- Katılım
- 18 Eyl 2008
- Mesajlar
- 3,680
niye olmuyo ki? önemli olan ne bu durumda ? yani şunu yapmalıyız ki şu olmasın yani motorla gezmeliyiz çalıştırmak yetmez çünkü bilmemne bilmemne gibi...
Aktarma elemanların çalışmıyor temel sorun bu...
niye olmuyo ki? önemli olan ne bu durumda ? yani şunu yapmalıyız ki şu olmasın yani motorla gezmeliyiz çalıştırmak yetmez çünkü bilmemne bilmemne gibi...
Olduğu yerde gaz vermenin motora hiç bir faydası olmaz, kullanmayacaksanız, kışlık bakım yapıp kaldırın. Çalkalama türü geyiklere cevap bile vermiyorum..
Yaa hocam kusura bakmada bugün 27 şubat. yani mart geldi, bahara 1 ay var adam motorun bakımını yapıp niye kaldırsın? :silent:
Ayrıca motoru kışlıkların arasına kaldırsak olur mu?:cherry:
Eğer önemli olan akünün elektronlarını harekete geçirmekse, Vitesli motorlarda jikleyle motoru çalıştırmaktır. Jikleli motorun çalışması 4000 devir demektir. 2100 devirden sonra akü şarj etmeye başlar. 8 dakikalık bir çalıştırma yeterli olacaktır.
Ama şu da var, draggy arkadaşında sölediği gibi, yağın her alana girmesi ve ısınması gerekecektir.
Ama illa binilecek diye bir kavram yoktur. Tecrübemide ileteyim, 8 senelik motorcuyum; 6. motorumu kullanıyorum. Her motoruma böyle baktım. Hiçte bir sorun olmadı.. :wiinkk: Motorlarımın hepsini satarken 0 ayarında sattım. Ve hiç birzaman değerinin altında satmadım. Sattığım arkadaşlar hala arayıp teşekkür ediyor. Varın gerisini siz düşünün. :bounce:
kardeş benimki scooter sorun olurmu yoksa ben gene 10 dk falan 3-4 günde bir çalıştırmaya dewam edeyimmi??ayrıca kışlık muhabbetii iiyiymiş![]()
arkadaşlar ben 2 günde bir fan açana kadar çalıştırıyorum yanlış mı yapıyorum onu da bilmiyorum???
Belli aralıklarda çalıştırılmasına hiç gerek yok.
1-depoyu tam doldur veya tam boşalt,şayet boş ise içine pas önleyici herhangi bir siprey sıkabilirsin.
2-karbüratördeki benzini tahliye et.
3-akünü sök ve eve götür.
4-mümkünse lastiklerini yerden kes veya orta sehpaya alıp lastiklerin tabanına sıkıştırılmış yalıtım için kullanılan ''strafor' koy.
5-metal olan bütün aksamlarını,ince makina yağıyla yağla.
6-motoru sakladığınyer muhakkak nemsiz bir ortamolması lazım.
7-bujiyi sök ve temizle ardından deliğine çok az olmak kaydı ile bir kaşık kadar mesela motorun kendi yağından dök. (silindir üst kapaklarının oksit olmasını önlemiş olursun)
8-zincirini muhakka temizle ve yağla.
9-eve götürdüğün aküyüde ayda bir şarz ettirmeyi unutma.
10-aklıma gelenler bunlar![]()
bir gün eve geldik.
Allah korusun başımıza bir şey geldi ve motoru hiç yerinden kıpırdatmadan 2-3 ay yatırdık.
sonuçları n'olur?
Görkem hocam,emin olunki forum ahalisin yarıdan fazlasının,tahminimce tabiki yanılıyorda olabilirm,artan benzin fiyatları nedeniyle tam depo gezilemediğinden depolar pas tutmuştur
Bence biz buna çözüm bulalım,ben derimki birkere dişimizi sıkıp ful dolduralım ardından her 10-20tl arası boşaldığında tekrar dolduralım.Böylelikle herzaman full gezeriz ve aynı zamanda depo paslanmaz.
doğru söze ne denir ..
1 yıldır full depo göremiyorum..![]()
Aslında dipte kalan benzinle gezmenin artılarıda yokdeğil.
Mesela gezip dolaşıyorsun motorunu park edip yolun kenarındaki arkadaşlarınla selamlaşıyorsun ve başladınmı muhabbete...Ardından birisi bir bakmışsın motorun üstünde ''ehliyeti yok doru düzgün motor sürmeyide bilmiyor %75 kaza yapıcak veya trafiği tehlikeye atıcak''
Hemen şöyle bir cevap verebiliyorsun gönül rahatlığıyla ''dostum inan içinde evegidecek kadar benzin var,tabi arkadaş inanmıyor,hemen gidip kontağı açıyorsun benzin ibresi kırmızıya baliyle yapışmış ve motoru silkeliyorsun benzin sesi çok inceeee bir şıkırtı olarak geri dönüyor.
Bu durum üzerine motorun üstündeki dostunun kalbide kırılmıyor seninde aklın onda ve motorunda kalmıyor.
Ulenn bu artan benzin fiyatları bize ne kurnazlıklar öğretti tüühh beeeeer: