hahaha, kendini kandır. sigara markası kullanıp gençleri zehirlemeye maşa olmamak için yanlış yazıldı o isim. hem o "de" de ayrı zaten. garibim woriderım.
bu mal boro olayının bir benzeri de japonya'da gerçekleşmiş. kido diye izbandutun teki varmış. millet havada tekmeler ve yumruklarla buna uçarmış (halk dilinde uçan tekme) ama bu izbandut bunları orasından burasından tutup duvara vururmuş. işte bu kido'ya ayı demeye başlamışlar. daha sonra bu ayı kido olmuş. ve zamanla bu tekniği benimseyenler pirlerinin ayı diye anılmasını sevmediği için olayı aikido olarak değiştirmişler.