Motosiklet devirlendiğinde maksimum kaç Volt'a çıkar..

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Arkadaşlar sorum başlıktaki gibi..Şuan ölçemiyorum ve gene şuan öğrenmem gerek :)

Motora gaz verdiğimizde maksimum kaç volta ulaşır üretilen elektrik?
Derdim, arka stoba led montajlamak..Oraya gelen akım mesela 13V a ulaşır mı?
Ona göre direnç kullanacağım..

Markadan markaya cc den cc ye veya aküden aküye değişir mi bu durum?

Sabit ve sürekli 12V gelmediği ortada..

İvedi cevap rica ederim :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
13.4 volt normal devirde şarz etmesi gerekir......

Marka cins farketmez....

Sen letlerini kullan...Gene stoptan alırsın elektriği.... Şarz la işin olmaz..... Motorun zaten voltaj regulatörü var...
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
Motorun devri ve üretilen elektrik ne olursa olsun,konjektör çıkış gerilimi 12-14 volt arasıdır.2 Voltluk farkı da akü emer ve sabit 12Volt elde edilir.Eski 6V veya manyetolu motorlar dışında ekserisi bu şekilde çalışır.Yani 12V gerilim sabittir.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Motorun devri ve üretilen elektrik ne olursa olsun,konjektör çıkış gerilimi 12-14 volt arasıdır.2 Voltluk farkı da akü emer ve sabit 12Volt elde edilir.Eski 6V veya manyetolu motorlar dışında ekserisi bu şekilde çalışır.Yani 12V gerilim sabittir.

Gayet güzel anlatışmış.Durum bundan ibaret
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Aküden gelen akımın sabit 12V olduğunu yani stoba gelen akımın sabit 12V olduğunu anladım bu yazılanlardan..

Peki bazı araba ve motorlarda gaz verildiğinde ışıkların kuvvetlenmesi neden kaynaklanıyor?Kullanacağım direnci etkilemeyen bambaşka bir şey mi bu yoksa?
Ben buna isinaden sormuştum aslında volt sabitmidir diye..
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Aküden gelen akımın sabit 12V olduğunu yani stoba gelen akımın sabit 12V olduğunu anladım bu yazılanlardan..

Peki bazı araba ve motorlarda gaz verildiğinde ışıkların kuvvetlenmesi neden kaynaklanıyor?Kullanacağım direnci etkilemeyen bambaşka bir şey mi bu yoksa?
Ben buna isinaden sormuştum aslında volt sabitmidir diye..

o bahsetiğin durum o araçların akülerinin tam dolu olmadığını ve o sırada başka elektirkli cihazlarında yük çekerek akım paylaştıkları anlamına geliyor..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
o bahsetiğin durum o araçların akülerinin tam dolu olmadığını ve o sırada başka elektirkli cihazlarında yük çekerek akım paylaştıkları anlamına geliyor..

O zaman şu mantığa ulaşıyorum, gaz verince ışıkların güçlü yanması 12V u geçtiği anlamına gelmiyor..

Yani maksimum gene 12V geliyor arka stoba..

Bu arada bu kadar takılmamın nedeni power led kullanacak olmam..Herbiri 2.2V çekiyor ve akım oynamalarına gelemiyorlar fazla..Hassaslar yani..Dirençlerini 12V mu 13V a göre mi bağlayacağıma karar veremedim..
13V a göre takarsam ışıklarda zayıflama olsun istemiyorum zira..
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
O zaman şu mantığa ulaşıyorum, gaz verince ışıkların güçlü yanması 12V u geçtiği anlamına gelmiyor..

Yani maksimum gene 12V geliyor arka stoba..

Bu arada bu kadar takılmamın nedeni power led kullanacak olmam..Herbiri 2.2V çekiyor ve akım oynamalarına gelemiyorlar fazla..Hassaslar yani..Dirençlerini 12V mu 13V a göre mi bağlayacağıma karar veremedim..
13V a göre takarsam ışıklarda zayıflama olsun istemiyorum zira..

aynen öyle ..12 nin biraz altına düştüğünü düşünebilirsin.bir de volt haricinde akım değeri vardır.amper..o da düştüğünde verim azalır.akün 12 volt 9 amper diyelim.ve bitiğe yakın...çok akım çekmeyen parkler sinyaller gibi lambaların canavar gibi yandığını görürsün ama marşa bastığın anda tüm büyü bozulur ya..işte o şekilde akım çeken ne kadar elektrikli alet varsa alternatörde o kadar zorlanacağı elektiriği yetişmeye çalışacağı için biraz zayıflama normal sayılabilir.ama sadece rolentide geçerlidir.
bu arada takacağın ledler toplamda 1-2 voltluk gerilim farkından hemen etkileniyorlarmıymış??
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
aynen öyle ..12 nin biraz altına düştüğünü düşünebilirsin.bir de volt haricinde akım değeri vardır.amper..o da düştüğünde verim azalır.akün 12 volt 9 amper diyelim.ve bitiğe yakın...çok akım çekmeyen parkler sinyaller gibi lambaların canavar gibi yandığını görürsün ama marşa bastığın anda tüm büyü bozulur ya..işte o şekilde akım çeken ne kadar elektrikli alet varsa alternatörde o kadar zorlanacağı elektiriği yetişmeye çalışacağı için biraz zayıflama normal sayılabilir.ama sadece rolentide geçerlidir.
bu arada takacağın ledler toplamda 1-2 voltluk gerilim farkından hemen etkileniyorlarmıymış??

Tamam..tamamen anladım olayı artık.Yardımcı olan herkese teşekkürler :)

Ledler için ise cevap evet..
Normal halleriyle bile çılgıncasına ısınıyorlar..smd ler gibi değiller..Bildiğin normal lamba gibi (ona yakın) ısınıyorlar..
Takmayı düşündüklerim 1W lık hemde..1W olanda zaten var bir de 3W ve 5W olanları da var ki onlar için ayrıca arkaya daha kalın alüminyum pedler koymak gerekliymiş..Aşırı ısınmaları absorbe için..

Malzeme bu..
LUXEON%20HIGH%20POWER%20LED%20EMITTER.jpg

component_1w_high.jpg
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
5w taş direnç kullan ben öle yaptım direk taktım 1 saat sonra bir led gitti şu anda hiç bi sorun yok akünün artıdan gelen kablosuyla anahtar arasına takıcaksın abi.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
@ozbourne

birincsi hemen belirtmeliyimki yanlış yoldasın.
power ledler basit bir direnç ile sürülmez,
yani normal led gibi düşünerek projene devam edersen ledlerin çok kısa bir sürede bozulduğunu veya verdiğ işık güçlerinin dramatik bir şekilde azaldığını görürsün.

power ledler sabit akım kaynağı ile sürülmek zorundadır,
satın aldığın power ledin çektiği akımını öğren ,
atıyorum 300mA
ona uygun bir akım devresi kullanmak zorundasın .
yoksa dediğim gibi ledlerin bozulacaktır .

gelelim voltaj olayına ,
en ideal voltajımız 13.8 volttur,
konjektor veya regülatör dediğim dalgametre o değeri sabitlemek için uğraşır ama ip dibi 13.8 volt göremezsin ,
kontağı çevirirsin 12 volt gibi bir değer görürsün,
motoru çalıştırırsın rölantide 13 volt gibi bir değer görürsün ,
gazlamış giderken 13.5 volt hatta 14 e yakın değerler görürsün,
o sırada farları yakarsın birde frene basarsın voltajı 12.8 lere kadar düşebilir, normaldir bunlar .

o yüzden zaten power ledlerin dediğim gibi voltaj değilde "akım" mantığıyla çalıştıklarından senin işin akımla olacak .

*
*

hee yok vazgeçtin diyelim, normal ledlere döndün,
o zaman gene voltaj regülatörü kullanacak ve onun çıkışına ledlerini "direnç" üzeriden bağlayacaksın ki ışık şiddetleri hep aynı olsun.

mesela voltaj regülatörün hep 8 volta sabit çıkış verir, sen ona göre ledlerini bağlar ve direnç değerlerini ona göre belirlersen hiç sorun yaşamazsın . tabi tekrar ediyorum bu seçenek power led için değil ..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
o kadar dert ediyosan bir tanede zener diyot alip ledlere paralel bagla

@ozbourne

birincsi hemen belirtmeliyimki yanlış yoldasın.
power ledler basit bir direnç ile sürülmez,
yani normal led gibi düşünerek projene devam edersen ledlerin çok kısa bir sürede bozulduğunu veya verdiğ işık güçlerinin dramatik bir şekilde azaldığını görürsün.

power ledler sabit akım kaynağı ile sürülmek zorundadır,
satın aldığın power ledin çektiği akımını öğren ,
atıyorum 300mA
ona uygun bir akım devresi kullanmak zorundasın .
yoksa dediğim gibi ledlerin bozulacaktır .

gelelim voltaj olayına ,
en ideal voltajımız 13.8 volttur,
konjektor veya regülatör dediğim dalgametre o değeri sabitlemek için uğraşır ama ip dibi 13.8 volt göremezsin ,
kontağı çevirirsin 12 volt gibi bir değer görürsün,
motoru çalıştırırsın rölantide 13 volt gibi bir değer görürsün ,
gazlamış giderken 13.5 volt hatta 14 e yakın değerler görürsün,
o sırada farları yakarsın birde frene basarsın voltajı 12.8 lere kadar düşebilir, normaldir bunlar .

o yüzden zaten power ledlerin dediğim gibi voltaj değilde "akım" mantığıyla çalıştıklarından senin işin akımla olacak .

*
*

hee yok vazgeçtin diyelim, normal ledlere döndün,
o zaman gene voltaj regülatörü kullanacak ve onun çıkışına ledlerini "direnç" üzeriden bağlayacaksın ki ışık şiddetleri hep aynı olsun.

mesela voltaj regülatörün hep 8 volta sabit çıkış verir, sen ona göre ledlerini bağlar ve direnç değerlerini ona göre belirlersen hiç sorun yaşamazsın . tabi tekrar ediyorum bu seçenek power led için değil ..

Konu bu noktadan sonra beni aşıyor..
Bir arkadaşımdan yardım alarak birlikte halledeceğiz bu işi..
Ayrıntıları paylaşırım..

Gene ekstra tecrübe & bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim..
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
387
Elektro Motor Kuvveti (E.M.K):Bir üreteç üzerinde herhangi bir alıcı bağlı olmadan + ve - uçlar arasındaki potansiyel farka elektro motor kuvveti denir.
Elektro motor kuvveti, her zaman üretecin gerçek çalışma geriliminin üzerinde bir değer gösterir.
Örneğin; arac üzerinde hiçbir alıcı çalışmadığında 13 V gösteren akü, farları yaktığımızda 12 V gösterir. 13 V akünün E.M.K sidir, 12 V ise akünün çalışma gerilimidir yani çalışma voltajıdır.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Elektro Motor Kuvveti (E.M.K):Bir üreteç üzerinde herhangi bir alıcı bağlı olmadan + ve - uçlar arasındaki potansiyel farka elektro motor kuvveti denir.
Elektro motor kuvveti, her zaman üretecin gerçek çalışma geriliminin üzerinde bir değer gösterir.
Örneğin; arac üzerinde hiçbir alıcı çalışmadığında 13 V gösteren akü, farları yaktığımızda 12 V gösterir. 13 V akünün E.M.K sidir, 12 V ise akünün çalışma gerilimidir yani çalışma voltajıdır.

Anlamadım :)

Şaka şaka anladım..Yani her halukarda motora bağlanan bir cihaz 12V voltaja maruz kalacak..Değil mi?
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
387
Anlamadım :)

Şaka şaka anladım..Yani her halukarda motora bağlanan bir cihaz 12V voltaja maruz kalacak..Değil mi?

aynen öyle aracındaki üreteç devri yükselttiğin zamanlarda 17 volta kadar görebilir ama reguletör (kojektör)gelen enerjiyi için 14 volt civarlarında tutar bu değerler farlar yanınca fan çalısınca kısacası akü harcama yapınca ve motor devrin yükselince oynama yapar bu normaldir kolay gelsin:cat:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Tam gazda 14.4 volta kadar çıkar.
 
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
63
Arkadaşlar bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. Kazalarda, insanları araçların içinden bilinçsizce çıkaralım derken insanların öldürüldüğü bir ülkede yaşıyoruz.

Amaç: Yardımcı olmak
Sonuç: Durumu daha da kötüye götürmek.

Yardımcı olmak için gerçekten bildiğimiz konularda yardımcı olmamız gerekmez mi?

Mesajlarda yazılanlar bu işi bilmeyen arkadaşlarımın yazdıklarını da kapsıyor. MaxiBoost arkadaşım gerekli ve en doğru açıklamayı yapmış. Konu hakkında teknik bilgisi olduğu belli ve bu bilgiyi çok güzel paylaşmış. Kendisine teşekkür ediyorum.

Diğer arkadaşlara da teşekkür ediyorum ama sadece yardımcı olmak istedikleri için teşekkür ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst