Mondial Mondial 350 MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.

İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?

Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.

Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.

Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.
 
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
586
Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.

İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?

Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.

Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.

Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.


Çin de isteğin maliyete göre üretim yapıldığını hepimiz biliyoruz.
Görüntüde aynı da olsa bize çin den ithal edilen motosikletlerin Amerika veya Avrupa ya ihraç edilen motosikletlerle aynı kaliteyi taşıdıklarına inanmıyorum.
Bu konuda üreticinin bence bir suçu yok...
Çin bu gün uzaya insan gönderme kabiliyetine ve teknolojisine sahip bir ülkedir .
İsterseniz japon ayarında da motosiklet yaparlar.
İthalatçıların maliyeti düşürüp - -daha çok sürüm -daha çok kar mantığının sonucu bu .
Ama onlarda kendilerine göre haklı tabi...
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
eve t arkadaşlar bakalım ilk kobay kim olacak ama bu fiyatı çekiyorsa mutlaka kalitelidir diye düşünüyorum geçenlerde bir kurye ile konuştum sıfır cbf 150 almış makina arızalı çıkmış garantiden falan değiştirmişler honda bile arıza yapıyorsa bizim mondiallerin arada arızalanması normaldir
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Seko



Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.

İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?

Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.

Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.

Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...i-bilgi-paylasim-basligi-3.html#ixzz16QBBHNdE
Seko kardeş güzel diyorsunda bana T.C de 3 adet şöyle yılda ortalama 30-40.000 km yapmış ve ikinci senenin sonunda da 70-80.000 km lerde motor yardırmamış üç büyük marka hariç çin menşeeli motor göster ben dediklerine canı gönülden katılayım.Arjantin de abd ,fransa,belçika,almanya yada ingilterede dedigin belki olabilir fakat burası T.C.Yani çin in p.r.c. sini sömüren ülkelerden biri degil.Geri dönüşüm konusun da da biliyorum ki Çin insanına deger vermediginden(milyar la insan var)dünyada nerde zehirli atık ,dönüşümünden imalat yapılmaması gereken ne kadar ürün varsa nerdeyse yalnızca nakliye parasına(çevre bakanlıkları bizimki gibi çalışmayan ülkeler,atıklarını ultra rakamlarla imha etmek yerine üstelik bizdeki gibi gömmek yerine hatta üzerine para alıp çin gibi ülkelere gönderiyorlar.Çelik ve demir yalnızca iki metal degildir onlarında yakıt yada yag gibi çeşitli kategorilerde Metalurjik olarak üretim yöntemleri:kullanım alanlarına,Alaşım Durumlarına Göre,Dokusal Durum ve Metalografik
Yapılarına Göre,Ana Katkı Maddelerine Göre,Kalite Durumlarına Göre,Sertleştirme Ortamlarına Göre,Fiziksel ve Kimyasal
Özelliklerine Göre birçok sınıfa ayrılırlar.Çeligi yoldan çıkaran imalat aşamasındaki maddi kaygıdır ve buda çiin degil çin e sipariş verenin derdidir.Parantezi kapatamadım galiba)hammadeye ship olup kimin ne kadar parası varsa ona göre üretim bantlarına malzemeyi verir.Bizde de para az ,ağalarımızın da gözü aç oldugundan malın herzaman avrupalıdan daha mantarıyle ugraşmak zorunda kalırız.Bu tabiki benim kendi düşüncem.Umarım yeni modellerde sizin umduğunuz gibi olur.Ve kulanan kişilerde bu topiklerde güzel anılarını bizlerle paylaşır :)
 
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
Görünüşünü hiç beğenmedim, biraz insan albenisini artırır önde yuvarlak far...., baydı artık bu tasarımlar.
Kullanmadan birde kalitesinden bahsetmişiniz bir alın deneyin iyi ise bizde alalım. Kuru laf atıp markayı övmeyin.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
herkes mercedes bmw gibi hit kaliteli bir marka olmak ister.ancak bu sonuç işleyiş bakımından zaman alır.bekleyip görmeli.cesaret gösterip 150 mc aldım.kaltesinden memnunum.
mondial yedek parça temininde çok hızlı.inanmayan dener.
motor sağlamlık bakımından(kullanım ömrünü kastetmiyorum) çok tatminkar.test ettim.
ben daha önce 125 zn mondial sahibiydim.lanet getirmişti bana.her zaman bindiğimde acaba nerede kalacağım korkusu vardı.
fakat şu andaki motorda euro3 olunca gittim hemen aldım. ve artık nereye gitsem diye üşünüyorum motora bindiğim zaman.
fakat burada en öenmli mesele bana kalırsa,servislerin kalitesi. yani bilinçli yaklaşım kesin sorun çözümü.
bunun içinde mondiale büyük iş düşüyor.servislerini çok iyi eğitmesi gerekir bu yeni ürünleri için.
 

sXe

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
51
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motor Çift Silindir, 4 Zamanlı

Silindir Hacmi 320 cm³

Silindir Çapı ve Strok 62.0x53.0

Sıkıştırma Oranı 10.2±0.2:1

Max. Tork 24.6 Nm / 5250 d/d

Max. Güç 16.2 kw / 8000 d/d

Max. Hız 120 km/h

Rölanti 1500±100

Şanzıman 5 Vites

İlk Vites Oranı 2.846

Son Vites Oranı 0.913

Çalıştırma Metodu Elden Marşlı

Soğutma Tipi Su Soğutma

Yağlama Tipi Yağ Pompası

Ateşleme Tipi ECU

Debriyaj Tipi Islak Tip, Çoklu Plaka

Fren Tipi (Ön/Arka) Çift Disk / Disk

Frenleme Metodu (Ön/Arka) El ile / Ayak ile

Ön / Arka Lastik 110/90-18 / 130/80-17

Yakıt Tankı Kapasitesi 28 lt ± 0.5 lt

Benzin Tipi # 93 ve üzeri

Ağırlık 156 kg

Max Yükleme Kapasitesi 179 kg

Boyutlar U-G-Y (mm) 2125x840x1115

Dingil Mesafesi 1470

Akü 12V 9Ah

Sigorta 12V 15A

fiyat: 8.715,00 TL + kdv ötv

mndl-350-mr.jpg
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Torku gerçekten iyi. Bir de 5250 dev/dak da vermesi çok güzel, motoru bağırttırmadan keyifle kullanırsınız. Ama bu fiyatla yanına yaklaşılmıyor. Aradaki farkı da vergi oranlarıyla falan açıklamak mümkün değil. Fiyatını MR250 ile kıyaslarsak Ötv'ler arasında %15 fark var (%37'ye karşın %22). MR'nin KDV+ÖTV+kar dahil satış fiyatı olan 5250 TL'ye %15 koysanız bile 6000 TL ediyor. Üzerine kar da koysanız 7000 TL etsin. Diğer taraftan hesaplarsak bunların Mondial'e geliş fiyatları arasında 1000 TL bile fark olsa ki, olması mümkün değil, vergilerle aradaki fark 1600 TL eder. Bunun üzerine kar falan da ekleseniz fazla fazla 7000 - 7500 TL'ye falan satılması lazım.

Yani nereden bakarsanız bakın Mondial bu motoru fiyatlandırırken uçmuş resmen. Satmak istemiyorlarsa orası ayrı tabi.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
başka bir yabancı siteden teknik verileri buldum google ile türkçeye çevirip buraya yapıştırıyorum

Kerb weight kg 160 160 kg Boş Ağırlık
Rated load kg 165 165 kg Nominal yük

Max. Max. speed km/h 145 hız km / h 145 HIZA DİKKAT

Brake type(Front / Rear) Disc / Disc Fren türü (ön / arka) Disk / Disk
Brake Operating(Front / Rear) Manual / Foot Brake Fren Çalışma (ön / arka) Manuel / Ayak Fren
Wheel Rim(Front / Rear) Light alloy / Light alloy Jant (ön / arka) Hafif alaşımlı / Hafif alaşımlı
Tyre size(Front / Rear) 100/90-18、130/80-17 Lastik boyutu (ön / arka) 100/90-18, 130/80-17
Tyre pressure(Front / Rear) kPa 225/225 Lastik basıncı (ön / arka) kPa 225/225
Engine Model No. DD262MP Motor Model No DD262MP
Make Regal-Raptor Raptor olun Regal-
Identification / Type Double cylinder, 4 stroke, water-cooled Kimlik / Tipi Çift silindir, 4 zamanlı, su soğutmalı
Manufacturer LiFeng Group Co.,Ltd Ltd Üretici Yasam Group Co,
Bore × Stroke mm 62×53 Delik × Strok mm 62 × 53
Engine capacity cc 320 Motor kapasitesi 320 cc
Compression Ratio 10.2 :1 Sıkıştırma Oranı 10.2: 1
Max. Max. Power kW/(r/min) 17kw/8500rpm Güç kW / (r / min) 17kw/8500rpm
Max. Max. Torque N·m/(r/min) 22N.m/6500rpm Tork N · m / (r / min) 22N.m/6500rpm
Mini. Mini. Idle Speed r/min 1500±100 Boşta Hızı r / min 1500 ± 100
Mini. Mini. Fuel Consumption g/(kW·h) 354 Yakıt Tüketimi g / (kW · h) 354
Fuel Type RQ-93 Yakıt Cinsi RQ-93
Lubrication Forced lubrication Yağlama Zorla yağlama
Lubricant Type SAE 10W/40 API SG SG Yağ Tipi SAE 10W/40 API
Clutch Type Oil-bathing multi-plate clutch Debriyaj Tip Yağ banyosu çoklu plakalı kavrama
Starting Electric start Elektrikli start Başlangıç
Ignition ECU+CDI Ateşleme ECU + CDI
Horn Type DC(direct current) Boynuz tipi DC (doğru akım)
Injection Type EFI (or Carburetor) Enjeksiyon tipi EFI (veya Karbüratör)
Spark Plug CR7HSA Buji CR7HSA
Radio Interference Suppression Screened + Impedance Radyo Girişim Bastırma Ekranlı + Empedans
Pollution Control Description Catalytic converter +EFI(or not) Kirliliği Kontrolü Açıklama katalitik dönüştürücü + EFI (veya değil)
Speedometer Type Magnetic inductive Hız endüktif Manyetik Tipi
Headlight Type One light, Sealed headlight Far, Sealed far Bir ışık Türü
Rearview Mirror Type Rectangular Dikiz Dikdörtgen Tip Ayna

Transmission Ratio İletim Oranı
Primary: 3.631 Terminal: 2.286 Successive transmission ratio:/ Birincil: 3,631 Terminal: 2,286 Ardışık iletim oranı: /
I^:2.846 Ⅱ^:1.777 Ⅲ^:1.333 Ⅳ^:1.083 Ⅴ^:0.913 Ⅵ^:/ I ^: 2,846 Ⅱ ^: 1,777 Ⅲ ^: 1,333 Ⅳ ^: 1,083 Ⅴ ^: 0,913 Ⅵ ^: /
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst