monifolt yerinden çıktı

Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
212
arkadaslar bugun basıma garip bişey geldi normal seyrimde giderken motor gaz yemedi ve yığıldı sağa çektim baktım ortadan bi ses geliyo stop edip kapağı sökünce gördüm ki emme monifoltu karbüratörden kurtulmuş bi aralık var ve karbüratör yerinde zıngır zıngır oynuyor! artı hava filitreside sola doğru kaymış!
burdan anladığım hava filitresi yerinden oynayınca karbüratörü zorladı ve monifolttan kurtardı. bu benim fikrim daha farklı bi fikri olan varmı çünkü motor serviste ama daha bakamadılar çok mesgullermiş de :) çok enteresan geldi bana neden olabilir bu? kelepçeler vidalar yerinde dururken bu üçlüde ne sorun varda yamulup yerinden çıkıyolar?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
arada sırada motorun her yerini kontrol etmekde fayda var en azından haftada bir kere motorun heryerine bakmak gerek.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Merhaba;

Manifold yerinden kolay kolay çıkmaması gerekir. Ancak anlattıkların kadarıyla, karbüratör, Manifolda bağlı olduğu yerden çıkmış. Ancak tamamen çıkmadığı, sadece kelepçelerinin gevşek oluşu veya kuvvetli bir baskı sonunda yerinden oynadığı belli. Zİra hava alan karbüratörde (hele de manifolddan) vakum olmadığından dolayı motorun çalışmaması gerekir. En son serviste bu parçalara ait kelepçeler sıkılmadığı için bu arıza meydana gelmiş. Zira titreşim veya darbe alacak bir konumda değildir. Ayrıca her gaza bastığında karbüratör bir miktar esneyerek yerinden çıkmışta olabilir (karbüratör gaz teline direkt bağlı oluşu ve başka hiçbir yere bağlı olmayışından) Sorun bir konu değil, ancak catlak kontrolü yapılmadan monte edilmemesi tavsiye edilir.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
ya görmedim ama duyduğuma göre diyim
harley lerin bile kitapçığında belirli periyotlarda cıvata ve somunları sıkmak gerektiği yazıyormuş..
 
Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
212
Merhaba;

Manifold yerinden kolay kolay çıkmaması gerekir. Ancak anlattıkların kadarıyla, karbüratör, Manifolda bağlı olduğu yerden çıkmış. Ancak tamamen çıkmadığı, sadece kelepçelerinin gevşek oluşu veya kuvvetli bir baskı sonunda yerinden oynadığı belli. Zİra hava alan karbüratörde (hele de manifolddan) vakum olmadığından dolayı motorun çalışmaması gerekir. En son serviste bu parçalara ait kelepçeler sıkılmadığı için bu arıza meydana gelmiş. Zira titreşim veya darbe alacak bir konumda değildir. Ayrıca her gaza bastığında karbüratör bir miktar esneyerek yerinden çıkmışta olabilir (karbüratör gaz teline direkt bağlı oluşu ve başka hiçbir yere bağlı olmayışından) Sorun bir konu değil, ancak catlak kontrolü yapılmadan monte edilmemesi tavsiye edilir.

saolasın üstat açıklamaların için bende öyle tahmin ettim ancak karbüratöre ne gibi bi baskı uygulanacakta o yerinden çıkacak onu anlamadım ? dediğin gibi monifolta bağlı olduğu yerden çıkmış sallanıyor karbüratör işin ilginç yanı kelepçe ve vidalarda da bi sorun yada eksiklik gözükmüyor bu arada hala serviste çooook mesgul benim servisim çoook :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst