Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Sevgili Janti123,

Dişli değişimindeki mantık şu; orijinal 34 dişli ile 60 ile gidiyorken motorun örneğin 7000 devir çeviriyor, Küçük dişli taktığında 60 ile giderken 4000 devir çeviriyor. Bu da daha az titreşim ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Küçük dişli ile ışıklarda kalkışlarda önceki orijinal dişlideki ataklığı bulamazsın ama zaten orijinal dişlideki ataklık da bizim motorlar için çok fazla, tekere gelecek neredeyse. Yokuşlarda da yaşayacağın tek şey şu olur, 4. vites ile çıktığın yokuşu, 3. vitesle çıkarsın. Çıkarsın yani, bayılma felan olmaz. Son hız olayını tartışmaya bile açmıyorum, çünkü motorumuz hız motoru değil, amaç pata pata, konforlu şekilde 60-70-80 ile yol almak olmalı.

Ön dişliyi büyütmek ile arka dişliyi küçültmek teoride aynı mantık. Ancak ön dişliyi büyütmek için motorun orasında yeterli mesafe yok diye okumuştum birkaç kez. En kolayı arka dişli ile oynamak.

İki kişi kullanımın fazla ise 31 diş öneririm. Ben 31 diş kullanıyorum ve iki kişi kullanımım oldukça fazla. Yokuşlarda, sollamalarda sıkıntı çekmiyorum. winged skull'da sanırım 30 diş olması lazım. 30 dişin tek kişi ve iki kişi ile performansı için en doğru bilgiyi o verir.

Yakıt tüketimim de son verilerime göre şu şekilde, 100 km'de 3.55 litre yakıyorum. Bunun 50 km'si felan iki kişi biniyoruz. Ancak benim motora tek karbüratör montajı yapmıştık.

Motora bakarsan, ilgilenirsen, sorunlarını bakımlarını sonraya bırakmazsan başını ağrıtmaz, güzel güzel binersin hocam.

Güvenli sürüşler, görüşmek üzere.
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
38
Arkadaşlar selamlar, Mct 250 manifolt, sibop arıyorum. Adana çevresinde bilginiz var mı?

@Tanercan,

Öneri adana mondial bayi üzerinden orjinal yedek parça alman.

@F8rhat,

Tanımlamaların aynen doğru, 30T ve 31T birbirine çok yakın %3 fark ihmal edilebilir bir seviye.

Ben genelde tek kullanıyorum, ayrıca bu motorları 2 kişi bozuk yollarda sürmenizi tavsiye etmem, şasi zarar görebilir.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Sevgili Janti123,

Dişli değişimindeki mantık şu; orijinal 34 dişli ile 60 ile gidiyorken motorun örneğin 7000 devir çeviriyor, Küçük dişli taktığında 60 ile giderken 4000 devir çeviriyor. Bu da daha az titreşim ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Küçük dişli ile ışıklarda kalkışlarda önceki orijinal dişlideki ataklığı bulamazsın ama zaten orijinal dişlideki ataklık da bizim motorlar için çok fazla, tekere gelecek neredeyse. Yokuşlarda da yaşayacağın tek şey şu olur, 4. vites ile çıktığın yokuşu, 3. vitesle çıkarsın. Çıkarsın yani, bayılma felan olmaz. Son hız olayını tartışmaya bile açmıyorum, çünkü motorumuz hız motoru değil, amaç pata pata, konforlu şekilde 60-70-80 ile yol almak olmalı.

Ön dişliyi büyütmek ile arka dişliyi küçültmek teoride aynı mantık. Ancak ön dişliyi büyütmek için motorun orasında yeterli mesafe yok diye okumuştum birkaç kez. En kolayı arka dişli ile oynamak.

İki kişi kullanımın fazla ise 31 diş öneririm. Ben 31 diş kullanıyorum ve iki kişi kullanımım oldukça fazla. Yokuşlarda, sollamalarda sıkıntı çekmiyorum. winged skull'da sanırım 30 diş olması lazım. 30 dişin tek kişi ve iki kişi ile performansı için en doğru bilgiyi o verir.

Yakıt tüketimim de son verilerime göre şu şekilde, 100 km'de 3.55 litre yakıyorum. Bunun 50 km'si felan iki kişi biniyoruz. Ancak benim motora tek karbüratör montajı yapmıştık.

Motora bakarsan, ilgilenirsen, sorunlarını bakımlarını sonraya bırakmazsan başını ağrıtmaz, güzel güzel binersin hocam.

Güvenli sürüşler, görüşmek üzere.


Çok tesekkur ederim bilgilendirdiginiz için ancak bu kadar güzel aciklanabilirdi :)

O zaman 30 dişli taktiricam hep tek kisiyim çünkü :) hiz gibi problemim yok motorumla yavaş yavaş gezmeyi seven biriyim :)

Aydinlattiginiz için tekrardan teşekkürler.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Çok tesekkur ederim bilgilendirdiginiz için ancak bu kadar güzel aciklanabilirdi :)

O zaman 30 dişli taktiricam hep tek kisiyim çünkü :) hiz gibi problemim yok motorumla yavaş yavaş gezmeyi seven biriyim :)

Aydinlattiginiz için tekrardan teşekkürler.

Rica ederim, yakın zamana kadar ben de hiçbirşey bilmiyordum. Okuyarak, araştırarak, deneyerek, bilenlerle sohbet ederek öğrenmeye başlıyoruz işte yavaş yavaş, böylesi çok da güzel oluyor :)
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Rica ederim, yakın zamana kadar ben de hiçbirşey bilmiyordum. Okuyarak, araştırarak, deneyerek, bilenlerle sohbet ederek öğrenmeye başlıyoruz işte yavaş yavaş, böylesi çok da güzel oluyor :)

Aynen öyle üstadım :) tekrar tekrar sorularım olucak ama başınızı ağırdıtıcam :santa:
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Aynen öyle üstadım :) tekrar tekrar sorularım olucak ama başınızı ağırdıtıcam :santa:

Hiç mühim değil. Dediğim gibi ben de henüz yeni yeni öğreniyorum. Ama sıkıntı yaşadığın konuları ben daha önce araştırmışsam veya bilgim varsa mutlaka yardımcı olmaya çalışırım.

Ha bu arada umarım iyi bir kask da almışsındır kendine.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Hiç mühim değil. Dediğim gibi ben de henüz yeni yeni öğreniyorum. Ama sıkıntı yaşadığın konuları ben daha önce araştırmışsam veya bilgim varsa mutlaka yardımcı olmaya çalışırım.

Ha bu arada umarım iyi bir kask da almışsındır kendine.

O nasıl imadır :) daha motoru üstüme almadan mat bi kask aldım :)

Buyrun benzeri http://www.ozenmotor.com.tr/LAZER-BE-BOP-GRAPHIC-KALUA-GREY-PINK-MAT_67.html#0

Umarım beğenirsiniz. :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

Bu arada prensesi bugün yıkadım, cilaladım wd40ladım. Gaz kolunda ufak bi boşluk vardı baktım vidası gevşemişti hemen anahtarla sıktım hiç bi sorun kalmadı canavar gibi oldu tekrardan :) 500 metreden gıcır gıcır parlıyo :mrgreen:

Resim isterseniz birazdan dışarı çıkıcam zaten çekicektim burayada koyabilirim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

Birde birşey daha sorucam wd40 ile zincir temizlenir mi ?
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
WD40 ile zincir temizlemek pek önerilmiyor diye biliyorum. Onun yerine yarım litre mazor veya gazyağı ile bir boya fırçası kullanarak güzelce zincirini temizleyebilirsin. MOTUL'un zincir temizleme spreyleri de var, 30 TL civarları. Fıs fıs zincire sık, pırıl pırıl çıkarıyor, fırça ile uğraşmana gerek kalmadan ama maaliyet kısmını sen düşüneceksin. Ben mazot ile temizliyorum, maaliyetinden değil, uğraşmak hoşuma gidiyor :)

Vidaları sık sık kontrol etmende fayda var. Motorumuz da titreşim problemleri olduğundan civatalar gevşeme yapabiliyor. Ve bu gevşemeler hiç ama hiç istemeyeceğimiz sonuçlar doğurabilir. Ön jantın, çatala bağlantı civatasının gevşeyip, seyir halinde çıktığını bir düşün?! O nedenle sık sık, haftada bir veya 10 günde bir, civataları kontrol edip gevşek olanları sıkmanda fayda var. Ha illa gevşeyecek diye birşey de yok, benim motorda şimdiye kadar gevşeyen bir civata rastlamadım ama eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım :)

Kask için ise, tam kapalı kask almanı tavsiye ederdim. Bilmiyorum motosiklet tecrüben ne durumda ama olası bir düşme durumunda yarım kaskların hatta çeneden açılır kaskların hiç bir güvenliği yok, çeneden alınabilecek bir darbe için konuşursak eğer. Çenemizi asfalta veya bir kaldırıma vurduğumuzu düşünürsek, baya canımız yanar herhalde...

Görüşmek üzere, dikkatli sürüşler...
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
WD40 ile zincir temizlemek pek önerilmiyor diye biliyorum. Onun yerine yarım litre mazor veya gazyağı ile bir boya fırçası kullanarak güzelce zincirini temizleyebilirsin. MOTUL'un zincir temizleme spreyleri de var, 30 TL civarları. Fıs fıs zincire sık, pırıl pırıl çıkarıyor, fırça ile uğraşmana gerek kalmadan ama maaliyet kısmını sen düşüneceksin. Ben mazot ile temizliyorum, maaliyetinden değil, uğraşmak hoşuma gidiyor :)

Vidaları sık sık kontrol etmende fayda var. Motorumuz da titreşim problemleri olduğundan civatalar gevşeme yapabiliyor. Ve bu gevşemeler hiç ama hiç istemeyeceğimiz sonuçlar doğurabilir. Ön jantın, çatala bağlantı civatasının gevşeyip, seyir halinde çıktığını bir düşün?! O nedenle sık sık, haftada bir veya 10 günde bir, civataları kontrol edip gevşek olanları sıkmanda fayda var. Ha illa gevşeyecek diye birşey de yok, benim motorda şimdiye kadar gevşeyen bir civata rastlamadım ama eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım :)

Kask için ise, tam kapalı kask almanı tavsiye ederdim. Bilmiyorum motosiklet tecrüben ne durumda ama olası bir düşme durumunda yarım kaskların hatta çeneden açılır kaskların hiç bir güvenliği yok, çeneden alınabilecek bir darbe için konuşursak eğer. Çenemizi asfalta veya bir kaldırıma vurduğumuzu düşünürsek, baya canımız yanar herhalde...

Görüşmek üzere, dikkatli sürüşler...

Kask icin tesekkurler :) bitcemi uydurdugumda ve en kisa zamanda almaya calisacagim. Peki bu gevseyem vidalar genelde nerde oluyor bilginiz varsa paylasirmisiniz lütfen daha tamxdetayli bilmiyorumda. Bugün sürerken debriyaj telimi kopardim eskiymis zaten daha ilk teli pasli falandi bahane oldu değiştirmeye :). Zincir temizlemek içinde çok teşekkürler. Bende mazotla temizliyecegim. Eski motor yagiylasa yagliyorum. Ne kadar spreyde olsa firca surmedimmi kalici tozlarin veya cakillarin baklalarin arasından cikicagini sanmiyorum.. O yüzden mazotu tercih edicem :)

Tekrardan teşekkürlerimi sunarim.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Rica ederim. Dediğim gibi ben kendi motorumu kontrol ediyorum ancak henüz gevşeyen bir civataya rastlamadım ama tedbiri de elden bırakmamak lazım. Gördüğün tüm civataları yokla sen yine de.

Zincir ile ilgili şunu söylemeyi unuttum, zincir temizliği sırasında kesinlikle ama kesinlikle TEL FIRÇA KULLANMA! Zincirdeki toprak, çakıl vs temizleyim derken zincirin anasını ağlatırsın, sakın! Zinciri yağlama işlemini de, binmeyeceğin bir zamana ayarlamalısın. Gün içinde kullandığını varsayarsak, akşam motoru parkettikten sonra yağlaman ideal olacaktır. Gece boyunca yağ zincirde kalsın ki tutunabildiği kadar tutunsun. Yağlama işlemi yapar yapmaz motora binersek, zincirin dönme hareketinden dolayı, üzerindeki bütün yağı, muhafazaya ve tekere sıçratır. Hem zincirimizde yeterince yağ kalmamış olur, hem de tekere sıçrayan yağ, yol tutuşunda büyük sıkıntılara yol açabilir. Zincir yağlamak için çıkma motor yağları kullanılabilir. Ancak çıkma motor yağı ile yağlamanın şöyle bir handikapı var, bir gece beklese dahi sabah kullanımında yağın bir kısmını atacaktır maalesef. Alternatif olarak yine MOTUL'un zincir yağ spreyleri var, 30 TL civarlarında yine (Ucuzları da var tabi). Bu yağlar direk zincir için üretildiği için, yapışkan malzeme de içerirler ve zincire çok daha iyi yapışırlar. Bütçen varsa bu spreyleri kullanmak çok daha pratik ve kullanışlı olabilir. Zincirini ortalama max. 500-600 km'de bir yağlamayı unutma. Zincir temizliği ve bakımı pis iştir ama eğlencelidir de :) Her yağlamada temizlik yapmana gerek yok. 2 yada 3 yağlamada bir temizlesen yeter, onun dışında direk yağlama yapabilirsin.

Gece gece şu saatte bi tur atasım geldi ama üşeniyorum :)

Görüşmek üzere :)
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Rica ederim. Dediğim gibi ben kendi motorumu kontrol ediyorum ancak henüz gevşeyen bir civataya rastlamadım ama tedbiri de elden bırakmamak lazım. Gördüğün tüm civataları yokla sen yine de.

Zincir ile ilgili şunu söylemeyi unuttum, zincir temizliği sırasında kesinlikle ama kesinlikle TEL FIRÇA KULLANMA! Zincirdeki toprak, çakıl vs temizleyim derken zincirin anasını ağlatırsın, sakın! Zinciri yağlama işlemini de, binmeyeceğin bir zamana ayarlamalısın. Gün içinde kullandığını varsayarsak, akşam motoru parkettikten sonra yağlaman ideal olacaktır. Gece boyunca yağ zincirde kalsın ki tutunabildiği kadar tutunsun. Yağlama işlemi yapar yapmaz motora binersek, zincirin dönme hareketinden dolayı, üzerindeki bütün yağı, muhafazaya ve tekere sıçratır. Hem zincirimizde yeterince yağ kalmamış olur, hem de tekere sıçrayan yağ, yol tutuşunda büyük sıkıntılara yol açabilir. Zincir yağlamak için çıkma motor yağları kullanılabilir. Ancak çıkma motor yağı ile yağlamanın şöyle bir handikapı var, bir gece beklese dahi sabah kullanımında yağın bir kısmını atacaktır maalesef. Alternatif olarak yine MOTUL'un zincir yağ spreyleri var, 30 TL civarlarında yine (Ucuzları da var tabi). Bu yağlar direk zincir için üretildiği için, yapışkan malzeme de içerirler ve zincire çok daha iyi yapışırlar. Bütçen varsa bu spreyleri kullanmak çok daha pratik ve kullanışlı olabilir. Zincirini ortalama max. 500-600 km'de bir yağlamayı unutma. Zincir temizliği ve bakımı pis iştir ama eğlencelidir de :) Her yağlamada temizlik yapmana gerek yok. 2 yada 3 yağlamada bir temizlesen yeter, onun dışında direk yağlama yapabilirsin.

Gece gece şu saatte bi tur atasım geldi ama üşeniyorum :)

Görüşmek üzere :)

Tel firca ile temizlenmiyecegini arastirmistim evet haklisin :) öyle her yagladigimda temizlemiyim yani en fazla 3 yaglamada bir temizlerim o zaman :) butcem olduğunda alirim artik zincir spreyi :) ilk yaglamayi kendim yaptim zaten pis ama çok zevkli evet :) zinciri yeni aldigimda direk motor yagi ile yagladim. Zaten o günde hic cikarmadim yarin ayni saate cikarmistim yani 12 saat rahat geçti aradan Onuda öğrenmiştim yağ atma gibide sikinti yasamadim o yüzden yagi tuttu zincir :)
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Ya dediğim gibi şart değil sprey işi, bütçen yoksa tasa yapmaya gerek yok :) "En kötü ihtimalle", ertesi gün bir kat daha çıkma yağ ile yağlama yaparsın, olur biter :) Sen yağ atma yaşamadım demişsin ama muhakkak yağ atmıştır, sen farkedememiş olabilirsin. Sprey yağlarda dahi yağ atma olabiliyor.

Zinciri yağladın, sabaha kadar bekledin. Sabah oldu motoru çalıştırdın, hareket ettin, bi 300-500 metre sonra bi kenara yanaş, arka lastiğini bir kontrol et, zincir oraya yağ atmış mı bakalım? Lastiğe yağ sıçramışsa güzelce temizlemeni öneririm. Daha önce dediğim gibi yol tutuş felan kalmaz.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Ya dediğim gibi şart değil sprey işi, bütçen yoksa tasa yapmaya gerek yok :) "En kötü ihtimalle", ertesi gün bir kat daha çıkma yağ ile yağlama yaparsın, olur biter :) Sen yağ atma yaşamadım demişsin ama muhakkak yağ atmıştır, sen farkedememiş olabilirsin. Sprey yağlarda dahi yağ atma olabiliyor.

Zinciri yağladın, sabaha kadar bekledin. Sabah oldu motoru çalıştırdın, hareket ettin, bi 300-500 metre sonra bi kenara yanaş, arka lastiğini bir kontrol et, zincir oraya yağ atmış mı bakalım? Lastiğe yağ sıçramışsa güzelce temizlemeni öneririm. Daha önce dediğim gibi yol tutuş felan kalmaz.

Anladim tekrardan tesekkur ederim bidaha yagladigimda kesin kontrol edicem :) ama baktigimda pek yağ yoktu bugün motoru temizlerken + olarak arka tekerlekleri de parlattim pek bi ize rastlamadim ama bidahakine kontrol edicem eminim :)
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Arka teker parlatma işine de dikkat diyim hocam. Parlatırken hiç kullanmamamız gereken yağlı ürünler kullanmış olmayalım. Ben şahsen yıkamadan yıkamaya güzelce köpükleyip duruluyorum o kadar. Yol tutuş önemli hocam, çok önemli :)
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Arka teker parlatma işine de dikkat diyim hocam. Parlatırken hiç kullanmamamız gereken yağlı ürünler kullanmış olmayalım. Ben şahsen yıkamadan yıkamaya güzelce köpükleyip duruluyorum o kadar. Yol tutuş önemli hocam, çok önemli :)

Tamamdır dikkat ederim :)
Peki tazyikli suylamı yıkıyorsun ? ve daha sosnrasında tekrar zincileri yağlamaya gerek duyuyormusun buda önemli benim içinde :)
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
49
Motoru yıkayacağım zaman, bir kova köpüklü su yapıyorum, daha sonra yumuşak bir süngerle iyice köpüklüyorum motoru, narin narin. Daha sonra hortum kullanarak TAZYİKSİZ su ile duruluyorum. 3-4 tane de kurulama bezi alıyorum yanıma, en son durulama işleminden sonra kurulama işlemine girişiyorum. Motoru yıkadıktan sonra hemen pırıl pırıl gezeceksen yağlamanı önermem, çünkü daha önce de dediğim gibi yağı zincirden atacağı için hem zinciri boşa yağlamış olursun, hem de yağ lekeleri olacağı için boşa yıkamış olursun. Yıkadıktan sonra gezeceksen o günlük zincir yağı idare edecektir. Ama dönüp parkettikten sonra mutlaka zincirlerini yağlamalısın.

Yıkama işleminden sonra motoru WD40'lamayı da unutma. Hareketli bütün aksamlara (fren diskleri hariç) WD40'ı korkmadan uygulayabilirsin, hatta uygulamalısın.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
36
Motoru yıkayacağım zaman, bir kova köpüklü su yapıyorum, daha sonra yumuşak bir süngerle iyice köpüklüyorum motoru, narin narin. Daha sonra hortum kullanarak TAZYİKSİZ su ile duruluyorum. 3-4 tane de kurulama bezi alıyorum yanıma, en son durulama işleminden sonra kurulama işlemine girişiyorum. Motoru yıkadıktan sonra hemen pırıl pırıl gezeceksen yağlamanı önermem, çünkü daha önce de dediğim gibi yağı zincirden atacağı için hem zinciri boşa yağlamış olursun, hem de yağ lekeleri olacağı için boşa yıkamış olursun. Yıkadıktan sonra gezeceksen o günlük zincir yağı idare edecektir. Ama dönüp parkettikten sonra mutlaka zincirlerini yağlamalısın.

Yıkama işleminden sonra motoru WD40'lamayı da unutma. Hareketli bütün aksamlara (fren diskleri hariç) WD40'ı korkmadan uygulayabilirsin, hatta uygulamalısın.

Pekala tesekkur ederim tekrardan bir bir uygulucam :)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Öncelikle herkese hayırlı akşamlar dilerim. Zincir ve Mekanik aksamların temizlenmesinde WD sıvısı ile bakım yaparken bazı arkadaşlara hatırlatma yapmak istedim. Wd20-40 ve diğer benzer pas sökücüleri kullandıktan hemen sonra daha yoğun bir yağlama yapmak gerekiyor. Orignli zincirlerin baklaları arasında keçeler olur bunlar sıkılan ilacı emerler ve bir süre hapsederler.köpüklü su ile yıkandığında veya pas sökücü kullanıldığında burası kuru kalır, zincir esnemez.En ideal temizleme eski ustalardan gördüğümüz gaz yağıdır. Kaporta dahil sürüldüğü her yeri besler ve pası söker alır. Zincirde mazot veya gaz yağı kullanmaya özen gösterin.Debriyaj teline ve fren teline kesinlikle pas sökücü sıkmayın sadece dış muhafaza hortumundan diğer ucundan çıkacak şekilde sıvı gres basın. Bunlar ufak ama motorculuğun püf noktalarıdır. Son dönemlerde yeni gelen üyelere ve son günlerdeki mesaj yoğunluğuna çok sevindim gerçekten bazı arkadaşlar artık forumu ilerletmiş.hepinize selamlar.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Öncelikle herkese hayırlı akşamlar dilerim. Zincir ve Mekanik aksamların temizlenmesinde WD sıvısı ile bakım yaparken bazı arkadaşlara hatırlatma yapmak istedim. Wd20-40 ve diğer benzer pas sökücüleri kullandıktan hemen sonra daha yoğun bir yağlama yapmak gerekiyor. Orignli zincirlerin baklaları arasında keçeler olur bunlar sıkılan ilacı emerler ve bir süre hapsederler.köpüklü su ile yıkandığında veya pas sökücü kullanıldığında burası kuru kalır, zincir esnemez.En ideal temizleme eski ustalardan gördüğümüz gaz yağıdır. Kaporta dahil sürüldüğü her yeri besler ve pası söker alır. Zincirde mazot veya gaz yağı kullanmaya özen gösterin.Debriyaj teline ve fren teline kesinlikle pas sökücü sıkmayın sadece dış muhafaza hortumundan diğer ucundan çıkacak şekilde sıvı gres basın. Bunlar ufak ama motorculuğun püf noktalarıdır. Son dönemlerde yeni gelen üyelere ve son günlerdeki mesaj yoğunluğuna çok sevindim gerçekten bazı arkadaşlar artık forumu ilerletmiş.hepinize selamlar.

merhaba beycivan abi uzun zamandır yoktun, inşallah iyisindir çocuk buyudumu, inşallah onlarda iyidirler kal sağlıcakla.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst