Mondial Markası İyi Midir ?

Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
249
Türkiye'de en çok kullanılan markalardan biri. Bu 2 ay içinde Rabbim nasip ederse ilk motorumu alacağım. Şuan çok yüksek bir şey değil de Türkiye'de alıcı çok olan modeller arıyorum. Çünkü o zamanları görmek nasip olursa öbür yaz alacağım motoru satıp üstüne para koyup honda, yamaha gibi markalara geçeceğim. Mondial markasından memnun musunuz? Kullanmıyorsanız bile duyumlarınız nasıl ? Özellikle linkini vereceğim modeli hakkındaki görüşlerinizi de merak ediyorum.

https://www.mondialmotor.com.tr/model/touring-motosiklet/150-z-one
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Birçok modelini kullandım vitesli modelleri iyidir, parçası bol bulunur, bir honda kadar olmasada diğer çinli markalara göre 2.El piyasası canlıdır. 1 kere de karbüratörlü sukuterini almıştım o çok benzin yakıyordu.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2017
Mesajlar
49
Çin malı motosiklet işi biraz şans biraz da sana kalmış diyebilirim. Şöyle ki aynı model motosikletin(sıfır) biri hiç sorunsuzken ötekinde sorun çıkabilir.
Geçmişte 20.000km mondial drift kullanmış biri olarak ben gayet memnundum. Bakımlarını hiç aksatmaz, bir japon motosikletine davrandığından daha nazik davranırsan sıkıntı yaşamazsın. Öte taraftan yanında her zaman alyan ve anahtar bulundur çünkü orası burası gevşeyecek.
 
Katılım
15 Ocak 2019
Mesajlar
69
Zamanında Zone 150 sahibi olmuş birisi olatak konuşayım. Hiç bir sorun çıkarmadan binlerce km yapmıstım. Sehirler arası uzun yolada çok gittim. Periyodik bakım harici hiçbir sorun yaşamadım. Ne lastiği patladı ne farı sinyali bozuldu, benmi şansliydim bilmiyorum ama,zone 150 bir japon olmasada gayet iyi bir motosiklet. Dedigim gibi periyodik ve bakım ve yakıt giderleri haricinde kuruş masraf etmeden bindigim nadir motosikletlerdendi kendisi. Satılık ilani verince 1 hafta surede degerinde satilmisti. Çinliler içinde bu modeli kesinlikle tavsiye ederim.
Alırken uygun, satarken zarar etmiyor, arıca yapmiyor. Az yakiyor. Yedek parca ve aksesuari bol ve ucuz, servisi heryerde var. Çinli bir motosikletten daha ne istenir ki
 
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
249
Zamanında Zone 150 sahibi olmuş birisi olatak konuşayım. Hiç bir sorun çıkarmadan binlerce km yapmıstım. Sehirler arası uzun yolada çok gittim. Periyodik bakım harici hiçbir sorun yaşamadım. Ne lastiği patladı ne farı sinyali bozuldu, benmi şansliydim bilmiyorum ama,zone 150 bir japon olmasada gayet iyi bir motosiklet. Dedigim gibi periyodik ve bakım ve yakıt giderleri haricinde kuruş masraf etmeden bindigim nadir motosikletlerdendi kendisi. Satılık ilani verince 1 hafta surede degerinde satilmisti. Çinliler içinde bu modeli kesinlikle tavsiye ederim.
Alırken uygun, satarken zarar etmiyor, arıca yapmiyor. Az yakiyor. Yedek parca ve aksesuari bol ve ucuz, servisi heryerde var. Çinli bir motosikletten daha ne istenir ki

Valla hocam siz böyle yazınca şuan gidip sıfır zone alasım geldi
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Kesinlikle Belli bir seviyenin üstüne Kuba, rks, lifan vs den daha iyi bir üretim kalitesi söz konusu.
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
Yemin ederim 8 bin lirayı şu motora veren motorun M'sinden anlamıyordur benim gözümde..
kız gibi ybr,cbf alınır o paraya.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Olaya marka olarak değil, model bazında bakmak lazım. Mondial bu işi geç de olsa öğreniyor. Kaliteleri yükselmeye başladı. 150 Z-One iyi motordu, 180'lik olanı ise onun kadar iyi değil. Bir kez sürdüm, bir daha binmem. Yalnız 8000 TL gerçekten çok para ama bence kazıkçı çakalların 20 bin km'deki CBF veya YBR'lerine de o paralar verilmez. Motorlarını bulunmaz Hint kumaşı zannediyorlar. Şimdi baktım Tire bayisi 2017 sıfır km YBR 125 ESD'ye 17500 TL demiş. Sadece gülüyorum artık.

Neyse fazla takılma, al gitsin ama rodajını kitapçığına uygun yap servisin söyleyeceği saçmalıklarına göre yapma.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
anladığım ve kullandığım kadarıyla bu motorlar ilgi istiyen motorlar. bunlara karşı bakımını yağını gazını eksik etmeden kullanman gerekiyor.
aksi taktirde vites kolunu elimize veriyorlar
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Çin malı motosiklet işi biraz şans biraz da sana kalmış diyebilirim. Şöyle ki aynı model motosikletin(sıfır) biri hiç sorunsuzken ötekinde sorun çıkabilir.
Geçmişte 20.000km mondial drift kullanmış biri olarak ben gayet memnundum. Bakımlarını hiç aksatmaz, bir japon motosikletine davrandığından daha nazik davranırsan sıkıntı yaşamazsın. Öte taraftan yanında her zaman alyan ve anahtar bulundur çünkü orası burası gevşeyecek.

Yanında sürekli anahtar bulundurmaktansa gevşemesi muhtemel vidalara locktite sürerek sıkarsa en azından vidalarda aklı kalmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Bu tür ekonomik motorlarda aldığınızda yapacağınız ilk iş tüm vidaları söküp loctite243 veya muadili bir vida sabitleyici sürüp gerekli torkunda tekrar sıkmanızdır.
Torkunda sıkmak için gerekli tork bilgisini bulamayabilir ya da tork anahtarınız olmayabilir. Ama vida sabitleyici uygulayarak sıkmak olmazsa olmazdır.
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Tvs mi alsın :) Hocam böyle bir şey foruma yazıyorsanız sebeplerini de yazın insanlar öğrensinler.. Almasın tamam orayı anladık ama neden? Nasıl bir tecrübeye dayanarak bunu yazıyorsunuz? Benim bugüne kadar iki kere mondial marka motosikletim oldu. Oradan yola çıkıyorum çin menşeili motorlar içinde kendini belli bir yere getirmiş bir marka. 3 günde dökülmüyor 5 günde dağılmıyor. Markanın arkasında duran birileri var. Ekmek / Köfte hesabı yaparsan o da mantıklı. Diğer muadil olabilecek çin menşeili markalardan "bence" daha başarılı.
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
346
Tvs mi alsın :) Hocam böyle bir şey foruma yazıyorsanız sebeplerini de yazın insanlar öğrensinler.. Almasın tamam orayı anladık ama neden? Nasıl bir tecrübeye dayanarak bunu yazıyorsunuz? Benim bugüne kadar iki kere mondial marka motosikletim oldu. Oradan yola çıkıyorum çin menşeili motorlar içinde kendini belli bir yere getirmiş bir marka. 3 günde dökülmüyor 5 günde dağılmıyor. Markanın arkasında duran birileri var. Ekmek / Köfte hesabı yaparsan o da mantıklı. Diğer muadil olabilecek çin menşeili markalardan "bence" daha başarılı.

Alsin tabi TVS hocam ya neyi varmış mis gibi kullaniyoruz maşallah:mrgreen:
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
vulture kullancısıyım, gayet memnunum.

ancak 8 bin tl sıfır zone a vereceğime 2. el ns200 - temiz cbf alırım.
 
Katılım
21 Kas 2017
Mesajlar
1,121
Hayatımda 1 kere sıfır taşıt aldım, 2013 yılında astra j. Hala duruyo, satmayıda düşünmüyorum. Takıntılı bi insan değilsen, yıllarcada binmeyeceksen, ki binmeyeceğini belirtmişsin kesinlikle sıfır alıp zarar etmem. O parayı gerçekten hak ettiğini düşündüğüm daha kaliteli bir 2. el alırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst