Motor otomatik fren yapıyo?

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyler gercekten sinir olmaya başladım ya motorum kymco agility 125 ama yolda giderken örneğin 50 de giderken gazı tamamen bıraktığım anda motor otomatik frem yapıyo cok ağım şahım bi fren deil ama beni öne doğru eğcek kadar yapıyo mesela 60 la giderken gazı bıraktğmda yaklaşk 200 metre ilerde duruyo kendi kendine. Frenlerle alakası yok motor kendi yapıyo bunu. Kötü tarafı hem selede öne kayıyorum hemde yakıtta büyük etkisi oluyo. Bikaç motorcuya sordum motor komprosere biniyodur gibisinden bişeyler dediler bazılarıda kymcoda var böyle felan dediler. Gercekten boyle bisey varmı yoksa benim motordamı sıkıntı var?
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Buna "motor freni" denir.

http://www.uzmantv.com/motor-freni-hangi-durumlarda-kullanilir
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Buna "motor freni" denir.

http://www.uzmantv.com/motor-freni-hangi-durumlarda-kullanilir

Kardeşim motor freni olduğunu anladıkda diğer motorlarda niye yok bide bu on karakter diyen elemanlar ne demek istiyo?
 
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
784
Motor freni denen şeyi duymadın mı hiç? :sunny: Gazı bıraktığın zaman pistonu teker döndürmeye çalışır tabi bu bi süre olacağı için durur.
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Arka tekeri zincir gerdirmek veya başka bir maksat ile geriye çektiyseniz ister- istemez tel gerilmiştir. Arka frenin ayar vidasını biraz gevşetmeyi dene.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arka tekeri zincir gerdirmek veya başka bir maksat ile geriye çektiyseniz ister- istemez tel gerilmiştir. Arka frenin ayar vidasını biraz gevşetmeyi dene.

Dostum öyle birşey yapmadım önceki sahibi yaptımı bilmem ama bide scooterlerda zincir yerine kayış oluyo aklında bulunsun
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
Emo 600 rr la okulun önünde hava atıcam, asker düğününde şöyle lastik yaktım, sokak aralarında teker yapıyorum gazlıyorum diye konular açıp gelip burda bunu sorarsan adama hahahahaha diye gülerler. 16 17 yaşında burda senim yaşının 2 katı olan insanlarada kardeş! eleman diye hitab edersen her açtığın konuda böyle karşılanırsın
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
çok normal bir durum, arkadaşın biri teknik olarak nedenini anlatmış.
gazı kestiğinde motor rölanti benzini almaya devam eder, bu benzin tabi o an ki hızın için yetersizdir, gerekli deviri çeviremeyecektir ve dolayısı ile frenleme yapar.

örneğin benim motorda bu kompresiyon olayı hayli yüksektir ve trafik lambasında sadece motor freni ile durma imkanı verir.

eğer gazı kestiğinde motor frenini kullanmak istemiyorsan aynı anda debriyajı çekmebilrsin.

fakat doğrusu şudur: motor freni dahilinde frenleri kullanıp yavaşlamak dır. 3'cü viteste gazı bırakırsın, debriyajı çeker, kısa ara gaz verir vitesi düşürür ve yavaşca debriyajı bırakırsın, kısa süre sonra tekrar debriyajı çeker, kısa ara gaz verir, vitesi bire düşürür ve debriyajı tekrar yavaşca bırakırsın, son olarak ise debriyajı tekrar çeker, vitesi boşa alırsın ve son metrelerde motoru frenle durdurursun.

yakıt konusunda çok fazla etki yapacağını düşünmüyorum - lakin gaz kolu benzin akımını belirlediği için, bıraktığında rölanti benzininden fazlasını almayacaktır. belki biraz daha fazla çekecektir fakat gözle görülür bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

umarım yardımcı olmuşumdur.
 
Son düzenleme:
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Skuterde komprosore gırmıyor dıye bılıyorum modelden modele degısırmı bılgım yok fakat benım kullandıgım skuterlerde boyle bır durum yok akıp gıdıyordu.

Bana kalırsa sebebı arka kampananın geregınden fazla sıkılması vıda cok sıkılırsa arka frene etkı yapabılıyor.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
şu anki suzuki 125 burgman'da (scooter) güzel bir kompresiyon mevcut, aşırı olmasada hissedilen motor freni mevcut.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Emo 600 rr la okulun önünde hava atıcam, asker düğününde şöyle lastik yaktım, sokak aralarında teker SDyapıyorum gazlıyorum diye konular açıp gelip burda bunu sorarsan adama hahahahaha diye gülerler. 16 17 yaşında burda senim yaşının 2 katı olan insanlarada kardeş! eleman diye hitab edersen her açtığın konuda böyle karşılanırsın

Asker eglencesinde lastik yakmak veya ön kaldırmanın bu işle ne ilgisi var ben motor bloğu ile ilgili bir soru soruyorum ben ön kaldırıyom teker yakıyom diye motorun herşeyini bilme gibi bir zorunluluğum varmı? Ayrıca yaşımın iki katı olabilirsiniz ama bu sana beni küçümseme hakkı vermez sen benle nasıl konuşursan bende aynı şekilde konuşurum hep böyleyim ben ve ayrıca okulun önünde sürmeyi düşünüyorum sizin düşünceleriniz ne diye sormuştum biraz daha dikkatli okumanı isterim ve lafı doğru anlamanı. Ben yetişen yeni nesildenim ve siz çöp muamelesi yaparak sürekli beni ezerek daha iyi olcağmı sanıyorsunuz herhalde ama ben insanın dikine giden biriyim malesef. Bu arada o 600rr ı olan kişiden en yakın zamanda gopro alcam ve video cekip atıcam teker yapmamı felanda cekicem o zaman istediğin gibi gülersin.

Saygılarımla...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------

Skuterde komprosore gırmıyor dıye bılıyorum modelden modele degısırmı bılgım yok fakat benım kullandıgım skuterlerde boyle bır durum yok akıp gıdıyordu.

Bana kalırsa sebebı arka kampananın geregınden fazla sıkılması vıda cok sıkılırsa arka frene etkı yapabılıyor.

Frenle alakası yok cunku bugün caddede giderken gazı bıraktım yine fren yapdı kontağı kapattım frenide kesdi.
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Yüksek ihitimal kavrama kitli kalıyor.Debriyaj balatası kırmış olabilir yada başka arızalar olabilir çinli scooterde başıma gelmişti ama üstüne düşmemiştim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst