motor kısmından zırıltı geliyor yardımcı olabilirmisiniz?

Katılım
24 May 2012
Mesajlar
467
Merhaba arkadaşlar kanuni windy s 125 kullanıcısıyım 1 aydır 850 kmye yaklaşık yol yaptım fakat bugünlerde tuhaf sesler geliyor..

motorum 17binde ve ilk motosikletim.. yolda 3bin devirde giderken ses yok ama 4-ve 6bin devir aralarında motor kısmından bir rahatsız edici bir zırıltı geliyor.. sebebini bir türlü bulamadım ilk başta çamurluktur dedim ama degilmiş ...

acaba bu zırıltı neden yapıyor olabilir. ve çok masraf yaparmı küt küt vurma gibi bir sıkıntı yok sadece zırıltı sanki metal birşeyler çarpıyor gibi..


bu arada belki bu bilgide lazım olabilir.düşük devirde giderken sanki kayış varmış gibi vıyk vıyk ses geliyor 3bini geçince vıyk vıyk sesi gidiyor ve zırıltı olmaya başlıyor 6binden sonra normal yada ben duymuyorum o zırıltıyı.. şimdiden çok teşekkürler kazasız sürüşler...
 
Katılım
24 May 2012
Mesajlar
467
güncel sorun hayla devam ediyor .. zırıltı sesi için ustam piyanolardan yapar dedi tamamen yok olmaz ama kısmen giderebiliriz dedi .. vıyk vıyk sesini sormayı unuttum bilen var mı acaba ?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
üstüne binip sesi dinlemek lazım. Sesi duymadan kimse bişe yazamamış zaten.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Üst kapak gevşemiş olabilir diyecektim ama ustan farkederdi herhalde. Bir video çek Allah rızası için :)
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
windy s itecekli egzantrik yok.

ben kuvvetle muhtemel bir yorum yapayım ; windy s motor bloğunun sağ kısmında debiryaj tasının önünde duran yağ hunisini çeviren bir zincir var. egzantrik zincirine çok benzer. o zincir zamanla gevşer ve bahsettiğin sesi yapar. onun dışında itecekli motordaki metal zırıltı sesleri debiryaj bloğundan, metal çarpma sesleri ( tık tık tık ) piyanolardan ( supaplar ) gelir. o ses 6bindede çıkıyor ama sen duymuyorsun. ilk önce debiryaj bloğunu kontrol ettimek gerekir. onuda işin ehli bir ustaya yaptırmanı tavsiye ederim. yoksa kaçırmaya başlar, yağ damlatır, vidaları tam sıkmaz yolda düşer yolda bırakır, kısaca uğraştırır.
 
Katılım
24 May 2012
Mesajlar
467
çok teşekkürler arkadaşlar üst kapak evet kaçırıyor.. daha önceden güvendiğim bi ustaya götürdüğümde subab ayarı yapmıstı kapak yağ sızdırmaya başladı , sonra yine gittim hep sıdırır bu gideremeyiz dedi sen sıvı conta sür dedim ama yıne sızdırıyor.. bu sefer sağlam bi ustaya götürdüm cross. motosikletlerin bakımları falan orada yağıldıgını görmüştüm biraz elit kesime itap ediyor. o ustada kapağı bir gördü subab ayarını yapan usta bu kişimiydi dedi dondum kaldım:) adam resmen bildi subab ayarı yapan kişiyi .. haftaya inş. götüreceğim ona halletcek o sesler içinde debriyaj bloguna da baktırayım .. teşekkürler arkadaşlar vıyk vıyk sesini giderken yapıyor videosunu çekip koyucam inş.
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
eğer supap açılması söz konusuysa supaplardan da yapar o sesi. ancak rolanti dede viyk değil tıkt tık şeklinde duyman lazım.
ne demek o hep kaçırır gideremeyiz saçmalamış, sıvı conta da son başvuralacak şey. önce supap kapağını ve silindir üst kapağının uç kısımlarını güzel bir benzinle temizleyin, sonra contasını değişip yerine takın. yine kaçırıyorsa sadece ön tarafında hafif bir sıvı conta sürün tüm hepsi geçer. ama zırıltı sesi için debiryaj bloğu olması lazm asıl kaynak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst