Motosiklet demirleri-Paslanma ve lekeler

Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Merhaba mt dostları,

Motosikletlerdeki paslanma yada lekelerde ne yapılır? , zararları nelerdir? , müdahale edilmezse ne olur ? ki benim motorumun fotolarını atıcam , hem bilmeyenlere , hemde bana yardımcı olmuş olacaksınız.

Motosikletimi aldığımdan beri kapalı alanda tutuyordum. Haftada bir yıkıyorum ortalama. Pas sökücü yağlardan wd40 benzeri sprey kullanıyorum hatta pas tutan yerlere bu dereceye gelmeden önce kullandım. Nedir ne değildir ? (Mahmut tuncer sorusu):mrgreen:
Şimdiden teşekkür ediyorum size.

Bu resimi yeni çektim, işaretli yerden daha önce debriyaj telim kopmuştu hallettim ama belki lazım olur yada tekrarlayabilir diye...


bunlarıda şimdi çektim.


 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
211
Coca Colaların pas giderici etkisi olduğunu biliyorum. Kolayı döküp mutfak süngeri ile pasları silmeye çalışın bence. Youtube da.videoları var.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Isı ,tuz ,asidik ortam ,mekanik aşınma ,olması gerekenden düşük /kalitesiz malzeme = korozyon / paslanma birçok nedeni olabilir , benim şasi küçük yerlerinde tuzlu akdeniz deniz suyu yeyip 1 hafta yıkamadan tutunca hafif pas göstermiş idi, riske atmayıp komple şasiyi zımpara ve boyadım yani akılsız başımın cezasını ellerim çekti ;)

Son olarak şu wd40 mereti büyülü bir şey değildir ,bir tür solventtir (çözücüdür)ve ben bu meretin çokta işe yaradığını görmedim, merak etmeyin kullandımda başka metal üzerinde, yani hem yağ sökme pas sökme hem yağlama yapamaz.

Hasılı paslı yerleri kanser gbi düşünüp heryere sıçramadan iyice pas'tan arındırıp , güzelce boyanmalı, paslı vida cıvata değişmelidir.
 
Katılım
9 Şub 2015
Mesajlar
125
Pas oluşması için aradaki boya katmanının aşınması gerekir. Yani direkt olarak şase demiri ile rutubet, nem, su, çamur vs. şeylerin temas etmesi gerekir. Sıkıntının temeli budur. Şimdi ise wd40 ile temizlik yaparken sadece sıkıp beklememek lazım. Bulaşık süngerleri ile girişin. Çıktığı kadar. Sonrası zımpara ve boya...
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Anladım. Yani zamanla zarar verecek diyorsunuz. Dediğiniz gibi yapıcam o zaman. Pazar günü hava güzel olursa kurtarmaya çalışacam motorumu
 
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
546
404 met par 1 numaradır benim için sürüyorsun macun gibi bekliyosun daha sonra bezle iyice kazıyor gibi çıkarıyorsun pasları 5 tl fiyatı ile cepte yakmıyor ama biraz uğraştırır ayrıca dediğim işlemden önce motoru güzel bi yıkayın toz çamur kalmasın üzerinde heryerine uygulayabilirsiniz plastik jant şase egzoz fark etmez her yeri parlatıyor yanlız söyleyim egzozun boğazı biraz zor temizlenir çok kötü duruma gelmiş :D
htmlimport_t_metpar_t_p.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
egzos bogazıyla hiç ugrasma, gerek yok. dediğim yer:

LpnWmz.jpg


temzilesen de boyasanda, motor calısınca asırı ısınan bir bolge olmasından ilk su sıcramasından itibaren eski haline gelecektir

tecrubeyle sabittir.

ısı kalkanındaki paslanan yıldız vidaları sök at yerlerine paslanmaz alyanlı vida tak, onlardan da sorun olmaz.

dediğim vidalar:

1Yglqb.jpg
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
ve yine cenkito imdadıma yetişti :) ama temizlesek daha iyi olmazmı yani zarar vermezmi o. acaba tel ile sarsam yada folyo ile ?
 
Katılım
17 May 2014
Mesajlar
308
Benim egzoz da aynı benek benek sordum bi ustaya egzoz boyası var dedi 20 lira yani sök,zimpara,boya, tak... şimdilik dokunmuyorum çok gözüme batarsa boyarım zaten egzoz paslanmasından kaçış yok gibi. Bende bugün yıkadım hayvani gösterge, lambalar falan buhulandı bide zincire gaz yağlı muamele şıkır şıkır :)
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Benim egzoz da aynı benek benek sordum bi ustaya egzoz boyası var dedi 20 lira yani sök,zimpara,boya, tak... şimdilik dokunmuyorum çok gözüme batarsa boyarım zaten egzoz paslanmasından kaçış yok gibi. Bende bugün yıkadım hayvani gösterge, lambalar falan buhulandı bide zincire gaz yağlı muamele şıkır şıkır :)

Ben başta çamur sandıydım ya :D
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Hurafe bir duyum duydum, dış macunu ile güzelce temizleniyormus dedi bir arkadaş. Denedin mi hiç dedim, denememis.. Bende hiç denemedim, yazayim dedim sadece.
 
Katılım
8 Haz 2014
Mesajlar
189
Temizleyip hem bu haldeyse kış ayı malum bence kaçınılmaz son belli ... dolaştıktan sonra pis bırakma yeterlidir düşüncesindeyim
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
ve yine cenkito imdadıma yetişti :) ama temizlesek daha iyi olmazmı yani zarar vermezmi o. acaba tel ile sarsam yada folyo ile ?

üzerini sarmak da cözüm olmaz, asırı ısınır, sogumaz,

benim eksoz arada zımpara boya görmesine ragmen 3 senedir o halde daha sorun cıkartmadı,

en kötü ihtimal miyadı dolunca 50 60 liraya yenilerim.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
üzerini sarmak da cözüm olmaz, asırı ısınır, sogumaz,

benim eksoz arada zımpara boya görmesine ragmen 3 senedir o halde daha sorun cıkartmadı,

en kötü ihtimal miyadı dolunca 50 60 liraya yenilerim.

3 yıllık egzos borusunun hali, görüntü haricinde sorunsuz,

görüntüsü de bence sorun değil. max ın dogasında var :)

39pmqp.jpg
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Çözüm olabilir mi bilmiyoum ama benim yaptığım şu: Önce zımparaladım,sonra cola döktüm bekledim bekledim. Bezle temizledim ine zımparaladım bekledim gayet temiz olmuştu. Ve kullandıgım süre boyuncada kilenmedi. Dün pulsarımada yaptım ama egzosun bir kısmı elin ulaşmayacağı yerde. O yüzden orası tam tutmadı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst