Herkese merhabalar;
Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi, hiçbir sağlıklı motor hızlı koşturularak insanlar gibi kas yapıp güçlenmezler, yada uzun süre kullanılmayarak hamlayıp güç kaybetmezler. Motorlarda güç kaybı arıza işaretidir. Bir motorun 4000dev de kullanılması "ne şekilde" kullanıldığına göre düşük veya yüksek olarak nitelendirilebilir.
Motor vites değişimi sonrasında daha fazla hızlanamıyor (hızlanmak istenilirse) , avans vuruntusu veya zorlanma hiisediliyorsa düşük devirde kullanılıyor demektir. Ancak, mesela 40km süratte düz yolda 4 veya 5. viteste 4000dev gitmek motora zarar vermez.
Motorun toplanması esnasında yakıt ve ateşleme problemleri varsa güç üretmiyordur. Mesela egsoz tıkanıklığı, güç düşüklüğüne neden olur. Motor çekişi nasıl? Yakıt tüketimi nasıl? rölanti ve normal sürüşlerde duman veya tekleme yapıyor mu? 100km hıza 4. viteste ulaşabiliyor mu? Yoksa istediğiniz kadar motoru hızlı sürün, motorunuz "artık nefesim açıldı. Biraz hamlamıştım ama geçti. Artık 101km hız yaparım" demeyecektir.
Motorda "sağır kalma" ifadesi, şehir içerisinde çok düşük hızlarda uzun sürelerde kullanılan motorun, yağ ısısının artması, yanmamış karışım ile birlikte sübab çevresinde kurum yapması neticesinde güç kaybı şeklinde yorumlanır. Eskiden "bu şekilde kullanılan araçların haftada en az bir kez hızlı sürülmesi" tavsiye edilirdi.