aldım 2 yıldır bir şey olmadı arada denk geliyorum akşam saatinde motorun karşısında sigara içen 2 3 kişi oluyor motora bakıyorlar gelip bi kurcalayıp gidiyorlar yukardan izleyip ses etmiyorum. Şimdiye kadar bir şey olmadı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst