Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
şuan camı sabitledim o işlem tamamdır :) yarın güzel bir bıcı bıcı yaptıracağım sonra fotosunu çekip aynen yayına sokacağım :))

bu arada şunu belirtmeliyim geçen aklımdaki 2 v motora binme şansı elde ettim
1. monero cmx 250a idi şasi iğrenç direksiyon iğrenç motor şişman kadın gibi aynı :) hem şişko hem küçücük bişey insan korkar 80km yapmaya
ardından bisan roadstara bindim monerodan biraz daha alçak olması direksiyonun eğiminin biraz daha iyi olması onu bir nevi kurtardı ama oda mct yanında küçük kalıyor
daha sonra ramzey qm 250ye bindim çok yüksek geldi oturması direksiyonu sanki tepiştirme gibi yayılamıyorsun motora o bakımdan oda kötü maalesef :)
sanırım bizim mct şasi ve ergonomi açısından 10 üzerinden 9la lider durumda bana göre belki motoru sıkıntılı olabilir ama çok kullanışlı :)

bu arada bir planım var ama nasıl uygulayabilirim bilmiyorum kağıt üzerinde oluyor uygulamada olurmu akıl danışayım.
şimdi biliyoruzki mctler zincir aktarmalı ve yine biliyoruzki bazı motor markaları kayış aktarma ile yollarına devam ediyorlar şimdi ben diyorumki neden mctye kayış aktarma yapmayayım düşününce sistem basit bir adet tırtıklı lastik ve ona uygun 2 adet içe tırtıklı dişli ön küçük haliyle arka büyük olacak şekilde oraya oturttuktan sonra gerisi zincir sistemiyle aynı olacak.
ama bunun uygulamadıki artı ve eksileri bana göre
artıları
zinciri yağlama derdine son
zincir şakırtısı tıkırtısı patırtısına son
ilk yağmujrda yağı akan zincirin olujşturduğu hışırtıya son


eksileri
kayış olduğu için yüksek ısıda genleşebilir
veya aşırı soğukta sertleşip kopabilir (kışın)
veya uzun sürecek 1.30 aralıksız yoldan sonra özelliğini yitirebilir
çok kaliteli lastik bulmak zor olabilir bulunsada ömrü kaç kmdir bilinmez.

böyle bişey yapayımmı yapmayayımmı ne dersiniz
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
107
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aloevera memleket neresi acaba ben de sinopluyum da o yüzden soruyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:06 ----------

illuminati arkadaşım dediğin kişi emrah daha önce nerde çalışmış bana yabancı gelmedide

Valla bora daha önceden nerede çalıştığını bilmiyorum gençten bir arkadasımız fakat eli ve işi gerçekten iyi temiz iş yapıyor
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
250cc lik motorların karşılıştırılmaları

http://img185.imageshack.us/img185/7208/250ccux4.jpg

bu resimde 250cc cruiser motorların karşılaştırılmaları var iyi seyirler :))

not forumda gezinirken gördüm alıntıdır (yayınlayan Osbourne)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:53 ----------

Ankara'daki mondial cilere Yiba'nın altında ki Çayıroğlu'nu tavsiye ederim. Orada Emrah isminde bir arkadas var. Benim 800 km deki mct min şanzıman ı dağalmıştı tıkır tıkır yaptı sağolsun.

evet bende geçen gittim yanına kırılan telleri aldım 3 tane kendisi takıverdi orada 2 dkda ve hiç bişeyde istemedi ve işinin iyi bildiği kesin.
zira motorla eskişehirden dönerken aldığım benzinde su ve pislik varmış haliyle motor arızalandı temizliğini yaptım ama pislik gitmemiş maalesef kediside sağolsun yeniden temizledi yine ücret talep etmedi motorumu dinledi genel olarak saat gibi fakat pislik veya su ikisinden birisi krank bilyasına zarar vermiş en fazla 1 yıl sonra motorun inmesi gerek parçanın değişmesi şart dedi ee haliyle moralim bozuldu ama işini bilen birisinin oldujğunu biliyor olmam biraz olsun moralimi düzeltti.
motordan anlamayan sadece binici olan arkadaşlar çayıroğluna gidebilirler genç arkadaş gerçekten çok iyi.
umarım birgün kendi garajı olur oraya gideriz
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
Ankara'daki mondial cilere Yiba'nın altında ki Çayıroğlu'nu tavsiye ederim. Orada Emrah isminde bir arkadas var. Benim 800 km deki mct min şanzıman ı dağalmıştı tıkır tıkır yaptı sağolsun.

emrah dan önce ve sonra :) iyi çocuk ondan önceki ustalar tam bir felaketti...
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
merhaba arkaslar bugun bır sorunla karsılastım daha once karsılasan arkadaslar olmustur mutlaka tecrubelerınızden faydalanayım dıyorum

sorun :mct'm son 2 gundur karburatorun benzın tahlıye yerınden damla damla ama sık aralıklarla benzın damlatıyor


(benzın damlatan yer;
rolanteyı ayarladıgımız ayar cıvatasının hemen yanında kalan bır delık)
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
161
aloevera memleket neresi acaba ben de sinopluyum da o yüzden soruyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:06 ----------

illuminati arkadaşım dediğin kişi emrah daha önce nerde çalışmış bana yabancı gelmedide

Ayancık sen ne taraftansın?
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
kardeşim yarından itibaren yoğun bir haftaya gidiyorum önümüzdeki salı günü toplanabiliriz hem tanışırız hem iftarımızı yaparız hemde şöyle güzel bir tur atar şehirdeki arabalılara motorumuz var dedirtiriz :))

bu arada hayırlı olsun inşallah sıkılmazsın bende 1 haftaya sis farı takıcam camı uzun yola göre sabitleyeceğim ve harleye benzetme işlemine devam edeceğim :queen:
bugün camı artık sabit ve uzun yol moduna çekeceğim sessiz sakin yola devam hehehe

hadı abı hyrlı olsun =) bu narada yıne aksam caldık kapını her ne kdr azda olsa guzel zaman gecırdık =)
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
merhaba arkaslar bugun bır sorunla karsılastım daha once karsılasan arkadaslar olmustur mutlaka tecrubelerınızden faydalanayım dıyorum

sorun :mct'm son 2 gundur karburatorun benzın tahlıye yerınden damla damla ama sık aralıklarla benzın damlatıyor


(benzın damlatan yer;
rolanteyı ayarladıgımız ayar cıvatasının hemen yanında kalan bır delık)

Benzininde pislik var kardeşim su veya başka bişey olmuş olabilir bence depoyu boşalt ve karbüratöre basınçlı hava tut içi temizlensin yeni birde filtre tak olay noktalansın.
aynısı başıma geldi shelle sikayet mesajı attım şuan inceleme yapıyorlar eğer kazanırsam çöpe giden benzin motora yaptığım masrafı vs vs karşılayacaklarını söylediler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------

hadı abı hyrlı olsun =) bu narada yıne aksam caldık kapını her ne kdr azda olsa guzel zaman gecırdık =)

güzeldi kardeşim dahada güzel zamanlar geçiririz inşallah.
bu arada haftaya salı gününü perşembeye çekelim benim okulda işlerim varmış randevu zımbırtıma baktımda :) kusura bakmayın böyle uzattıkça uzatıyorum ama yapcak bişey yok ondan sonra boşum.
perşembe şöyle öğleden sonra 1-2 gibi buluşur gece 10a kadar motorları yaparız sonra bi gezi ohh :))
bide benim çantaları takarız motora sonra bu akşamki manzarayı çakarız resmen hayran kaldım yauvv:cat::cat:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
şuan camı sabitledim o işlem tamamdır :) yarın güzel bir bıcı bıcı yaptıracağım sonra fotosunu çekip aynen yayına sokacağım :))

bu arada şunu belirtmeliyim geçen aklımdaki 2 v motora binme şansı elde ettim
1. monero cmx 250a idi şasi iğrenç direksiyon iğrenç motor şişman kadın gibi aynı :) hem şişko hem küçücük bişey insan korkar 80km yapmaya
ardından bisan roadstara bindim monerodan biraz daha alçak olması direksiyonun eğiminin biraz daha iyi olması onu bir nevi kurtardı ama oda mct yanında küçük kalıyor
daha sonra ramzey qm 250ye bindim çok yüksek geldi oturması direksiyonu sanki tepiştirme gibi yayılamıyorsun motora o bakımdan oda kötü maalesef :)
sanırım bizim mct şasi ve ergonomi açısından 10 üzerinden 9la lider durumda bana göre belki motoru sıkıntılı olabilir ama çok kullanışlı :)

bu arada bir planım var ama nasıl uygulayabilirim bilmiyorum kağıt üzerinde oluyor uygulamada olurmu akıl danışayım.
şimdi biliyoruzki mctler zincir aktarmalı ve yine biliyoruzki bazı motor markaları kayış aktarma ile yollarına devam ediyorlar şimdi ben diyorumki neden mctye kayış aktarma yapmayayım düşününce sistem basit bir adet tırtıklı lastik ve ona uygun 2 adet içe tırtıklı dişli ön küçük haliyle arka büyük olacak şekilde oraya oturttuktan sonra gerisi zincir sistemiyle aynı olacak.
ama bunun uygulamadıki artı ve eksileri bana göre
artıları
zinciri yağlama derdine son
zincir şakırtısı tıkırtısı patırtısına son
ilk yağmujrda yağı akan zincirin olujşturduğu hışırtıya son


eksileri
kayış olduğu için yüksek ısıda genleşebilir
veya aşırı soğukta sertleşip kopabilir (kışın)
veya uzun sürecek 1.30 aralıksız yoldan sonra özelliğini yitirebilir
çok kaliteli lastik bulmak zor olabilir bulunsada ömrü kaç kmdir bilinmez.

böyle bişey yapayımmı yapmayayımmı ne dersiniz

kayış sistemini bende düşündüm güzel olabilir ama motor buna uyum sağlayabilecek mi sadece yazdığın ( - )ve ( + )dan daha da fazla şeyler çıkabilir çünkü motorun yürüten aksamlarından birisi... Kanka bence kayışlı olan motorları araştır biraz mesela gv 650 kayışlıydı harleydede kayışlı olanlar var diye biliyorum ama harley çok uçuk ve sistemi karışık gibi bana göre. gv 650 formunda sor istiyorsan bakalım ne diyecekler :) fotoğrafına baktım şimdide gv nin aktarma 2 dişli gibi yani bizim zincirin olduğu ön dişli başka bir dişliye aktarım sağlıyor o dişli de kayışa bağlı gibi duruyor fotoda...
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
http://img185.imageshack.us/img185/7208/250ccux4.jpg

bu resimde 250cc cruiser motorların karşılaştırılmaları var iyi seyirler :))

not forumda gezinirken gördüm alıntıdır (yayınlayan Osbourne)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:53 ----------



evet bende geçen gittim yanına kırılan telleri aldım 3 tane kendisi takıverdi orada 2 dkda ve hiç bişeyde istemedi ve işinin iyi bildiği kesin.
zira motorla eskişehirden dönerken aldığım benzinde su ve pislik varmış haliyle motor arızalandı temizliğini yaptım ama pislik gitmemiş maalesef kediside sağolsun yeniden temizledi yine ücret talep etmedi motorumu dinledi genel olarak saat gibi fakat pislik veya su ikisinden birisi krank bilyasına zarar vermiş en fazla 1 yıl sonra motorun inmesi gerek parçanın değişmesi şart dedi ee haliyle moralim bozuldu ama işini bilen birisinin oldujğunu biliyor olmam biraz olsun moralimi düzeltti.
motordan anlamayan sadece binici olan arkadaşlar çayıroğluna gidebilirler genç arkadaş gerçekten çok iyi.
umarım birgün kendi garajı olur oraya gideriz


karışılaştırmalardaki bir çok bilgi yanlış. mesela son hızlar tamamen yanlış. :) Şu motorlku taşıtların motor numaralarını ruhsatlardan kaldırsalar ben direk bir MCT alıp bisan roadstar motoru koymayı düşünüyorum işte ozaman 4/4 lük çin olur :)
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
korsanx sanırım bakım işini perşembeye mi çektik yanlış anlamadıysam benim için sorun yok perşembede olabilir yalnız araba olmayabilir o gün boyanacak yerleri var jant tampon vs. arabasız halledebiliriz ihşallah o gün
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
karışılaştırmalardaki bir çok bilgi yanlış. mesela son hızlar tamamen yanlış. :) Şu motorlku taşıtların motor numaralarını ruhsatlardan kaldırsalar ben direk bir MCT alıp bisan roadstar motoru koymayı düşünüyorum işte ozaman 4/4 lük çin olur :)

arbetusum yanlışlıklar var ama tabloya göre en ideali hyo gv 250 ardından mct geliyor :))

valla aslında yapılır yapılmasına şasi numaralarınıda değiştinmi olay tamamlanır minicikte olsa riski var ama minicik:queen::queen:
şaka bir yana illegal olmasa dediğin olur ama motoru komple değiştirdim desen olmazmı
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
korsanx sanırım bakım işini perşembeye mi çektik yanlış anlamadıysam benim için sorun yok perşembede olabilir yalnız araba olmayabilir o gün boyanacak yerleri var jant tampon vs. arabasız halledebiliriz ihşallah o gün

abi çarşamba günü sabah 8de okulda olmam gerekiyor normalde salı sabah başlarız ama tüm gün sürer ben aklımda başka bişey varken çalışamıyorumda:silent: o bakımdan en ideal olanı perşembe olacak.
araba önemli değil diyordum ama aslında önemli motorların soğuk olması lazımki işimizi yapalım hiç olmadı otobüse atlar gider alır geliriz.

bu arada sen shellden advence vsx 15/50 2 kutu yağ al abi dursun. beşevler shellden bulabilirsin o yağı.
sonra perşembede ihtiyacın olanları alırız

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:18 ----------

aloevera memleket neresi acaba ben de sinopluyum da o yüzden soruyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:06 ----------


vw.bora sinop'un neresindensin...bende sinopluyum


abi nasılsın haftaya perşembe toplanacağız motor bakım onarım tamir yıkama yağlama parlatma sokağa çıkıp hava atma işlemlerimiz olacak senide bekleriz şuan için 4kişiyiz :))
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
arbetusum yanlışlıklar var ama tabloya göre en ideali hyo gv 250 ardından mct geliyor :))

valla aslında yapılır yapılmasına şasi numaralarınıda değiştinmi olay tamamlanır minicikte olsa riski var ama minicik:queen::queen:
şaka bir yana illegal olmasa dediğin olur ama motoru komple değiştirdim desen olmazmı

Ben gv 250 sürmedim ama mct m ile birlikte Marmarise sürdüm. öyle kağıt üstünde göründüğü gibi bir performans farkı yok bayağı yiyor mct yi :) Ama lifanın mct ye oranla hatrı sayılır bir gidişi var. Bunu da geçen gün test edebilme fırsatına eriştim 3000 km de orijinal bir mct ile denedim.

Bürokrasi dediğin gibi basit olsa ben ruhsat masrafına razıyım yeterki mct ye V motor takabileyim :)
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
24
abi nasılsın haftaya perşembe toplanacağız motor bakım onarım tamir yıkama yağlama parlatma sokağa çıkıp hava atma işlemlerimiz olacak senide bekleriz şuan için 4kişiyiz :))


sağol iyiyim sen nasılsın perşembe bir aksilik çıkmazsa yanınızda olurum,kalabalık iyi olur gezerken güzel bir görüntü oluşturuyor :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:39 ----------

Ben gv 250 sürmedim ama mct m ile birlikte Marmarise sürdüm. öyle kağıt üstünde göründüğü gibi bir performans farkı yok bayağı yiyor mct yi :) Ama lifanın mct ye oranla hatrı sayılır bir gidişi var. Bunu da geçen gün test edebilme fırsatına eriştim 3000 km de orijinal bir mct ile denedim.

Bürokrasi dediğin gibi basit olsa ben ruhsat masrafına razıyım yeterki mct ye V motor takabileyim :)


arbetus teknik detaylarda iyi bir bilgin var yanlız benim bildiğim sadece motoru değiştirerek çözüm olacağını sanmıyorum aktarma organı da çok önemli bir konu bence,hayabusa motoruda (1300 cc ) taksanız vites dişli oranları yetersiz kalacak ve istediğiniz hızı yada verimi alamayacaksınızdır....
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
213
şuan camı sabitledim o işlem tamamdır :) yarın güzel bir bıcı bıcı yaptıracağım sonra fotosunu çekip aynen yayına sokacağım :))

bu arada şunu belirtmeliyim geçen aklımdaki 2 v motora binme şansı elde ettim
1. monero cmx 250a idi şasi iğrenç direksiyon iğrenç motor şişman kadın gibi aynı :) hem şişko hem küçücük bişey insan korkar 80km yapmaya
ardından bisan roadstara bindim monerodan biraz daha alçak olması direksiyonun eğiminin biraz daha iyi olması onu bir nevi kurtardı ama oda mct yanında küçük kalıyor
daha sonra ramzey qm 250ye bindim çok yüksek geldi oturması direksiyonu sanki tepiştirme gibi yayılamıyorsun motora o bakımdan oda kötü maalesef :)
sanırım bizim mct şasi ve ergonomi açısından 10 üzerinden 9la lider durumda bana göre belki motoru sıkıntılı olabilir ama çok kullanışlı :)

bu arada bir planım var ama nasıl uygulayabilirim bilmiyorum kağıt üzerinde oluyor uygulamada olurmu akıl danışayım.
şimdi biliyoruzki mctler zincir aktarmalı ve yine biliyoruzki bazı motor markaları kayış aktarma ile yollarına devam ediyorlar şimdi ben diyorumki neden mctye kayış aktarma yapmayayım düşününce sistem basit bir adet tırtıklı lastik ve ona uygun 2 adet içe tırtıklı dişli ön küçük haliyle arka büyük olacak şekilde oraya oturttuktan sonra gerisi zincir sistemiyle aynı olacak.
ama bunun uygulamadıki artı ve eksileri bana göre
artıları
zinciri yağlama derdine son
zincir şakırtısı tıkırtısı patırtısına son
ilk yağmujrda yağı akan zincirin olujşturduğu hışırtıya son


eksileri
kayış olduğu için yüksek ısıda genleşebilir
veya aşırı soğukta sertleşip kopabilir (kışın)
veya uzun sürecek 1.30 aralıksız yoldan sonra özelliğini yitirebilir
çok kaliteli lastik bulmak zor olabilir bulunsada ömrü kaç kmdir bilinmez.

böyle bişey yapayımmı yapmayayımmı ne dersiniz

Olurunu olmazını veya + - olayını bilemem ama GV650'nin kayışının 1000TL olduğunu biliyorum :(
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
234
evet uzun bı aradan sonra mct aldım 125mt 150 kn sıkdı bunlar 250 mct ye dondum ve ılk ısım hemen sıteye gırıp yazmak oldu selamın aleykum macıtcı hemserılerım :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst