Sevgili Janti123,
Dişli değişimindeki mantık şu; orijinal 34 dişli ile 60 ile gidiyorken motorun örneğin 7000 devir çeviriyor, Küçük dişli taktığında 60 ile giderken 4000 devir çeviriyor. Bu da daha az titreşim ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Küçük dişli ile ışıklarda kalkışlarda önceki orijinal dişlideki ataklığı bulamazsın ama zaten orijinal dişlideki ataklık da bizim motorlar için çok fazla, tekere gelecek neredeyse. Yokuşlarda da yaşayacağın tek şey şu olur, 4. vites ile çıktığın yokuşu, 3. vitesle çıkarsın. Çıkarsın yani, bayılma felan olmaz. Son hız olayını tartışmaya bile açmıyorum, çünkü motorumuz hız motoru değil, amaç pata pata, konforlu şekilde 60-70-80 ile yol almak olmalı.
Ön dişliyi büyütmek ile arka dişliyi küçültmek teoride aynı mantık. Ancak ön dişliyi büyütmek için motorun orasında yeterli mesafe yok diye okumuştum birkaç kez. En kolayı arka dişli ile oynamak.
İki kişi kullanımın fazla ise 31 diş öneririm. Ben 31 diş kullanıyorum ve iki kişi kullanımım oldukça fazla. Yokuşlarda, sollamalarda sıkıntı çekmiyorum. winged skull'da sanırım 30 diş olması lazım. 30 dişin tek kişi ve iki kişi ile performansı için en doğru bilgiyi o verir.
Yakıt tüketimim de son verilerime göre şu şekilde, 100 km'de 3.55 litre yakıyorum. Bunun 50 km'si felan iki kişi biniyoruz. Ancak benim motora tek karbüratör montajı yapmıştık.
Motora bakarsan, ilgilenirsen, sorunlarını bakımlarını sonraya bırakmazsan başını ağrıtmaz, güzel güzel binersin hocam.
Güvenli sürüşler, görüşmek üzere.
Dişli değişimindeki mantık şu; orijinal 34 dişli ile 60 ile gidiyorken motorun örneğin 7000 devir çeviriyor, Küçük dişli taktığında 60 ile giderken 4000 devir çeviriyor. Bu da daha az titreşim ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Küçük dişli ile ışıklarda kalkışlarda önceki orijinal dişlideki ataklığı bulamazsın ama zaten orijinal dişlideki ataklık da bizim motorlar için çok fazla, tekere gelecek neredeyse. Yokuşlarda da yaşayacağın tek şey şu olur, 4. vites ile çıktığın yokuşu, 3. vitesle çıkarsın. Çıkarsın yani, bayılma felan olmaz. Son hız olayını tartışmaya bile açmıyorum, çünkü motorumuz hız motoru değil, amaç pata pata, konforlu şekilde 60-70-80 ile yol almak olmalı.
Ön dişliyi büyütmek ile arka dişliyi küçültmek teoride aynı mantık. Ancak ön dişliyi büyütmek için motorun orasında yeterli mesafe yok diye okumuştum birkaç kez. En kolayı arka dişli ile oynamak.
İki kişi kullanımın fazla ise 31 diş öneririm. Ben 31 diş kullanıyorum ve iki kişi kullanımım oldukça fazla. Yokuşlarda, sollamalarda sıkıntı çekmiyorum. winged skull'da sanırım 30 diş olması lazım. 30 dişin tek kişi ve iki kişi ile performansı için en doğru bilgiyi o verir.
Yakıt tüketimim de son verilerime göre şu şekilde, 100 km'de 3.55 litre yakıyorum. Bunun 50 km'si felan iki kişi biniyoruz. Ancak benim motora tek karbüratör montajı yapmıştık.
Motora bakarsan, ilgilenirsen, sorunlarını bakımlarını sonraya bırakmazsan başını ağrıtmaz, güzel güzel binersin hocam.
Güvenli sürüşler, görüşmek üzere.