Öncelikle geçmiş olsun.
İlk iş senin ikametgah adresine en yakın karakola gideceksin ve ruhastımı kaybettim diyeceksin, senden nüfus cüzdanı fotokopisi(2 adet) isteyecekler ve tutanak hazırlayacaklar. Bu tutanakla seni merkez şubede kayıp ruhsat işlerine bakan birime sevk edecekler ve orada kayıp bildirimin bilgisayara işlenecek. Bundan sonra para da olmalı yanında, sigorta çıkardığın yere git ve ruhsatını kaybettiğini - büyük ihtimal poliçede gitmiştir, oradan sana aslını versinler- söyle sana ek-... birşey adını unuttum dolduracaklar, 2 adetti sanırım. Onunla muayeneye gideceksin ve tabii motorunla ama istersen önce trafik şubeye git hallerini ve hatırlarını sor, belki başka birşeyde isterler. Neyse muayene oldun ve aldığın bütün kağıtlarla ve para ile trafik şubeye git, senden dilekçe ile başvurmanı isteyecekler; dilekçeni yaz işleme koydurt ve bu belgelerle birlikte polis memurumuza ver, o da işin durumuna göre parayı aldıktan sonra şu gün ruhsatını al diyecektir.
İşin özeti böyle ama biraz uğraşacaksın, mukadderat.
Kayıp ilanıda gazeteye verip, onu da saklasan iyi olur demişlerdi bana.
Sonuç: Bu memlekette kendini kaybet ama resmi evrak, belge, vs asla:queen: