Motor, depo doluyken mi yıkanır boşken mi sorunsalı.

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Az evvel benzinliğe girdim. Motoru yıkamam lazım. Depom da boş. Düşünüyorum, depoyu doldurup öyle mi yıkasam; yoksa depo boşken mi yıkasam? Bir türlü işin içinden çıkamadım. Siz değerli üstatlarıma danışmaya karar verdim. Akıl akıldan üstündür.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,529
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Sizinki biraz "Gusül, tok karnına mı alınmalı aç karnına mı?" gibi olmuş. Şahsi görüşüm; ayrıntılara takılma hocam, yıka, yıkan.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Guzel soru.

Quora da bununla ilgili bir cevap okumustum.

Ozetle soyle diyor;

Modern motosikletler bile yikama esnasinda depoya su alirmis(honda bile aliyormus) 15 lt lik deponun 14.5 lt dolu oldugunda en fazla depoya 500 ml su kacabilir,bu motora zarar vermez egzozdan su buhari cikarirmis sadece.

Fakat depoda 10 lt yer varsa biraz uzun sure yikanirsa 5 lt kadar depoya su kacar.Bu cok yuksek bir oranmis ve ciddi arizalara neden olabiliyormus.

Linki bulursam eklerim.Bana asiri mantikli geldi sahsen.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Depo boşken yıkanırsa sıhhatlidir karbüratöre şifadır. Amma depo doluysa 40 dk sonra yıkamak makbuldür, öncesinde yıkanırsa istenmeyen akmalar olur tekrar yıkamak gerekir .
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
900
Guzel soru.

Quora da bununla ilgili bir cevap okumustum.

Ozetle soyle diyor;

Modern motosikletler bile yikama esnasinda depoya su alirmis(honda bile aliyormus) 15 lt lik deponun 14.5 lt dolu oldugunda en fazla depoya 500 ml su kacabilir,bu motora zarar vermez egzozdan su buhari cikarirmis sadece.

Fakat depoda 10 lt yer varsa biraz uzun sure yikanirsa 5 lt kadar depoya su kacar.Bu cok yuksek bir oranmis ve ciddi arizalara neden olabiliyormus.

Linki bulursam eklerim.Bana asiri mantikli geldi sahsen.

İçine 5 litre su kaçırma kapasitesi olan depoya sahip motor yağmurda da kullanılmaz o zaman.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
İçine 5 litre su kaçırma kapasitesi olan depoya sahip motor yağmurda da kullanılmaz o zaman.

Aynısını yazacaktım, nereden alıyor aga o kadar suyu. Benzin depo kapağı açık mı yıkıyoruz normalde motosikleti? Kapak açık bile yıkasam 5 litre kaçıramam. Evin önünde yıkıyorsam köpükleme durulama dahil 19 litre su kullanıyorum zaten.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aynısını yazacaktım, nereden alıyor aga o kadar suyu. Benzin depo kapağı açık mı yıkıyoruz normalde motosikleti? Kapak açık bile yıkasam 5 litre kaçıramam. Evin önünde yıkıyorsam köpükleme durulama dahil 19 litre su kullanıyorum zaten.

sizle de geyik yapılmıyor hiç :D
 
Katılım
9 Ağu 2017
Mesajlar
254
Depo kapağına su tutma da istersen sabaha kadar yıka ha yıkarken lastik havalarini kontrol et 10 psi dan aşağı yıkama çünkü yıkarken bir 8 9 psi düşüyor sonra orda kalırsınız falan hiç gerek yok
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Depo boşken yıkamak tabii ki. Aksini iddia eden fetöcüdür.

Motor yıkanırken soğuyacak, dolayısıyla büzüşecek. Deponun hacmi 15 litreden 14.99 litreye inecek ve aradaki 0.01 litre benzin taşıp yerlere akacak. İthal ettiğimiz her gram benzin, dış mihraklara fayda sağlar.

Ayrıca yıkadıktan sonra benzin alırken 5 dakika beklemiş olunur, sular süzülür, orasına burasına su kaçması riski azalır.
 
Katılım
6 Mar 2018
Mesajlar
517
Hocam :mrgreen:

images
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hırbo sen hariç biri yazsa güler geçerim zaten, senin ironilerin ironi olmuyor genelde.

Allla alla :)

Quaro falan deyince hirbonen yine bilimsel veriler isiginda konusuyor sandin degil mi :)

İyi iyi insanlara guven vermem guzel bisey.

Bundan sonra saka yaptigimda altina not dusecegim..imajim zedelensin istemem.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Konu ile alakasiz bir beyanat vermek istiyorum.

Sorunsal kelimesini hic sevmeyenler toplanin sayimizi bilelim. yeterli cogunluk olursa bi dernek kuralim. Tek ben sevmiyorsam da sorun degil, tek basima mucadelemi veririm.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Soru bana şaşırtmacalı gibi geldi, sanki " motosikleti sıcakken yıkama, basınçlı su ile hiç yıkama " demem gerekiyor gibi hissediyorum, istenilen cevaplardan birini seçemiyor ve "PAS" diyorum
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Böyle fantastik dertleri olan bir tek ben değilimdir herhalde. Bazen dondurma alırken çilekli mi alsam yoksa limonlu mu diye dakikalarca düşündüğüm anlar; sabah simit mi alsam yoksa poğaça mı diye donup kaldığım zamanlar.. Satıcı hanım kızımıza sıra bana geldiği zaman "düşünmek istiyorum" dediğim anda kızın "deli bu galiba" minvalindeki bakışları onurumu zedelese de aniden verilen kararların sorumluluğunu yüklenmek bana zor geliyor.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,258
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Depo boş iken motoru yıkarsan pompacı abiler "kalaylamak" suretiyle motoru parlatırlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst