Motosiklet magazasi acmak istiyorum..

Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
İzmir konak alsancak civari motosiklet magazasi acmak istiyorum. Kask mont minumum tum aksesuar vb.. Satışlarını yapacagım. Extra 2. Ci el motosiklet servis fln olabilir bayilik alabilirim Ben bu işten ekmek yemek istiyorum zevkle seve seve ugraşacagımdan şuphem yok. Kucuk yastan beri esnaflıgı babamdan ogreniyorum. Tek korkum izmirin motosiklet kulturu elimdeki malları ne derece satabilirim bölge olarak orada iş yapabilirmiyim? Sermayem yeterince var aile şirketimizden hissemi alacagım sizin önerileriniz yorumlarınız önemli cunku bu kuracagım iş yolunda gitmezse kendimi epey süre toplayamam.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Tek korkum izmirin motosiklet kulturu, elimdeki malları ne derece satabilirim bölge olarak orada iş yapabilirmiyim?

- Antalya, Mersin... gibi şehirlere oranla nispeten soğuk havaların da yaşandığı bi şehir İzmir. Sadece bölgesel satış ile Türkiyenin herhangi biyerinde çok büyüyebileceğini düşünmüyorum açıkçası :/

- Online mağaza şeklinde başlayıp, iddialı fırsatlar sunarak, fuarlarda/festivallerde stand açarak, motosiklet forumlarına reklam vererek... ... ilerlemek daha mantıklı olabilir :silent:

Yani demek istediğim, ben ve çevremdeki motosiklet sahibi arkadaşlarım yol üzerinde gördüğümüz bir mağazaya girip herhangi bişey almışlığımız yoktur :)

Önce online araştırırız veya haberini alırız, anında tüm detayları ile paylaşırız, sonrasında en uygun fırsatı sunan kişiden alırız :) Yani aktif bir mağaza giderleri ile cebelleşmek yerine, sıkı bir araştırmaya girip, müşteri kitlesinin alışverişini etüd edip

bu senaryoya hitap edecek bir sistem oluşturmalısın. Bunları yaparken mutlaka elle tutulur veriler elde etmelisin ki sonu hüsran olma ihtimalleri azalsın.

Bence öncesinde bu işi yapan kişiler, başlangıçları, ilerleme şekilleri, müşteriye ulaşma, ulaşılan yolların hangisinin geri dönüşü %kaç, bu dönüşlerin %kaçı alışveriş ile sonuçlanıyor, hangi yol ile çekilen müşteri nekadar %delik kar bırakıyor... ... ince işler bence.

Sonuçta herkese hitap etmeyen bi alana el atmak istiyorsun. Bu yüzden motosiklet sahiplerinin tamamına ulaşabiliyor olmalısın, yani online :)

Diğer türlü ...
*İzmir nufusu - 18 yaş altı - 60yaş üstü - Bayan nüfusunun%99.9u - motosiklet sahibi olmayanlar - online alışveriş yapanlar - mağazanı bilmeyenler = "?" Bukadar potansiyel müşterin olacak :)

Bayanlara ayakkabı, çanta, takı-toka satıcam desen, yeri önemli değil yarın aç derdim :mrgreen:
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
- Antalya, Mersin... gibi şehirlere oranla nispeten soğuk havaların da yaşandığı bi şehir İzmir. Sadece bölgesel satış ile Türkiyenin herhangi biyerinde çok büyüyebileceğini düşünmüyorum açıkçası :/

- Online mağaza şeklinde başlayıp, iddialı fırsatlar sunarak, fuarlarda/festivallerde stand açarak, motosiklet forumlarına reklam vererek... ... ilerlemek daha mantıklı olabilir :silent:

Yani demek istediğim, ben ve çevremdeki motosiklet sahibi arkadaşlarım yol üzerinde gördüğümüz bir mağazaya girip herhangi bişey almışlığımız yoktur :)

Önce online araştırırız veya haberini alırız, anında tüm detayları ile paylaşırız, sonrasında en uygun fırsatı sunan kişiden alırız :) Yani aktif bir mağaza giderleri ile cebelleşmek yerine, sıkı bir araştırmaya girip, müşteri kitlesinin alışverişini etüd edip

bu senaryoya hitap edecek bir sistem oluşturmalısın. Bunları yaparken mutlaka elle tutulur veriler elde etmelisin ki sonu hüsran olma ihtimalleri azalsın.

Bence öncesinde bu işi yapan kişiler, başlangıçları, ilerleme şekilleri, müşteriye ulaşma, ulaşılan yolların hangisinin geri dönüşü %kaç, bu dönüşlerin %kaçı alışveriş ile sonuçlanıyor, hangi yol ile çekilen müşteri nekadar %delik kar bırakıyor... ... ince işler bence.

Sonuçta herkese hitap etmeyen bi alana el atmak istiyorsun. Bu yüzden motosiklet sahiplerinin tamamına ulaşabiliyor olmalısın, yani online :)

Diğer türlü ...
*İzmir nufusu - 18 yaş altı - 60yaş üstü - Bayan nüfusunun%99.9u - motosiklet sahibi olmayanlar - online alışveriş yapanlar - mağazanı bilmeyenler = "?" Bukadar potansiyel müşterin olacak :)

Bayanlara ayakkabı, çanta, takı-toka satıcam desen, yeri önemli değil yarın aç derdim :mrgreen:

Ticari danışman gibisin :)
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Bence hiç dükkan işine girme,bir depo tut oraya mal koy bir de site aç.Sırf forum bile sana ekmek kazandırır.
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
864
motosiklet parçası ve aksesuarları satıp aynı zamanda da servis hizmeti verenler daha güzel kazanıyor. ama işten anlayan ustada bulman gerekecek
 
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
250
Güzel bir japon, tayvan ya da korelinin bayiliğini alıp motosiklet satışı ve yedek parça işi güzel olabilir. Bunun yanında ufaktan kask ve koruma ürünleri, motosiklet bakım ürünleri de bulundurmak, isteyene online temin edebilmek iyi olur. İlla kendi sitenizden satış yapmak zorunda da değilsiniz. Sahibinden vs tarzı bir siteye online mağaza da açabilirsiniz. Tabii öncelikle bayilik aldığınız an, servisinizin de olması gerek. Bunun için güzel bir ekip lazım. Herkesin kasap tabir ettiği ustalarla değil de gerçekten işini bilenlerle yola çıkmak, size mükemmel bir geri döngü sağlar. Sadece bayisi olduğunuz marka motorlar değil, diğerleri dahi size gelir. Tabi bu da çat diye olacak iş değil. Sisteminizin oturması ve tanınırlık için en kötü ihtimalle 6 ay cepten yemeyi göz önünde bulundurmak gerekir. Reklam için de girişimde bulunmak şart. Avm'lerin, marketlerin broşürlerine, yerel gazetelere ve tanınmış forum sitelerine reklam vermek faydalı olacaktır. İşi sevmek, bilmek değildir ama öğrenip başarılı olmak için en büyük anahtardır. Vereceğiniz kararın, sizin ve geleceğiniz için hayırlı olmasını Allah'tan temenni ederim. İnşallah kararınız ne olursa olsun pişman olmazsınız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst