Motordan Gelen Çatlama Sesi

Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
Merhaba, motorumu sıfır almıştım ve ilk aldığımda yokuş çıkarken gazı yememeye başladığında çatırdama sesleri geliyordu ve titreşime benzer ses çıkıyordu, vitesi ufaltınca geçiyordu yaklaşık 9.000 km yol yaptım ve o ses dünden beri hep geliyor ama gazı kesince gidiyor.

acaba subaplardan mıdır yoksa daha ciddi birşey midir?

ustalara güvenmiyorum, sorunu bilip gidersem en azından sırıtmız sağlam olur.

teşekkürler.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
çatırdama derken neyi kast ediyorsunuz ve nereden geliyor.
çatırdama yerina pat, çat, tak, tuk, trrrrr seslerinden birini kullanabilir misiniz ?
ve sesin geldiği yer önemli. zincir, eksoz, motor bloğu gibi yerini belirtmeniz lazım
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
20
o ses ısındığından dolayı geliyor olmasın bana öyle geldi biraz :silent:
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
Merhaba, motorumu sıfır almıştım ve ilk aldığımda yokuş çıkarken gazı yememeye başladığında çatırdama sesleri geliyordu ve titreşime benzer ses çıkıyordu, vitesi ufaltınca geçiyordu yaklaşık 9.000 km yol yaptım ve o ses dünden beri hep geliyor ama gazı kesince gidiyor.

acaba subaplardan mıdır yoksa daha ciddi birşey midir?

ustalara güvenmiyorum, sorunu bilip gidersem en azından sırıtmız sağlam olur.

teşekkürler.

büyük ihtimal hatta kesin rulmanlar bozulmuş yani boşluk yapmış....motorun yağını 20-50 yağ ile değiştirip kullan bakalım gene aynı ses gelecek mi...
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
İyi akşamlar...Ses zorlanmaya bağlı avas vuruntusu olabilir. Birkaç nedeni olabilir. Bujilerin eskimis, motor hava ayarın uygun değil yada supap ayarın sıkıdır. 9.000km süreç içerisinde motoruna herhangiş bir bakım işlemi yapılmadı yada bir yanlışlık yapıldığı gibi görülüyor...Öncelikle motorun çok ısınıyor, rölanti sürecinde aşırı titriyorsa....supap ayarların sıkı demektir.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
o ses ısındığından dolayı geliyor olmasın bana öyle geldi biraz :silent:

banada öyle gibi geliyor ısındığında çat çat çıtırt gibi sesler gelir çok ısındığında motor kendini kasar gitmek istemez yeniyken dağa çok olur rodaj için 1000 km deselerde benim motorun açılması 2000 km yi geçince oldu
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
evet yani motor boğulma kertesine yaklaşınca motordan gelen bir ses bu, sanki bir tahtayı kasarsınız da çatırdamaya başlar ya aynen öyle düzensiz bir ses geliyor. özellikle iki kişi yokuş çıakrken daha çok oluyor bu.

bu arada dediğim sese ek olarak bir de zırıltı geliyordu çok tedirgin etmişti ama o ses arka ayaklığın pulları gevşemiş ordan geliyormuş. motorunuz çin malıysa umulmadık saçma bir yerden, ciddi sanabielcğeiniz bir ses gelebilir, tedirgin olmamak lazımmış bunu anladım.
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
arkadaşlar benim motorumdanda öyle ses geliyor 10.000 e dayandım motorla ilgili yapılan tekşey yag değişimiydi buyuk ihtimal siboblardan geliyor anladıgım kadarıyla peki bu sibob ayarı pahalı biseidir ?
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
arkadaşlar benim motorumdanda öyle ses geliyor 10.000 e dayandım motorla ilgili yapılan tekşey yag değişimiydi buyuk ihtimal siboblardan geliyor anladıgım kadarıyla peki bu sibob ayarı pahalı biseidir ?
ustadan ustaya değişir...ama en fazla 30 ver....fazlasını isteyene yaptırma....karısık birşeymiş gibi görünse de işini bilen birisi 15 dakikada yapar...
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
ben 5 tlye yaptırmıştım supap ayarını :S ne 30 tlsi en fazla hakkı 15 tldir. yapacağı şey motorun üst kapağını açacak pistonları ölü noktaya getirip boşluğunu alacak. hiçbir şekilde 2 somun sıkmasına 30 tl vermem. ama işini bilmeyen biri yaptığında motorun çekişi felanda düşer rolantide düzgün çalışmaz ya söner ya çok devirlenir. bilene yaptırmak lazım
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
ben 5 tlye yaptırmıştım supap ayarını :S ne 30 tlsi en fazla hakkı 15 tldir. yapacağı şey motorun üst kapağını açacak pistonları ölü noktaya getirip boşluğunu alacak. hiçbir şekilde 2 somun sıkmasına 30 tl vermem. ama işini bilmeyen biri yaptığında motorun çekişi felanda düşer rolantide düzgün çalışmaz ya söner ya çok devirlenir. bilene yaptırmak lazım
motordan motora da değişir... vee 5 tl ye de kimse yapmaz....ben en fazla alınabilecek parayı söyledim....o ayar fren, far vs ayarlarından daha hassas oldugu ıcın biraz daha fazla para alınır...
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Motor yokuş çıkarken yüksek viteste düşük gazda gidiyorsanız yememeye başladığı an avans vurmaya başlar.Sanki külbütür ve ya krank sesi gibi.Bu normaldir.Vites düşürmeli hat da bu duruma gelmeden vites düşürmelisiniz.Kolay gelsin.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
arkadaşlar sesin kaynağını buldum, motor yan zincir kapağı gevşemiş hatta vidalarından birisi düşmüş.

@piranha ve teknıkhoca duymak istediğim cevap buydu teşekkürler.
 
Katılım
10 Tem 2010
Mesajlar
39
o kadar da yorum yaptılar arkadaşlar bende okuyarak bişiler kaptım tüm soruyu cevap veren ustalara tşkler...:cat:
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
o kadar da yorum yaptılar arkadaşlar bende okuyarak bişiler kaptım tüm soruyu cevap veren ustalara tşkler...:cat:

özellikle de 25000 km yı gecen çinliler...mümkün oldugunca kalın yağ kullanın....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst