Motor bloğunu nasıl boyanır

Katılım
12 Ocak 2015
Mesajlar
15
Öncelikle iyi akşamlar olsun. Motor bloğunu griye boyatmışstım ama abim sağolsun motoru kullanmadığından ve bakmadığından dolayı boya bir garip olmuş. Şimdi kendim yapabilir miyim dedim siz değerli üyelerin fikirlerini almak istedim . Aşağıdaki linkteki en alttaki makina benim makina bi fikir verirseniz sevinirim


http://www.motosiklet.net/forum/cruiser-chopper/162301-93-94-95-model-suzuki-gn-250-yasindan-dolayi-sorun-cikarir-mi.html
 
Katılım
12 Ocak 2015
Mesajlar
15
Eyv hocam teşekkür ederim. Ama usta bulmak çok zor biliyorsunuz ki. Ben kendim de eskiden az çok bu kaporta işlerini de yaptım . Yani aslında ne tarz bir boya kullanılabilir sprey boya gibi onu sormak istemiştim.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Eyv hocam teşekkür ederim. Ama usta bulmak çok zor biliyorsunuz ki. Ben kendim de eskiden az çok bu kaporta işlerini de yaptım . Yani aslında ne tarz bir boya kullanılabilir sprey boya gibi onu sormak istemiştim.

Yarımyamalak bilgim ile anladığım , alt bloğu boyamak istiyorsunuz , ısı dayanımı bir tarafa sürekli ayak/bot çizikleri vs gibi sürtünmelere muhattap olacaktır , boyalar hakkında merak edip araştırdığımda yanılmıyorsam "statik/toz" boya kullanılıyor sanıyorum , kolay gelsin.
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ülkemizde boya/km takıntısı olduğu sürece sıkıntılı olarak boyanabilir. kuyruğunu boyasan kazası var diye kafayı yiyen, 100000 km üstü makinalara çöp gözüyle bakan insana "abi motor bloğu kötü gözüküyodu boyadım" dediğinizde hayalet görmüş gibi kaçacaktır eminim. xl 200 ümün sadece yan kapağını boyamıştım fren pegim çarptığı için allahım satarken neler söylemediler. az daha benzin döküp yakıcaktım motoru. yani azcık salak bir milletiz, kırılmaca darılmaca yok.


edit: statik toz boya ile boyanırsa ömürlük olur. sevgilerrr.
 
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
54
Motosikleti
Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022/ Honda Kinetic Zoom 2006
Merhaba
Piyasadaki ısıya dayanıklı boyalardan almayı düşünüyorsan benim düştüğüm hataya düşme. Çoğu kaynaktan edindiğim bilgi neticesinde MOTİP ısıya dayanıklı boya aldım egzoz boyamak için. Ürünü internet üzerinden aldım. Elime geçince üzerindeki kullanma kılavuzunu okudum. Aşağıdaki kılavuzda da görüldüğü üzere boyanan parça 30-60 dakika 160 C°sıcaklıkta fırınlanması gerekiyormuş. Yani sadece boyamak yetmiyormuş. Boya şimdi dolap bekliyor.:pale:
aywnjp.jpg
 
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
54
Motosikleti
Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022/ Honda Kinetic Zoom 2006
Merhaba
Piyasadaki ısıya dayanıklı boyalardan almayı düşünüyorsan benim düştüğüm hataya düşme. Çoğu kaynaktan edindiğim bilgi neticesinde MOTİP ısıya dayanıklı boya aldım egzoz boyamak için. Ürünü internet üzerinden aldım. Elime geçince üzerindeki kullanma kılavuzunu okudum. Aşağıdaki kılavuzda da görüldüğü üzere boyanan parça 30-60 dakika 160 C° sıcaklıkta fırınlanması gerekiyormuş. Yani sadece boyamak yetmiyormuş. Boya şimdi dolap bekliyor.:pale:
http://i66.tinypic.com/aywnjp.jpg

Merhaba arkadaşlar dolap bekleyen boya ile motosikletimin koruma demirini boyadım. Boya elime değdi yapısı grafit tozu gibiydi. Şaloma ile ısıttım. Youtube'da zamanla grileşen tampon ve plastik aksam ısıtılınca siyahlaşması gibi tepkime oluşarak boya sertleşiyor. Mat siyah kadifemsi bir yüzey oluştu.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Merhaba arkadaşlar dolap bekleyen boya ile motosikletimin koruma demirini boyadım. Boya elime değdi yapısı grafit tozu gibiydi. Şaloma ile ısıttım. Youtube'da zamanla grileşen tampon ve plastik aksam ısıtılınca siyahlaşması gibi tepkime oluşarak boya sertleşiyor. Mat siyah kadifemsi bir yüzey oluştu.

şalamaya gerek yok koruma demirine mat siyahı vur geç
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst