Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
yaw tüm kış yattınız, yatırdınız macitleri yaz gelince de orasında şu var burasında şu var topu topu 4 gün bakmadım topice almış yürümüş.:queen: bu arada yokluğumda Bodrumdaydım hiç görmediğim kadar macit gördüm yollarda ama çoğuna dokunulmamış orijinal benim makinyala atlayıp gitsem nasıl karşılanır acep? gerçi ben virago 250 kiralayıp dolaştım. ama kendi motorum olsaydı daha rahat ederdim sanırım.

@metemen dostum nasılsın iyimisin madem tüm macitciler uyandı kış uykularından e artık bir aktivite yapmanın zamanı gelmiştir değil mi?

istanbul bursa adapazarı kocaeli civarında oturan macitciler toplaşalaım sapanca geyve turu yapalım ne dersiniz? hoş olmaz mı?


bu arada sıkışık trafikte harleyle yan yana gitmek zorunda kaldım. harleydeki vibrasyon o kadar çok ki motor aksamı patır patır titriyo bizim macitinkilerden de çok. tek farkı şasiye ve kullanıcıya ulaşmadan yok ediliyor. işin sırrı bu lastik tamponların kalitesi ve elastıkiyeti biz de bu tür bir upgrade yapabilirsek sanırım vibrasyon sorunumuzu halledebiliriz.

sağlıcakla.
 
Katılım
9 Nis 2006
Mesajlar
126
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aykut kardeş custom Macitin ne oldu..son durum nedir..

OOOooo çoktandır yoldayız biz, hatta bide kaza yaptık geçen cumarteci motor ön amortisorler yamulu hıyar bi taksici tali yoldan önüme çıktı duramadım mesafe kısa ve süratim yeterli değildi bende yatırdım motoru girdik altına bende bişi yok tam korumalıydım ama motorun ön amortisorler yamuk onları düzelteceğiz yada yeni taktıracam bilmiyorum hafta sonuna artık, vakit bulamıyorum hafta içi, görüşmek üzere arkadaşlar. :rendeer:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
OOOooo çoktandır yoldayız biz, hatta bide kaza yaptık geçen cumarteci motor ön amortisorler yamulu hıyar bi taksici tali yoldan önüme çıktı duramadım mesafe kısa ve süratim yeterli değildi bende yatırdım motoru girdik altına bende bişi yok tam korumalıydım ama motorun ön amortisorler yamuk onları düzelteceğiz yada yeni taktıracam bilmiyorum hafta sonuna artık, vakit bulamıyorum hafta içi, görüşmek üzere arkadaşlar. :rendeer:

AHA! len niye söylemiyon gelelim cacık yapalım :pr: geçmiş olsun kardeş. sakın düzelttirmek için uğraşma aynı kazadan ben de yaptım benim de eğildiler

düzeltmeye çalışırsan ya çatlayacaktır ya da eski mukavemetini yitireceği için ilk tümsekte eline verecektir macit amortisörleri :mrgreen:
gerçekten kötü olmuş dostum senin adına üzüldüm. e okadar güzel yaparsan motorunu nazar değer tabiiki artık kes bir horoz falan dağıt ihtiyaç sahiplerine :queen: anladın sen onu :bounce:


bu arada aramıza yeni katılan arkadaşlar için ilk etapta merak edecekleri konuların çoğu eski sayfalarda kaldı ben de daha önce yapmış olduğum linki tekrar ekliyorum.


hakanz ın koruma demirli mct si

buda devamı

koruma demiri ve ayak padleri

full aksesuarlı MCT

koltuk ve CC bar için alternatif

metemen'in CC bar çözümü

buda journeyman abinin motoru ve koruma demiri namı diğer tampon :p

bu da journeyman ın CC barı bence bu süper

kaos arkadaşımızın CC barı

göktax ın CC barı

oh nihayet dişliyide buldum


ya arkadaşlar sezon diyorum açıldı diyorum gezi diyorum annamıyonuz mu? :pr: :queen: :cat:
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
8
Her gün yağlanan bujilerin çözümünü ve sorununu buldum...
Motorun şanzumana konan yağ normalden çok fazlaymış bu da bujileri yağlıyormuş... İçinden yaklaşık 3 LT yağ çıkardım ... çook fazla demi :)

Sonra içine 10/40 sentetik.... 1,200 LT yağ koydum.. Bujileri temizledim... Motor marşa basmadan alıyor artık.... 4-5 gün oldu makina canavarlaştı :)

Bütün arkadaşlara tşk ederim....
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Her gün yağlanan bujilerin çözümünü ve sorununu buldum...
Motorun şanzumana konan yağ normalden çok fazlaymış bu da bujileri yağlıyormuş... İçinden yaklaşık 3 LT yağ çıkardım ... çook fazla demi :)

Sonra içine 10/40 sentetik.... 1,200 LT yağ koydum.. Bujileri temizledim... Motor marşa basmadan alıyor artık.... 4-5 gün oldu makina canavarlaştı :)

Bütün arkadaşlara tşk ederim....

yuhh 3 lt nasıl yani zaten max 1,6 lt alıyor bizim makina gerçi ilk bakımda usta 2 lt koydu o bile fazla yani.

bu arada dostla bizim makinaların kullandığı buji modellerini yazayım ; ikisinin de tanesini 7,5 ytl ye bulabilirsiniz.


NGK CR7HSA
BOSCH Super U4AC

ben ilk önce NGK yı kullandım ama şu an bosch kullanmaktayım çok memnunum.


sağlıcakla.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
145
arkadaşlar tekrar selam 15 gün sonra alıyorum maciti...sizin bu motorla ilgili olarak tavsiye edeceğiniz bir durum varmı.maciti bi kaç kere kullandım.biraz etraf kalabalık insanlar falan vardı kaldırımlarda.o yüzden 70 hiç geçme anıden önüme atlarlar diye.zati 70 le 10 saniye ye falan gidip hemen yavaşladım.benim ilk farkettiğim rüzgari biraz hazla geriye itiyordu beni sanki.şimdi 100 de 110 da nasıl olur bilmiyorum hiç?bununla ilgili bi fikir alabilir mesela teşekkürler
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
arkadaşlar tekrar selam 15 gün sonra alıyorum maciti...sizin bu motorla ilgili olarak tavsiye edeceğiniz bir durum varmı.maciti bi kaç kere kullandım.biraz etraf kalabalık insanlar falan vardı kaldırımlarda.o yüzden 70 hiç geçme anıden önüme atlarlar diye.zati 70 le 10 saniye ye falan gidip hemen yavaşladım.benim ilk farkettiğim rüzgari biraz hazla geriye itiyordu beni sanki.şimdi 100 de 110 da nasıl olur bilmiyorum hiç?bununla ilgili bi fikir alabilir mesela teşekkürler

dostum şimdiden hayırlı olsun ters rüzgar olduğu sürece tüm cruiserlarda böyle problem yaşarsın. eğer seni rahatsız edecek seviyedeyse rüzgar cam siperlik takarsın. havaya karşı direnç oluşturur diye düşünüyorsan ben camla temde 120 km ye kadar çıkabildim 2 kişi. rüzgar beni senin söylediğin kadar etkilemedi.

motoru alır almaz koruma demiri taktırmayı unutma. en kalitelisini al paraya kıy :)
motorun yanında verilen avadanlığı almayı unutma. sıfır alıyorsun diye düşümnerekten mdline abonesi olmayı unutma mondial ücretsiz veriyor bu hizmeti. şimdiden hayırlı olsun.

arkadaşlar bu arada yaklaşık 1500 kmdir hava filtrem yanlış tekılı bir şekilde seyehat etmekteymişim. :pr: kızacak kimse yok çünkü ben kendim takmıştım :p içinden çengel gibi bişey çıkıyordu onu yanlış yere takmışım o filtreyi bastırıyormuş sanırım karbüratöre doğru şimdi motorun sesi falan bi toklaştı çekiş daha iyi oldu sanki. ulen ben bu hallere düşecek adammıydım.
:p bir de arkadaşlar arka balataya honda activa nın balataları uyuyor çok az enden kaybediyor ama honda kalitesi ile arayı kapatacağını düşünüyorum. ben bu balatalarla değiştiricem.

sağlıcakla.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
Her gün yağlanan bujilerin çözümünü ve sorununu buldum...
Motorun şanzumana konan yağ normalden çok fazlaymış bu da bujileri yağlıyormuş... İçinden yaklaşık 3 LT yağ çıkardım ... çook fazla demi :)

Sonra içine 10/40 sentetik.... 1,200 LT yağ koydum.. Bujileri temizledim... Motor marşa basmadan alıyor artık.... 4-5 gün oldu makina canavarlaştı :)

Bütün arkadaşlara tşk ederim....

ah be abi bu forumda en az 20 yerde yazdım eğer fazla yağ vbarsa bujiler yağlanır motor çalışmaz deyüüüüüüü


1,9 lt koyun kafi arkadaşlar
 
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
5
herkese selam
arkadaşlar macitimi sanırım 2 haftadır kullanıyorum 200 km yaptım şimdiye motordan ciddi anlamda memnunum fakat sanırım küçücük bir sorunum var sizde yaşıyomusunuz bunu yada bi çözümü varmı diye sormak istedim vites geçmelerinde sorunum yok ama sadece durduğumda boşa atmakta zorlanıyorum aslında tutturamıyorum vites 1 deyken hafif yukarı kaldırıyorum 2 ye geçiyo aşağı indiriyorum 1e geçiyo :salut: arasını yani boşu tutturmak iin bir kaç kez tekrarlamam gerekiyo varmı bi çözümü yada tekniği
sağlıcakla keyifli sürüşler :bounce:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
273
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
herkese selam
arkadaşlar macitimi sanırım 2 haftadır kullanıyorum 200 km yaptım şimdiye motordan ciddi anlamda memnunum fakat sanırım küçücük bir sorunum var sizde yaşıyomusunuz bunu yada bi çözümü varmı diye sormak istedim vites geçmelerinde sorunum yok ama sadece durduğumda boşa atmakta zorlanıyorum aslında tutturamıyorum vites 1 deyken hafif yukarı kaldırıyorum 2 ye geçiyo aşağı indiriyorum 1e geçiyo :salut: arasını yani boşu tutturmak iin bir kaç kez tekrarlamam gerekiyo varmı bi çözümü yada tekniği
sağlıcakla keyifli sürüşler :bounce:

bikaç seferde becerebiliyosan bayağı yeteneklisin demektir, benim 1,5 ay ve 1000 km oldu ama halen beceremiyorum, çekiyorum yan sehpayı susuyor :queen:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
3100 km y, geçti ben de boşa atarken zorlanıyorum açıkcası pek ihtiyacım olmuyor trafik lambalarında beklerken boşa atmayı düşünüyorsan bu çok gereksiz çünkü arkadan delinin biri hızlı gelir sen de bunu farkettiğinde vitesi 1 almak için çok geç kalmış olabilirsin. ben herzaman viteste bırakırım motoru gişelerde boşa atmak gerekebilir ama şu ana kadar gişeye gittiğimde hep arkamda birisi oldu ve boşa atmama gerek kalmadı.

Medline olayına gelince uğur'un mondial kullanıcılarına 1 yıl ücretsiz sağladığı bir hizmet ayrıntıları motoru aldığın bayiden öğrenebilirsin.


sağlıcakla.
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
234
Arkadaslar Benim Macit :p 8100 Km De Sizlere Ben Biraz Yardimci Olayim Bu Motorlarda Vites Alismalari Biraz Zaman Aliyor Su An Benimki Bile Bazen Bosa Atarken Zorlaniyor Yapacaginiz Basit Bir Islem Debriyajdan Elinizi Bir Cekerken Gaz Vermek Yani Normal Vites Gecirir Gibi Yapmak Motor Biraz Hareket Eder 0,30 Veya 1-2 Metre O Sirada Vitesi Bosa Alabilirsiniz Tabi Alismak Icin Zaman Gerekiyor Ikincisi Surekli Debriyaja Basili Isikta Beklemek Debriyajiniz Omrunden Calabilir Bilgilerinize Hayirli Surusler
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Arkadaslar Benim Macit :p 8100 Km De Sizlere Ben Biraz Yardimci Olayim Bu Motorlarda Vites Alismalari Biraz Zaman Aliyor Su An Benimki Bile Bazen Bosa Atarken Zorlaniyor Yapacaginiz Basit Bir Islem Debriyajdan Elinizi Bir Cekerken Gaz Vermek Yani Normal Vites Gecirir Gibi Yapmak Motor Biraz Hareket Eder 0,30 Veya 1-2 Metre O Sirada Vitesi Bosa Alabilirsiniz Tabi Alismak Icin Zaman Gerekiyor Ikincisi Surekli Debriyaja Basili Isikta Beklemek Debriyajiniz Omrunden Calabilir Bilgilerinize Hayirli Surusler

ışıklarda kaç dk bakliyoruz ki ömründen çalsın el debriyajda tetikte beklemek tüm sürüş teknikleri kaynaklarında bahsedilen birşeydir. el debriyajda göz aynada beklerim ben hep. evet doğru ileri geri alınca boşa elbet geçiyor yarım debriyajla vitesi boşa almaya zorlamakta debriyajın ve dişlinin ömrünü kısaltan etkenler arasında.

sağlıcakla.
 
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
5
evet gördüğüm kadarıyla genel bir sorunmuş boşa atma olayı ya dediğiniz gibi tamam sürekli ihtiyaç duyulan bişe değil ama mesela durup arka çantadan bişe almam gerekiyo yada bi tel görüşmesi bunun gibi kısa süreli gereksinimlerde ihtiyac duyuyordum ve sadece benmi yaşıyorum diye merak etmiştim herkese teşekkürler artık bi şekilde idare edicezz dediğiniz gibi bi şekilde alışıp aynen devam edicezz :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
273
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslında servisteki çocuk -ki kendisininde mct'si vardı- hareket halindeyken, durmaya çok az kala boşa al demişti, denedim hakikaten öyle çok kolay geçiyor ama alışkanlık istiyor.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
evet gördüğüm kadarıyla genel bir sorunmuş boşa atma olayı ya dediğiniz gibi tamam sürekli ihtiyaç duyulan bişe değil ama mesela durup arka çantadan bişe almam gerekiyo yada bi tel görüşmesi bunun gibi kısa süreli gereksinimlerde ihtiyac duyuyordum ve sadece benmi yaşıyorum diye merak etmiştim herkese teşekkürler artık bi şekilde idare edicezz dediğiniz gibi bi şekilde alışıp aynen devam edicezz :cat:



Aslında servisteki çocuk -ki kendisininde mct'si vardı- hareket halindeyken, durmaya çok az kala boşa al demişti, denedim hakikaten öyle çok kolay geçiyor ama alışkanlık istiyor.

evet abicim o yöntem de işe yarıyor ama biraz alışmak gerekiyor pek aramıyorum boş vitesi ben

gözden kaçmış olabilir ama arka fren balatalarını değiştirmek isteyen arkadaşlar honda activa nın arka balatasını kullanabilirsiniz. ya da jameika_34 nickli arkadaş çok uygun fiyata fren ve baskı balatası temin ediyormuş. onunla da irtibata geçebilirsiniz.

sağlıcakla.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst