Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
bugün bir yerde park halinde iken genc delikanlı biri geldi :
abi bu motor ne kadar güzel MONDİAL in böyle motoru varmıydı? dedi
ben gence dönüp "dışı seni,içi beni yakar, görüntüye aldanma var git yoluna" dedim.
abi biz tenereceyiz de dedi . o zaman hiç görmediğini farzet dedim..

:(
vesselam..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Kiymeti Kaldera bizim rx3i evoların hiçbir modelinde yansehpa müşiri
yok.
yan sehpada müşür olmaması daha iyi..

bugün bir yerde park halinde iken genc delikanlı biri geldi :
abi bu motor ne kadar güzel MONDİAL in böyle motoru varmıydı? dedi
ben gence dönüp "dışı seni,içi beni yakar, görüntüye aldanma var git yoluna" dedim.
abi biz tenereceyiz de dedi . o zaman hiç görmediğini farzet dedim..

bence motordan soğumayın..o kadar çok ihtimal varki stop ettirecek.kötü benzinden tutun emme manifolduna hava vakumlayan plastik borularda kılcal çatlaklar olması veya kelepçelerinden hava kaçırması vs liste uzar gider.

görceksiniz çok basit bir sebepten dolayı olduğu bulunacak...şuana kadar sizdeki stop sorunu tesbit edilememiş o kadar.
gaz kelebeğini değiştirdikten sonra sorun devam ettiği için tekrar servise gitmedinizmi...? supap açıklıklarına bakmışlarmıydı...kontrol etsinler supaplarıda.. motoru bırakın oraya,sorun bulunana kadar almayın...
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Değerli Kaldera arkadaşım (İhtiyarlıktan olsa gerek )zaman zaman yan sehpayı kapatmayı unutuyorum. Gerçekten büyük risk oluşturuyor. 17 nisan da bu sayfalarda 2201
de sizlerle paylaştığım yan sehpaya müşiŕ araştırması mevzusu vardı. Bugün hala makul
rakamlarla sağlıklı bir sehpa müşiŕi monte edebilecek iyi ustayı bulsam tereddüt etmeden evomu o ustaya teslim ederim. Bütün dualarım dünyanın en güzel ülkesi için .
SELAMLAR
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
"bence motordan soğumayın..o kadar çok ihtimal varki stop ettirecek.kötü benzinden tutun emme manifolduna hava vakumlayan plastik borularda kılcal çatlaklar olması veya kelepçelerinden hava kaçırması vs liste uzar gider.

görceksiniz çok basit bir sebepten dolayı olduğu bulunacak...şuana kadar sizdeki stop sorunu tesbit edilememiş o kadar.
gaz kelebeğini değiştirdikten sonra sorun devam ettiği için tekrar servise gitmedinizmi...? supap açıklıklarına bakmışlarmıydı...kontrol etsinler supaplarıda.. motoru bırakın oraya,sorun bulunana kadar almayın... "

Değerli kaldera , perşembeden( servis sonrası) bugüne her çelışmada video kayıt alıyorum stop ne zaman olacağı belli olmadığı için fakat bir çok kez olduğundan bugün 2 video yakaladım. önce servis ustama sonra UMA yetkilisine gönderdim ve konuştum.Pazartesi kendileri görüşüp perşembe yada cuma fabrikaya gidicem(560km :( ) oldu oldu olmadı ya motoru bırakıp gelirim yada yenisini alıp gelirim artık..

vesselam..
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
Merhabalar;

Aranıza bugün itibariyle katıldım:)

2016 Beyaz Rx3i henüz 60 km deyim. Bursa'dan satın aldım. İzmire pazar sabahı yola çıkacağım..

157 sayfanın tamamını nerdeyse okudum.

Sormak istediğim bir kaç konu var;

1. Şuan şehir için de 65 km yaptım. Kitapçıkta ki <5000 devir kuralına uyarak, yarın İzmire yola çıkıyorum olabildiğince devire dikkat ederek sık molalarla yolculuğu bitirmeyi planlıyorum. Rodajdaki yaklaşık 350 km uzun yol için önerileriniz nelerdir?

2. İzmire vardığımda nerdeyse ilk bakım aralığı (500-1000KM) aralığına girmiş olacağım. İzmir deki yetkili servisler konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum...

Olası İzmir veya Ege buluşmasına yazabilirsiniz ismimi:)
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Merhabalar;

Aranıza bugün itibariyle katıldım:)

2016 Beyaz Rx3i henüz 60 km deyim. Bursa'dan satın aldım. İzmire pazar sabahı yola çıkacağım..

157 sayfanın tamamını nerdeyse okudum.

Sormak istediğim bir kaç konu var;

1. Şuan şehir için de 65 km yaptım. Kitapçıkta ki <5000 devir kuralına uyarak, yarın İzmire yola çıkıyorum olabildiğince devire dikkat ederek sık molalarla yolculuğu bitirmeyi planlıyorum. Rodajdaki yaklaşık 350 km uzun yol için önerileriniz nelerdir?

2. İzmire vardığımda nerdeyse ilk bakım aralığı (500-1000KM) aralığına girmiş olacağım. İzmir deki yetkili servisler konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum...

Olası İzmir veya Ege buluşmasına yazabilirsiniz ismimi:)

Merhaba,

Yeni motorunuz hayirli olsun. Kazasiz belasiz, iyi gunlerde kullanmaniz dilegiyle...

Gelelim rodaj asamasina, uzun yola cikmadan once Bursa'da yapabildiginiz kadar sehir ici yol yapin. Hatta mumkunse bu aksam eve girmeyin :) Saka bir yana, rodajin mantigi motor parcalarinin tum vites ve tum devirlerde (<5000) birbirine alismasidir. Direkt uzun yola cikarsaniz yolunuz 6. vites ve 5500 devirde tamamlanmis olacak. Isin asli bu da rodaj mantigina cok uymaz (Kendi gorusum). Yol biraz sikici olacaktir, cunku 5500 devirde gelebileceginiz maksimum hiz belli. (Bu arada motoru aldigim bayi rodaj asamasinda 5500 devrin iyi oldugunu arada 6000 e cikabilecegimi ama zorlamamam gerektigini soylemisti.) Arada hiz dusurun, 5. vitese gecin, hatta durup yolun tadini cikarin, kalkin, gidin, sonra yine durun :)

Susurluk'ta cig borek yiyip buz gibi ayran icin; Akhisar'dan gecerken arka cantaya bir kavun atin; bu arada taze incir cikmis, tadina bakin; Manisa'da manisa kebabi yiyin, bakin bakalim Evo agirlik arttikca ustesinden gelebiliyor mu :)

Izmirde de bakimi yaptirin mutlaka, iciniz rahat eder hem. Usta konusunda da Izmir'li arkadaslar yardimci olacaktir diye dusunuyorum.

Simdiden iyi yolculuklar size, arada fotograf paylasmayi unutmayin :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Merhabalar;

Aranıza bugün itibariyle katıldım:)

2016 Beyaz Rx3i henüz 60 km deyim. Bursa'dan satın aldım. İzmire pazar sabahı yola çıkacağım..

157 sayfanın tamamını nerdeyse okudum.

Sormak istediğim bir kaç konu var;

1. Şuan şehir için de 65 km yaptım. Kitapçıkta ki <5000 devir kuralına uyarak, yarın İzmire yola çıkıyorum olabildiğince devire dikkat ederek sık molalarla yolculuğu bitirmeyi planlıyorum. Rodajdaki yaklaşık 350 km uzun yol için önerileriniz nelerdir?

2. İzmire vardığımda nerdeyse ilk bakım aralığı (500-1000KM) aralığına girmiş olacağım. İzmir deki yetkili servisler konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum...

Olası İzmir veya Ege buluşmasına yazabilirsiniz ismimi:)

Tebrik eder mutlu günlerde kullanmanı dilerim..

yukarıdaki tavsiyeye ek olarak laslik rodajınıda umutmayın.
ne demek dersen
lastiklerdeki mumumsu yapının temizlenmesi için ilk 200 km slolom taparak lastik yanaklarını ve tabınını hem virarlara uygun hale hemde temizlenmesine yardımcı olun
vesselam..
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
Değerli yanıtlarınız için teşekkür ederim şuan 100 km gösterge :) lastik önerini yarın uygulayacağım @mitmuallim 👍🏻

@Deadly Sto(R)m önerilerinize karsilik ~50 km lik parkurlar yarattim kafamda vites kurgusunu mumkun oldugunca yaymaya calisacagim.
 
Katılım
17 Ocak 2014
Mesajlar
21
Arkadaşlar motorum 2300km'de... 300km'dir arka taraftan kesik kesik bir uğuldama, vınlama geliyor. 2000 bakımında arka jant garantiden değişmişti bundan dolayı olabilir mi?
 
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
124
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar supap ayarını yüksek yaptırın.Bakın ben geçen bakımda usta tavsiyesi ile 0,05 emme 0,07 eksoz yaptırdım. Çekiş gitti. Son sürat düştü. Diferansiyeli bozuk araba gibi bir uğultu peydah oldu. Ayrıca gazı kapattığımda pötür pötür pötürdüyordu. Hiç sorunsuz motorda sıklıkla stop etmeler de başlayınca gittim. Supap ayarlarını 0.07 emme 0.09 eksoz yaptırdım. Eski haline döndü. Stop etmeler yaklaşık %80 oranında azaldı. Yukarıda saydığım kusurların hepsi bitti. Stop etme ile ilgili bakacağım. Sanırım csc nin verdiği ayar sıkı geliyor. Ekzos supapı açık kalıyor ve yanma eksozda devam ettiğinden hem eksoz arıza veriyor hem pötürdüyor, ayrıca artçım ilk defa bacağının çok yandığını söyledi. Eksozda oluşan yüksek ısı sensörü bozuyor. Bu da stop etme sorununa yol açıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Kıymetli Cem evonu en güzel günlerde belasız kazasız ve ceza yemeden kullan. Ben İzmir'den Bursa'ya geldim ,Sen İzmir 'e gidiyorsun. Öğrenci isen ekim gibi gibi görüşmek dileğiyle. SELAMLAR.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Arkadaşlar motorum 2300km'de... 300km'dir arka taraftan kesik kesik bir uğuldama, vınlama geliyor. 2000 bakımında arka jant garantiden değişmişti bundan dolayı olabilir mi?
Muhtemelen teker rulman yada burç vs tamir takımıni toplarken hata yaptılar. Bu şekilde kullanmayıp en kisa surede tekeri tekrar söktürün.tamamen dagitmadan
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
İyi dilekleriniz icin tesekkur ederim. Bursaliyim ama İzmirde calisiyorum. Bir daha ki gelisinizde beklerim :)
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Şimdilik 2017 haziran ve temmuzda Çesme'de olmayı tehayyül ediyorum tatil ümidiyle
ya nasip.
Değerli Onur rx3i nin en meşhur arizalarindan biri de arka teker rulman bozmasıdır. 2014 de fabrika destekli Asya turunda 33000 km de üç evonunda arka teker rulmanları
dağılmış, arastirildiginda ilk montaj esnasında rulmanlarin yerlerine doğru takılmadığı
tesbit edilmiş ve 33000 km de başka probleme rastlanmamıştır.
Bu sebeple Kaldera hocamızın dediği gibi saniye beklemeden servise müracaat etmeni ve
arka teker rulman kontrolünü tavsiye ederiz. SELAMLAR.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:16 ----------

2017 Bozdağ Festivali yapılırsa katılmayı arzu ediyorum.
 
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
Şuan Akhisardayim sabah 11 de yola ciktim. Zincirin yag sicratmasi disinda tedirgin eden bir sey olmadi. Birde ön fren mandalinin ordan cok hafif sarimtirak bir sizma var nedir sizce?

Hararet C simgesi ve iki basamagin uzerine cok nadir cikip iniyor.

Vibrasyon bekledigimin cok cok altinda.

<5000 devir e uymaya calismak gercekten cok zor🙄 Bazen 6000 devire sabitliyorum uzun duzluklerde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------

Şuan Akhisardayim sabah 11 de yola ciktim. Zincirin yag sicratmasi disinda tedirgin eden bir sey olmadi. Birde ön fren mandalinin ordan cok hafif sarimtirak bir sizma var nedir sizce?

Hararet C simgesi ve iki basamagin uzerine cok nadir cikip iniyor.

Vibrasyon bekledigimin cok cok altinda.

<5000 devir e uymaya calismak gercekten cok zor🙄 Bazen 6000 devire sabitliyorum uzun duzluklerde.

Rolantide ve sabit hizda cok nadir devir cok minimal dalgalaniyor ibrede. Vuruntu veya sarsinti olarak hissetmiyorum. Sadece ibre iki uc mm kipirdiyor sabitleniyor.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
herkese günaydın.yeni motor alan arkadaşlarıma hayırlı olsun,kazasız / cezasız binmelerini diliyorum.
 
Katılım
29 Ocak 2016
Mesajlar
11
Merhabalar;

Aranıza bugün itibariyle katıldım:)

2016 Beyaz Rx3i henüz 60 km deyim. Bursa'dan satın aldım. İzmire pazar sabahı yola çıkacağım..

157 sayfanın tamamını nerdeyse okudum.

Sormak istediğim bir kaç konu var;

1. Şuan şehir için de 65 km yaptım. Kitapçıkta ki <5000 devir kuralına uyarak, yarın İzmire yola çıkıyorum olabildiğince devire dikkat ederek sık molalarla yolculuğu bitirmeyi planlıyorum. Rodajdaki yaklaşık 350 km uzun yol için önerileriniz nelerdir?

2. İzmire vardığımda nerdeyse ilk bakım aralığı (500-1000KM) aralığına girmiş olacağım. İzmir deki yetkili servisler konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum...

Olası İzmir veya Ege buluşmasına yazabilirsiniz ismimi:)

Hayırlı uğurlu olsun dostum güzel günlerde kullanman dileğiyle ;

Bir kaç sorum olacak sizlere motorum 3,500 km de şuan aldığımda bu yana 2,500 ila 3,000 devir aralığında takılma yaşıyorum ? servise sorduğumda kronik bir durum olduğunu söylediler ... yaşadığım olay şöyle ki ; boşta iken yada hareket halinde boşa aldığımda gaz verip bıraktığın zaman devir düşerken 3 bin yada 2,750 seviyesinde yarım yada 1 sanıye kadar takılı kalıp düşmeye devam ediyor ? sizlerde buna benzer bir durum söz konusu mudur ?
birde boşa aldığımda yada hareket halinde motor çalışması hariç tıkır tıkır gibi bir ses söz konusu benzin deposunun aşağısından geliyor sanki yavaşlayınca geçiyor yada devir düştüğünde ?

şükür stop etme sorunu henüz yaşamadım ama merakla bekliyorum :D

Saygılar herkese
 
Katılım
29 Ağu 2015
Mesajlar
9

Başlangıç : Ortaköy / İstanbul
Varış : İtalyan Koyu / Mecidiye Köy / Keşan / Edirne
Araç : RX3i Evo Motosiklet
KM : 600 ( Gezmeler Dahil )
Yakıt : 90 TL
Sürat : 80-100 km/s arası
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst