Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
24
arkadaşlar rodaj süresi ne kadar?? aldıktan 10 15 gün sonra 100 leri görsem biraz zorlasam motoru bişi olurmu?? :rendeer:

5-6 sene kullanmak istiyorsan motoruna çocuğun gibi bak.
Arkadaşın dediği gibi 500km'ye kadar motoru zorlama, devri çok yükseltmeden vites at, 50-60'ı aşma. 500den sonra da yine limitleri fazla zorlama.. Tamponu (ki tampon sensin) dağıtma sonra :cat:

Busırada ehliyet sınavı için kara kara düşünüyordum nerede 8 çizmeyi çalışacağım diye, mükemmel bir terkedilmiş futbol sahası buldum. Taş koymuşlar sağ-sol yatmalar, düşük hızda u dönüş çalışması için epey yararlı oldu. Bizde eğitim veren yer olmadığı için:salut: ne yapalım, kendi çapımızda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. İleride İstanbul'a gelip ileri sürüş eğitimi almak istiyorum. Acaba aramızda alan varsa fiyatlar nasıl ve ne kadar sürüyor?

Kazasız sürüşler,
Esen kalın.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Merhaba ilk mesajım fakat uzun bir süredir formu okuyorum ve takip ediyorum.Öncelikle herkese merhaba.Bende 1 ay önce kırmızı mct 250 aldım ve halen zevkle kullanmaya devam ediyorum.Benimde bir kaç sorum var özellikle bu topiğe çok katkısı olan ARBETUS arkadaşıma ve siz değerli mct kullanıcılarına.:cat:Topiğin başlarında yazılmış olan orta sehpa fikri için atılım yapan bir arkadaşımız oldumu.Çünkü geçen haftalarda sabah motorumun yanına indiğimde lastiğim patlamış olarak gördüm ve motorcuya götürene kadar çok sıkıntı çektim.Ayrıyetten 25 lira biraz fazla geldi 1 patlak için bana.:farao:Orta sehpam olsaydı kendimde halledebilirdim gibi geliyor.Motoruma çok meraklıyım ve servislere gitme taraftarı değilim.Daha önce Jinlun 150-5 cruser kullanıyordum ondan beri motorcular kadar bilgim var:cherry:
DEMİRALP KAYA
İZMİR/BORNOVA
35 AT 0086

motosikletler için arka sehpa aparatları var ben onlardan kullanıyorum gayet kullanışlılar.

arkadaşım bidakine ortasına piknik tüpü koy öyle degiştir orta ayaklık yerine .....:wiinkk:

Ooo Soner Bey sizi buralarda görmek şaşırttı beni :) Ee memnunmusun bari MaCiTinden ? Bir nevi sebep olduk yani ondan bir sorumluluk duygusu taşıyorum.

5-6 sene kullanmak istiyorsan motoruna çocuğun gibi bak.
Arkadaşın dediği gibi 500km'ye kadar motoru zorlama, devri çok yükseltmeden vites at, 50-60'ı aşma. 500den sonra da yine limitleri fazla zorlama.. Tamponu (ki tampon sensin) dağıtma sonra :cat:

Busırada ehliyet sınavı için kara kara düşünüyordum nerede 8 çizmeyi çalışacağım diye, mükemmel bir terkedilmiş futbol sahası buldum. Taş koymuşlar sağ-sol yatmalar, düşük hızda u dönüş çalışması için epey yararlı oldu. Bizde eğitim veren yer olmadığı için:salut: ne yapalım, kendi çapımızda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. İleride İstanbul'a gelip ileri sürüş eğitimi almak istiyorum. Acaba aramızda alan varsa fiyatlar nasıl ve ne kadar sürüyor?

Kazasız sürüşler,
Esen kalın.

Sana tavsiyem direksiyon sınavına kedni motorunla girme. Bunun iki sebebi var. 1. hala ehliyetin yok polisin birisi pürüz çıkartabilir. 2. si ise Macitlerle 8 çizmek zor oluyor. Kursun scooterları ile girersen daha başarılı olursun.


Rodaj için söyleyeceğim şu; rodajdayım diye arabalara kendinizi sıkıştırtmayın. gerektiği zaman basın hem yoklamış olursunuz hemde kendinizi kurtarmış olursunuz.

Sağlıcakla.
 
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
220
... İleride İstanbul'a gelip ileri sürüş eğitimi almak istiyorum. Acaba aramızda alan varsa fiyatlar nasıl ve ne kadar sürüyor?

.

Ben sezon başında OMM nin kontrol eğitimini aldım. (Honda'nın eğitimlerini de çok beğeniyorlar) 100 yada 150 YTL idi yanlış hatırlamıyorsam. Çok çok faydalıydı, eğitimi aldıktan sonra motora olan hakimiyetiniz artıyor. Seneye bir 650 lik enduro almayı planlıyorum. Yeni motorumu alınca bu eğitimi tekrarlamayı düşünüyorum.

Ayrıca böyle bir başlangıç eğitimi aldıktan sonra , İzmir'den Uğur Ertekin hoca var. 3 günlük süren yol eğitimi veriyor. Yeni motorumla buna da katılmayı planlıyorum.
 
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
24
Ben sezon başında OMM nin kontrol eğitimini aldım. (Honda'nın eğitimlerini de çok beğeniyorlar) 100 yada 150 YTL idi yanlış hatırlamıyorsam. Çok çok faydalıydı, eğitimi aldıktan sonra motora olan hakimiyetiniz artıyor. Seneye bir 650 lik enduro almayı planlıyorum. Yeni motorumu alınca bu eğitimi tekrarlamayı düşünüyorum.

Ayrıca böyle bir başlangıç eğitimi aldıktan sonra , İzmir'den Uğur Ertekin hoca var. 3 günlük süren yol eğitimi veriyor. Yeni motorumla buna da katılmayı planlıyorum.

İnternetten Honda Eğitim Merkezi'ne baktım Güvenli Sürüş 2-3 alsam 520'ye geliyor :cherry:

Ankara'da böyle bir imkan var mı acaba?
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
93
benimki










Bu da benim mct 250
kilometre 16000 de şu an.
13000de aldım.1 ayda 3000km yapmışım.:p
Dün ilk defa hava filitresini kendim değiştirdim.basit gerçekten ve motorumun yakışı çok değişti.Fazla yakıttan şikayetçi arkadaşlara duyurulur.:queen:Dün yaptığım ölçüme göre 5 ytl ile 40 km yol yapmışım ve şehir içi değerleri.12.5 kuruşa geliyor.Buda benim için yeterli bir seviye.Sakin kullanmayı seviyorum.

Bundan sonraki ilk yapacağım zinciri değiştirmek olacak.Çünkü hala üzerine orjinal ilk zinciri duruyor ve ses yapıyor.Dün leventmotor da oringli zincire 50 ytl fiyat aldım haftaya taktırmayı düşünüyorum.Bu sesten kurtulmak lazım.:cat:

İzmirde koruma demirini taktıran arkadaşlar nerede taktırdı ben bulamadım.
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
162
beyler ben bu yakıt deposunu çözemedim, düz yolda benzin ışığı yandığında kaç km götürüyor ?
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
beyler ben bu yakıt deposunu çözemedim, düz yolda benzin ışığı yandığında kaç km götürüyor ?

Kitabında 15 Lt Yazıyor ben ışık yandığında depoyu dolduruyorum 9,250 lt alıyor demekki 5 küsür gibi ışık yandığında benzin oluyor ona göre hesaplarsın en yakın benzinciyi
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
93
yedek depo 3 lt alıyor.full depoda ışık yanıncada yedeğe geçmeden 60km yol gidiyor benimkisi.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Plarimed500 senin motor 16000 de olmasına rağmen oldukca iyi görünüyor benim motor 12000 de eksoz korumaları paslanmaya başladı istanbul un havasından mı ne
 
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
34
palarimed500 arkadaşım motorun gerçekten harika mükemmel görünüo özel bişi yabtınmı ona yoksa aldıın halde mi :cyclopsan ?? cila felan yapmışsındır kesin ama ekstra bişi ekledinmi modifiye olarak??? aslında bi motor korumalığı bide öne ekstra iki küçük lamba daha takıolar bunlarıda yabsan tamamlar çok harika olur :rendeer:
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
93
Plarimed500 senin motor 16000 de olmasına rağmen oldukca iyi görünüyor benim motor 12000 de eksoz korumaları paslanmaya başladı istanbul un havasından mı ne

Evet aslında 2. el aldım motorumu fakat satın aldığım arkadaş benim kadar titiz bir arkadaşmış.Kapalı alanda muhafaza ettiğinden olabilir.Kız arkadaşım aldığım 2. günü terliğini egsozda bıraktı ama temizledim hemen.Temizliği ise çok basit anlatabilirim isterseniz.:cat:

palarimed500 arkadaşım motorun gerçekten harika mükemmel görünüo özel bişi yabtınmı ona yoksa aldıın halde mi :cyclopsan ?? cila felan yapmışsındır kesin ama ekstra bişi ekledinmi modifiye olarak??? aslında bi motor korumalığı bide öne ekstra iki küçük lamba daha takıolar bunlarıda yabsan tamamlar çok harika olur :rendeer:

Özel bişey yapmadım.Motorum 2005 model fakat diri duruyor.1 hafta önce kipadan carpex (hafif çizik gidericili pasta cila) pasta ile parlattım.Özellikle hafif çizik giderici alınız sizde yoksa motorunuzda gideremiyeceğiniz renk farklılaşma sorunu yaşayabilirsiniz.rengi atabilir kalın pastalarla.(pastanın fiyatı 10-15 ytl ve 10 kez yapabilirsiniz bir kutusu ile)
Bende koruma demiri almayı düşünüyorum uygun fiyata bişey bulursam izmirde taktıracağım.
 
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
24
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?

Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.

Sana tavsiyem direksiyon sınavına kedni motorunla girme. Bunun iki sebebi var. 1. hala ehliyetin yok polisin birisi pürüz çıkartabilir. 2. si ise Macitlerle 8 çizmek zor oluyor. Kursun scooterları ile girersen daha başarılı olursun.
Kurs Ancak honda titan veriyor :cherry: onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum:pr: Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
220
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?
....

Saç kurutma makinesiyle iyice ısıtıp, kolayca kaldırılabiliyormuş. Yapan birisi varsa daha fazla bilgilendirebilir.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
93
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?

Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.


Kurs Ancak honda titan veriyor :cherry: onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum:pr: Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT:cat:




Depodaki mondial yazısını çıkartmak kolay eğer tırnağın varsa ufaktan dibinden kaldırmaya başla gerisi gelir zaten.Yazıları çıkardıktan sonra gazyağı ile temizleyip pasta cila attınmı hiçbirşey belli olmayacaktır.Fakat diğer mct 250 ve UĞUR yazısını sökemeyebilirsin söksende iz kalır lakin benimkide sökülmüyor.Üzerinde fabrikasyon boya üzerine vernik atılmış maalesef:pale:
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
barış memnunum şuan hiç bi problemim yok...abicim eskiden yani 10 sene önce mz varken böyle şetler yoktu yaw biz cahil cahil biniyomuşuz ya ..ne koruma ne mont ..biz gazete sarardık gögsümüze sonra ver gazı gitsin tabi ehliyette yo çünkü soran yok:mrgreen: :mrgreen:ulan şimdi yok rodajmış yok vibrasyonmuş yok arka dişli sayısı düşürecekmiş yaw neler çıkmış ya ulan biz senelerce cahil cahil binmisiz...16 yaşında tanıştım motorla mobilet vardı 4 buçuk milyona almıştım yani 4 bucuk ytl..tabi ozaman choper tipler hayaldi bizim için an kaliteli motorum mz di be ozamn..çinliler olmasa napardık ..şimdi tabi alabilirim 10.000 tl lik bişey ama okadr parayı vermiyorum motora..daha çok arabama yatırıyorum paramı ama kafam atmıyo degil alıyım büyük bi motor eskisi gibi aşk kalmamış bende yaw neyse 30 yaş sendromumudur nedir :mrgreen::mrgreen:şaka tabiyki..neyse çinliler olmasaydı biz choper falan alamzdık ya ...hepimiz çinliyiz..:mrgreen::mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
6
slmm arkadaşlar 5 yıllık mct kulanıcısıyımm ama bukadar sorunumuz olduğunu bilmiyordumm beş yıl önce illk gri aldım uzn süre kuladım ve abime verdimm iki ay önce gene veyine yeniden mct aldım ama sadece renk değiştirdim siyah olduuu gayette menunum motorumdann....:cat:.sizleri bilemiyorum ama ben motoruma aşığımmmmmmmmmmmm...........:bounce:

çok güsell gözüküyorsuun yaaaaaaaaaa..........işte budrr yanii sözün bitiyerde bu şekil alır benceee ................. :)

heyoooooooooooooooooooo yaşasın çinlierr...............::160::
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
slmm arkadaşlar 5 yıllık mct kulanıcısıyımm ama bukadar sorunumuz olduğunu bilmiyordum

Valla O Kadar sorunumuz Yok Bizim Yaptığımız sadece dedikodu.
MCT kullanıcısının sorunları kullanıcıdan kullanıcıya değişiyor
Mesala Ben Akşam Trafiğinde Zeytinburnu Üsküdar arası E5 de 21 km Dur Kalk Yapan145 Kg bir adamın MCT sinde Ufak tefek sorunların olması normal dimi.
 
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
24
Teşekkürler tufanbaydemir ve plarimed500. Sadece Depodaki "MONDIAL"i çıkarmayı düşünüyorum, alttakiler kalsın ozaman. Gitardan tırnak var. Dediğinizi deneyeceğim.

Busırada arka zincir dişlisi olayını bizim burada yapan bir arkadaşla konuştum, dişli değişince zincir ses yapmaya başlamış ve kalkışta güç çok azalmış, bunu önlemek için zincirden 2 parça çıkarmış busefer eski haline dönmüş. "Hiçbirşey değişmedi özetle" diyor. Bende şimdilik caydım. Zaten 60'tan fazla bastığım yok. Şimdilik zincir dişlisi olayını erteledim. Şimdiki hedef ön koruma demiri ve bagaj. Ön koruma demiri özel yaptırırsam 50-70den aşağı olmaz diyorlar. Bagajda bi tane buldum ama motora tam uymuyor.

Busırada yaklaşık 1 haftadır MCT ile zigzag ve 8 çiziyorum, bugün ehliyet kursuna sordum scooterla girecekmişiz :farao: Neyse en azından garanti alırım ehliyeti :cherry:

Kazasız, keyifli sürüşler.
Esen kalın.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar Ön ve Araka lastik basıcları hakkında bilgisi olan varmı ben ön e 30 arkaya 33 hava basıyorum değişik hava kimisi 28 30 olarak kimileride 29 31 olarak söylüyor bu konuda bilgilerinizi paylaşırmısınız
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst