motogp motosikletlerinin traktör gibi çalışması

Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
346
Öncelikle motoGP motorları motogp'ye özel modifiye edilip tasarlanmaktadır yani prototip gibidir seri üretim değildir. İkincisi ise egzoz düzenlemeleri Tabii ki sesin tokluğu üzerine değil egzozdan maksimum verim alıp maksimum hıza ulaşabilmek içindir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

Ama superbike motorları seri üretimdir satışta olan motosikletlerdir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

Rossi motoGPde sürdüğü motosiklet m1. R1 değil
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Pneumatic subaplar? Ve tabii ki egsoz sistemi tamamen verim uzerine kurulu...
 
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
775
Crossplane krank kullanan motorların karakteristik sesi bu.

Nedir bu crossplane? Basitçe açıklarsak;
4 pistonlu motorda 1-2-4-3 şeklinde ateşleme yapılır bu şekilde kranka güç rejit bir şekilde aktarılır ve daha az titreşim alt devirlerde daha fazla tork veren bir krank tasarımıdır.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313
Yarış motosikleti çünkü onlar. Susturucu, katalitik konvertör hiçbir şey yoktur muhtemelen. Nasıl sinyal far vs. yoksa onlar da yok, trafikte kullanılmayacağı için gereksiz olur çünkü. Egzoz'un olmasının tek sebebi yüksek devirlerde daha iyi torklansın diye basıncın bir kısmı motora geri iletiliyor sanırım.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
valla bana da o r1'in sesi daha bi maskülen geliyor. uzay gemisi gibi ses çıkarmasındansa "ben erkeğim erkek geliyor ulan!!!" sesi çıkarması daha güzel bence :mrgreen::mrgreen:

ama tabi yarış motorundaki traktör sesi de hoş değil:mrgreen:
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
marş motoru da yokmus, yarisin ortasinda durursa itiyorlar mi acaba
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Motordan pistte sadece yüksek devirlerde performans amaçlandığı için emme ve egzoz subaplarının aynı anda açık kaldığı süre yani subap bindirme geometrisi maksimum şekilde dizayn edildiğinden böyle bir ses geliyor , bu motorlar rölantide çalışmaz stop eder..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst