Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 May 2008
Mesajlar
4
yeni bir mct ci daha herkese merhaba

artık benimde bir mct m var.umarım benide alırsınız aranıza.Herşey çok ii de şu zırıltıyı ne yapacağız?bütün içeriği inceledim fakat bu konuya ulaşamadım.bir link yollarsanız bu konu hakkında çok sevinirim.yardımlarınızı bekliyorum.
teşekkürler...
 
Katılım
31 May 2008
Mesajlar
1
selamlar

arkadaşlar ben de motor tutkusuna kapılan bi arkadaınızım
macitin tipini çok beğeniyorum
ancak şunu sormak istiyorum

daha önce hiç motor sürme deneyimim yok vitesli ve vitessiz olmak üzere

55 kilo çelimsiz biri olarak ve 170 boy
bu motor bana ağır ve yüksek gelirmi
trafikte rahat hareket edebilirmiyim özellikle ışıklarda dur kalktan endişe ediyorum

şimdiden teşekkürler umarım ben de macit çilerin arasında yerimi alırım yakın zamanda
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Teşekkürler salı günü gidip alacağım ruhsatı sonra rahatım..:mrgreen:.
Motor 2005 model 8000 kilometrede...6800 de arkadaşımdan almıştım çok temiz motor.Titreşim harici pek bir sorunu yok.Ne kadar ekmek o kadar köfte derler ya... Harcamaları da yazayım.Bakalım ne kadar gitmiş:)

1750 motor
160 noter
70 ruhsat
65 Koruma demiri
10 Buji
35 yağ
90 kask
90 dizlik
35 eldiven
35 arka stop (kendiliğinden düştü)
25 Debriyaj teli değişti
10 far ampulu
25 halkalı zincir çalınmaya karşı

Benzin ve KGS ,birkerede yıkatmıştım:).bunlarıda yazmayayım:)

Bakıyorum Toplamda
2400 ytl

Zevk ise maksimum.

Yeni başlangıç yapacak olan arkadaşa ben 125 lik birşey bakmasını önerebilirim. Biraz zayıf birisin ama Mct çok zorlanacağın bir motor değil.
Tarzı biraz farklı olmak ile beraber Ybr 125 ve cbf 150 yi önereceğim.Performans olarak aşağı kalır yönleri yok ama MCt 'den daha rahat sürebilirsin.

Kendi fikirim:Önemli olan trafik tecrüben var mı? Daha önce vitesli otomobil kullandın mı?"En az birsene o da aktif olarak" Defansif sürüş nedir biliyor musun? Trafikte soğukkanlımısın?Ayrıca motor ehliyetin var mı?(benim 4 senedir var motor alma fikri yeni olgunlaştı)Bu dediklerimi cevabın evet ise bu işe kalkış.Ben kullanırken pek zorlanmadım açıkçası hatta 1 hafta sonra arkadaşlarım ile denk sürebiliyordum ama herşey tecrübe.Biliyorum demiyorum hiçbirzaman ,öğreniyorum...
Saygılar...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
220
arkadaşlar ben de motor tutkusuna kapılan bi arkadaınızım
macitin tipini çok beğeniyorum
ancak şunu sormak istiyorum

daha önce hiç motor sürme deneyimim yok vitesli ve vitessiz olmak üzere

55 kilo çelimsiz biri olarak ve 170 boy
bu motor bana ağır ve yüksek gelirmi
trafikte rahat hareket edebilirmiyim özellikle ışıklarda dur kalktan endişe ediyorum

şimdiden teşekkürler umarım ben de macit çilerin arasında yerimi alırım yakın zamanda

MCT ler sele yüksekliği olarak en düşük olanlar sınıfında yer alıyor. Sorun yaşamazsın. Fakat önemli olan motosiklet kullanma becerin. 1.57 boyu olup, 650 cclik VStrom kullanan bayan arkadaşım var. Önemli olan beceri, eğitim ile becerilerini artırabilirsin :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
4
Arkadaşlaar beni kimse kaale almadı heralde :silent:hala sizden bi haber bekliyorum.Lütfen yardım..Hayırlı sürüşler..
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Dostum bende de var aynı sorun ama önceki entrylerde anlatmışlar sünger ile halledebiliyorlar.Hatta bir usta lastik şamriyeli falan kullanabilirsin dedi. Diğeri conta ile halledebilirsin dedi.Bugün söküp bakayım ne yapabilirim.Benim ses benzin deposunun ön tarafındaki nikelaj görünümlü plastik parçalardan oluyor. Somunların a conta koyop deneyeceğim. birde kask asma yerinin koltukaltından fazlaca zırıldadığını gördüm...Ona bir yol bulacağım...
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
23
Arkadaşlar2 sorum olacak...Birincisi aranızda gidon yükselten var mı..Varsa fotolarını koyabilir mi
ikincisi muayenesi aracın trafik çıkışından 1 sene sonra olup bu süreye 3 seneye uzatan var mı?
Benim macit 15.03.2006 trafiğe çıkışlı, 15.03.2007 de muayenesi bitmiş ve devraldığım kişi birdaha muayene yaptırmamış.Devri aldım ancak emniyette ruhsatı çıkartmak için muayenenin yapılıp yapılmadığına bakacaklar mı? Sizce süreyi 15.03.2009 olarak değiştirmeye uğraşayım mı ki bu bizim yasal hakkımız yoksa gideyim temiz temiz haziran 2008 den başlayan muayene mi yaptırayım...Yapılmayan muayeneden dolayı ceza ödenecek mi?
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
İbrahim bu motor için bu şekilde modifiye yapmanın gereksiz olduğu düşüncesindeyim. Zaten yeterince yüksek gidonu var.Gereksiz bir masraf gibi geliyor. Sonuçta motorun canı belli. Olmadığı birşey gibi sunmanın gereği yok . Ama bu benim keyfim yapacağım dersen kolay gelsin. Resimleri atarsın ...

Bu arada Yakışıklı bir motorumuz var dün akşam Rumeli Hisarın ilerisinde motorculaın çektiği sahilde bir yer var.Orada uzaktan baktım.Yabana atılır bir model değil. Diğer iki tekerlerden hiçte aşağı kalmıyor.Çinli chopperlar arasında tip olarak JL ile Mct derim ikiside hoş motorlar diğerleri bir tuhaf. Modellerde bir akıcılık yok.
İnternette kullanma klavuzu var mı?Bende yokta...

Arkadaşlar yeni keşfettiğim birşeyi paylaşayım. Motoru ilk çalıştırmada jikle ile beraber gaz vermeden çalıştırıyoruz ya. Sonrasında jikleyi indirirsemde stop ediyordu.Çözümü buldum.
Motor kendine gelinceye kadar karbüratör ayarını biraz arttırırsanız.yani deviri yükseltirseniz deponun altında stop etmiyor.Kendine geldikten sonra tekrar eski haline alabilirsiniz. Çok düşürüseniz stop edecektir.Yüksekte kalırsa gereksiz yakıt harcayacaktır.Devir göstergemiz olmadığına göre kulaktan yapabiliriz.
Ben zaten kullanmıyorum göstergeyi benzin ve kilometre sayacı işime yarıyor gerisi teferruat.Bu da benden bir ipucu olsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Arkadaşlar nereden aldınız koruma demirini.Ben neden bulamıyorum bu fiyata.?
kardeş istanbul sirkecide motorcular var.birisinde ben bulmuştum.35 ytl dedi.ama bitmiş haftaya c.tesi gelecek dedi.ama bi daha yolum düşmedi gidemedim.dükkan adı yanılmıyorsam motomax dı galiba.ayrıca ön cam siperliğini 35 ytl ye ve bujileri(ngk) 5 er ytl ye aldım.

herkese slm::biggrinn
benim makinaya uzaktan kumandayla çalıştırma sistemi olan alarm taktırmak istiyorum ama verimi konusunda şüphedeyim.
böyle bir sistem kuran varmı? bilgisi olan beni bilgilendirirse memnun olurum.
ha bide 150 lik scooter`i olan bir arkadaş düz yolda 130km/h yaptığını idda etti.
benim makina en fazla 115km/h ı görüyor.
yani düz yolda 115km/h la giderken 150 lik scooter'a madara olabilirmiyim?
bana inandırıcı gelmedi ama kendinden çok emin konuşuyordu!
motorları deneyelim dedim, çok acil işi olduğunu söyleyip gitti.
bu iddası doğrumu yoksa çekememezlikmi var?
cevaplar için şimdiden teşekkürler. ::alkiis::

arkadaşım benimde 150 lik maxsi scooterim vardı.140 la gidiyorum diye seviniyordum.gerçi bi gariplik seziyordum ama ..arkadaşımın ford focus c_max arabası var yanyana geldik ben 130 diyorum araba 90 diyor.yok anasının gözzzü.o yüzden maciti alır almaz arabayla yan yana kilometre kontrolü yaptık.sonuç hem hız hemde metraj %100 aynı çıktı.macit doğru gösteriyor yani.en azından benimki öyle çıktı.en azından diyorum çünkü çin mallarının hiçbiri birbirini tutmayabiliyor.sende aynı yolla kontrol edebilirsin.ama araba da güvenilir bişey olsun:))
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
Arkadaşlar2 sorum olacak...Birincisi aranızda gidon yükselten var mı..Varsa fotolarını koyabilir mi
ikincisi muayenesi aracın trafik çıkışından 1 sene sonra olup bu süreye 3 seneye uzatan var mı?
Benim macit 15.03.2006 trafiğe çıkışlı, 15.03.2007 de muayenesi bitmiş ve devraldığım kişi birdaha muayene yaptırmamış.Devri aldım ancak emniyette ruhsatı çıkartmak için muayenenin yapılıp yapılmadığına bakacaklar mı? Sizce süreyi 15.03.2009 olarak değiştirmeye uğraşayım mı ki bu bizim yasal hakkımız yoksa gideyim temiz temiz haziran 2008 den başlayan muayene mi yaptırayım...Yapılmayan muayeneden dolayı ceza ödenecek mi?

ibrahim kardeş benim makina 2005 model. iki ay önce aldım. muanesi 2 yılık yapılmış ve bidaha yapılmamıştı. yani 2007 e kadar yapılmıştı. maliyeden temiz kağıdı alıp noter satışını aldım. noter satışını aldıktan sonra ruhsat çıkarmak için bir ay süren var eyer bu süre içerisinde ruhsatı çıkarmazsan cezaya giriyor. ben noter satışını aldıktan 15-20 gün kadar sonra plaka ve ruhsat işlemleri için trafiğe gittim ancak mune olmadan ruhsat veremiyeceklerini söylediler. muaneye gittiğimde benden muane için temiz kağıdı istediler. maliyeye temiz kağıdı için gittiğimde acı bir sürpriz le karşılaştım. bir aylık sürem dolmamasına karşın eski plakam kayıtlardan silinmiş şoke oldum. muane-emniyet-trafik üçgeninde epey bi süründüm anlayacagın. en son bi polis abla bana yardım etmek istedi (sanırım acıdı). bana muanemi boşta olan bi plakayla muane etmemi istedi ama maliye bu öneriyi kabul etmedi. bende en son çare olarak notere satış işlemi için verdiğim temiz kağıdının fotokopisini aslı gibidir diye mühürletip öyle muane ettim. ve bir haftamı aldı bu gidip gelmeler. sende benim gibi acı sürprizlerle karşılaşmak istemiyorsan hemen bütün işlemlerini yaptır bence.


arkadaşlar benimde koruma demirine ihtiyacım var ama elazığ'da ikamet etmekteyim. online satış yapan bi yer varmı?
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
23
Anladım ...yani muayenede de vergi dairesinden vergi borcu toktur yazısı almamız gerekiyor.Peki yapılmayan muayene sürecinde ceza uygulaması oldu mu? Plakanın kayıttan neden silindiğini araştırdın mı? Birde muayene toplam kaça mal oldu?
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
219
Motosikleti
Hyosung GT 250 Comet, Aprilia Scarabeo 200ie
Muayene süreni 1 yıldan 3 yıla uzatabilirsin (normalde ruhsatında 2007 yerine 2009 tarihi olmalı), ilk ruhsat çıkarılırken yapılmış bir hata bu, emniyete git ruhsat üstünde düzeltsinler, boş yere muayene parası verme sakın!!! Forumları ara sanırım "moto sohbet ya da faydalı bilgiler" başlığı altında bu işlem anlatılyor...
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Arkadaşlar silindirdeki egzost çıktılarının tutan iki tane somun ile sabitlenmiş kelepçeler var bende birer tanesi kırılmış Depodan gelen sesi tamir ederken farkettim. Metal zırıltısı önden silindir çıkışından geliyor. Depoyu musluk contası ile hallettim ama tavsiye etmiyorum kalın geldiğinden önde deponun buluşma noktası olmadı.ayrık kaldı. Ama sessiz oluşu güzel oldu.:) Birde kask asma kilidinin siyah elektrik bantı ile açtıktan sonra sarın. Oradan da gelen zırıltıyo kesersiniz.
Dün akşam ortaköyde park yerinde 3 tane MCT ci vardı.Bakalım buralarda mı?
Sevgiler...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
artık benimde bir mct m var.umarım benide alırsınız aranıza.Herşey çok ii de şu zırıltıyı ne yapacağız?bütün içeriği inceledim fakat bu konuya ulaşamadım.bir link yollarsanız bu konu hakkında çok sevinirim.yardımlarınızı bekliyorum.
teşekkürler...

kardeşim zırıltı dediğin nedir?benzin depo kapağındaki anahtar yuvasından bi zırıltı! gelir genelde.zırıltı varken parmağınla anahtar yuvasına bastır ses kesilirse depo kapağındandır.eğer dediğin o ses ise çaresi çok basit.
 
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
1
Arkadaslar, ben de geçen hafta bir 250 mct aldım. Arabam (106 quicksilver :)) olmasına rağmen yaz sıcaklarında, özellikle denize gidip gelmek için (mersin/silifke'de ikamet ediyorum) motor düşünüyordum. Görünüşü hoş, kullanımı rahat. İlk motorum ve şimdilik (300km'de) gayet memnunum. Başlangıç için ekonomik bir chopper düşünen arkadaşlar tereddüt etmesin.
Ama bir Suzuki Intruder veya 650'lik bir Yamaha'nın yanına park etmeyin :)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
İbrahim bu motor için bu şekilde modifiye yapmanın gereksiz olduğu düşüncesindeyim. Zaten yeterince yüksek gidonu var.Gereksiz bir masraf gibi geliyor. Sonuçta motorun canı belli. Olmadığı birşey gibi sunmanın gereği yok . Ama bu benim keyfim yapacağım dersen kolay gelsin. Resimleri atarsın ...

Bu arada Yakışıklı bir motorumuz var dün akşam Rumeli Hisarın ilerisinde motorculaın çektiği sahilde bir yer var.Orada uzaktan baktım.Yabana atılır bir model değil. Diğer iki tekerlerden hiçte aşağı kalmıyor.Çinli chopperlar arasında tip olarak JL ile Mct derim ikiside hoş motorlar diğerleri bir tuhaf. Modellerde bir akıcılık yok.
İnternette kullanma klavuzu var mı?Bende yokta...

Arkadaşlar yeni keşfettiğim birşeyi paylaşayım. Motoru ilk çalıştırmada jikle ile beraber gaz vermeden çalıştırıyoruz ya. Sonrasında jikleyi indirirsemde stop ediyordu.Çözümü buldum.
Motor kendine gelinceye kadar karbüratör ayarını biraz arttırırsanız.yani deviri yükseltirseniz deponun altında stop etmiyor.Kendine geldikten sonra tekrar eski haline alabilirsiniz. Çok düşürüseniz stop edecektir.Yüksekte kalırsa gereksiz yakıt harcayacaktır.Devir göstergemiz olmadığına göre kulaktan yapabiliriz.
Ben zaten kullanmıyorum göstergeyi benzin ve kilometre sayacı işime yarıyor gerisi teferruat.Bu da benden bir ipucu olsun.


ben güdonu 5 cm düşüğü ile değiştirdim. daha rahat oldu uzun yolda şu an 15900 km civarındayım. Vakit ayırıp görsel bakımını yapmam lazım. Biri devir göstergesi dedi sanırım :) bende devir göstergesi mevcut. rölantiyi normal olarak 1400 1500 dd ye ayarlıyorum. bahsettiğin işi bende yapıyordum ama unuttuğum için bıraktım :) şunu söyleyebilirim macite devir göstergesi takılabiliyor.

kardeş istanbul sirkecide motorcular var.birisinde ben bulmuştum.35 ytl dedi.ama bitmiş haftaya c.tesi gelecek dedi.ama bi daha yolum düşmedi gidemedim.dükkan adı yanılmıyorsam motomax dı galiba.ayrıca ön cam siperliğini 35 ytl ye ve bujileri(ngk) 5 er ytl ye aldım.



arkadaşım benimde 150 lik maxsi scooterim vardı.140 la gidiyorum diye seviniyordum.gerçi bi gariplik seziyordum ama ..arkadaşımın ford focus c_max arabası var yanyana geldik ben 130 diyorum araba 90 diyor.yok anasının gözzzü.o yüzden maciti alır almaz arabayla yan yana kilometre kontrolü yaptık.sonuç hem hız hemde metraj %100 aynı çıktı.macit doğru gösteriyor yani.en azından benimki öyle çıktı.en azından diyorum çünkü çin mallarının hiçbiri birbirini tutmayabiliyor.sende aynı yolla kontrol edebilirsin.ama araba da güvenilir bişey olsun:))

Ben yamaha xj900 ve gs500 ile test ettim doğru gösteriyor 120 ye 120 Elemanlarda ciğerliymiş senin motor dediler. Hatta Bursaya giderken Süpürgelik rampasını çıktıktan sonra Orhangazi ye gelmeden ilk virajda galiba radar koymuşlar oradanda baktım 2 km falan fazla gösteriyor gibi geldi.
Arkadaşlar sevpa ile irtibata geçin koruma demiri için.

arkadaşlar benimde koruma demirine ihtiyacım var ama elazığ'da ikamet etmekteyim. online satış yapan bi yer varmı?

www.sevpa.net

Cumartesi akşamı Bursa'ya gittim. Sapağı kaçırdığım için geri geri gelirken üst egzosu kaldırıma çarptım. tüp kaynak yerinden kırıldı. oksijen kaynağı yaptırmam lazım. istanbul taraflarında depoya deri yaptıran arkadaşımız var mı? Komple deri düşünmüyorum. Büyük bir ihtimalle Macitle katılacağım Marmok'a ondan yakışıklı hale getiricem maciti(ki zaten yakışıklı :p)
 
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
4
Arkadaşlar bu devir göstergesini filan nerden temin edebiliriz.Bandırma da zor.Arbetus arkadaşım senden rica ediyorum.Mümkünse.Başka bilen varsa o da olabilir tabii:) Teşekkürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst