Motorcuların işe yarayan/yaramayan efsane çözümleri

Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Soğuk havarlar da uzun yolda kamyonları rüzgar kesici olarak kullanma (iş görür)
Soğuk havarlar da uzun yolda kamyonları sollarken egzoz ve motordan gelen sıcak havanın ısıtmasını beklemek, yavaş sollamak (iş görür)
Göğüse gazete koymak (iş görür)
Vizör içini traş köpüğü ile silmek (Jel etkili değil) (iş görür)
Plastik cerrah eldiveni giymek (rüzgarı keser, elleriniz terden kabarır iş görür)
Pantolon altına çöp poşeti giymek (rüzgarı keser iş görür)
Motor çok sıcak diye 2-3 dk stop etmemek (Fan açmadıkça yapmam)
Motor çok soğuk diye 2-3 dk rölantide bekletmek (Üzerine binip o 2 dakikayı giderek kullanmayı tercih ederim)
Arka tekere zincir takan gördüm :)
Depo bitmeden benzin al diyen tiplemeler (Dipteki pisliği çekermiş :) )
Arka fren kullananlara acemi gözüyle bakanlar.
Soğuk yolculuklarda molada çay-sigara içerek ısındığını söylemek.. (Çok denedim ama ben ısınamıyorum bana göre fos..)
Viraja girince içe değil motor düşmesin diye dışa yatmaya çalışan tipler. (Genelde acemi artçılar da görülür)
Kat kat giyimliyken soyunmaya üşenip dinlenme tesisinde wc ye gidip klozet bulamamak, yer tuvaletine dizlik ve montla oturmaya çalışıp rezil olmak.
Çıkıp soyunup tekrar girmek :)
Soğuk havada yavaş gidersen donarsın, hızlı git üşüme diyen tipler.
6. viteste motor çok yakar diye 5 ten sonrası bilmeyenler.
Yıl 2016 halen gündüz vakti farın yanıyor, söndür diye uyaran tipler.
400km gidince zincir yağsız kaldı deyip motoru yan yatırıp zincir yağlamaya çalışan ablalar.. Çok gülmüştüm buna

Neyse herkese günaydın..
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
Özellikle seleden dolayı popo ağrısı için en etkili çözüm, pantolonun altına pedli bisiklet taytı giymek.50 60 tl'ye alınabilen bu taytlar, kışın hem alt takımları soğuktan koruyor, hem de mükemmel popo rahatlığı sağlıyor.Bütün çözümlerden daha iyi denenmiş onanmıştır.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
pantolon üzerine yağmurluk giymek hakkaten esintiden kaynaklı üşümeyi keser mi?

hafta sonu motorumu almaya gitcem Ankara'ya, dönüşte soğuktan gebermeyeyim?

Rüzgardan kaynaklı üşümeyi keser ama ısıtmaz. İçinize içlik giyerseniz sorun olmaz.
Ama yağmurluk nefes almayan bir şeyse terletip hasta edebilir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Öncelikle vizörü güzelce yıkıyorsun. Tercihen ılık su ve sabun(bitkisel/organik olsun. Kimyasallar zarar verebilir).
Vizörün iç kısmına biraz tıraş köpüğü sıkıp, her yerine iyice yayıyorsun. Birkaç dakika kurumasını bekliyorsun.
Havlu kağıt/mikrofiber bezle silip parlatıyorsun.
Youtube'da bol bol örneği var. Mesela: https://www.youtube.com/watch?v=Z-mU3BAUcyM

Ancak vizör biraz bulanıklaşıyor. Çok nemli/yağmurlu havalarda içeride yoğuşma bile yapabilir. Tıraş köpüğünden oluşan tabaka, buharı yaymak yerine tutuyor. Bir yerden sonra damla damla akmaya başlayabilir. Bu yüzden sık sık uygulamak gerekiyor.

Buhar önleyici spreylerden(ucuzlarından) daha etkili. Denemesi bedava.


Bunu çok eskiden 74 model vosvos arabamın ön camına yapardım. Buğu önleyici spreyler işe yaramıyordu ama traş köpüğü sıkıp iyice silince kalan tabaka buğuyu önlüyordu. Sıvı sabun da işe yarıyor ama özellikle jel tipteki traş köpükleri daha kalıcı.

Banyoda traş olurken aynadaki buğuyu önlemek için de önce aynayı biraz kurulayıp traj köpüğü ile silince buğu kalmıyor. Buğu yapan her yerde işe yarayan bir çözüm bu.
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Evet evet diğer yöneticilerde sıraya girmiş bekliyorlardı.
Aman motosikleti teşvik edelim, vergileri düşürelim, mevcut mali yapıyı bozalım diye..

Komik beyinler..
Sizde biraz saldırgan bir tavır var farkettiniz mi? Kim ne derse hemen tersi bir şey söylüyorsunuz, söylerken de karşınızdakini küçümsüyorsunuz. Bence bu tavrınız hiç hoş değil. Şöyle bir mesajlarınıza göz atın ne demek istediğimi anlarsınız. Muhtemelen yaşınız benden büyüktür, saygıda kusur etmek istemem ama durum bu.
Umarım söylemek istediğimi net olarak anlatabilmişimdir. Selametle.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
Özellikle seleden dolayı popo ağrısı için en etkili çözüm, pantolonun altına pedli bisiklet taytı giymek.50 60 tl'ye alınabilen bu taytlar, kışın hem alt takımları soğuktan koruyor, hem de mükemmel popo rahatlığı sağlıyor.Bütün çözümlerden daha iyi denenmiş onanmıştır.

Şu an üzerimde olan.... Tchibodan 19 Tl ye 3 adet aldım. Bağsura da birebir :bounce:
 
Katılım
30 May 2016
Mesajlar
117
http://urun.n11.com/tulum/tex-motosiklet-ruzgar-ve-su-gecirmez-tulum-koruma-P134394978

ben bunu aldım kullanıyorum, üstünede motor montunu giyince ne soğuk kalıyor ne rüzgar, mantolama yapmış gibi
 
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
87
http://urun.n11.com/tulum/tex-motosiklet-ruzgar-ve-su-gecirmez-tulum-koruma-P134394978

ben bunu aldım kullanıyorum, üstünede motor montunu giyince ne soğuk kalıyor ne rüzgar, mantolama yapmış gibi

Üstadım rüzgar ve soğukla harika ona sözüm yok, sadece paça kısmı yukarı sıyrılırsa ayak bileği üstü azcık üşüyen 5 samtimlik bir alan kalabiliyor. Onu da termal çorapla çözdüm sayılır. Ama sağanak yağmura denk geldin mi? Aman diyim aman aman aman, ürünün başlığında uzun uzun yazdım. Bir de iş-mont yağmurluk alıcam bi ara bunun üstüne. Artık normal günlük pantolonum, üzerine bu ürün üzerine yağmurluk nasıl yapıcam bilemiyorum ama keşke suyu da geçirmeseydi dadından yenmezdi :)
 
Katılım
25 Şub 2016
Mesajlar
286
depoyu çizmesin diye dizliğin iç kısımlarına siyah keçe/sünger yapıştırmak.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
Yağmurda kullanmak için sele altında 1 top büyük boy çöp poşeti bulundurmak, yağmur yağdığında birer tane ayaklara giyip kemere sıkıştırmak, bir tane de kafa ve kolları delip montun üzerine giymek.
 
Katılım
30 May 2016
Mesajlar
117
Üstadım rüzgar ve soğukla harika ona sözüm yok, sadece paça kısmı yukarı sıyrılırsa ayak bileği üstü azcık üşüyen 5 samtimlik bir alan kalabiliyor. Onu da termal çorapla çözdüm sayılır. Ama sağanak yağmura denk geldin mi? Aman diyim aman aman aman, ürünün başlığında uzun uzun yazdım. Bir de iş-mont yağmurluk alıcam bi ara bunun üstüne. Artık normal günlük pantolonum, üzerine bu ürün üzerine yağmurluk nasıl yapıcam bilemiyorum ama keşke suyu da geçirmeseydi dadından yenmezdi :)

Yağmur yağınca zaten herşeyi kenara bırakıp zevk almaya bakcan dostum :)
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
ansızın yagmura yakalanmak yada cok soguk havada motor sürmek


1 ayakkabılar strecfilm ile kaplanır ( yagmur ve su geçirmez )

2 pantolon aynı sekilde kaplanır ve konforlu bir seyehat yapılır.

( strec film tüm bakkal market benzinistasyonlarında mevcut )
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Kırmızı ışıkta egzosda el ısıtmak vazgecilmezim, (enduro crosslarda elinizi arkaya uzatıp motordan inmeden ısıtmak ayrı bi paha bicilemez)

Ayakligin üzerinde motoru çevirip ileri geri yapmamak.(Hala bilmeyenler var)

Yokuş aşağı boşa at benzin tasarrufu yapar diyen tipler..Bu tiplere bi motorcu atasözü söylerim hep.
"Yokuş aşağı boşa attım vitesi, frenlerim tutmadı G*tten aldım nefesi"
Saygılar.
 
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
117


* Trafikte saygı görmek istiyorsanız, ekipmanlarınızı tam giyinin. Otomobil-Tır-Otobüs şoförleri sizi ne kadar bilinçli görürse, size duyduğu saygı okadar fazla oluyor. Kullandığım motosiklet barzo motoru gibi görünmesine rağmen bunun işe yaradığını gördüm. Hatta yanımdan geçerken selam veren sürücüler bile oldu.

* Yazın sıcak diye kask takmayan arkadaşlar en azından havaların soğukluğundan etkilenmemek için kask taksınlar. (İşe yarıyor)

* Yağmurluğunuz yoksa büyük boy çöp poşeti kullanabilirsiniz. Hem alta hem üste (Kısmen işe yarıyor)
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294


* Trafikte saygı görmek istiyorsanız, ekipmanlarınızı tam giyinin. Otomobil-Tır-Otobüs şoförleri sizi ne kadar bilinçli görürse, size duyduğu saygı okadar fazla oluyor. Kullandığım motosiklet barzo motoru gibi görünmesine rağmen bunun işe yaradığını gördüm. Hatta yanımdan geçerken selam veren sürücüler bile oldu.

başıma geldi. tam Kayseri'de şehir içinden geçtiğim esnada yanımda bi pick-up, içinde 2-3 kişi... kornalar el sallamalar, "selamün aleyküm" diye bağırmalar falan; "n'oluyo lan" dedim ::fool::
 
Katılım
1 Nis 2016
Mesajlar
466
Kayak pantalonu vazgeçilmezim yıllar önce alınmıştı, kullanılmıyordu. Artık işe yarıyor.
Bir de iç astarındaki çengeli botun üstüne tutturabiliyorum.
Böylece paçalarda açılma olmuyor.

Hatta dün ufak bir düşüş yaşadım, üstümdeki Dainesse montun kolu ne kadar hasarlandıysa bu pantalonun baldır kısmı da o kadar hasarlandı. Yırtılmadı. Kumaşı sağlam herhal :)
Mis..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst