Motosiklet fiyatları neden insin ki?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Nis 2014
Mesajlar
233
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bajaj dominar indirimi görünce motosiklet sahiplerinin bir kısmı çılgına dönüyor, yok efendim biz şu fiyattan aldık nasıl iner.Arkadaşlar hep zam mı olsun, hep mal sahipleri mi kazansın, motoru olmayan arkadaşları düşünemiyor musunuz? Para için gözü dönen firmalar olduğu gibi aynı durumda tüketiciler de var maalesef.Biz bu yüzden indirimi hak etmeyen bir toplumuz.Bunun tek sebebi de bencil olmamız.Kendi işim görülsün, diğerleri umrumda değil misali...
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Şöyle düşün bu gün hatırı sayılır bir paraya motor aldın diyelim, iki gün sonra firma %20 indirim yaptı. Bu durumda sen ne düşünürsün? O dakka satmaya kalksan edeceğin zararın haddi hesabı yok.
 
Katılım
28 May 2017
Mesajlar
73
Şöyle düşün bu gün hatırı sayılır bir paraya motor aldın diyelim, iki gün sonra firma %20 indirim yaptı. Bu durumda sen ne düşünürsün? O dakka satmaya kalksan edeceğin zararın haddi hesabı yok.

Yok arkadaş indirime milletin bünyesi alışamadı ki :) kabullenemiyoruz
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bu işi honda her yıl yapıyor milletin sezon da 30000 tl ye aldığı nc yi önümüzde ki yıl fuar da 1 yaş eskidi diye 4 5 bin ucuza veriyor bunu yapan başka bi marka da yok.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Nis 2014
Mesajlar
233
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şöyle düşün bu gün hatırı sayılır bir paraya motor aldın diyelim, iki gün sonra firma %20 indirim yaptı. Bu durumda sen ne düşünürsün? O dakka satmaya kalksan edeceğin zararın haddi hesabı yok.

14 gun içinde yapılan indirimlerin farkını firma size iade etmek zorunda.Ama sizin amacınız mağduriyeti ortaya koymak değil görüldüğü gibi, ben aldım geri kalanı öperse opsunler...
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Yok arkadaş indirime milletin bünyesi alışamadı ki :) kabullenemiyoruz

Ben 2011 yılından beri takip ederim piyasayı hiçbir firmanın olay çıkartacak kadar indirim yaptığını görmedim. Yapanda 2 bindirim bi indirim yaptı :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

14 gun içinde yapılan indirimlerin farkını firma size iade etmek zorunda.Ama sizin amacınız mağduriyeti ortaya koymak değil görüldüğü gibi, ben aldım geri kalanı öperse opsunler...

Bu yazdıklarımdan bunu mu anladın sen ?
 
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
Şöyle düşün bu gün hatırı sayılır bir paraya motor aldın diyelim, iki gün sonra firma %20 indirim yaptı. Bu durumda sen ne düşünürsün? O dakka satmaya kalksan edeceğin zararın haddi hesabı yok.

salak olduğum için o fiyata almışsam, kendi düşen ağlamaz...
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
80
İlginc olur tarihe geçerler :) en azından ben ilk defa rastliyorum böyle bir duruma şaşırdım :)
 
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
327
Neiyn indiriminden bahsediyoruz ? Bajaj dominar ilk geldiğinde fiyatı ne kadardı ? Adamlar toplu şekilde getirdiler motoru sonra dolar yükseldi yüksek fiyattan sattılır şimdide ellerinde stokları bitirip %20 gümrük vergili malları getirecekler o zaman indirim mi zam mı görürüz.
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
343
Zam isteyen ve destekleyen birilerinin çıkacağını düşünmemiştim. Çok uyanık bir coğrafya buralar. Hem en ucuza alayım, hem de en pahalıya satayım. Değişik.
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
171
Bir fıkra vardı. Cehennemde bizim millet için zebaniye ihtiyaç yokmuş. Çıkmaya çalışanı diğerleri aşağı çekeceği için. İşte o hesap...
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Şöyle düşün bu gün hatırı sayılır bir paraya motor aldın diyelim, iki gün sonra firma %20 indirim yaptı. Bu durumda sen ne düşünürsün? O dakka satmaya kalksan edeceğin zararın haddi hesabı yok.

Bu risk olmadan herhangi bir alım yapılmaz ki?
Tüh lan derim, devam ederim. Aynısı zamdan iki gün önce alanlar için de geçerli.
Benciliz abi biz, senin özelinde demiyorum bir mesajdan yola çıkarak ama biz çok bencil bi toplumuz, bu motor fiyatlarına verdiğimiz tepki de bunun yansımalarını taşıyor.
Herkes şikayetçi motosiklete gelen zamlardan, ama çok büyük bi yığın var, anlıyoruz değil alenen yazılarından damlıyor, aldıkları motora zam geldikçe oh oh değerlendi diyorlar. Hem aslında para kaybettiklerini anlamayacak kadar cahiller, hem de sağda solda bu fiyatlar nedir ayıp falan yazıp arkada zil takıp oynuyorlar. 2016 model 6bin'de rosso2'li mt25 sattım ben geçenlerde, 14750'ye verdim diye "zam gelecek, ne piyasa düşürüyosun" falan diye bi ton laf yedim milletten.=)
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Bu risk olmadan herhangi bir alım yapılmaz ki?
Tüh lan derim, devam ederim. Aynısı zamdan iki gün önce alanlar için de geçerli.
Benciliz abi biz, senin özelinde demiyorum bir mesajdan yola çıkarak ama biz çok bencil bi toplumuz, bu motor fiyatlarına verdiğimiz tepki de bunun yansımalarını taşıyor.
Herkes şikayetçi motosiklete gelen zamlardan, ama çok büyük bi yığın var, anlıyoruz değil alenen yazılarından damlıyor, aldıkları motora zam geldikçe oh oh değerlendi diyorlar. Hem aslında para kaybettiklerini anlamayacak kadar cahiller, hem de sağda solda bu fiyatlar nedir ayıp falan yazıp arkada zil takıp oynuyorlar. 2016 model 6bin'de rosso2'li mt25 sattım ben geçenlerde, 14750'ye verdim diye "zam gelecek, ne piyasa düşürüyosun" falan diye bi ton laf yedim milletten.=)

Ben olaya objektif açıdan baktım. BajajIn yaptığı 1-2 bin TL lik indirim çokta umursanmaz. Benim örnekte bahsettiğim 80-100bin tl lik motorlar için geçerli. Insanlarin çoğu parayi araç olarak değilde amaç olarak gördükleri için tartışıyoruz bu konuyu. Ben 40 bine aldım motorumu çünkü 0 ı 93 bin, ben motorunu aldıktan sonra zam gelir indirim olur beni pek ilgilendirmez çünkü ben amacıma ulaştım zaten. Keşke her firma indirim yapsa herkes istediği motoru alabilse, trafikte daha çok daha kaliteli motosikletler görsek. Ama durum belli, yapacak pek bişey yok...
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
343
Şöyle düşün bu gün hatırı sayılır bir paraya motor aldın diyelim, iki gün sonra firma %20 indirim yaptı. Bu durumda sen ne düşünürsün? O dakka satmaya kalksan edeceğin zararın haddi hesabı yok.

Bu işi ticaret olarak gören bir galeri sahibi isek, %1000 katılıyorum elbette. Belki vergiler ve dikkate dokunmayan bir kaç gerekçeyle fiyatı çok yüksek bir oyuncak olduğu için, motosikletin önce bir ulaşım aracı sonra da bir eğlence sebebi olduğundan kar ve zarar işlerini düşünmeyi pek doğru bulmuyorum. 3000 liraya satın alınan cep telefonları pekala yüksek oranlarda zarara uğruyor, fakat bu konularda pek zerzenişe lüzum bulunulmuyor. İşte bu mantık sebebiyle Avrupa kalitesinde bir ikinci el piyasamız ya da standardımız yok. Rahatça birbirimizi kandırıp olmayacak işlerden gereksiz karlar sağlıyoruz. Tamamen kullanıcılar sebebiyle ortaya çıkan bir mantıksız alışveriş. Kullanılan ürünün değeri düşer mantıken ancak biz kullandığımız üründen kar sağlamayı amaç edinerek alışverişe girişiyoruz. En azından böylesi keyif maksatlı işlerde, bu gibi detaylarda kaybolmamayı tercih ederim ben. MT09 bakıyorum şimdi, bir iki ay önce sıfır motosikleti 41900'den alanlar fiyatı 42750'e yükseldiğinden de cesaret alarak, egzozlu veya egzozsuz 44-45000 liralara satıyorlar kullandıkları motosikletleri. Ne kadar mantıklı? Piyasa endeksi, insan kalitesi, ekonomi konularında zafiyetli bir ülkede olduğumuzdan, artık alışalım diyorum. Dünya çağdaş toplumlarında genel itibariyle bir ürün almış ve kullanmışsan, değeri düşer; "ya ben kullandığım bir aracı/eşyayı eskittim ancak yine de zararına satmak değil , daha yüksek fiyatla satmak istiyorum" işine de genelde tebessüm ederler.
 
Katılım
9 Tem 2017
Mesajlar
184
bir ürüne indirim yapılıyor ise uzun vadede her türlü tüketici kazançlı çıkar. parça fiyatları dahi aynı oranda geri çekilir tabi ahlaklı servis ve bayiler için bu sözüm..şimdi bu indirim karşısında devlet sadece uzakdoğu malı 400cc motosikletlere ÖTV vergisini arttırdım demesinde :)
 
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
232
İndirime girince alan seviniyo indirime girmeden önce alan çıldırıyo bu işin adaletli tek bir yolu var uygun fiyata satıcaksın herkese aynı fiyat uzun süreli aynı fiyat indirime girersede 1 sene içinde eski fiyattan alanların indirim oranı kadar parası iade yanlış mıyım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst