- Katılım
- 22 Mar 2010
- Mesajlar
- 345
Evet arkadaşlar yağ konusunda beycivana katılıyorum shellin kendi sitesinde yağların kullanım alanlarını okuduktan sonra dedikleri teorik olarak doğru. Gerçekte motorlarımız 1980 yılına ait motorlarsa sentetik veya yarı sentetik yağlar verimli olmayacaktır bunun yerine dönemine uygun olarak mineral yağ kullanılması motor açısından iyi olacaktır.
Tabi bu durum tamamen teoride kullanıp aradaki farklılıkları yağın kaç km sorna vizikotesini yitirdiğini görüp not alıp kıyaslama yapmak lazım ee buda sabır isteyen bir iştir zira koyduğunuz yağ en az aşırı titiz olanlar için 1000kmde bir değişirki ben yağımı 2000-3000 arası değiştirirdim duruma göre yani.
ben önceden scooterim varken onda mineral koyuyordu usta memnun değildim sonra shellden advence full sentetik 15/50 yağ alıp ilk yağ değişimimi kendim yaptıktan sonra motor kendine geldi diyebilirim ( not kmsi 30.000di o zaman) daha sonra aynı yağı mct de kullandım taki krank bilyası ses yapana dek sesten sonra 20/50 yağ koydum ama bu sefer mineral fakat onuda uzun yolda denemeden sattığım için yorumum olamayacak ama genel olarak shell advenceden gayet memnun kalmıştım
Tabi bu durum tamamen teoride kullanıp aradaki farklılıkları yağın kaç km sorna vizikotesini yitirdiğini görüp not alıp kıyaslama yapmak lazım ee buda sabır isteyen bir iştir zira koyduğunuz yağ en az aşırı titiz olanlar için 1000kmde bir değişirki ben yağımı 2000-3000 arası değiştirirdim duruma göre yani.
ben önceden scooterim varken onda mineral koyuyordu usta memnun değildim sonra shellden advence full sentetik 15/50 yağ alıp ilk yağ değişimimi kendim yaptıktan sonra motor kendine geldi diyebilirim ( not kmsi 30.000di o zaman) daha sonra aynı yağı mct de kullandım taki krank bilyası ses yapana dek sesten sonra 20/50 yağ koydum ama bu sefer mineral fakat onuda uzun yolda denemeden sattığım için yorumum olamayacak ama genel olarak shell advenceden gayet memnun kalmıştım