Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
eveet arkadaşlar herkese selamlar mükemmel bir geziden dönmüş bulunmaktayım harika bir doğa gezisi oldu güzergahımız ankara-kazan-kızılcahamam-çamlıdere-kızılcahamam-kazan-ankara şeklinde kamplı ve bol bol motor üzerinde ağaçların içinde oksijenli bir gezi yarın veya pazartesi resimleri koyacağım.

motor için yorumlarıma geleyim

olumlu;

1: shell 15/50 full sentetik VSX yağdan sonra vibrasyon 110km/hızdan sonra başladı 85-90kmde adeta akıyor motor
2: herhangi bir sorun çıkartmadı ve benzinde oldukça cimri davrandı sağolsun depoyu tam dolduralı 360km oldu daha yedek açılmadı
3: arkamda 80 yada 90kg artçım bende 15kglık onda 10kg 125 diyelim+60kg(ben:)) 185kg ile harika güçlü etkili çekişi ile yolları tükettik
4: arka amortiser ayarını 5. seviyeye çekince motor artçı ile inanılmaz güvenli hale geliyor özellikle virajlara güvenle girilebilir. fakat tek bindiğinizde kesinlikle 3veya arasıra yolcu alıyorsanız 4e geri getirin yoksa çukurların hepsini hissetmek zorunda kalırsınız:)
5: bir daha kendini ispatladıki bana sürüşte çok güven verdi
:cat::cat:

olumsuz:

1. Far halen bir problem maalesefki sis farım olmadığı için gece sıkıntı yaşadım:silent:
2. akort büyük problem maalesef yine bozuldu:pr: çelik cant şart
3. 32t dişli takılmalı ama 95-100 ortalama için
4. Artçının oturduğu koltuk konforu ve genişliği arttırılmalı aksi halde zırt pırt durmak zorundasınız:cyclopsan tabi yolcu koltuğu süngeride faha yumuşak olmadı artı sürücü için sırt dayanağı şart (yakında bi şekilde yapıcam :))
5. Öne cam takılmalı ama bu cam shadowlarınki gibi olmalı böylece rüzgar sesi kulaklarınızı tırmalamaz

olumsuz olarak başka bir şey bulamadım :):cat:
puanlama yaparsak eğer

yol tutuşu: 10 üzerinden 7 (lastikleri değişirsem 10) :)
hızlanması: 10 üzerinden 8 (yüklere rağmen)
ortalama hızdaki durmu: 10 üzerinden 9
frenleme: 10 üzerinden 5 (yüklü iken frenlere iyice asılmak gerekiyor)
motor frenlemesi 10 üzerinden 8 ( özellikle 1ve 2. viteslerde inanılmaz etkili)

ayırca gezi dönüşü 125km hıza ulaşarak yaklaşık 5dk öyle gittim:) çok güzeldi sonra sevgili mucitimi yormayım diye 80 düşürdüm.

Benzinle ilgili sohbetler olmuş benim için söyleyim

en az 20 tl aldım 148km gittim hiç şaşmadı tam depo ile şehir içinde ortalama kullanımda yedek depoya geçmeden 360 gittim yedek depoyu kullanarak 380gittim bir kez ki çok fazla yedek kullanmamaya özen gösterdim depodaki pislik karbüratöre gitmesin diye.

buda şu demek oluyor 10tl ile 74km tam depo 50tlye doluyor oda 370km tol eder ama sakin kullanımda şehir içi 400e 50tl ile gidersiniz ben yedeğe geldiğinde hep 340-360 arasında oluyorum kmde sanırım 138kuruş yakıyor 100kmde 13.88tl.

sanırım biraz uzun oldu :) affınıza sığınırak yazdım umarım faydalı olur:rendeer:
yarın veya pazartesi resimler yayında olacak.

Gezilere dahil olmak isteyen olursa ankaradan arkadaşları beklerim [email protected] buradan iletişime geçebiliriz sevgi ve saygılarımla
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
3
slm tekrardan motorumu komple 3m carbon kapladim arkaya daha buyuk lastik yaptim nerdeyse her parcayi degistirdim =) 32t dislisi uyduramadim nedense? tavsiye bu konuda bekliorm resimleri sonra cekip atarim daha uygulamalarima yeni basladim =)))
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
116
herkese iyi akşamlar bugün mct mle safranboludan bartına giderken tam bartın 10km tabelasını gördüm ve motorda bir cayırlama oldu durdum sesini dinledim ve sanki sag gözde hiltiyle duvar kırıyorlar o sesle 25 km gtmek zorunda kaldım sehir dışında mondial servisi vardı tanıdık ve abiyle üst kapağı söktük hemen ve sibobun birini kesmiş pistonda bişey varmıyki dye söktük allahtan sökmüşüz pistonun sadece üstünde sekmanların olduğu yer lalmış gerisi yoktu ve silindir sag göz iş görmez vaziyette oda değişcek motor daha 2 aylık motor ve 9000km de garantiden değişcek tabi garantiye girerse bn mondial fabrikasının stoğunda bu parçaların olup olmadığını ve motorun ne kadar sürede çıkacağını merak ediyorum teşekkürler.
 
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
7
ben tarsusta motosiklet satış ve yedek parça bayisinde çalışmaktayım.bayiliklerimizden biride mondial dir.250 mct nin hiç bir parçası yoktur.servisimize şanzuman dişlisini bekleyen 2 adet mct var tam 2 aydır fabrikadan bekliyoruz fakat gelmedi.sebebi motosikletin yeni üretimi olmadığı için ve çindeki üretici fabrikası iflas ettiği için türkiye ye getiren firma çaresiz durumdadır.yine mağdur olan kullanıcı.lütfen arkadaşlar mondial marka motosikletler çok kalitesiz.almayalım yedek parça sorunu çok ve parçalar pahalı.
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
slm tekrardan motorumu komple 3m carbon kapladim arkaya daha buyuk lastik yaptim nerdeyse her parcayi degistirdim =) 32t dislisi uyduramadim nedense? tavsiye bu konuda bekliorm resimleri sonra cekip atarim daha uygulamalarima yeni basladim =)))

merhaba;

uyduramadım derken dişli mi oturmadı ? benim aldığım dişli cuk diye oturdu bir sorun olmamıştıki geneldede sorun olmuyor.daha dün sirkeciden 32t arka dişlisi aldık arkadaşımla. sana tel vereyim bir görüş istersen

Taraş ticaret : 0 212 527 65 56

fotolarını da bekliyoruz :)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
ben tarsusta motosiklet satış ve yedek parça bayisinde çalışmaktayım.bayiliklerimizden biride mondial dir.250 mct nin hiç bir parçası yoktur.servisimize şanzuman dişlisini bekleyen 2 adet mct var tam 2 aydır fabrikadan bekliyoruz fakat gelmedi.sebebi motosikletin yeni üretimi olmadığı için ve çindeki üretici fabrikası iflas ettiği için türkiye ye getiren firma çaresiz durumdadır.yine mağdur olan kullanıcı.lütfen arkadaşlar mondial marka motosikletler çok kalitesiz.almayalım yedek parça sorunu çok ve parçalar pahalı.

Nesi eksikmiş? Daha yeni bir sürü parçasını çektik biz. Bende şanzımanı var istersen uyugn fiyata yollayabilirim. Piyasadaki en ucuz yedek parça Mondialin. o kadar komik rakamlara geliyor ki özellikle scooter türü motorların parçaları 30 liraya komple silindir piston sekman seti var scooterın hemde orijinal hologramlı kutusunda. Bence senin yaşadığın yedek parça sorunu bölgesel. Buralarda çok da sıkıntı olmuyor. Ahmet de yoksa mehmet de mutlaka oluyor ve alıyoruz.
 
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
260
Motorum gribal enfeksiyon yaşıyor sanki

Motorum gribal enfeksiyon yaşıyor sanki
2 yerde akıntı var
1-
958.jpg


2-
965.jpg


bunlar neden olur? nasıl düzelir?
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Mahoni dostum, motor kulaklarını kontrol et çatlak olabilir. Yakın zamanda bir şekilde debriyaj kapağını falan söktürdüysen contası bozulmuş olabilir. Ya da yağ değişiminde servis elemanı fzla yağ koymuştur karter havalandırma borusunda çatlak vs varsa oraya terleme yoluyla fazla yağı atıyor da olabilir.
 
Katılım
4 Eyl 2009
Mesajlar
67
Nesi eksikmiş? Daha yeni bir sürü parçasını çektik biz. Bende şanzımanı var istersen uyugn fiyata yollayabilirim. Piyasadaki en ucuz yedek parça Mondialin. o kadar komik rakamlara geliyor ki özellikle scooter türü motorların parçaları 30 liraya komple silindir piston sekman seti var scooterın hemde orijinal hologramlı kutusunda. Bence senin yaşadığın yedek parça sorunu bölgesel. Buralarda çok da sıkıntı olmuyor. Ahmet de yoksa mehmet de mutlaka oluyor ve alıyoruz.

Bu mesaj benide işkillendirdi varmıdır aslı astarı??
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Bu mesaj benide işkillendirdi varmıdır aslı astarı??

ben zannetmiyorum jinchengin batacağına da pek ihtimal vermiyorum bayağı büyük bir firma sadece mct üretmiyorlar otomotiv sektöründe de çalışmaktalar. MCt yi üretimden kaldırmış deseler mnatıklı geleiblir lakin iflas etti denmesi garip. Şu an parça sıkıntısı yok. çok garip bir parça istenmediği takdirde hayati parçaları bulunabiliyor.

ayrıca mondial dışında yedek aprçasını ithal eden firmalar da var.
 
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
260
Mahoni dostum, motor kulaklarını kontrol et çatlak olabilir. Yakın zamanda bir şekilde debriyaj kapağını falan söktürdüysen contası bozulmuş olabilir. Ya da yağ değişiminde servis elemanı fzla yağ koymuştur karter havalandırma borusunda çatlak vs varsa oraya terleme yoluyla fazla yağı atıyor da olabilir.

Servise gösterdim motorun asağılarına doğru bir yerde bir keçe eskimiş dedi parça 5 tl takması 200 tl :) önemli birsey değil sadece biraz motoru kirletir dedi ama ben satarken kusuru varmı sorusuna yok demek istiyorum da bir sorayım dedim.

Motor kulakları hangisi?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Mct ve mondial piyasada ve servislerde en çok parçası bulunan motor markası ve ucuzdur. Bazı kardeşlerimiz kendi şahsi yaşadıklarını sorunların tüm Türkiye çapında ulusal olarak yaşandığını düşünüp bunu ilan ediyorlar. Hiç yoksa Mondialin internet sitesi üzerinden irtibat telefonunu kaldırıp arayın zaten gereken teknik ve parça bilgisini alabilirsiniz .Mct için koruma demiri eğer beğendiğiniz bir motorun koruma demiri uymadı ise hemen onu alın ve bir krom kaynakçısının yolunu tutun. İşinin ehli bir krom kaynakçısı hiç çapak bırakmadan sanki orjinal parçaymış gibi onu oraya tutturur gerekirse parça koyar. Çözümsüz bir olay değil. Bu koruma demiri sıkıntısı bende de vardı kahvanelere çay oacaklarına kazan yapan bir kromcu kardeşime gittim derdimi anlattım fabrika malı gibi öyle güzel bir koruma demiri yaptı ki çok yakıştı. Arbetus hocam mineral yağdan full sentetik yağa geçişte motorun mekanik seslerinin birz daha duyulur şekle gelmesi gibi bir olay olabilir mi? Eskiden mineral yağ kullanmaktaydım ancak bir deneme için full sentetik shell 15-50 koydum motor ısındıkça trübütör kapağından sanki sübap sesleri var gibi bariz bir ses duyuyorum ve hızımı arttırınca bu ses daha da duyulur oluyor ancak viteste iken debriyajı boşa attığımda bu ses kayboluyor ve normalde motor soğukken ses falan da gelmiyor.Yağın daha ince olmasından dolayı mekanik aksamların sesi duyulur mu oldu yada (sübap ayarlarım asla kaçmış olamaz kendim bizzat sentille 4-4lük ayarladım).krank grubunda mı sorun var anlayamıyorum.Belki bu hafta içi motoru yarıcam bakıcam.Aklıma gelenler sekmanlar ve krank bilezikleri.Başka bir sorunda şu motor normal giderken özellikle bayıra sarmaya başlayınca elektriği kesiyormuş gibi kerkinme oluyor bayır düzleştimi de normal gazı yiyor. Ancak bunu dz yolda da yaptığı oluyor. Normal hızlanması ve gaz yemesi normal.Açık hava filtresi kullanıyorum.Onunda ayarları tam.Bujiler orjinali ngk cr6hsa. kızıl kahvarengi güzel bir renk almışlar kararma yok. hocam sizin aklınıza gelen neler olabilir.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
ben zannetmiyorum jinchengin batacağına da pek ihtimal vermiyorum bayağı büyük bir firma sadece mct üretmiyorlar otomotiv sektöründe de çalışmaktalar. MCt yi üretimden kaldırmış deseler mnatıklı geleiblir lakin iflas etti denmesi garip. Şu an parça sıkıntısı yok. çok garip bir parça istenmediği takdirde hayati parçaları bulunabiliyor.

ayrıca mondial dışında yedek aprçasını ithal eden firmalar da var.

jincheng grup çinde orta sınıf bir marka adamlar araba üretmiyorlar zaten esas işleri ihtisas alanlarıda vasıta değil esas uzmanlık alanları motorlar her tip motor hybrid-motorları planör uçak motorları sanayi tipi motorlar motorsiklet motorları v.b

Mct jincheng grupda polis motoru olarak satılıyor işin ilginç yaı daha önce konusu geçdimi bilmiyorum ama mct nin model nosunu bulamamışdık zamanında biz polis motorcycle diye geçiyordu jincheng in sitesinde..

409-1166ab4f-6d3e-48fb-af2a-1eb074353087-big.jpg


409-305e8315-c96b-4320-a165-127eb0cddc70-big.jpg


benim jincheng de beğendiğim custom 50 diye bir motoru vardı 50cc lik mondial onu getirtse alıcakdım çok tatlı bir motordu..

20597_0_1_4_custom%2050_Image%20credits%20-%20The%20respective%20copyright%20holder%20or%20manufacturer.jpg
 
Katılım
6 Mar 2010
Mesajlar
11
herkese iyi akşamlar bugün mct mle safranboludan bartına giderken tam bartın 10km tabelasını gördüm ve motorda bir cayırlama oldu durdum sesini dinledim ve sanki sag gözde hiltiyle duvar kırıyorlar o sesle 25 km gtmek zorunda kaldım sehir dışında mondial servisi vardı tanıdık ve abiyle üst kapağı söktük hemen ve sibobun birini kesmiş pistonda bişey varmıyki dye söktük allahtan sökmüşüz pistonun sadece üstünde sekmanların olduğu yer lalmış gerisi yoktu ve silindir sag göz iş görmez vaziyette oda değişcek motor daha 2 aylık motor ve 9000km de garantiden değişcek tabi garantiye girerse bn mondial fabrikasının stoğunda bu parçaların olup olmadığını ve motorun ne kadar sürede çıkacağını merak ediyorum teşekkürler.

Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.

Garanti kapsamında değişecek parçalar için bayiin bir fax çekecek. Ben olsam ertesi gün direkt fabrikayı arar, akibetini sorarım. Fabrika yetkilileri çok ilgili, ama bazen karışıklıklar olabiliryor. Benim motor 10 gündür yatıyor. Parçalar (marş motoru ve rölesi) yeni gelmiş. Bugün taktıracam.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Servise gösterdim motorun asağılarına doğru bir yerde bir keçe eskimiş dedi parça 5 tl takması 200 tl :) önemli birsey değil sadece biraz motoru kirletir dedi ama ben satarken kusuru varmı sorusuna yok demek istiyorum da bir sorayım dedim.

Motor kulakları hangisi?

Benim bildiğim akdarıyla hiç bir keçe motorun indirilerek değiştirilecek konumda değil. Tam olarak nerede ya da keçe değil de conta mı demiş olabilirler mi??
 
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
260
Tam detaylı öğrenip söyleerim ama ben hala "motorun kulakları" neresi onu çözemedim yani oraya bakdemişin ya ustad orası neresi?
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
24
Merhaba Beycivan abi. Mct 250 karbüratör senkron ayarı hakkında bilginiz varsa bizimle paylaşır mısınız ? Forumda aradım fakat bulamadım. Bu konuda bilgiye ihtiyacı olan diğer arkadaşlar için de güzel bir paylaşım olacaktır. Şimdiden teşekkürler...

Beycivan Abi ve ya herhangibir bilen varsa cevap verebilir mi ?
 
Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
52
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Beycivan Abi ve ya herhangibir bilen varsa cevap verebilir mi ?


Senkron ayarı her iki karbüratörün eşit miktarda yakıt vermesinin ölçüldüğü ve ayarlandığı bir sistemdir. senkron saati ile ayarlanır. Eski ustalar egzostaki gaz çıkışına göre de ayarlayabiliyormuş lakin bizim egzoslarımız birleşik olduğu çin bu zor tabi. Bazı servisler bu hizmeti vermekte ancak kimin verdiği konusunda bir bilgim yok.

sağlıcakla.
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
vee gezinin resimleri:))



Uploaded with ImageShack.us

kurtboğazı barajı



Uploaded with ImageShack.us

motorlarımız ve muhteşem manzara



Uploaded with ImageShack.us

sevgili mucitim:))



Uploaded with ImageShack.us

sevgili mucitim 2 :))



Uploaded with ImageShack.us

tuhaf bir canlı karınca-timsah-tırtıl :)



Uploaded with ImageShack.us

kutboğazı barajının güzel bir koyu



Uploaded with ImageShack.us

manzaraya dalmak:wiinkk:



Uploaded with ImageShack.us

bir adet xl200:queen:



Uploaded with ImageShack.us

çamlıderede akşam üstü



Uploaded with ImageShack.us

vee yine mucitim:queen:



Uploaded with ImageShack.us

resim gibi fotoğraf:))



Uploaded with ImageShack.us

huzur burada dostlar



Uploaded with ImageShack.us

yolların 2 atlısı bir artçısı:queen: ortamızdaki yolcu:))



Uploaded with ImageShack.us

hadi ekmekleri çıkarıp yumulun:cat::cherry:



Uploaded with ImageShack.us

ve son foto korku filmi çekme aşamalarında makinenin şarjı bitti ve bu kare yansıtı kindar tişortu kindar suratı ve kindar feneri :queen::queen:
herkese iyi seyirler başka gezilerde olacak ve yayında olacak :)9
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst