Motosiklet Kazaları

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar google amcadan felan motosiklet kazalarına bakıyorumda bazılarının gövdesi kopmuş bazılarının bacağı yok gerçekten motordan inanılmaz derecede soğutacak şeyler benim merak ettiğim bunlar gerçekmi motosiklet kazalarında gerçekten oluyomu böyle şeyler?
 
Katılım
9 Şub 2014
Mesajlar
60
Dostum bu kazalar her zaman olur. Sadece motorda olacak diye bir şey yok. Önemli olan senin herhangi bir kazada en az hasarı alacak şekilde kendini ve ekipmanlarını ayarlamandır.

Örneğin ;

 
Katılım
6 May 2013
Mesajlar
141
Arkadaşım pazar günü kaza yaptı yaşıyor, sol kol ve bacak tuz buz olmuş, kalça kırığı var bir de kaburga, boyun omurunda da hasar mevcut, kazalar gerçek
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Kaza hasar herzaman olur o yuzden full ekıpman gıyerız. Full ekıpman senı tam korumaz darbeyı mınımuma ındırır kaza durumuna göre.
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
180 civarı bir hızla kaza yapan arkadaşım 4000 küsürlük ekipman sayesinde elinde ve kalçasında ufak sıyrıklarla atlattı kazayı ekipman önemli.shark kask,dainese deri mont,dainese pantalok,alpinestar bot ile
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sürüklenip durabileceğin mesafe varsa, tam ekipmanla hiç hasarsız çıkarsın. Kendim tecrübe ettim 140 km/h hızla. Ama sürüklenirken kolu, bacağı, kafayı bir yerlere çarpıp durursan, sonuç giderek kötüleşir.

Kısacası ekipman tam olsa da fizik kurallarının önüne geçemezsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar google amcadan felan motosiklet kazalarına bakıyorumda bazılarının gövdesi kopmuş bazılarının bacağı yok gerçekten motordan inanılmaz derecede soğutacak şeyler benim merak ettiğim bunlar gerçekmi motosiklet kazalarında gerçekten oluyomu böyle şeyler?

Gerçekten oluyor böyle şeyler :)
Bak bir ara 600rr alacam diyordun ibret olsun bu kazalar sana :queen:

Son olarakta şu sıralar çok konu açıyorsun gözüme batıyosun :mrgreen:
 
Katılım
6 Ara 2013
Mesajlar
671
Mesela dusersin yan seride dogru kayarsin birden yan seritteki tir duramaz ustunden gecer o saaten sonra hic bir ekipman koruyamaz seni. Bir arkadasin imzasi var burda gozupek motorcu vardir ama gozupek ve yasli motorcu yoktur diye. Bence bos bir soz , motorsiklete biniyorsan zaten riskleri goze almisindir. Korkarak kendini kisitlayarak hic bir sey yapilamaz hayatta. Ben istiklda yururken galatasaraydaki yapi kredi bankasinin binasinin us katindan 1 metre arkama koskoca cam inmisti yani on bes saniye gec yurusem kafaya I iniyordu yani demek istedigim ecel gelecekse her turlu gelir. Cok korkaksindir 50cc ustunde olursun. Yaa zaten hayatin amaci ne ? Hic yaralanmamis bir bedeni yillarca koruyarak korkarak dikkat edip 70 yaslari gelip ot gibi yasayip sap gibi olmekmi yoksa yapmadiginiz bir cok seyi yapip hayatin her dakikasinin keyfini surmekmi. Hepimizin bir vakti var hepimiz olecegiz. Haa koruma kullanma falan demiyorum kullan tabi guvenligini sagla ama takma Boyle kaza falan isine. Korku hayatinda bir cok seyi kisitlar insanin , motor surucusu gozupek, cesur , akilli ve bilgili olur ve icabinda yaslanirda , kolu kirilir kaburgasi kirilir bir yeri kopar ama icabinda yaslanirda.

Cok korkuyorsaniz kazadan araba kullanin ki oda guvenli bir vasita degildir. Araba suruculeri motorcular kadar cesur degillerdir. Bence kaza resimlerine bakacagina YouTube dan motor kazalarini izle egitim icin motor nerden gidiyor araba ne yapti kaza nasil oldu iyice calis ayni durumda birgun sen olursan kafanda olayi cozup kazaya ihtimal vermeden arabanin ne yapacagini tahmin edip kurtulabilirsin.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gerçekten oluyor böyle şeyler :)
Bak bir ara 600rr alacam diyordun ibret olsun bu kazalar sana :queen:

Son olarakta şu sıralar çok konu açıyorsun gözüme batıyosun :mrgreen:

Altımda 600rr olsunda ben hız denemesi yaparken ölmeyede rağzıyım en azından küçüklüğümden beri en büyük isteğimi gerçekleştirirken ölmüş olurum :) bu arada o gün tecrübe kazanmadan 600rr dan vazgeçtim + gözüne niye batıyom merak ettim :cherry:
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Şansa bak! Hayatta en korktuğum şey sıkışık trafikte ara/dere yaparken bir motorcu ile çarpışmak, çocuğun önüne bomboş yolda motor düşmüş.
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Motorumu almadan önce sabah akşam o videoları izledim ben ibret almak için en son tırın altında kalan bi adamın videosunu izlemiştim tırın tüm tekerleri üstünden geçiyordu bunlar hep ufakta olsa ders oldu bana şimdi büyük araç gördümmü önüme başka araç katıyorum yada en güvenli şekilde o araçtan uzaklaşıyorum bence o videoları bol bol izle kazaları yapmadan önce nerede hata yapmışlar öğren sen unutsanda bilinç altında kalır aynısnı sen yapmazsın (inşallah)
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Genellikle büyük araçların manevra alanı girmekten kaza oluyor onlar bizi görmüyor çünkü uzak mesafe durmak en iyisi herhalde
 
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
339
ben ehliyet alırken direksiyon dersinde yanıma dr bir arkadaş denk geldi. ben ek olarak a2 de alacağımı söyleyince gözleri büyüdü istersen acilde bi akşam bekle falan dedi kararını değiştirebilirsin manasında kazalar insanın belleğinde kötü etki ediyor etmesine de sadece o etkiyle kalmamalı dikkati artırmak için en büyük neden olmalı ! o kazalar da gerçek 3 yıl önce 20 sn önce taktığım emniyet kemeri olmasaydı şu an hayatta değildim eminim.
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
512
Arkadaşım pazar günü kaza yaptı yaşıyor, sol kol ve bacak tuz buz olmuş, kalça kırığı var bir de kaburga, boyun omurunda da hasar mevcut, kazalar gerçek

Korumaları nasıldı? Bir işe yaramamış mı korumalar?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

180 civarı bir hızla kaza yapan arkadaşım 4000 küsürlük ekipman sayesinde elinde ve kalçasında ufak sıyrıklarla atlattı kazayı ekipman önemli.shark kask,dainese deri mont,dainese pantalok,alpinestar bot ile

Sürüklendi herhalde, bir şeye çarpmadı?
 
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
216
Tabi ki bu kazalar, yaralanmalar vs gerçek.
Hayat bu, kaza, adı üstünde.

Ama kaza var diye de kendimizi beton duvarlarla kaplı bir hapishaneye hapsedip ölene dek orada yaşayamayız.
Motosiklet sürmek kaza geçirme açısında diğer taşıtları sürmeye göre daha çok risk taşır.
Bu forumlarda yazan bir çok arkadaşımız gibi bu kazaları önleyebilmek için neler yapabiliriz konusunu araştırırız.
Mümkün olduğunca tam ve kaliteli ekipmanla yola çıkmak,
güvenli sürüş için eğitimlere katılmak,
ruh sağlığımız yerindeyken aklımız başımızda, konsantrasyonumuzu yola vererek sürmek
yol ve çevre şartlarına uygun hızlarda sürmek
gibi önlemler alarak kaza riskini sıfıra indirmeye çalışırız.
Lakin kaza kavramı insan nesli devam ettikçe olacaktır.
Bu var diye de motosiklete binmemezlik etmeyiz.

Özet: Demirden korksak motora binmezdik :wiinkk:
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Şu moral bozukluğunda motora binmemek çok önemli 2 hafta önce moralim berbat bi halde motora bindim o gün kaza yaptım tamamen dikkat dağınıklığından ötürü yeni başlayan arkadşlar çok dikkat etmeli bu konuya
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst