İşte devrim yaratacak bi açıklama ve öneri sunuyorum size ZC ADına...!
Şu egzoz varya hani milletin beğenmediği...Salyangoz veya güya performans egzoz....

r:
Ulan motoru yıkıyorum akşam aşağı inicem cila falan attım gözüm iyice takıldı egzoza...Baktım Boru önce inceden başlıyo sonra kalınlaşıyo genişliyo sonra TEKRAR daralıyo yukarı dönüyo susturucudan geçip yine ince dar bi yerden çıkıyo....
Emme - Sıkıştırma - Ateşleme - EGZOZ dimi...! Araştırdım biraz motorun ateşleme olduktan sonra oluşan gazları dışarıya atan egzozdur...Peki bu egzoz'un ağzı yani çıktığı
SON NOKTA bu kadar dar ve uzun bi yol izliyor?!?!?
Motor son hız olarak
büyük bi çoğunlukla 80i geçmiyo benimki gibi ve bi çok ZC gibi....!
Bizim burda dolmuş şoförü ve benim ZC almamı sağlayan bi Ahmet abi var....MOtoru onun tavsiyesi sonunda almıştım...Arada konuşurz ederiz falan ben egzozu kestiricem kestirdim derdi ben aldırış etmedim dedim ne gerek dimi orjinali öyleyken action çıkarmaya...AMA adam haklıymış ve bakın ne dedi...!?
-Ahmet abi egzozu kestirmişin?
-Kestirirm tabi adamım o nasıl bi egzozdur ya?Geçenlerde hanımla datçaya gidelim dedik (Ahmet abi benim gibi kalıplıdır ağırdır...) Sardık uzun yokuşa virajlı falan böğ böğ etti e 75i geçmiyodu motor ki ben istediğim yerden kestiremedim ama şimdi 75i geçmeyen motor 100 basıyo öyle yokuşlarda boğulmuyo dedi!Yanında da bi adam var evet dedi harbiden motor 100 görüyo ben 2gün önce istemiştim motoru eski datça yolunda yapıştırdım ibre 100e geldi deyince ben DELİRDİM!

r:

r:
Düşündüm hakiketten o egzoz
İNANILMAZ saçma!Düşünün beyler bi yerden hava çıkması hatta gaz çıkması lasım ve o çıkan gaz ince dar bi yerden daha mı rahat çıkar yoksa biraz daha rahat geniş bi yerden mi rahat çıkar motor içindekini doğru dürüst atamıyo ki!!!!O yüzdende son hızı düşük oluyo...!
Çünkü 8,5 beygirlik 9 newton torkluk 150 CC lik bi araç 75TEN ÇOK DAHA FAZLA BASMALI!!!!!!!
Sesi biraz değişti toklaştı ama araç kendine geldi be adamım diyo adam düşünsene dedi emme sıkıştrıma ateşleme egzoz! Egzoz önemli diyo havanın çıkması ve adam düşünün yılların dolmuş şöforü teknik çok olmasada alaylı bi adam ve şoför!
Yarından tezi yok Egsozu kestirip ucuna bi susturucu takıcam ve yüzde 9 trilyon eminim motor değişicek ve bariz farklar olucak özellikle son hız konusunda....
Geri beslemeymiş PERFORMANS egzozmuş hikaye beyler mondial diğer tüm hatta TÜM SCOOTERLARDA normal egsoz var niye bunda bu var ve 80i geçmiyo genelde öyle Sırf şekil olsun diye....Dikkat edin ve düşünün..:!