Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
tek tek ledlerin tanesi kalitesine göre 3-4 volt arası çeker. yani 4 tanesini seri bağladığımızda, yani (+)'yı (-)ye bağlayarak birbirine eklediğimizde 12 küsür voltajda çalışıyor.

şerit ledler ise çok basit. metre metre alıp ihtiyaca göre kesme yerlerinden 5er cm aralıklarla kesip direk 12 volt çıkışına bağlıyoruz.

ben 1. dediğimi yaptım ama ledler 3 voltlukmuş. ölçmeden iş yapınca hepsi bozuldu. motor çalışınca yeri geldiğinde gerilim 14-15 volta kadar çıkıyor. e haliyle fazla gelen voltajdan ötürü ledlerin içindeki yarıiletken maddenin özelliği kayboluyor.

zaten ledler aslında diyottur, yani doğrultucu gibi çalışır. asıl görevleri elektriğin tek yönden akmasını sağlamaktır. mesela frene basınca 4lülerin yanmasını istiyorsak; frene giden elektrikten bir paralel çıkarıp sinyallere vermemiz ve araya 5 tek led, ve ya 5 cmlik bir şerit led atmamız sinyal verince ve ya dörtlüleri yakınca fren lambasının yanmasını engeller. tek yön dediğim budur. güzel bir örnek oldu.

neyse lafı çok uzattım, normal ledleri tesisata bağlarken araya uygun direnç atmak bu fazla gelen voltajın emilmesini ve lambaların ömrünü uzatır. mesela power ledlerde de bozulmamaları için akım koruma devreleri vardır.

en iyisi şerit led alıp ihtiyaca göre kesip altındaki yapışkan bantla istediğimiz yere yapıştırmak. şerit ledlerde genel olarak 5 cmde 3 tane smd led ve bir direnç var. 12-18 volt aralığında çalışıyorlar. yani kolay kolay fazla akımdan bozulmaz çünkü dediğim gibi dirençler var.

metresi burada bile 10-15 tl arasında. karaköy tramvay durağının karşısında (tünel tarafının diğer tarafı) bir han var. orada çok ucvuza bulabilirsiniz.

şerit ledi silikonlu al, ben mavi ve beyaz 2 renk kullanacağım. mavi yazılı yerlere mavi, diğer yerlere beyaz. böylece renk ayrımı daha güzel olur. sinyal fren uzun vs lambaları için de önce 1 tane tek ledi alıp adaptörle (voltaj ayarlı adaptör lazım) 1 tanesinin en çok kaç voltluk akıma dayandığını hesaplayıp ona göre 4, 5 ve ya 6 adet kullanmak gerekir. araya uygun direnci atarsan 2-3 led bile işini görür. 4 tane tek led yanarken biraz göz alıyor haberiniz olsun. 6 led kullanmak en iyisi ama o küçük yere biraz zor sığar.

güzel bir yazı oldu, forumun kendin yap bölümüne ekliyim bunu...
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
Devir saatinden başka hiçbir ampulu yanmayan gösterge panelimi söküp eve getirdim. Bakalım ilerleyen saatlerde nasıl birşey ortaya çıkacak.
Ya çöp olacak yada süper olacak :p
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
tek tek ledlerin tanesi kalitesine göre 3-4 volt arası çeker. yani 4 tanesini seri bağladığımızda, yani (+)'yı (-)ye bağlayarak birbirine eklediğimizde 12 küsür voltajda çalışıyor.

şerit ledler ise çok basit. metre metre alıp ihtiyaca göre kesme yerlerinden 5er cm aralıklarla kesip direk 12 volt çıkışına bağlıyoruz.

ben 1. dediğimi yaptım ama ledler 3 voltlukmuş. ölçmeden iş yapınca hepsi bozuldu. motor çalışınca yeri geldiğinde gerilim 14-15 volta kadar çıkıyor. e haliyle fazla gelen voltajdan ötürü ledlerin içindeki yarıiletken maddenin özelliği kayboluyor.

zaten ledler aslında diyottur, yani doğrultucu gibi çalışır. asıl görevleri elektriğin tek yönden akmasını sağlamaktır. mesela frene basınca 4lülerin yanmasını istiyorsak; frene giden elektrikten bir paralel çıkarıp sinyallere vermemiz ve araya 5 tek led, ve ya 5 cmlik bir şerit led atmamız sinyal verince ve ya dörtlüleri yakınca fren lambasının yanmasını engeller. tek yön dediğim budur. güzel bir örnek oldu.

neyse lafı çok uzattım, normal ledleri tesisata bağlarken araya uygun direnç atmak bu fazla gelen voltajın emilmesini ve lambaların ömrünü uzatır. mesela power ledlerde de bozulmamaları için akım koruma devreleri vardır.

en iyisi şerit led alıp ihtiyaca göre kesip altındaki yapışkan bantla istediğimiz yere yapıştırmak. şerit ledlerde genel olarak 5 cmde 3 tane smd led ve bir direnç var. 12-18 volt aralığında çalışıyorlar. yani kolay kolay fazla akımdan bozulmaz çünkü dediğim gibi dirençler var.

metresi burada bile 10-15 tl arasında. karaköy tramvay durağının karşısında (tünel tarafının diğer tarafı) bir han var. orada çok ucvuza bulabilirsiniz.

şerit ledi silikonlu al, ben mavi ve beyaz 2 renk kullanacağım. mavi yazılı yerlere mavi, diğer yerlere beyaz. böylece renk ayrımı daha güzel olur. sinyal fren uzun vs lambaları için de önce 1 tane tek ledi alıp adaptörle (voltaj ayarlı adaptör lazım) 1 tanesinin en çok kaç voltluk akıma dayandığını hesaplayıp ona göre 4, 5 ve ya 6 adet kullanmak gerekir. araya uygun direnci atarsan 2-3 led bile işini görür. 4 tane tek led yanarken biraz göz alıyor haberiniz olsun. 6 led kullanmak en iyisi ama o küçük yere biraz zor sığar.

güzel bir yazı oldu, forumun kendin yap bölümüne ekliyim bunu...

Tebrikler uğraşıp bu kadar detayli olarak yazmışın. Ama önemli bir uyarı led bir hastalıktir.Bende bu hastalığa kapıldım zamanında ve heryerde led aydınlatma kullanıyorum. örneğin komple bilgisayar masamın etrafı ve bilgisayar kasam ayrica motorumun stopları, bagaj aydınlatmam sinyal ve parkli aynalarim... Hatta işi iyice abarttım ve arabama submarine aydınlatma, ayak kısımlarına zemin aydınlatma, tavan lambaları, bagaj aydınlatması ve son olarak plaka aydınlatmalarini tamamen el yapımı olarak yani şerit ledler degil baskı devreyle benyaptim:-D gerisini siz düşünün yani led yapamicam biryer yok:-D
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
mavi-kırmızı ve beyaz olmak üzre 3 tane yarımşar öetrelik led aldım :cherry:
6 tane kullanınca sönük olmaz umarım sığdırırsam 6 tane yaparım
6 tanede direcede gerek kalmaz iyi olur
ama gözüken 3 lü yapçam sanırım dirençleride yarın hallederim :cherry:


ben çalışırken akımölçerle ölçtüm en fazla 13.1 falandı ledleri bozarmı okadar fark
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
siz geziyi düzenledinizmi emre noldu bi gezi vardi bi ara ama:D iptal galiba

Havalardan dolayı erteledik ama haftaya bahar geliyomus haberlerde söylediler onun icin haftaya pazar veya cumartesi bana uyar;-)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:28 ----------

mavi-kırmızı ve beyaz olmak üzre 3 tane yarımşar öetrelik led aldım :cherry:
6 tane kullanınca sönük olmaz umarım sığdırırsam 6 tane yaparım
6 tanede direcede gerek kalmaz iyi olur
ama gözüken 3 lü yapçam sanırım dirençleride yarın hallederim :cherry:


ben çalışırken akımölçerle ölçtüm en fazla 13.1 falandı ledleri bozarmı okadar fark

Eger şerit led takicaksan bi sey olmaz onlar zaten kendinden drencli fakat kendin led koycaksan 4tane seri baglasan bile 100ohmluk drenc tak hem daha uzun ömürlü olur ledlerin hemde voltaj farkından etkilenmezler.
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
Emre söylediğin kaliperdeki parça yani takoz bu resimlerdekinden birimi? eğer öyleyse hangisi :queen: :silent:

1. resim

2. resim

sanırım malum upload sitesinin azizliğine uğradım dolayısıyla bu şekilde link verdim kusura bakmayın..:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Emre söylediğin kaliperdeki parça yani takoz bu resimlerdekinden birimi? eğer öyleyse hangisi :)

dsc02031675x507.jpg


dsc02032675x507.jpg

resim görünmüyo.. ama buda benden :D
productimage-picture-kaliper-lastigi-kisa-cupscooter84353.jpg
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
süpersin emre sağol :rendeer: ya vidayı sıkınca bir süre ses gelmiyor ama bir çukura girince yine başlıyor :pale: en iyisi o parçayı alayımda takayım :)

Tekrardan sağol :)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
süpersin emre sağol :rendeer: ya vidayı sıkınca bir süre ses gelmiyor ama bir çukura girince yine başlıyor :pale: en iyisi o parçayı alayımda takayım :)

Tekrardan sağol :)

önemli değil sana şimdi bi resim hazırlarım oralarıda kontrol et kaliperde hem nasıl açıldığınıda tarif etmeye çalışcam:cherry:
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
süpersin emre sağol :rendeer: ya vidayı sıkınca bir süre ses gelmiyor ama bir çukura girince yine başlıyor :pale: en iyisi o parçayı alayımda takayım :)

Tekrardan sağol :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:19 ----------

çok iyi olur emre bu arada sitemi kafayı yedi anlamadım 84 tane aynı mesaj yollamışım :p
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
süpersin emre sağol :rendeer: ya vidayı sıkınca bir süre ses gelmiyor ama bir çukura girince yine başlıyor :pale: en iyisi o parçayı alayımda takayım :)

Tekrardan sağol :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:19 ----------

çok iyi olur emre bu arada sitemi kafayı yedi anlamadım 84 tane aynı mesaj yollamışım :p

site normal şu anda resmide ekliyorum:)
dsc02031675x507.jpg
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
süper bi anlatım olmuş :mrgreen: bakalım kısa zamanda halledicem bu sorunu inş. :)
cidden çok yardımcı oldun sağolasın :)

Neyse ben kaçar hadi iyi geceler :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst