Motor yağ sızdırıyor

Katılım
13 Ara 2023
Mesajlar
3
Merhabalar
https://i.hizliresim.com/hj3ypgu.jpg
Bu kapak mı nedir burdan hafif bir yağ sızıntısı var ayrıca sente ayarı yapilan yerden de (adını bilmiyorum) sızıntı var hafifçe. https://i.hizliresim.com/hg67djf.jpg
Bunun sebebi nedir arkadaşlar ? Motor rölantideyken tekleme yapıyor ve tekleme yaptığı anda silindir kısmından sanki içerde bi parça oynuyor gibi şıkır şukur ses geliyor (şak şuk sesi her zaman olmuyor ama tekleme durumu soğuk motor çalıştıktan bi on sn sonra başlıyor bazen stop edecek gibi oluyor rölanti çıkıp inmiyor rölanti ayarında bir sorun yoktur sanırım)
Sabit hızda giderken teklemeyi/vuruntuyu hissedebiliyorum ama yoğun değil hafifçe. Rölantide tekleme şikayetiyle moyorcuya gittim subap ayarı yaptı daha doğrusu yapamadı subaplar tıkı tıkı ses yapmaya başladı sonra başka motorcuya gittim diğerinin bozduğunu biraz düzeltti tiki tiki subap vurma sesi baya azaldı (benim yapabileceğim bu kadar dedi gönderdi uğraşmak istemedi işi çokmuş) ama baştaki problem yani tekleme sorunu devam ediyor. Performans ve yakıt tüketiminde bir sorun hissetmiyorum genel olarak. Motor henüz beş binde ve bu rölantideki durum bin km deyken başladı ve git gide yoğunlaştı. Şimdi de bu iki noktadan yağ sızmış.
Bı tanıdık silindir contası sorunludur diyor zorladiysan olmuştur diyor ama kullanım alışkanlığım agrasif değil. İyi ve müsait bir tamirci bulsam motoru bırakacağım ama Bodrum'da dört tane motorcuya gittim üçü çok işim var deyip gönderdi. Problemin kaynağı ne olabilir acaba başka tamircilere de gideceğim
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
611
ust kapakla ortablogu birlestiren conta o.genelde ust kapak contasiyla butundur tek parca.takarken ezdiler yada yirttilar yada tam oturtamadilar.yenisi lazim
ayrica subap ayarini yaptirman lazim motordan ses geliyor diyorsun
 
Katılım
13 Ara 2023
Mesajlar
3
Motor daha hiç açılmadı conta da fabrikadan geldiği gibi. Bin km ye kadar böyle sorunlar yoktu kusursuz çalışıyordu. Subap ayarını bir hafta arayla iki farklı tamirciye yaptırdım ama elimde kac mm olması gerektiğine dair net bilgi yok. 4valfli. Bir de yazmayı unutmuşum bazen rölantide yoğun titreme yapıyor ama bazen de yapmıyor. Tatil günlerimde gezecekken tamirci tamirci geziyoz massallah 😃🥲
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Külbütör kapak contası ile volan kapağının o-ringi yıpranmış. Bunlar çok masraflı şeyler değil öyle ahım şahım işçilik alınacak bir durumda yok. Tekleme konusuna gelince motosikletiniz enjeksiyonlumu yoksa karbüratörlümü.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst