Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Abicim bu nasıl ilk motor. İlk motor için nasıl bir teknik bilgi bu böyle ? Valla şaştım kaldım .

Ben ilk motorumda(ki 5 sene öncesi Pulsar 200 ns olur kendisi) akü kablolarını sökmeye tırsıyordum bişey yaparım diye. :D
adamın yazısından sonra utandım da amortisör yağı sipariş verdim hemen şimdi, gelsin de haftasonu falna pulsarın amortisör yağını da değişeyim bakım yaparken, 5 sene olmuş. Valla utandım yaa... ...daaa senin de az kalır yanın yok ki, motoru indirdin kaldırdın komple. :D
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Ben ilk motorumda(ki 5 sene öncesi Pulsar 200 ns olur kendisi) akü kablolarını sökmeye tırsıyordum bişey yaparım diye. :D
adamın yazısından sonra utandım da amortisör yağı sipariş verdim hemen şimdi, gelsin de haftasonu falna pulsarın amortisör yağını da değişeyim bakım yaparken, 5 sene olmuş. Valla utandım yaa... ...daaa senin de az kalır yanın yok ki, motoru indirdin kaldırdın komple. :D

indirdik diyelim. Yanımda senin gibi bi yardım eden bi gaz veren olmasa tek başıma yiyeceğim nane değildi o benim. Sağolasın tekrar :)
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Sevgili ölümcül fırtına , O kadar iyiydi de niye sattın o zaman F 650 yi ?

Ali Abi kusura bakma yeni gördüm mesajını. F650'den yakıt hariç çok memnundum. Karbüratörlü motor şehir içi 6 litre yakıyordu. GS olsaydı tadından yenmezdi. Sonra araba alma fırsatım doğunca motoru satıp dizel Fiat Punto almıştım (Farkındaysan o arada 8 yıl ara vermişim motosiklete). Punto şehir içinde 4,5 litre yakıyordu. Bir de mazot benzinden %20 ucuz olunca 140 bin kilometre kullandım Punto'yu :queen:

Sonra bir gün motosiklet almaya karar verince F650GS veya RX3i vardı listemde. Oyumu RX3i'den yana kullanmıştım...

Bu arada geçen hafta annemin rahtsızlığı nedeniyle İstanbul'dan İzmir'e gittim. Hatta İzmir'de bir fırsatını bulunca Ilıca ve Çeşme'ye de gittim. Gözüm senin RX3'ü aradı belki görürüm diye :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------

...Sehir ici ortalama 4-5k devirle 3,36lt yakit tuketimi var...oldukca memnunum...

Hangi ilin şehir içinde bu değerler? Keşke ben de RX3 ile bu değerleri yakalayabilseydim. Benim yakıt sarfiyatı sürekli 4,5 litrelerde geziniyordu. Üstüne 2k kilometrede bir bakıma gireceğime XT660R aldım, 5 litre yakıyorum ama bakıma 10k kilometrede bir giriyorum. Altımda da 50 beygir güç var :queen:
 
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
11
Karabük(inisi cikisi az sayilmaz)...hatta 100km'nin 60km'si artcili(ben 97+55kg)...devir ortalamamdan da anlasilacagi uzere sakin kullanirim, 7bin devre nadiren cikarim...
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Storm Çeşme yoluna ,nasip olursa 5 - 10 gün sonra , bayram öncesi gibi çıkma niyetimdeyim . Şu an henüz bizim (Bursa) köydeyim. Eğer evoyu sattıktan
kelli aynı parayınan GS vereceklerse , dakika bekleyen alinin kulağına turp suyu sıkayım.
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Storm Çeşme yoluna ,nasip olursa 5 - 10 gün sonra , bayram öncesi gibi çıkma niyetimdeyim . Şu an henüz bizim (Bursa) köydeyim. Eğer evoyu sattıktan
kelli aynı parayınan GS vereceklerse , dakika bekleyen alinin kulağına turp suyu sıkayım.

2015-2016 lari bilmem ama ABS'li Evo'yu satinca GS alabilecegimiz kesin gibi gorunuyor. Onda da iyisini bulmak lazim...

N0f4Nh.jpg


Bu arada, simdiden iyi yolculuklar...
 
Katılım
11 May 2019
Mesajlar
5
TKAY, İlk motorun oldugunu belirtmissin...hayirli olsun, kazasiz surusler dilerim..tamir islerine bu yatkinlik nereden geliyor

Abicim bu nasıl ilk motor. İlk motor için nasıl bir teknik bilgi bu böyle ? Valla şaştım kaldım .

Sanayi kökenli makine mühendisiyim. Mesleki deformasyon diyelim, sökmeden duramıyorum, başkasının yaptığı işe güvenmiyorum. Servise gitsem gözümün önünde yapmalarını isteyeceğim, gördüğüm her yanlışta konuşacağım için dedim ben dayak yemeden kendi kendime çözeyim şu işi :)
 
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
11
Bugun arka fren balatasini degistirdim...brenta ft3155 serisi oluyor (65TL)...fakat uc kismini biraz taslamak gerekti...ayrica rms marka balata da arkaya uygun (70TL)...servis 30TL para aldi iscilik olarak...bu BALATA mevzusu onemli...keza mondialin servisi tedarik edemiyor!!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:43 ----------

Bu arada kafama takilan konu ise; bu mondialin kullandigi nasil bir balata ki 5binkm'de bitivermis!!!...on balatanin da yenisini aldim...fakat uzerindeki en az 2-3binkm goturur diye bosuna israf olmasini istemedim...on balatayi kalyoncuda bulabildim (kargo dahil~50tl)...brenta ve rms markayi ise n11'den siparis etmistim...
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
7
Herkese iyi günler, hepinizin yotumlarına bakıyorum çok güzel de , şu sayfanın Mondial RX1 için olanını göremedim ...
 
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
11
https://www.youtube.com/watch?v=hIOz7nO1LIs
bu videoda evo'nun yağ değişimi hakkında faydalı bir paylaşımda bulunmuş Mehmet isminde bir arkadaşımız var...Video'yu incelerseniz ellerinde tavsiye ettiği sentezlenmiş yağın özelliği (1,5lt 10w-50 + 0,1lt 75w-90 dişli yağı).. Görüşleriniz oldukça önemlidir...Lütfen bilgi olarak yeterli donanıma sahip olmayan arkadaşlar yorum yaparak bilgi kirliliğine neden olmasın...İlgi gösterenlere şimdiden teşekkür ederim...
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
https://www.youtube.com/watch?v=hIOz7nO1LIs
bu videoda evo'nun yağ değişimi hakkında faydalı bir paylaşımda bulunmuş Mehmet isminde bir arkadaşımız var...Video'yu incelerseniz ellerinde tavsiye ettiği sentezlenmiş yağın özelliği (1,5lt 10w-50 + 0,1lt 75w-90 dişli yağı).. Görüşleriniz oldukça önemlidir...Lütfen bilgi olarak yeterli donanıma sahip olmayan arkadaşlar yorum yaparak bilgi kirliliğine neden olmasın...İlgi gösterenlere şimdiden teşekkür ederim...

Yağ üreticilerinden daha mı bilgili bunu yapan arkadaş ? motosiklet yağlarının içinde şanzımanı koruması için zaten katkılar mevcut ayrı viskositede motor yağlarının karıştırılması tavsiye edilmiyor siz farklı amaç için üretilen yağı motorun içine koyuyorsunuz ha bu arada kimin yazıp yazmayacağını siz belirleyemezsiniz iyi günler
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
https://www.youtube.com/watch?v=hIOz7nO1LIs
bu videoda evo'nun yağ değişimi hakkında faydalı bir paylaşımda bulunmuş Mehmet isminde bir arkadaşımız var...Video'yu incelerseniz ellerinde tavsiye ettiği sentezlenmiş yağın özelliği (1,5lt 10w-50 + 0,1lt 75w-90 dişli yağı).. Görüşleriniz oldukça önemlidir...Lütfen bilgi olarak yeterli donanıma sahip olmayan arkadaşlar yorum yaparak bilgi kirliliğine neden olmasın...İlgi gösterenlere şimdiden teşekkür ederim...

Abicim paylaşım için teşekkür ederiz,

Tabii ki yeni şeyler öğrenmeye açığız, ama şu yeterli donanıma sahip olma meselesi gerçekten beni de üzdü,

Bilmeyen insan da bir şey yazacak ki neyin bilinmediği öğrenilsin.

Bilmeyen bilmediğini, doğru bilen de neyin yanlış olduğunu tekrar tekrar öğrensin.

Aaaaa bak ben şuradan oluyor diye biliyordum demek buradanmış diyebilsin.

O yüzden lütfen yanlış anlama ama, kendi adıma bu tavrı çok hoş bulmadım.

Tekerin düz bassın.
 

odo

Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
187
Bu tarz yağ karışımı motor sesinde bir miktar azalma gibi bir fayda sağlar. Ses azalmasının motorun sağlıklı çalıştığı yönünde algılamamak gerekir. Şanzıman yağları kalın olmasının yanında ısınmaya karşıda dirençli yağlar değillerdir. Kullanılan oran her ne kadar az gözükse de motorun içinde yanıp cidarlarda tortular bırakacaktır. Amaç motorun sesinde azalma olsun ise vizkozite değeri yüksek yağlar denenmesi daha mantıklı bir yaklaşım olur. Her iki yaklaşımda da motorda ki aşınma daha fazla olacağından motorun ömründe* ciddi kısalmalar olacaktır. Hele ki 250 cc genelde sıkıştırılarak kullanılmak zorunda olan bu motorda sıkıntı daha erken yaşanacaktır. Bu tarz motorlar çoğu zaman yüksek cc öncesi bir geçiş motoru olduğundan* sıkıntıları daha çok sonraki kullanıcalar çekecektir. Şanzıman yağı koyma noktasında ısrar edilecekse yağ değişimini yarı sürede yapıp motorun alacağı hasarı minumuma indirilebilir. Gereksiz kafa karıştıran bir uygulama olduğunu düşünmekteyim. İyi forumlar.
 
Katılım
26 Mar 2016
Mesajlar
178
Merhaba
Oncelikle benim mondi hala satilik
İlan asagida

İlan no : 692533497

Diger yandan
2000-2007 arasi uretilen f650gs 2004 te bi makyaj gordu
2004 olani benim ilk motorumdur ki sifir almistim

Asla tavsiye etmiyorum
İnanilmaz sorunlu bir makinadir ki en yenisi 12 yasinda olan bir makina

Ayrica motor yagi veya araba yagina muhtelif baska yaglar katkilar asla ise yaramazlar
Tamamen kendinizi kandirirsiniz

Ama yillardir sunu soylerim ki hava sogutmalilar haric bir motosiklete konacak en iyi yag castrol sport 10w50 dir.

Ayrica gecen hafta 2017 model tracer 700 aldim kendimi buldum harika bir makinaymis

Sevgiler
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Merhaba
Oncelikle benim mondi hala satilik
İlan asagida

İlan no : 692533497

Diger yandan
2000-2007 arasi uretilen f650gs 2004 te bi makyaj gordu
2004 olani benim ilk motorumdur ki sifir almistim

Asla tavsiye etmiyorum
İnanilmaz sorunlu bir makinadir ki en yenisi 12 yasinda olan bir makina

Ayrica motor yagi veya araba yagina muhtelif baska yaglar katkilar asla ise yaramazlar
Tamamen kendinizi kandirirsiniz

Ama yillardir sunu soylerim ki hava sogutmalilar haric bir motosiklete konacak en iyi yag castrol sport 10w50 dir.

Ayrica gecen hafta 2017 model tracer 700 aldim kendimi buldum harika bir makinaymis

Sevgiler

Motorunuz daha sıfır ayarinda,bayramdan sonra illaki satilir.

Müşteriniz bol olsun.
 
Katılım
26 Mar 2016
Mesajlar
178
Evet levend bey
Ben sehirici is gorcek bisey bakiyordum fiyati da uygun geldi ama kendisi bana uygun gelmedi

Tracer 900 alma niyetim vardi ama 700 unu aldim gayet keyifli acemi olmayanlara tavsiye ederim
Acemi adam sinek gibi yapisir bunlarla
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Hakan yeni treykırını ağız tadıyla kullanmanı diliyoruz. Evoya da en yakın zemanda hayırlı müşteriler.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
teşekkürler arkadaşlar lastik için. bu motordan kuzenime aldık, ben daha önce hayatım boyunca hiç çinli motora binmedim. hatta bu aldığı motora bile binmiyorum. sebebi ise çinli motorlara karşı güvensizlik.

bu konuda sizlerden ricam beni motor hakkında aydınlatır mısınız? 6000 km de 2016 model kırmızı renk aldık.
anlas ile lastikleri değiştireceğiz.

motorun + ları ve - leri neler ?
özellikle nelere dikkat etmeliyiz?


yardımlarınızı rica ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst