Motor tecrubesi yok denecek kadar az olan bir insana scooter veya maxi scooter

Katılım
15 May 2013
Mesajlar
14
Merhabalar,
Bu yaz sonuna dogru ehliyetimi almıs olacagım ve bir scooter dusunuyorum. Sene sonu bodruma yerlesecegim ve motoru daha cok orada kullanacagım. Cok degisiklik yapmayı sevmeyen birisiyim o yuzden once kucuk cc sonra buyuk cc falan yapamam bu yuzden rahat ve guzel bir motor alayım en az bir 3-5 sene bineyim diyorum. Su ana kadar aklıma bu sekilde yatan tek motor xmax 250 abs.
Acaba bana cok mu buyuk gelecektir boyum 1.80 kilo 85? Ayrıca cok mu acemi kalırım?
Cevaplarınız icin simdiden tesekkurler

Emre
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Motor tam sana uyar küçük falan kalmaz.
Düşük cc önermekteki amaç kontrolu gaz tepkimesi daha düşük diyedir. Gazı kaçırsan da tehlike olmaz yüksek cc ye göre. Acemilik alışma süresinde illa ki motoru düşüreceksin frenleri kaydıracaksın vs. vs. Bu sebepten nispeten daha ucuz ve düşük cc li motor alıp acemiliği attıktan sonra cc yükseltilmesi öneriliyor. Xmaxla düşmek ile Fiddlela düşmek arasında 2 binlira oynar snaırım. :)

Eğitim aldıktan sonra direk 600 cc ile başlayan kişiler de var. Orası ayrı.
 
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
14
Cevabınız icin tesekkurler,
Dedigim gibi cok degisiklik sevmiyorum :) Ilk basta suzuki inazuma dusunuyordum fakat hem motor dengesi hem vites hadi scooter alalım dedim kendime ve sonuc olarakta memlekette arastırınca en mantıklı ve en azından abs li olan bana uygunu xmax abs gibi geldi onun dısında en yakın alternatifimde scarabeo.
Ehliyet icin vespa akademiye gidecegim daha sonrada honda guvenli surus 1 ve vakit bulabilirsem guvenli surus 2 yide almak istiyorum.
Bodrum nispetn istanbula gore daha az trafiksiz olacagı icin thlike biraz daha azalmıs olacak o yuzden 250 cc lik bisey alıp 3-5 sene binme niyetindeyim
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Tehlike trafikte değil. Boş alanda gezip düşüp kafasını yaranlar var. Çok iyi araba sürüyor olabilirsiniz. Motosiklet ayrı bir dünya.
250 ccnin gaz tepkileri 50-60 km hızlara kadar nerdeyse 2000 cc arabalar gibidir. Bir an gazı fazla verirseniz dengeyi sağlayamayıp bomboş bahçede gelip duvara vurabilirsiniz. Örnekleri çok fazla.
Eğitimini aldıktan sonra istediğiniz motoru alın tabi fakat kardeş ben alayım 250 cc zaten yavaş sürüyorum bişey olmaz demeyin.
Bir arkadaşım sıfır tecrübe ile 250 cc aldı adamın başının etini yedik 125 al diye. 10 liraya aldı motoru düştü 3 liraya sattı.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Düşmeyen adam motorcu olmuş sayılmaz :) Ben ancak 2 senedir düşmemeyi becerebiliyorum (Masraf çıkarmayacak şekilde). Acemiliğinizi ucuz bir alette çıkarın, düşüp kalkın, orasını burasını kırın, 3-4 sene sonra doğru dürüst bir şey alırsınız. (ben 75cc ile başlamıştım)
 
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
14
O zaman anladıgım daha ufak ve basit birseyle baslayıp 1-2 sene kullanıp ona gore bakmak ;)
125 cc segmente yonelecegim o zaman 16 jantlı modeleri dusunuyorum uygun mudur?
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Kymco Agility City veya pcx öneririm. Pcx parçaları şaşırtıcı nitelikte ucuz diye hatırlıyorum.
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Hocam temiz bulabilirsen Suzuki AN125 tavsiye ederim.. Süper scooter dır.. Alternatif olarak Kymco People yada SYM Fiddle..
 
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
14
Su ana kadar baktıklarımda benim isteklerimi en iyi sekilde karsılayan Kymco agility city 125 gibi hem 16 jant hemde cok ufak durmadı gidip bir bakmak lazım
Herkese tesekkurler cevaplar icin

Emre
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
bütceni bilmiyorum motor değiştirmeyi sevmem demişssin bazı gezilerde yapabilceğin fiyat performansı harika su soğutmalı tur camı uzun rüzgar epey kesen,büyük bagajlı denemedim ama 2 kapalı kask ve yanı cekette alabilir bi motor önereceğim
SYM Joyride 200i
az yakar 110la stabil gider az daha hızlanır son hız denemedim ama 130u görebilir stock
2. el temizi 6500 tl civarı
sıfırı 8000
çin malı değil bu sym
 
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
14
Tesekkur ederim ama galiba ufak biseyler alacam dusurunce uzulecegim bir motor almak istemiyorum joyride cok begendigim motorlardan birtanesi anlasilan 1-2 sene 125 cc bisey sonra 250 olacak sonumuz :)
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
maddi durumunuz pek yoksa Honda Fizy - Spacy , varsa PCX öneririm.
Fizy'nin kullanımı , gerekli yol tutuşu , gidişi , aralara girişi gayet hoş.
3-5 sene binecekseniz PCX...
 
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
14
Cevaplar icin cok tesekkurler. Pcx ya da digerleri gibi scooterlar dusunmuyorum ben buyuk tekerleklileri dusunuyorum pcx yerine scarabeoyu tercih erim herhalde :) Birde bodrumda kullanacagim icin cok sehir ici arabalarin arasina girecek bir motor arayisimda yok acikcasi. 100 km lik uzun yollar yapabilecek bir motor dusunuyorum aslimda gonlum xmax 250 abs den yana ama madlivein dedigi gibi once dusurunce uzulmeyecegim bir motor almaya karar verdim ve yuksek ihtimalle agility city veya symphony sr 125 den birini tercih edecegim oncelikle ehliyet ve ekipman daha sonra motor ;)
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
Cevaplar icin cok tesekkurler. Pcx ya da digerleri gibi scooterlar dusunmuyorum ben buyuk tekerleklileri dusunuyorum pcx yerine scarabeoyu tercih erim herhalde :) Birde bodrumda kullanacagim icin cok sehir ici arabalarin arasina girecek bir motor arayisimda yok acikcasi. 100 km lik uzun yollar yapabilecek bir motor dusunuyorum aslimda gonlum xmax 250 abs den yana ama madlivein dedigi gibi once dusurunce uzulmeyecegim bir motor almaya karar verdim ve yuksek ihtimalle agility city veya symphony sr 125 den birini tercih edecegim oncelikle ehliyet ve ekipman daha sonra motor ;)

super 8 ve agilty city 125 iyi olur.ama agility 200 lerede bakın bazen uygun satan oluyor.ben 200u de 125ide kullandım arada performans farkı var
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst