Motorda kamera kaydi hukukta delil oluyor mu?

Katılım
20 Eki 2016
Mesajlar
46
Kamera kaydınız varsa, cd ortamına aktarıp bu cd ile ister karakol ister Cumhuriyet Başsavcılıklarına bir dilekçe sunmanız halinde gayet sağlam delil oluyor. Trafik güvenliğini tehlikeye sokanları, hakaret etmeyi, sağa sola saldırmayı alışkanlık hale getirmiş tipleri polemiğe girmeden doğrudan şikayet edin. İşlem çok basit ve ücretsiz. Bu tip basit suçlarda hapis cezası pek olmasa da sağlam para cezaları kesiliyor. Para cezası ise bizim millet açısından hapisten kat be kat caydırıcı ve ıslah edici tesire sahip. İyi forumlar
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Çok da güvenmeyin , özel hayatın gizliliği nedeniyle izinsiz kamera kaydı alınması suç olabilir, tamam , sizi koruyucu bir kanaat oluştursa da kesin delil oluşturmaz. Polisin aldığı bazı kayıtlar bile mahkeme kararına dayanmadıysa delil kabul edilmiyor.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Çok da güvenmeyin , özel hayatın gizliliği nedeniyle izinsiz kamera kaydı alınması suç olabilir, tamam , sizi koruyucu bir kanaat oluştursa da kesin delil oluşturmaz. Polisin aldığı bazı kayıtlar bile mahkeme kararına dayanmadıysa delil kabul edilmiyor.

Sıradan bir gününüzü kaydederken, başınıza veya herhangi birinin başına bir olay geldiğinde kesin olarak delil oluşturuyor. Fakat, özellikle o anda kayda başlamışsanız bu delil kabul edilmiyor.
 
Katılım
6 May 2020
Mesajlar
127
Edilir. Gerçekleşmekte olan olayı görüntüye almak amacıyla kamerayı kayda aldığında da görüntüye aldığın kişiye kameraya alıyorum demen yeterli.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
diyelim motosikletimde kamera var
şikayet edilesi bir araba şikayet edilesi hareketler yaptı ve bende kamera kaydı ile şikayet ettim

benim herhangi bir durumda haksız olma durumum var mı?
 
Katılım
22 May 2016
Mesajlar
31
Gizli kamera kaydı olmadıktan sonra her çeşit görüntü kaydı hukuken delil niteliğindedir.
Ses kayıtları ise sadece iletişimde olan kişinin haberi varsa delil oluşturur. Ancak başka türlü delil elde edilemeyeceği de düşünülürse habersiz ses ve görüntü kayıtları da hukuken delil olarak kabul edilebiliyor.
 
Katılım
20 Eki 2016
Mesajlar
46
Kamuya açık bir alanda yapılan ; araç kamerası, kask kamerası, atm kamerası, işyerlerinin sokağa bakan kamerası,mobese kamerası ve benzeri kayıtlar özel hayatın gizliliğini ihlal etme özel kastı ile yapılmayan kayıtlardır. Yani kuyumcuyu soyan hırsız "banane ya neden dükkanı soyarken beni çekiyordunuz, bu hukuka aykırı" diyemez. Yada gasp yapan biri kaçarken "sokaktaki mobese beni çekti, bu yasadışı" diyemez. Dese bile kimse dinlemez. Bu konuda bir sürü Yargıtay kararı baktım, istikrarlı olarak bu kayıtların bir suçu kanıtlamak için yegane araç olması nedeniyle delil olarak kabul edileceği yönünde. Yani bir araç trafik güvenliğini tehlikeye sokarsa, biri size saldırırsa, küfrederse yapacağınız kayıt yüzde yüz delildir. Bu şekildeki başvuruların net bir biçimde sonuçlandığını bizzat gözümle gördüm. Ancak kamerayı elinize alıp milletin evini, sokaktan geçen insanların mahrem durumunu, vücudunu, konuşma içeriklerini meşru olmayan amaçla kaydederseniz tabiki özel hayatın gizliliğini ihlal etmiş olursunuz. Yani kriterimiz maruz kaldığınız haksızlığı kanıtlamak, amacınız yada merakınız başkasının özel hayatını kurcalamak değil. Lütfen üşenmeyin, araçta ve motosikletle güvenlik için kayıt yapın, suç işleyenleride ihbar-şikayet edin. Bu duyarlılık geliştikçe trafikte işler iyiye gider.
 
Katılım
6 May 2020
Mesajlar
127
Hayır alamazsın izin vermiyorum derse ?

Kanunu bana öğretme ki kardeşim :mrgreen: İzin verip vermeme hususu söz konusu değil. Özel hayatın gizliliği başka bir şeydir. Kaza veya bir takım olayın açığa kavuşması amacıyla karşıdakine haber vererek görüntü almak başka bir şey. O halde mobese dahil tüm kameralar özel hayatın gizliliği sebebiyle geçersiz kabul edelim? Gerçi mobese konusunda kanun boşlukları fazla. Burada önem arz eden şey, o videonun umuma açık bir platformda - youtube gibi- yayınlanmaması... Apartmanlara, işyerlerinde bile kameralar vardır. Ve kanun gereği, "bu iş yerinde görüntü ve ses kaydı alınmaktadır." yazısının yazılması yeterlidir.
Hukuka aykırı delil konusuna da değinmek gerekirse, motosikletle görüntü alırken böyle bir şey söz konusu olmasa da, atıyorum olay sırasında telefonun ses kaydedicisini açtınız gibi karşı tarafın söylediklerini kaydettiniz... Elinizdeki hukuka aykırı olabilecek delil, her ne kadar kanunun delil olarak değerlendirilmez dese de uygulama da öyle olmuyor. Hakimin kanaatini açık bir şekilde etkiler.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Kamuya açık bir alanda yapılan ; araç kamerası, kask kamerası, atm kamerası, işyerlerinin sokağa bakan kamerası,mobese kamerası ve benzeri kayıtlar özel hayatın gizliliğini ihlal etme özel kastı ile yapılmayan kayıtlardır. Yani kuyumcuyu soyan hırsız "banane ya neden dükkanı soyarken beni çekiyordunuz, bu hukuka aykırı" diyemez. Yada gasp yapan biri kaçarken "sokaktaki mobese beni çekti, bu yasadışı" diyemez. Dese bile kimse dinlemez. Bu konuda bir sürü Yargıtay kararı baktım, istikrarlı olarak bu kayıtların bir suçu kanıtlamak için yegane araç olması nedeniyle delil olarak kabul edileceği yönünde. Yani bir araç trafik güvenliğini tehlikeye sokarsa, biri size saldırırsa, küfrederse yapacağınız kayıt yüzde yüz delildir. Bu şekildeki başvuruların net bir biçimde sonuçlandığını bizzat gözümle gördüm. Ancak kamerayı elinize alıp milletin evini, sokaktan geçen insanların mahrem durumunu, vücudunu, konuşma içeriklerini meşru olmayan amaçla kaydederseniz tabiki özel hayatın gizliliğini ihlal etmiş olursunuz. Yani kriterimiz maruz kaldığınız haksızlığı kanıtlamak, amacınız yada merakınız başkasının özel hayatını kurcalamak değil. Lütfen üşenmeyin, araçta ve motosikletle güvenlik için kayıt yapın, suç işleyenleride ihbar-şikayet edin. Bu duyarlılık geliştikçe trafikte işler iyiye gider.

Güvenlik amaçlı kayıt için kaska takılacak kameralar konusunda ikna olmak üzereyim. Ama kameraya çok para da harcamak istemiyorum. Piyasada çeşit çeşit kamera var. ille en son model kamera mı kullanmalıyız, yutube vb. konularla ilgilenmeyen, yalnızca güvenlik sağlasın yol boyunca kayıt yapsın işine yetecek model ne olabilir?

Bunu bir tek size sormuyorum. Bilen arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim. Motor için alacağım şeyler listesine bir kamera da lazım olacak gibi. ille gopro'nun en son en pahalı modelini almak gerekmiyordur sanırım. iş görecek ucuz, ama 2 saatlik sürüş sırasında bataryası bitmeyecek ne var piyasada?
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Güvenlik amaçlı kayıt için kaska takılacak kameralar konusunda ikna olmak üzereyim. Ama kameraya çok para da harcamak istemiyorum. Piyasada çeşit çeşit kamera var. ille en son model kamera mı kullanmalıyız, yutube vb. konularla ilgilenmeyen, yalnızca güvenlik sağlasın yol boyunca kayıt yapsın işine yetecek model ne olabilir?

Bunu bir tek size sormuyorum. Bilen arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim. Motor için alacağım şeyler listesine bir kamera da lazım olacak gibi. ille gopro'nun en son en pahalı modelini almak gerekmiyordur sanırım. iş görecek ucuz, ama 2 saatlik sürüş sırasında bataryası bitmeyecek ne var piyasada?

2 saatlik kayit zor, ikinci el bir GoPro 7 Silver buldum. GoPro 7 Silver'in 0 bataryasinin kayit suresi 2saat 30dk. Ikinci elleri de 1800-2000TL civarinda olmali. Silver modellerinin kotu yani pilin sabit olmasi, degistirilemiyor.

Ucuz olsun sadece kaydini yapsin, image stabilization filan istemem derseniz, SJCam, Eken vs is gorecektir. Eken H9R var bende, pili disinda cok bir sIkIntIsI yok. Gunduz kayitlari guzel, gece kayitlari cok iyi degil. Orjinal pili 1,5 saate yakin kayit yapabiliyor, bende 2 tane de orjinal olmayan pil var, onlar 15 dakikayi gecemiyor artik.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Sıradan bir gününüzü kaydederken, başınıza veya herhangi birinin başına bir olay geldiğinde kesin olarak delil oluşturuyor. Fakat, özellikle o anda kayda başlamışsanız bu delil kabul edilmiyor.

hocam bu şekilde saçma bi beyanda kim bulundu merak ediyorum açıkçası. bazı kameralar önceki kayıtların üzerine kayıt yapıyor, yolda giderken hafıza kartınız dolsa bile eski kayıtları silip yeni kayda devam ediyor. tam da olaydan 1 dk öncesi silinmiş ise ne yapacak vatandaş?
her türlü kamera kaydı delil olarak kabul edilir, üzerinde oynama yapılmadıysa.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
2 saatlik kayit zor, ikinci el bir GoPro 7 Silver buldum. GoPro 7 Silver'in 0 bataryasinin kayit suresi 2saat 30dk. Ikinci elleri de 1800-2000TL civarinda olmali. Silver modellerinin kotu yani pilin sabit olmasi, degistirilemiyor.

Ucuz olsun sadece kaydini yapsin, image stabilization filan istemem derseniz, SJCam, Eken vs is gorecektir. Eken H9R var bende, pili disinda cok bir sIkIntIsI yok. Gunduz kayitlari guzel, gece kayitlari cok iyi degil. Orjinal pili 1,5 saate yakin kayit yapabiliyor, bende 2 tane de orjinal olmayan pil var, onlar 15 dakikayi gecemiyor artik.

Bazı aksiyon kameraları şarj olduktan sonra şarj takılıyken kullandığında pile takviye yapmıyor. Eğer pili çıkarıp poverbanka bağlarsan direk gücü poverbanktan alıyor o şekilde daha uzun süre çekim yapmak mümkün.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst