Motosiklet Çantası ve muayene

Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
782
Merhaba,

10 yıldır motorum da çanta var bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım.İşe gidip gelmek için motoru kullanıyorum.

Muayeneye gireceğim önümüzdeki ay yönetmelik vs değişti mi ? ticari kullanmayanlar için de çanta nın ruhsata işlenmesi vs tarzında bir sorun ile karşılaşır mıyım ?

Yoksa çantayı söküp mü gireyim muayeneye ?
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Çantaların ruhsata işlenmesi zorunluluğu, benim bildiğim kuryeler için mecburi.

Sen muayeneye çanta ile git kalırsa çantayı orada çıkarır, tekrar muayeneye sokarsın.
 
Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
640
Motosikleti
Suzuki V-Strom 650 XT A L7, 2023
Tek mekanizma ile çıkarılabilen çantaların işlenmesi için bir zorunluluk yok.

100OKTAN isimli kanalda bununla alakalı açıklama videosu ve dayanak olarak emsal kararlar paylaşıldı. Avadanlık çanta olarak geçiyor resmiyette bu çantalar.

Emsal karar ve mevzuat linki

Hafif kusur olarak geçirecekler sistemlerine çok büyük ihtimalle. İstersen ona da itiraz edersin ama neye yarar bilemiyorum. Ben olsam çıkarır, muayene sonrası geri takar, öyle devam ederdim. Pek tahammülüm kalmadı başkasını ikna etmek için.
 
Katılım
9 May 2015
Mesajlar
745
Benim de çantam var. Muayene zamanı gelince tablası durur halde çantayı söküp giriyorum. Ne olur ne olmaz. Takıntılının birine denk gelir can sıkar.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şüpheniz varsa sökün çantaları öyle girin muayeneye. Bu kadar zor olmamalı.
 
Katılım
5 Eki 2024
Mesajlar
66
o konu karışık biraz.
bazıları bısey olmaz yeterkı reklam ıcerıklı çanta takma dıyor (yemek sepetı trendyol vs vs) bazılarıda sonradan ekledın her çantayı ısletmen gerekıyor dıyor.
sız kuryecılık yapmadınıza göre cok bır sorun olcanı sanmıyorum ama çok kıl bırıne denk gelırsen yada polıse atar gider yaparsan bu meseleyı koz olarak kullanabılır.
bu çantayı ısletme muhabbetı zaten mecbur yapılcak bundan kaçış yok elbet cıkcak bır yerde karşına.
hıc olmazsa motoru satarken daha kolay satarsınız. eskıden motor ıcın arayanlar km hasar kaydı felan sorardı sımdı dırek çanta işlimi diye soruyor.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
o konu karışık biraz.
bazıları bısey olmaz yeterkı reklam ıcerıklı çanta takma dıyor (yemek sepetı trendyol vs vs) bazılarıda sonradan ekledın her çantayı ısletmen gerekıyor dıyor.
sız kuryecılık yapmadınıza göre cok bır sorun olcanı sanmıyorum ama çok kıl bırıne denk gelırsen yada polıse atar gider yaparsan bu meseleyı koz olarak kullanabılır.
bu çantayı ısletme muhabbetı zaten mecbur yapılcak bundan kaçış yok elbet cıkcak bır yerde karşına.
hıc olmazsa motoru satarken daha kolay satarsınız. eskıden motor ıcın arayanlar km hasar kaydı felan sorardı sımdı dırek çanta işlimi diye soruyor.
Reklamdan çok çanta boyutu ile alakalı bir durum var, koltuğun artçının oturması için olan kısmını kaplayacak şekilde büyük çantalar (kurye çantalarının neredeyse hepsi bu kategoride) motorda ciddi bir değişiklik yapıldığı için ruhsata işlenmeliymiş yapılan açıklama böyle genelde. Diğerlerine ticari amaç yoksa gerek yok diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
561
Çanta hafif kusur halen, fakat sökmesi zor değilse giderken sökün zaten uzun sürmüyor.
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Ben çantayı söktüm, demiri duruyordu tabi, hafif kusur bile yazılmadı.2-3 hafta önce
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
2015'ten beri girdiğim bütün muayenelere arka çantalı girdim ve hiçbir zaman hafif kusur bile yazılmadı. (Ama hep Maslak'taki motosiklet muayene istasyonuna gidiyorum...)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benim motoru ben almadan önce muayenesi geçmiş diye eski sahibi muayeneye götürmüştü, 3lü çantaları sökmeden götürdüğü halde muayeneden geçmiş.

Çantaları ruhsata işlemenin şu sakıncası var, bu çantaları işleme konusunu çıkaranlar malesef kocaman kurye çantalarını düşünmüşler, bizdeki gibi çantaları akıl etmemişler, ruhsata işleyince motorun taşıma kapasitesini de bir kişilik yazıyorlar, bu sefer artçı alamıyorsunuz. Bizim günlük ve seyahatlerde kullandığımız sökülüp takılabilen çantaların işlenmesi gerekmiyor.
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
550
Motosikleti
QJ SRT800s
21 Haziran da arka çantayla muayneye girdim. hafif kusur dahi yazmadılar.
ama çakar stopu kapattım sanıyordum, modunu değiştirmişim meğerse. bu ağır kusura giriyormuş kaldım.
çakar stop için oradaki arkadaş şunu söyledi;
eğer frene bastığınızda çakar şeklinde yanıyorsa sorun yok muayneden geçer. ama hiç frene basmadan belli aralıklarla çakar yapıyorsa ağır kusur.

bu bilgi de kenarda kalsın.
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Hafif kusur yazıyor sadece. Geçtiğimiz mart ayı sonunda girdim muayeneye. Normalde hep söküp giderdim. Bu sene sökmeden gittim. Hafif kusur yazar sadece. Sorun yaşamadım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst